Volg je paard, 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:26

Na lange tijd gaat het hier wat beter.
Graag wil ik jullie kennis laten maken met:
spot
Een tinker ruin van 10 jaartjes jong

Afbeelding

Afbeelding

Heb hem net dus nog alles nieuw.
Mijn doelen zijn voornamelijk voor mezelf:
- Wat lessen gaan volgen
- Vertrouwen in mijn paardjes krijgen
- Minder angst voor mezelf
- En een buitenrit gaan maken

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:13

Eddie_L_ schreef:
Achteraf twee zeer geslaagde maanden geweest ondanks alle omstandigheden.

Onze nieuwe plannen voor de laatste week Maart en April:
* Zoveel mogelijk plezier maken en genieten van het mooie (en hopelijk niet te warme!) weer.
* Werken aan zijn trailerangst (zeker als ik 22 april met de trailer weg wil 8)7 )
* Verder werken aan de angst in de dressuurbak, toch proberen om de gehele bak te kunnen gebruiken.
* Onze 3e wedstrijd met succes af te sluiten op 1 april (met of zonder wp maakt niet zo veel uit =3 als ik er maar met een goed gevoel vanaf kan stappen!)
* Onze eerste oefenparcours met heel veel succes af te sluiten op 22 april :D
* Verder te werken aan de controle op springmatig gebied en uiteraard ook dressuurmatig weer verder te gaan met de training.
* En last but not least de ziekenhuisbezoekjes op 0 houden :D
* (Stiekem wil ik ook het zitten aan gaan leren op commando :)) )

Pfffff zo lang bericht :wow:
Maar goed, weer even een overzicht waar we precies aan gewerkt hebben deze eerste 3 maanden van 2017.



Helaas is het nu zeker dat Endoury Oktober dit jaar naar Italië zal verhuizen en daarom heb ik besloten de laatste paar maanden geen doelen meer te stellen behalve zo veel mogelijk nog van hem te genieten!! Ik ga lekker alleen nog maar buitenritjes en sprongetjes met hem maken (wat hij het allerleukst vind om te doen!!) en ik ga hem ook niet meer vervelen met trailerladen, naar vreemd terrein, wedstrijden etc.

Trots op wat we bereikt hebben, maar toch met zooo veel verdriet dat hij weg gaat, moet ik helaas melden dat ons avontuur hier op houdt.... ;(

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:15


AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:19

Heel erg jammer Eddie :( Ik gun jullie het beste de laatste paar maandjes!

@wieneke, spannend hoor!

Ik ben momenteel op vakantie en zal als ik thuis ben even de tijd nemen voor dit topic!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:20

Ah Eddie_L_ wat balen! Sterkte met het afscheid :(:)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:23

Eddie_L_ schreef:
Helaas is het nu zeker dat Endoury Oktober dit jaar naar Italië zal verhuizen en daarom heb ik besloten de laatste paar maanden geen doelen meer te stellen behalve zo veel mogelijk nog van hem te genieten!! Ik ga lekker alleen nog maar buitenritjes en sprongetjes met hem maken (wat hij het allerleukst vind om te doen!!) en ik ga hem ook niet meer vervelen met trailerladen, naar vreemd terrein, wedstrijden etc.

Trots op wat we bereikt hebben, maar toch met zooo veel verdriet dat hij weg gaat, moet ik helaas melden dat ons avontuur hier op houdt.... ;(


Jeetje wat moeilijk... lekker genieten van elkaar inderdaad! Sterkte :(:)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 18:53

Ghostattack schreef:
Doelen Juli:
-Pony van de spray angst af helpen of in ieder geval trainen ermee
-Angst voor de waterslang op de poetsplaats aanpakken
-Lekker tot rust komen op de nieuwe stal
-Rijden/lessen weer terug oppakken
-Met balkjes longeren in de longeercirkel



Inmiddels alweer half augustus _O- Maar vorige maand alle doelen behaald, we gaan in ieder geval lekker dus dat is fijn. Helaas gaan we iets te lekker, waardoor mijn zadel niet meer past 8)7 Komende tijd dus even sparen voor een nieuw zadel en de rest doen we met barebackpad.

Doelen Augustus:
-Elke week lessen (op laatste week augustus na ivm vakantie)
-Aanspringen in galop meer ontspannen krijgen
-Halthouden oefenen
-Springen (ook zonder zadel), proberen ons 'record' te verbreken. Het record is slechts 60cm dus moet mogelijk zijn :')


Afbeelding

Afbeelding

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:32

Ik heb tot gisteren een half jaar niet gereden, mn paard is zelfs een keer met iemand er op gevallen...
Gelukkig beiden niks ernstigs aan over gehouden maar ik was bijna aan het overwegen mn paard te verkopen. Tot gisteren.

Gisteren zijn we met 2 paarden naar de duinen geweest, 2 jonge paarden, de mijne en een merrie die bij ons in training staat om naar haar eerste wedstrijd te gaan maar die ook nog niet zo lang onder het zadel is en dus ook vrij lastig.
We namen beide paarden inclusief spullen mee, zonder enig idee hoever we zouden komen.
Voor de merrie was in de trailer al een hele opgave terwijl mijn paard zich niks van het drama aantrok en er daarna gewoon in 1x op liep :)

Eenmaal op de parkeerplaats bij de duinen wist mijn paard al lang hoe laat het was. (Ookal was het lang geleden)
Gewoon rustig opzadelen en er naast gaan lopen door het zware zand.
Voor mij is dit ook erg zwaar en ik leun dan ook expres op mijn paard. Onderweg singel ik nog eens aan en ga eens hangen.
Dit ging allemaal veel beter dan verwacht alsof mn paard zei 'kom maar op, laten we gaan!'
Met het andere paard ging het ook goed dus toen ben ik gewoon opgestapt en achter het andere paard aan gereden, zo blij en trots! Had niet verwacht dat het ineens zo goed zou gaan.

Foto als bewijs
Afbeelding

Doelen voor september
- nog min. 4x rijden
- draven
- langs de weg stappen

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:47

Tijdje niks gepost. Had even mijn hoofd ergens anders. Hij heeft 3 maanden op een stal gestaan, maar hij was daar niet echt happy helaas. Maar we hebben onze plekkie gevonden. Dus we zijn beide weer helemaal blij!

Doelen/dingen die ik dit jaar wil doen:
-Fotoshoot op het strand tijdens zonsondergang.
-In de zomer wil ik met hem gaan zwemmen in de zee!
-Heel veel wandelen, wordt ie lekker mak van.
-Af en toe ijsje halen tijdens het wandelen. :9
-Eenden training. Hij is blijkbaar bang voor eenden. Moet alleen bedenken hoe ik dat ooit zal moeten doen.
-Wanneer hij heel goed luisterd naar de hulpen (ho, rustig, stap, draf, links en rechts) wil ik beginnen met fietsen. Uiteraard beginnen vanuit stap.
-Af en toe wat meenemen voor schriktraining. (De schriktraining-spullen zijn inmiddels 'op')
-Veel aanraken van het lichaam.. Mond open, hoeven optillen, staart optillen, noem het maar op.

En wie weet komen er in de tijd wel meer doelen. Met Elano ga ik dus een hoop beleven, leren en vooral plezier maken! :D

Als meezit deze week nog zwemmen met hem. Wilde vandaag, maar er wordt nu kans op onweer voorspeld.. Ja dan ga ik niet. :+

Doelen voor maand juli:
-Vrijdag komt de dierenarts om te enten. Ben benieuwd hoe hij het zal doen. Verwacht niet te veel problemen. De wormenkuur was ook absoluut geen probleem. Was meer een probleem toen hij genoeg binnen had.. Hij wilde meer. :9
-Misschien fotomeeting. Hij is een last-minut model. En anders ga ik er heen als fotograaf.
-Voor het eerst zwemmen in de zee. Als het weer warmer wordt dan. Anders schuiven we het gerust een maandje op.
-Ik wil een klein rondje fietsen met hem. Zodat we dat kunnen oppakken.
-Ook een keer in de bak iets van pionnetjes neer zetten en een balkje op de grond. En dan hele random dingen mee doen, kijken of hij zoiets leuk vind.
-Voor de rest lekker wandelen en genieten van elkaar.

Dierenarts vond hij veel te gezellig. Hij vond het jammer dat hij weg ging.
Fotomeeting ging helaas niet door voor hem. Hij was toen eindelijk redelijk weer op gewicht nadat ik hem een tijdje aan het bijvoeren was (seniores priores). Doordat hij zo afgevallen was in zeer korte tijd, heb ik de rest van de doelen ook een beetje laten liggen. Heb wel 1 keertje gefietst met hem.

Doelen Augustus:
Niet echt doelen. Maar hij is ondertussen verhuisd. 24/7 buiten, 24/7 droog, 24/7 eten, schuilstal, leeftijdgenootje, oudere merrie EN ook nog op paar honderd meter van mijn huis! Hij was al in een week tijd van een 'zielig hoopje paard' naar een blij ei gegaan. Ik heb gewoon weer mijn paard 'terug' zoals hij hoort te zijn! :D
Als het meezit deze vrijdag met hem zwemmen. Moet alleen niet wéér het weer omslaan. :')

Doelen september:
-Naar de snackbar gaan met Elano. Ijsje halen of frikandel. Ik wil weten of Elano ook frikandel eet.
-Het wandelen oppakken. Maar dat zal nu wel lukken, heb al 2 keer gelopen en hij had beide keren er weer volop zin in!
-Als het kan fietsen ook weer oppakken. En anders gewoon opschuiven. Hij vind de buur-paarden wel errug interessant en wilt nog wel eens zijn aandacht aan mij verliezen. Op de fiets niet heel handig. _O-

Verder zou ik het even niet weten.

corrina1994

Berichten: 739
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:27

Ik heb gisteren weer met mijn paard gereden, helemaal alleen. We werden met de trailer naar de duinen gebracht zodat ik er niet maast hoefde te lopen (langs de weg er op is nog iets te gevaarlijk) en wat deed hij het goed!
Ik vond het erg spannend, want als er iets gebeurt is er niemand die ik ken in de buurt (het was super druk in de duinen dus genoeg andere mensen) maar ik heb er ook veel van geleerd en moest een beetje bluffen naar mn paard dat t niet eng was en toen heb ik gewoon duintjes omhoog gestapt (stijl omhoog zodat hij er niet zomaar vandoor kon gaan maar omlaag vond ik nog wat eng) en de terugweg t natuurgebied uit ook er helemaal op terug gestapt wel met wat omlaag ook maar niet super stijl.
Ik ben super trots op mijn paard en ik vertrouw hem ook steeds meer.
Ik heb zelf geleerd dat t niet eng is dat je paard er vandoor kan gaan (want dat kan elk paard en heb ik al zo vaak mee gemaakt) maar dat het vooral belangrijk is dat je er op kan vertrouwen dat de rem t doet :P
En mn paard heeft altijd laten zien dat ik daar op kan vertrouwen dus dan moet ik dat gewoon doen.

Onze eerste 2 wedstrijdjes staan stiekem al gepland 7 oktober en 28 oktober (20 en 40km)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 11:11

Rana is helaas een beetje aan het kloten met haar linkervoet, haar hoefbanden, ,aar als het goed is kan ze binnenkort weer wat intensiever gereden worden. :(:)
Ik had geen planning voor augustus, omdat ik de helft van de maand niet thuis was, haha.

Citaat:
Doelen plannen juli:
OHZ:
- Werken aan de rechterhand in het algemeen;
- Lengtebuiging oefenen;
Aan de hand:
- Vanwege haar dikke knie was ik wat bezig met grondwerk dingetjes en een paar kunstjes, maar ik ben zo leek, dat ik eerst alles drie keer opzoek. Misschien dat ik nog wel wat leuks kan proberen.


:+ Niet elke maand kan soepel verlopen.

Citaat:
Doelen plannen september:
- Werken aan de hand (in stap);
- Oppakken in stap OHZ;
- Voetje beter worden :*


Ik heb nog wat foto's maar meer ook niet. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:46

Hoi

Ik schop dit topic even omhoog.

Ik bedacht om in mijn Bullet Yournal een doelen pagina bij tehouden.

En dat te doen door mijn berichten in dit topic en volgend jaar (als het topic er komt) uit te printen

Nu is het een beetje dat ik heel slecht ben in doelen verzinnen, hoe verzinnen jullie dit?

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:02

Ohja dit topic was er ook nog. :')

puppy1128 schreef:
Tijdje niks gepost. Had even mijn hoofd ergens anders. Hij heeft 3 maanden op een stal gestaan, maar hij was daar niet echt happy helaas. Maar we hebben onze plekkie gevonden. Dus we zijn beide weer helemaal blij!

Doelen/dingen die ik dit jaar wil doen:
-Fotoshoot op het strand tijdens zonsondergang.
-In de zomer wil ik met hem gaan zwemmen in de zee!
-Heel veel wandelen, wordt ie lekker mak van.
-Af en toe ijsje halen tijdens het wandelen. :9
-Eenden training. Hij is blijkbaar bang voor eenden. Moet alleen bedenken hoe ik dat ooit zal moeten doen.
-Wanneer hij heel goed luisterd naar de hulpen (ho, rustig, stap, draf, links en rechts) wil ik beginnen met fietsen. Uiteraard beginnen vanuit stap.
-Af en toe wat meenemen voor schriktraining. (De schriktraining-spullen zijn inmiddels 'op')
-Veel aanraken van het lichaam.. Mond open, hoeven optillen, staart optillen, noem het maar op.

En wie weet komen er in de tijd wel meer doelen. Met Elano ga ik dus een hoop beleven, leren en vooral plezier maken! :D

Doelen september:
-Naar de snackbar gaan met Elano. Ijsje halen of frikandel. Ik wil weten of Elano ook frikandel eet.
-Het wandelen oppakken. Maar dat zal nu wel lukken, heb al 2 keer gelopen en hij had beide keren er weer volop zin in!
-Als het kan fietsen ook weer oppakken. En anders gewoon opschuiven. Hij vind de buur-paarden wel errug interessant en wilt nog wel eens zijn aandacht aan mij verliezen. Op de fiets niet heel handig. _O-

Verder zou ik het even niet weten.


Nou zwemmen is gedaan. Er was zelfs een echte zeehond die erg nieuwschierig was! <3
Elano lust frikanel.. We waren aan het bbqen op het land en er waren frikadellen.. Dus gelijk uitgetest. Ik heb dus een kanibalen paard. :+

Wandelen pak ik af en toe op. Vandaag nog 2,5 uur onderweg geweest en zijn beide heel erg moe. :')
Fietsen ook weer een keertje gedaan. Binnenkort maar weer een rondje, maar eerst een paar dagen vrij voor meneertje.

Doelen oktober:
-Nog meer wandelen
-Barebackpad op zijn rug leggen. Kijken wat ie doet en hoe het staat.
-Misschien naar de snackbar wandelen.
-Rondje fietsen als het weer meezit. Ik moet natuurlijk niet omwaaien.

Voor de rest een beetje rustig aan. Hsbben geen haast. :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:07

Voor mij was het ver zoeken indd :')

Zag een filmpje voorbij komen indd van frikandellen eten haha.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:14

Ghostattack schreef:
Doelen Augustus:
-Elke week lessen (op laatste week augustus na ivm vakantie)
-Aanspringen in galop meer ontspannen krijgen
-Halthouden oefenen

-Springen (ook zonder zadel), proberen ons 'record' te verbreken. Het record is slechts 60cm dus moet mogelijk zijn :')

Oh iets met topic verwaarlozen... _O-

Nou dan maar even opnieuw beginnen met onze doelen voor oktober:

-Galop aanspringen op de 1e hulp
-Middendraf constantere aanleuning
-Wijken meer bevestigen
-Weer een wedstrijd meepakken (mogelijk in november pas als er in oktober niks in de buurt is)
-Longeren met elastiek uitproberen op advies van instructrice

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:09

Ik bedacht me ineens weer dat dit topic nog bestond :)*

Sinds twee weken is mijn paard eindelijk van mij en goed aangekomen op haar nieuwe woonplaats. We zijn natuurlijk al een beetje bezig met doelen maar het is altijd goed om het overzichtelijk op te schrijven en later af te kunnen vinken :D

Doelen oktober + november
  • Manier vinden om ontspannen op te kunnen zadelen
  • In ieder geval één keer longeren in oktober en twee keer in november
  • Ontspannen alle gangen kunnen rijden
  • Drie dagen achter elkaar de bak door kunnen zonder wegschieten/schrikken
  • Veel figuren rijden om soepelheid en nageeflijkheid te verkrijgen
  • Werken aan ons beider conditie en niet korter dan 30 minuten rijden :+
  • Eerste buitenritje samen
  • Proefjes opnemen voor Global Showing

Buitenritje afgelopen zaterdag:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 09:15

Ja super leuk zeg! <3

Helaas heeft Rana een peesblessure, dat is dan ook de reden dat ik zo stil ben. :o

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:21

En ik weet niet echt doelen -O-
Met mijn jonge pony wel maar met mijn fjord geen idee. Wij kunnen ook niet zo veel doen qua bakwerk enzo rijd dus beide buiten, maar zou geen doelen weten met buitenrijden

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:21

puppy1128 schreef:
Doelen oktober:
-Nog meer wandelen
-Barebackpad op zijn rug leggen. Kijken wat ie doet en hoe het staat.
-Misschien naar de snackbar wandelen.
-Rondje fietsen als het weer meezit. Ik moet natuurlijk niet omwaaien.

Voor de rest een beetje rustig aan. Hsbben geen haast. :D


Alleen naar de snackbar (nog) niet gedaan. Iedere keer denk ik er niet aan.. En dat terwijl het om de hoek is. _O-
Fietsen gaat ook steeds beter/soepeler. Zowel voor mij als voor Elano. We vinden het samen héél erg leuk om te doen. Ideaal, want dan kunnen we langzamerhand op deze manier een beetje conditie training doen zonder dat ik last krijg van mijn lichaam (of nouja, ik krijg uiteindelijk wel een zere kont.. Maar ik kan tenminste gewoon pijnloos lopen :') ).
Barebackpad ook even op zijn rug gelegd voor een paar minuten. Hij vond het maar een raar ding.. Maar die gekke slierten waren wel handig volgens hem. Hij propt het zo in zijn mond en gooit zo de BBP op de grond. Wordt leuk als ik hem wil inrijden. Gooit hij mij straks ook op die manier op de grond. :roll:

Doelen november:
-Als ik er deze maand een keer aan denk, naar de snackbar wandelen voor wat lekkers.
- Weer een rondje of misschien 2 fietsen. Dit keer wil ik langs de dijk, dat is alleen maar rechtdoor. Kan Elano heel lang achter elkaar gaan draven.
-Uiteraard wandelen.
-De 26e vieren dat Elano een jaar van mij is! :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:36

Ik heb denk wat doelen :P

Doelen November:
Enya:
* aankomende zaterdag hebben we een herfstrit met crosshindernissen, mijn doel om een gecontroleerde rit te rijden
* Ook andere dingen doen ipv alleen maar buitenrijden/rijden.
* Met de hoepel bezig (horse agility)

Betsy weet ik dan weer een paar doelen.
* Spaanse pas verbeteren,ze kon hem heel goed, door het steigeren op commando doet ze hem slechter.
* Haar weer meenemen als handpaard.
* doel dat ik ook had is alleen met haar een rondje buiten( dit is al gelukt)
* conditie opbouwen dmv handpaard, wandelen of fietsen
* Ook meer doen met haar ipv na een x rijden aantal dagen niks doen

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:28

puppy1128 schreef:
Doelen november:
-Als ik er deze maand een keer aan denk, naar de snackbar wandelen voor wat lekkers.
- Weer een rondje of misschien 2 fietsen. Dit keer wil ik langs de dijk, dat is alleen maar rechtdoor. Kan Elano heel lang achter elkaar gaan draven.
-Uiteraard wandelen.

-De 26e vieren dat Elano een jaar van mij is! :D


Nou ijsje gehaald bij de snackbar tijdens wandelen, vandaag rondje gefietst langs de dijk en aardig wat laten draven. Snel de zee in geweest en weer terug ook stukken gedraafd.

Nog een hele maand te gaan, maar doelen in principe al behaald. Maar we gaan natuurlijk vaker fietsen en wandelen, meneer hoeft geen extra wintervetjes te krijgen.. En natuurlijk de 26e vieren dat hij een jaar van mij is, maar dat kan ook niet eerder. :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:37

Hmm voor mij niet zoveel doelen deze maand. Ik train op mn gemakje door naar een losse teugel en verder staat er eind november een reining wedstrijd op het programma :)

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:30

Dat los wil inmiddels steeds meer lukken, gisteren hebben we het hoofdstel in de kast gehangen en ben ik op een halstertouwtje gaan trainen. En mn jonkie? Die deed alle oefeningen gewoon of het de normaalste zaak van de wereld was.

Over 2 weken gaan we heerlijk 3 dagen boscrossen over de veluwe. Ik zal heeel veel foto's en filmpjes maken met de gopro :D


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:45

In het kader van even wat anders als trainen voor de shows :D :D






En dan denk je, moe na zo een rit zeker!

Ehh nee.. (klikje op beeld)


JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:21

Zo de laatste maand begint morgen,

Doelen deze maand
Ik heb denk wat doelen :P

Doelen November:
Enya:
* aankomende zaterdag hebben we een herfstrit met crosshindernissen, mijn doel om een gecontroleerde rit te rijden
Deze rit ging echt super goed, heb een vlog ervan gemaakt;

* Ook andere dingen doen ipv alleen maar buitenrijden/rijden.
Ik heb afgelopen zondag, wat vrijheidsdressuur gedaan, ze was super enthousiast *\o/*
* Met de hoepel bezig (horse agility)
Ook hier ben ik afgelopen zondag mee bezig geweest, ze deed het super :D

Betsy weet ik dan weer een paar doelen.
* Spaanse pas verbeteren,ze kon hem heel goed, door het steigeren op commando doet ze hem slechter.
De spaanse pas is weer super, ik deed het verkeerd, ik stond op de verkeerde plek!
* Haar weer meenemen als handpaard.
Ook dit heb ik maar 1x gedaan, stom rot weer!
Ze deed het super goed
Afbeelding
Afbeelding

* doel dat ik ook had is alleen met haar een rondje buiten( dit is al gelukt)
Deze was dus in oktober al gelukt.
* conditie opbouwen dmv handpaard, wandelen of fietsen
Dit is ook niet echt gelukt, ik rijd haar nu wel elke woensdag, maar echt niet om der conditie op te bouwen.
* Ook meer doen met haar ipv na een x rijden aantal dagen niks doen
Ook met haar heb ik vrijheidsdressuur gedaan 2x deze maand, ze was super enhousiast zeker afgelopen zondag, vet mooie steigers en de buiging komt er ook door dit moeten we echt cm voor cm doen
[/quote]

Zo deze maand heb ik echt bar weinig kunnen doen, stomme regen, laat het maar vriezen en droog weer dan die vieze regenbende!

Doelen december
Enya:
* Weer meer vrijheidsdressuur doen.
* Door de hoepel springen
* Ik wil deze maand een osteopaat laten komen

Betsy
* Ik wil haar meenemen naar het bos als handpaard
* Alleen met de trailer naar onbekend terrein, bij vriendinnen of binnenbak ofzo
* Ik wil echt gaan werken aan der conditie dmv handpaard en rijden 1x pw evt
* Ook bij haar wil ik een osteopaat laten komen.

Hopelijk is het qua weer wat beter in december, zodat ik meer kan doen, het rijden is bij mij sws alleen woensdag en het weekend, als het mooi weer is :')