Volg je paard, 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:50

xxwienekexx schreef:
Doelen voor mei 2017 met Footworkdunitgreat
- Klaarstomen voor de In hand trail voor het NK in juni;
- Klaarstomen voor de Trail voor het NK;
- Klaarstomen voor de Trail special: Logs and Letters voor het NK;
- Bedenken hoe we gaan verschijnen bij de Freestyle Reining op het NK;
- Werken aan nog meer lengte en ontspanning in de versnelde galop.

Doelen voor mei 2017 met Zip me a note
- Veel trainen met balkjes en op stang voor de trail op het NK;
- Showmanship trainen voor de teamchallenge op het NK;
- Minimaal 1x showmanship lessen bij Peggy de Kraa.

Oftewel ik ben lekker bezig komende maand *\o/*



De dames zijn er inmiddels helemaal klaar voor, volgende week is het NK. Zip me a note bleek de les niet nodig te hebben en draait nu voorbeeldig :)

Afbeelding

Footworkdunitgreat gaat steeds meer rug gebruiken in galop en lekker zakken voor, de balkjes en in hand trail gaat ze nu echt leuk vinden. Ze gaat zelf alvast als ik nog sta te bedenken hoe we eroverheen gaan :Y)

Afbeelding

Afbeelding
^ dit is voor de mensen die t niet weten misschien een raar beeld, je moet hier zijwaarts over de 2 balken die samen een L vormen, voorbenen aan de ene kant, achterbenen aan de andere kant. Nog lastig zat uit te leggen in het begin :Y)


Deze maand hebben we niet giga doelen, gewoon lekker genieten op het NK volgende week en we zien wel waar we stranden, de proeven zijn dit jaar lastig zat.. dit is bijvoorbeeld de Logs and Letters proef (en ohja, dit moet uit je hoofd, een foutje is een diskwalificatie) maaar we gaan voor Lol met knol :) :

Afbeelding

Oh en de freestyle, ik heb zat ideeën, alleen nog even zien dat ik ze uitwerk, Footworkdunitgreat mag zaterdag weer even aan de reining op les. Ben benieuwd hoe ze dat gaat doen, we hebben de afgelopen weken voornamelijk aan de trail en horsemanship gewerkt :Y)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:18

Het NK ziet er pittig uit, maar ik heb wel vertrouwen in jullie! En gaan om lol te hebben is altijd een goed doel +:)+ Veel succes volgende week!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:26

Nissima schreef:
Het NK ziet er pittig uit, maar ik heb wel vertrouwen in jullie! En gaan om lol te hebben is altijd een goed doel +:)+ Veel succes volgende week!


Ah lief, dankjewel!! :D

Haha dat gaan we eigenlijk altijd, vaak zegt mn moeder nog even in de veewagen voor we beginnen enne wat doen we vandaag? En dan is het antwoord altijd wel 'lol met knol hebben' alleen dat lachen tijdens zo'n proef vergeet ik dan weer :Y) Iets met concentratie ofzo.. *D

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:39

puppy1128 schreef:
Nieuwe doelen deze maand:

-Morgen mag hij verhuizen. Dan gaan we voor het eerst met de fiets (99% rechtdoor), dus ben benieuwd!
-Moeten allebei natuurlijk wennen aan de nieuwe plek
-En een soort van de buurt verkennen met elkaar. Alleen ik ken alles al, hij komt 10 min fietsen van mijn huis te staan. :):)


Nou we zijn verhuisd, met de fiets. Hij was echt super braaf voor de eerste keer naast de fiets! Trein was wel wat spannend, maar hé.. Was te verwachten. Nieuwe omgeving, voor het eerst naast de fiets en dan komt er ook nog een raar ding een soort van op je af. :')

Nieuwe plek bevalt goed. Hij is al aardig gewend daar en ik ook. We zijn ook alweer een paar keer wezen wandelen. Zelfs met stalgenootjes. Dat vond hij de eerste keer toch raar. De enige keren met andere paarden lopen werd ie de vrachtwagen op gezet.. Alleen, waar die vrachtwagen bleef? Uiteindelijk had hij door dat we aan het wandelen waren.. En toen vond hij het wel erg leuk! :D


Doelen voor maand juli:
-Vrijdag komt de dierenarts om te enten. Ben benieuwd hoe hij het zal doen. Verwacht niet te veel problemen. De wormenkuur was ook absoluut geen probleem. Was meer een probleem toen hij genoeg binnen had.. Hij wilde meer. :9
-Misschien fotomeeting. Hij is een last-minut model. En anders ga ik er heen als fotograaf.
-Voor het eerst zwemmen in de zee. Als het weer warmer wordt dan. Anders schuiven we het gerust een maandje op.
-Ik wil een klein rondje fietsen met hem. Zodat we dat kunnen oppakken.
-Ook een keer in de bak iets van pionnetjes neer zetten en een balkje op de grond. En dan hele random dingen mee doen, kijken of hij zoiets leuk vind.
-Voor de rest lekker wandelen en genieten van elkaar. :D

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:53

Best zonde! Ik heb niet meer gereageerd eind april, terwijl we sinds lange tijd ál onze doelen behaald hebben :D

Onze doelen van april:
- 3x longeren (om toch wat soepelheid/buiging te vragen. Waarschijnlijk zal ik hem vaker longeren, aangezien de bak niet altijd vrij is en ik hem dan niet los kan laten lopen, maar ik zet hem wel even zo in). - We hebben élke keer de bak voor onszelf gehad en aangezien de bak erg zwaar is heb ik die ruimte genomen om ipv te longeren hem los te laten lopen zodat hij stukken lekker rechtuit kan lopen. Top!
- 8x los in bak werken (zodat hij rechtuit kan draven en galopperen, actieve beweging naar voren en daarnaast ook om hem lekker los te laten bewegen na een keer springen). - Gehaald! :D
- 5x los in bak werken en balkjes draven (voor activeren <achter>benen). - 6x Gedaan; gehaald!!
- 4x los in de bak vrij springen. - Gehaald *\o/* En bleek een hele goede zet te zijn!
- 1x een schrikparcours uitzetten met vlaggetjes, een vierkant met plastic flesjes, een zeiltje en een vlag. - Gedaan! Was hartstikke leuk!
- 3x naar buiten gecombineerd met bovenstaande. - Maar liefst 18x!!
- 3x alleen naar buiten en verder geen inspanning. - Wel 5x!!!
- 6 vrije dagen. - 7 Vrije dagen :+:

19 april:

Afbeelding

Inmiddels is de conclusie dat Anouar helaas niet western gereden kan worden... :n Dat was voor mij een hele grote domper. Ik rijd al 20 jaar met ontzettend veel plezier western en ik was ook niet van plan ooit weer anders (qua rijstijl en wedstrijden) te gaan rijden. Het zitvlak van de ruiter zit in een westernzadel zit echter verder naar achteren dan bij een Engels zadel en daarmee ook dichterbij zijn "probleemgebied". Het is even flink omschakelen en de vraag is nog steeds of Anouar belastbaar is met een ruiter. We zijn nu zo ver in de training dat we dit nu kunnen gaan bekijken. Sinds afgelopen donderdag ben ik dan ook met behulp van een zadelpasser in het bezit van een Engels zadel :D Ik heb bij het zadelpassen vorige week vrijdag 2x even op hem gestapt, donderdag 6 minuutjes op hem gestapt en vrijdag 13 minuutjes <3 Gisteren heeft hij los in de bak gelopen en er was geen verschil te zien qua bewegen, dus dat is een goed teken!! *\o/* Vandaag weer 8-)

In mei zijn we doorgegaan met het los in de bak laten lopen en met springen. We zijn nauwelijks naar buiten geweest ivm de vele vliegjes (in combinatie met eczeem ;) ).

In juni zijn we wederom op dezelfde voet doorgegaan (uiteraard ook toen opgebouwd in hoogte met springen) en hebben we het longeren 2x opgepakt ivm het naderende "mogelijk weer kunnen rijden" *D Ook heeft hij los in de bak met hoofdstel gelopen en heb ik hem gelongeerd met longeersingel om zodat hij weer went aan de druk van de singel :) Hij reageerde op beide trouwens helemaal niet :+:

En dan juli!!! Ik heb er weer zin in! Al ben ik ook wel een beetje huiverig.. Maar vol goede moed (en goed luisteren naar Anouar) gaan we aan de slag!

Doelen juli:

- 1x onder zadel alleen stappen (al 3x gedaan, waarvan 2x telt in het kader van opbouwen aangezien er tussen de 1e en 2e x bijna een week zat).
- 5x onder zadel stappen en draven.
- 4x onder zadel stappen, draven en galopperen (galop voor het eerst!)
- 14x los in de bak zodat hij op zijn eigen manier lekker door zijn lijf op rechte lijnen kan bewegen zonder belasting.
- 7x vrij

Uiteraard houd ik Anouar zijn signalen goed in de gaten, wissel ik goed af en betreft het werken onder het zadel ook korte momenten :) Ik besef dat het niet zo statisch is als ik het hierboven beschrijf qua opbouw, maar het is mogelijk wel een fijne richtlijn :)

23 juni:

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:06

Een update van na ons NK :D

Afgelopen weekend was het dan, het Nederlands kampioenschap, en de resultaten mogen er zijn (alhoewel ik giga perfectionistisch ben dus alles beter vind kunnen haha :P)

Jury's waren niemand minder dan Rieky Young en Jan Boogaerts.

Grace:
- Nederlands Kampioen - In Hand Trail!!
- 7e plaats - Western Earned Money Reining
- 7e plaats - Western Horsemanship
- 8e plaats - Reining Senior

Mea:
- 3e plaats (brons) - Showmanship at halter
- 4e plaats - Western Earned Money Pleasure
- 5e plaats - In Hand Trail

Ik ben trots op mijn meiden, Grace die nog geen jaar geleden een balkje leert kennen en nu foutloos over minimaal 30 balken heenloopt met me.
Mea die met dr 19 jaar de afgelopen 5 jaar alles voor me heeft gedaan in de westernsport en waar we in 5 jaar van beginnende westernruiter tot dit jaar subtop mee konden starten.

Blij, trots, en toch heeft t een apart bijsmaakje, Mea wordt namelijk langzaam wat ouder, loopt de sterren van de hemel hoor, maar krijgt toch wat meer moeite met bepaalde dingen, en mag dus rustiger aan gaan doen.

Ik weet dat Mea door gaat tot ze echt niet meer kan (met twee gebroken griffelbenen liep ze gewoon regelmatig voor me), en als ik na een wedstrijd thuis kom en ze kan niks meer zou ik dat mezelf nooit vergeven.

Dus we gaan nu lekker genieten van buitenritjes, fotomeetings, en rustig aan lekker trainen in de bak op bosal/neusriem. Maar voorlopig geen wedstrijden meer (misschien ooit nog een onderdeeltje met dr, maar niet zoals afgelopen seizoen), en ik ben het nu zelf ook wel even zat al die proeven iedere paar weken uit mn hoofd te leren :Y)

Grace mag een seizoen aan het trainen met me, dan wil ik de reining wedstrijden wat meer gaan opzoeken (de shows in Grathem bijvoorbeeld).

Mea:

Afbeelding


Grace:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de winst van het weekend:

Afbeelding

Afbeelding



En mijn doelen voor juli? Genieten van mn paarden *\o/*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 12:34

Ik kom ook weer eens kijken hier! Met mij en Jessy gaat het steeds een stukje beter, ik heb haar 2 weken geleden afgespoten op de spuitplaats en ze vond het niet eens eng! We hebben inmiddels alweer 3 wedstrijden gereden, alle 3 de keren F7 en telkens een promotiepunt. Het losrijden blijft een dingetje, ze is in een groep niet goed van de rest weg te sturen, waardoor ze in de stress schiet als je dit probeert. Het is dus heel fijn als we met een klein groepje losrijden, dan is er wat meer ruimte om veel voltes en weg van de rest te sturen. Laatst zelfs een proefje 2 keer moeten rijden, omdat het verkeerde proefje werd gelezen. Het was bloedheet in de bak, het arme ding was helemaal bezweet maar ze was echt heel braaf! Vorige week ook weer wedstrijd gehad, in zomertenue, en een derde prijs gehaald! Gisteren in de les ook weer een hoogtepuntje, de nageeflijkheid! Ze hing nog wel redelijk in mijn hand, maar daar gaan we aan werken. Ik was al trots omdat ze eindelijk nageeflijk ging lopen! Ze vindt het heel erg lastig en dat is ook echt wel te merken, vaak als je de ontspanning opzocht liet ze heel even de teugels los naar ontspanning en gooide ze daarna haar hoofd in de lucht. Dan werd ze eigenlijk weer gespannen door zichzelf. Het blijft een lastig paardje maar ze is oh zo lief!

Doelen voor 2017:
- Nageeflijk rijden (het liefst zonder hangen)
- F8 starten
- Een promotiepunt halen in de F8
- Springlessen nemen
- Oefenen met stilstaan op de wasplaats
- Hoeven krabben op stal

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:43

Een overzicht van al onze behaalde doelen in 2012 - 2017 en nu een welverdiend genieten van lol met knol zonder wedstrijddruk :)


[WN-ITP] Zip me a note/Mea - Bedankt voor alles!

Toch wel lastig om dit te typen, want wat hangen er veel herinneringen aan vast, maar wat ben ik trots dat ik dit allemaal met mn merrie heb mogen doen *\o/*

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:36

Nouska - juni

Nouska is deze hele maand nog steeds kreupel geweest (zo jammer, het hele jaar 2016 was ze kreupel en had gehoopt dat 2017 wel ons jaar zou worden. Niet dus...)
We hebben heel veel gestapt, elke dag even een halfuurtje het bos in. Voor de rest staat ze gewoon lekker 24/7 op de wei, te genieten van de heerlijke dagen.

M_nouska schreef:
Doen juni:
- veel stappen
- gewoon van dag tot dag kijken wat Nous kan.


Doelen bereikt, maar was ook niet zo moeilijk :')

Doelen juli:
- draven weer oppakken (alleen als ze aangeeft dat het kan)
- weer op pad met de trailer (?)

Afbeelding

Pride - juli

Omdat mijn eigen paard (helaas) kreupel is, heb ik een ander paardje gevonden die ik mag bijrijden.
Meet Pride :D

Afbeelding


Pride is 13 jaar en een tinker. Hij heeft 2 jaar stil gestaan maar hij is zowel onder het zadel als onder de kar beleerd. Ik rijd hem nu 2 weken. Hij is ontzettend enthousiast en als we aandraven springt hij meteen aan in galop. We hebben dus ontzettend veel punten waar we aan willen werken.

Doelen juli:
- tempo controleren.
- soepeler maken.
- galop oefenen.
- constantere aanleuning.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:52

Ghostattack schreef:
Doelen Juni:
-Wedstrijd starten
-Paard&Leven dag 17 juni: Crossles + dressuurles
-Springen 40/50cm (mét springzadel!)
-Vaker lessen - pony rechtrichten
-Maagzweer goed behandelen
-Buitenrit maken


Juni was een vreemde maand _O- Ik had het enorm druk met de laatste module van mijn studie, waardoor ik weinig tijd had. De Paard&Leven dag was enorm geslaagd en we hebben ook een hele leuke springles gehad laatst. Wedstrijd en buitenrit zijn er allebei niet van gekomen, dus dat schuiven we door. Maagzweer is helemaal behandeld en pony loopt fijner en beter dan ooit!

Doelen Juli:
-Andere stal vinden en verhuizen -O-
-Wedstrijd gerichte training terug oppakken
-Met springzadel naar CM om smallere boom in te zetten
-Lol met je knol

Helaas zijn we genoodzaakt van stal te verhuizen, dus nu opzoek naar een leuke nieuwe plek :j

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:01

Doelen juni
  • Door (bijna) dagelijkse beweging rust in het rijden vanaf het opstappen
  • Proberen zo min mogelijk te dribbelen en zoveel mogelijk gewoon te draven
  • Rustig aan galopje meepakken als het goed gaat
  • Eens per week longeren
  • Nieuwe omgeving verkennen met stalgenootje
  • In ieder geval één keer alleen op buitenrit

Doel #1 is niet behaald, omdat ze elke keer nog na het wegstappen begon te dribbelen. Heel irritant. Doel #2 is daarentegen wél gehaald want dat dribbelen deed ze niet meer in draf. :D

We hebben een aantal keer gegaloppeerd wat niet supergoed ging, maar ook niet superslecht. Dus ik vind het goed genoeg.

Longeren heb ik één keer geprobeerd en dat was echt hels. Ik weet niet of het komt omdat ze het niet snapte of omdat ze altijd zo 'gelongeerd' is, maar stap was er niet bij. Er was wel een paniekerige draf en een plat-door-de-bocht-galop bij. En dat zonder longeercirkel :n Heb het daarna niet meer geprobeerd.

De buitenritten zijn wel gelukt! Een paar keer met mijn stalgenootje/vriendin en een aantal keer alleen.



Echter houdt het wel hier alweer op.. Over 3 maanden verhuizen we en om geld te besparen ben ik gestopt met de lease (mede omdat de merrie niet verbeterde).
Ik kom gewoon in oktober of november weer terug in dit topic want dan is deze leuke merrie van mij <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TamaraG

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:41

Surayaxx schreef:
Surayaxx schreef:
Het is deze maand echt supergoed gegaan! We hebben oefenparcours gereden, en waarschijnlijk over een twee weekjes Hippisch Nieuwleusen! Ik was op oefenparcours in de 80cm foutloos en 90cm 1 weigering op de eerste, was mijn schuld :+
Mijn winstpunt heb ik gehaald met 184,5 punten.
Trailer ingaan gaat nu echt heel goed, sinds er een lampje in zit!


Inmiddels al een tijdje geleden dat ik weer iets gepost heb.
Nieuwleusen ging goed, met 2 winstpuntjes naar huis gegaan en een 2e prijs:)

We zitten nu op B+6, nog een paar tot de L dus!
Mijn doelen voor de komende maand:
- L starten
- Werken aan voorwaarts rijden
- Gijs van zijn koeienangst afhelpen :+

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:00

xxwienekexx Allereerst gefeliciteerd met alle mooie plaatsen die je behaald hebt tijdens het NK! En ook nog kampioen in hand trail! Top!! Wat een fantastisch mooi parcours ook! Heel erg gaaf! En ook wel pittig :) Inderdaad met dubbele gevoelens zo te lezen, hopelijk kun je nog lang met Mea genieten van buitenritten en recreatief rijden :+:

En Nissima, gefeliciteerd alvast met jouw prachtige merrie!! En bedankt voor het leuke filmpje :D dat is gewoon echt meegenieten!

Inmiddels zijn we halverwege de maand en ik moet zeggen dat het voor nu goed lijkt!!!! Ik ben als een kind zo blij! *\o/* Het blijft nog even afwachten, maar so far so good!

Doelen juli:

- 1x onder zadel alleen stappen (al 3x gedaan, waarvan 2x telt in het kader van opbouwen aangezien er tussen de 1e en 2e x bijna een week zat). - Gehaald!! En dat ook nog eens over de hele (enge.. :Y)) hoefslag!! Een groot doel!
- 5x onder zadel stappen en draven. - Gehaald!!!!!
- 4x onder zadel stappen, draven en galopperen (galop voor het eerst!) - Aankomende woensdag... maar gezien dat de hoefslag (en daarmee sturen) toch nog wat een heikel puntje lijken te zijn evenals zijn temperament betwijfel ik of we de galop gaan oppakken voor de vakantie...
- 14x los in de bak zodat hij op zijn eigen manier lekker door zijn lijf op rechte lijnen kan bewegen zonder belasting. - 7x waarvan 1x met balkje, dus top op schema! Anouar is wel errùg vrolijk... goed teken, maar hij is daardoor ook zeer bewerkelijk :') Hij loopt wel goed! *\o/*
- 7x vrij - 2x, volgens schema :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:38

Ghostattack schreef:
Doelen Juli:
-Andere stal vinden en verhuizen -O-
-Wedstrijd gerichte training terug oppakken
-Met springzadel naar CM om smallere boom in te zetten
-Lol met je knol


Halverwege de maand en we zijn inmiddels verhuisd van stal! Op een hele fijne plek terecht gekomen, dus ik ga mijn doelen even aanpassen.

Doelen Juli:
-Pony van de spray angst af helpen of in ieder geval trainen ermee
-Angst voor de waterslang op de poetsplaats aanpakken
-Lekker tot rust komen op de nieuwe stal
-Rijden/lessen weer terug oppakken
-Met balkjes longeren in de longeercirkel

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:06

Doorgestreept is zoals ik altijd doe gelukt of erg verbetert! :)

Citaat:
Doelen/plannen juni:
OHZ:
- De galop-draf overgang nog beter bij ons bevestigen;
- Werken aan de rechterhand in het algemeen.
- Heel veel oefenen met schakelen en overgangen om helemaal te wennen aan elkaar;
- Lengtebuiging oefenen (vooral rechts).
Aan de hand:
- Benen wassen (nieuwsgierige ik wil alles een keer doen natuurlijk! *D );
- Cadeautje aan eigenaresse geven! (Ik weet dat je dit leest, hehe);
- Nog een keer het natuurgebied in;
- Paard stofvrij krijgen.
- Nieuwe polo's en/of rijbroek +sokken halen bij EJ! O:)


Goed, er is best veel gelukt! Rana had pech en had een tijdje wat last van een dikke knie, hebben dus ruim twee weken gestapt. Nu mag ze weer lekker aan het werk.

Ik ga over anderhalve week op vakantie, dus juli zal niet erg interessant worden. :') Ga gewoon een paar doelen neerzetten waar ik gewoon naar streef, en die niet onmogelijk zijn.

Citaat:
Doelen plannen juli:
OHZ:
- Werken aan de rechterhand in het algemeen;
- Lengtebuiging oefenen;
Aan de hand:
- Vanwege haar dikke knie was ik wat bezig met grondwerk dingetjes en een paar kunstjes, maar ik ben zo leek, dat ik eerst alles drie keer opzoek. Misschien dat ik nog wel wat leuks kan proberen.


Niet zo interessant dus, zoals ik al zei. :')

Foto's van juni:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:29

Gave foto's AlwaysH! :D

Ik heb alleen t idee dat je rechterbeugel net een half/heel gaatje korter is op 2 foto's, kan dit toevallig? :) Zelf ook last van hoor XD Heb dan altijd t idee dat ik recht zit



AdemoJoey dankjewel :D Leuk berichtje om te lezen :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:32

xxwienekexx schreef:
Gave foto's AlwaysH! :D

Ik heb alleen t idee dat je rechterbeugel net een half/heel gaatje korter is op 2 foto's, kan dit toevallig? :) Zelf ook last van hoor XD Heb dan altijd t idee dat ik recht zit


Ze zitten allebei op dertien en zijn volgens mij gewoon de zelfde, dus dat zou niet mogelijk kunnen zijn. :P Heb waarschijnlijk wel een langer been van mijzelf, heb altijd een knie die iets over de kniewrong uitkomt (ik zit sowieso poep :') )

Dankjewel! (Zal nu nog wel even kijken!)

Heb alleen zondag mijn knieschijf verschoven, dus morgen toch maar HA en vanavond een rondje zonder zadel stappen om mijn knie te ontlasten. Had er vanochtend met anderhalf uur staan en bukken al veel last van. :(

Edit;
Ik ben op de twee stapfoto's aan het wijken, heel waarschijnlijk lijkt het daarom of mijn beugels ongelijk zitten. :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:39

Ah oke dat had ik uit die ene foto wel gehaald, die ander niet :P Had zelf mn beugels ook idd gelijk zitten maar zat voor t beeld giga scheef (nu ben ik zelf ook scheef hoor xD) Hoop dat je knieschijf snel beter gaat! :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:40

Ik hoop het ook, heb geen zin in een witte knie omdat er met vakantie een brace om moet, hahah! :')
(Daar denk ik dan ook weer aan hè...)

Vanavond dus geen beugels waarschijnlijk.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:42

AlwaysH schreef:
Ik hoop het ook, heb geen zin in een witte knie omdat er met vakantie een brace om moet, hahah! :')
(Daar denk ik dan ook weer aan hè...)

Vanavond dus geen beugels waarschijnlijk.

Whahahaha xD _O- _O-

Als je maar heel blijft hoor :Y) Zonder beugels zit ook prima toch xD Dat vroegen ze plots aan mij 2 weken terug op de Nederlandse Kampioenschappen, dan zit je ook wel even raar te kijken hoor :evaw:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:43

Huh, echt waar? :wow:

En ja hoor, maar ze loopt nogal, uh, dressuur-achtig. :Y)
Ze gooit dus lekker hoog op, dus zal alleen stappen zijn denk ik.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:57

Haha ja maar t western NK hoor :) T gedeelte in de pleasure, daar mogen ze zo ongeveer alles van je vragen. Je zit dan met de hele groep in de baan, dus t komt ook nog wel eens voor dat er een paar gaan feesten XD


Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 12:59

Ja ik snapte dat het om western ging, maar vind het wel grappig dat ze de proef dan eigenlijk zo aanpassen! :P

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:19

Echt zo leuk, Wieneke. Ik ben nu de Spaanse proeven aan het doornemen (van het systeem snap ik nog geen bal, alleen dat er niveau 1 t/m 4 is en daarna internationaal), in een aantal zit ook dat je je beugels uit moet doen, en dan tijdens het draven ze weer aan moet doen. Best interessante proeven hebben ze hier :j

Chantal dat van je knieschijf klinkt niet fijn :oo maar zonder zadel beugels rijden is wel heel goed voor je balans :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 22:28