Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:41

mirjamalvaro schreef:
Lanoca zo loopt dat paard inderdaad echt.
Haha leuk Pol. Paardrijden is niet moeilijk, als je het maar goed doet. }:0 _O-

:+ grapjassen...

Ik heb nog 1 x aan de challange meegedaan, dit keer was het opstappen en oppakken, uiteraard wel in geheel eigen stijl.... zoals van Heps en mij uiteraard niet anders kan :Y) :+ }> 8-)
Meevaller was dat Heps hier volledig haar medewerking aan verleende, aangezien ik normaliter wel vaak rechts opstap, maar niet zo..... (Bij Sjol zelfs wel eens bokspringend gedaan (maar aangezien ik in 2 stukken lig, gaat dat hem niet worden, vond dit creatief genoeg)
En hele realistisch voor ons, dit, zo gaat het nou eenmaal, het is niet opstappen, contactteugel en dressuur, wij hebben iets langer nodig.


[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:02

Hahahaha, wordt helemaal vrolijk van jouw filmpje Sjolvir. Maar hebben jullie geen buitenbak? Een binnenbak is volgens mij nu echt een sauna.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:07


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:15

Bij de manege van mijn club, is het niet te doen in de zomer binnen te rijden. En dan werden de deuren ook nog allemaal open gezet, zodat de wind er doorheen kon komen. Hier staat gelukkig ook een lekker windje. Maar ik vind het nu te warm om te gaan rijden. Hoop er vanavond nog even op te gaan zitten. Zou gisteravond rijden. Begon het te regenen, nu vind ik dat met deze temperaturen niet zo erg. Maar merkte aan mijn hondje dat er onweer in de lucht zat. En dan ga ik liever niet rijden. Heeft gelukkig niet doorgezet.

Ik vind je erg vasthouden aan de voorkant. Daardoor krijgt hij achter zo nu en dan problemen met zijn achterhand. Ook zou ik de teugels iets korter doen. Nu lijkt het net alsof je zijn hoofd omhoog wil houden. Terwijl dit vanuit de achterhand moet komen. Voor de rest ziet het er netjes uit. En snap wel nu je met tempocontrole bezig bent dat er weer andere foutjes insluipen. Heb ik ook last van. Denk dat als je hem straks vanuit je zit meer rustiger kunt laten lopen die armen ook weer lager gaan.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:25

Teugels zat ik inderdaad over te twijfelen toen ik aan het rijden was. Was alleen bang dat het dan te kort zou worden. Volgende keer dan toch ff uittesten!
Moest hem al veel minder streng terug zetten dan vorige keer. Dus hoop dat dat de volgende keer weer beter op zit is!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:31

Ik heb juist weer het idee, vooral bij vorige filmpje van Zorro trouwens, dat het nog te moeilijk is voor hem om vol te houden in het verzamelde/langzamere tempo. Wat mij daar opviel is dat jij erg veel verschil wilde, maar ik denk dat kleinere schakelingen beter voor hem zijn. En hij reageerde daar en niet goed genoeg op jouw rem (waar ik iets meer de bak voor zou gebruiken trouwens, dat werkt hier fijn, afremmen door wendingen en heel soms bij negeren door echt bakrand te gebruiken), maar ook niet meteen op been. Niet zoals hij wel kan. Hij heeft het zwaar en gaat dan eigenlijk alle hulpen een beetje negeren, waardoor jij ook niet meer fijn kan zitten. Met kleinere stukjes kan je misschien voorkomen dat het te zwaar wordt en je tactfouten krijgt of hij het achter niet bij kan benen?

Maar ik heb wel het idee dat dit heel goed kan gaan werken voor hem, hij beweegt toch al anders, dus misschien is basistempo wat lager helemaal niet zo gek. Ga ik dus ook doen :')

Wat hier trouwens heel fijn werkt, maar ik weet niet of dat niet een te grote stap terug is, is verzamelen en dan dus teugels op maat en dorrzitten. Gaat dat een paar passen goed er voorzichtig uitrijden, lichtrijden en even laten zakken. Dan weer rustig oppakken en hetzelfde of juist een keer verruimen. Juist dat even lang laten bij moeilijke dingen zorgt ervoor dat ze hele lijf weer even loslaat. Ik zie je wel belonen, maar misschien ook belonen door even de aanspanning minder te maken? Ik roep maar wat hoor.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:40

Mijn paarden lopen altijd gewoon tegen de bakrand aan, heel stom. :')
Ik probeerde de overgangen inderdaad veel rustiger te houden. Best pittig want been en hij vloog weer weg pfff.
Zat al te denken om in het lichtrijden die activiteit te vragen. Hij bleef daarin namelijk lekker los en ontspannen en deed het zo ver terug rijden geweldig. (Helaas niet op film |( )
Het is voor ons beide wel flink wennen!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:46

mirjamalvaro schreef:
Mijn paarden lopen altijd gewoon tegen de bakrand aan, heel stom. :')
Ik probeerde de overgangen inderdaad veel rustiger te houden. Best pittig want been en hij vloog weer weg pfff.
Zat al te denken om in het lichtrijden die activiteit te vragen. Hij bleef daarin namelijk lekker los en ontspannen en deed het zo ver terug rijden geweldig. (Helaas niet op film |( )
Het is voor ons beide wel flink wennen!


Ze moeten toch ooit remmen, Flow remde ook niet voor bakrand, maar heeft nu toch wel door dat ze niet er doorheen kan. :') Maar in galop een slangenvolte en elke keer een volte 10 meter in de wending of een overgang maken in die wending. Dat is puppyremmen, zo ben ik met Flow bezig, zal Zorro niet nodig hebben zo veel, maar soms wel even handig om extra af te remmen misschien.

Oh, ik kreeg het idee dat hij niet meteen op jouw been weer wegging, maar een pas later laat ik maar zeggen en dan inderdaad ineens wel heel veel. En dan gewoon je lichtrijden en doorzitten afwisselen, als je dat verzamelen en extra activiteit kan 'aanleren/aanwennen' met lichtrijden en dat hij er beter/makkelijker in blijft ontspannen kan je weer doorzitten opbouwen. Maar hij pakt het zeker snel op, heel leuk!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:47

Kan mij voorstellen dat het wennen is om in een lager tempo te rijden, dan dat je tot nu toe deed. En die omschakeling heeft gewoon tijd nodig. Vooral in je hoofd. Want heb het vermoeden dat je nu steeds het gevoel hebt dat je te langzaam gaat. Terwijl dit tempo beter is dan zoals je eerst reed. Gewoon lekker op deze manier door blijven trainen. En als het nu al beter gaat in het lichtrijden, dan in het doorzitten. Dan komt het straks ook wel goed in het doorzitten.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:51

Denk je. Ze zijn al eens tegen hek opgelopen. _O-
Maar moet meer kleinere voltes rijden om hem te helpen. Die slangevolte is ook goed idee.
Voor mijn gevoel is hij totaaaal niet actief. Moet ook echt denken, neeheee niet drijven. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:02

mirjamalvaro schreef:
Hmm binnenbak misschien juist koeler san volle zon. Ik had gelukkig windje in mijn bak.
Stukje vandaag
https://youtu.be/4haUiC6Rrfg


Dat was inderdaad de redenatie en het woei toen niet, als het waait is windje vaak juist wel lekker, maar ik hou niet van brandende zon.

Ha ha, denk komt hele film. 10 seconden, zou hem denk ik met minder verschil en kortere stukjes proberen als ik het zo zie, maar he.... dat vergeet ik ook altijd, wil altijd te veel en te lang.


mirjamalvaro schreef:
Denk je. Ze zijn al eens tegen hek opgelopen. _O-
Maar moet meer kleinere voltes rijden om hem te helpen. Die slangevolte is ook goed idee.
Voor mijn gevoel is hij totaaaal niet actief. Moet ook echt denken, neeheee niet drijven. :')


Die van mij kan je ook gewoon klabats tegen een muur op rijden, dus ga ik ook niet proberen.

Bij mijn les, was het commentaar ook niet van de lucht.. rechts erbij, rechts erbij, rechts erbij houden, niet constant drijven, niet los vast, niet losgooien, rechts erbij, recht zitten (knik rechts in, l schouder is naar voren en omhoog, heb knakpolsjes) handen rechtop. Overgang draf galop tig keer moeten doen, omdat ik steeds te los gooide met rechts en mee hupste. Andere galop kletterde ze steeds uit contra.
Zegt de instructie heel droog, je moet vaker gaan lessen met deze (les ik zelden mee, aangezien ik met zwarte nog meer problemen heb, dus kies ik die als ik les), mijn commentaar... "het zal wel luxe zijn, maar ik moet kiezen." :+ Buiten dat rij ik beige sowieso veels te weinig, uche... Dus ik moet mezelf in mijn handjes wrijven dat ze het zo doet.
Morgen weer paard uitleendag en maandag ook paarduitleendag en dinsdag paardvrij dag en vandaag was ook paardvrijdag, zalig!!!!! Tja, dan komt er van trainen niet zo veel he!? Maar ik ben allang blij met mijn uitleners.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:41

Hier ook elk paard 1x in de 3 dagen. En er gaat er eentje 1x per maand ongeveer mee naar les.

Heb wel langer filmpje maar dacht dat gaat zo vervelen, mij steeds zien stuntelen. :=
Ik probeerde dus tempo steeds terug te zetten en even te kijken hoe ver terug hij aan kon. En bij het naar voren heeel voorzichtig. Ook niet drijven, niet drijven, hand lager, tempoooo, niet drijven etc.
https://youtu.be/bw9FJTQKd8s

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:45

Voor mij wel heel interessant dit Mirjam! Want hier ben ik o.a. ook mee bezig. En ook ik heb een paard die niet zodanig gebouwd is dat ze makkelijk het juiste antwoord kan geven. Bovendien ben ik er zelf ook niet super ervaren in.
Dit zou een mooi filmpje voor Rien zijn. Zou je hem niet op willen sturen? De Q&A is alweer een eeuw geleden en ze zouden het immers elke maand doen. Misschien zijn er geen inzendingen meer geweest.

Ik heb een paar keer naar het filmpje zitten kijken om uit te vogelen of ik nog iets anders kan bedenken wat zou kunnen helpen. Ik neig er naar te zeggen dat ik de vorm van de bovenlijn gedurende de tijd dat je hiermee bezig bent, wat zou afwisselen. In de hoop dat hij zich niet zo opsluit in dit frame. Zich wat losser laat. Wat meer laten zakken regelmatig in het terug rijden. Zonder hem lang te laten worden. Met de schoft omhoog en achter erbij.

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:55

Dat laatste filmpje om op te sturen? Kan ook filmpje toen hij hard liep en deze opsturen. Maar wat schrijf ik er dan bij. :\

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:03

mirjamalvaro schreef:
Hier ook elk paard 1x in de 3 dagen. En er gaat er eentje 1x per maand ongeveer mee naar les.

Heb wel langer filmpje maar dacht dat gaat zo vervelen, mij steeds zien stuntelen. :=
Ik probeerde dus tempo steeds terug te zetten en even te kijken hoe ver terug hij aan kon. En bij het naar voren heeel voorzichtig. Ook niet drijven, niet drijven, hand lager, tempoooo, niet drijven etc.
https://youtu.be/bw9FJTQKd8s


Mirjam was dat je moeder die aan het filmen is? Zo grappig om dan ineens een stem te horen.
Ik ben denk ik niet in de positie om iets over je filmpje te zeggen. Maar wat ik denk te zien is dat je eigenlijk automatisch hebt aangeleerd ook om bij iedere pas te drijven. Hij ging een beetje kort lopen van het tempo en heeft er een beetje moeite mee. Wat gebeurt er als je hem 'uitschuift' in dat lage tempo? Het zou mooi zijn als er dan wat meer ruimte en dus soepelheid zou kunnen ontstaan. Die van mij ziet het als teken om lekker te versnellen trouwens helaas.

Edit: over dat filmpje insturen, je kan er bijschrijven wat je voor ons ook schreef, wat je wilde aanpakken en gewoon dat je zijn commentaar erop wil? En je kan ze ook aan elkaar plakken eventueel als je ze allebei beoordeeld wil hebben

Spoiler:
Even best heel erg offtopic maar heb je geen pijn aan je boobies? Ik zit altijd helemaal ingesnoerd in goede sport bh's want anders doet het zeer :+

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:15

Zou beide filmpjes insturen. En dan vragen of je zo op de juiste weg bezig bent. En of hij nog tips heeft om het beter voor elkaar te krijgen.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:19

Ik zou ze insturen, Mirjam. :j Gewoon kijken wat hij er van zegt is altijd fijn!

Hier heb ik vandaag wedstrijd gehad. 1e proef besloten een oefenrondje van te maken, haar te leren dat ze na een schrik reactie niet mag spannen en wel naar hulpen moet blijven luisteren. Ze wil dan geen stelling en buiging geven en gaat terug duwen tegen been ipv er omheen buigen. Voorbeeldje: een 4 voor afgroeten omdat mevrouw niet stil wilde staan. Alleen maar achteruit, vooruit, dribbelen, opzij. Ik ben gewoon blijven wachten tot ze wel nagefelijk stil wilde staan en heb toen pas afgegroet. Kreeg daar complimenten van de jury voor, kregen 179 punten.

2e proef was er weer iets dood eng, maar kon ik haar wel heel goed blijven rijden. 8 voor het afgroeten, totaal 218,5 punt, maar helaas -6 vanwege schrikactie en extra volte. Daar ook maar 1 onvoldoende, een 4 voor verkeerd aanspringen(was naast de stieren en heel eng haha)

En om even te laten zien wat spanning bij paard doet en met mijn houding, 1e proef een 6,5. 2e proef een 9. Aanleuning en rijvaardigheid 6,5 en 6, 2e proef 8en.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:22

Uitschuiven resulteert die nog in " heeeee ik kan weer renneeennn" :') maar moeten we uiteraard wel naar toe.
En nee geen last van boobs, maar zat ook te denken misschien toch eens 2e bh aan doen. :=

Mwm spanning doet een hoop ja!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:47

SportBH's blijven een gedoe :')

Inderdaad Mirjam, ik begin nu ook te merken dat die van mij heel erg verschil maakt in soorten spanning. En dat het afvloeien nog wat sneller moet als ze schrikt. Als zij iets gewoon spannend vindt, dan wordt ze heter, maar blijft wel te rijden. Als ze echt schrikt wordt ze stug en slecht aan de hulpen, maar ik was al enorm blij hoe ik dat af kon vloeien in de 2e proef. Verschil was wel dat de 1e bak een heg erlangs heeft en ze dus wel wat hoort, maar weinig ziet. 2e bak heeft geen heg en daar ziet ze dus meer en schrok ze alleen als ze wat zag. Zij reageert heftiger op geluid dan op zicht.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:52

Dat is nogal een verschil zeg, en ja, spanning doet wel heel wat zeg.
Toobs is ook een rare met spanning die sluit zich dan helemaal af.

Ik zeg insturen! Ik wil ook weer eens wat insturen, maar gezien de responstijd vind ik het ook weer zo zinloos.. lastig..
Nou ja, waar ik mee zit, moet Toobs meer van voren tegen houden en teugels korter houden, zodat hij meer sluit en geen 60 meter lang wordt, ik snap dat deel, maar ik wil/kan hem niet tegenhouden zoals gewenst vind dat te veel druk, geen idee of dat ook echt teveel druk is, zou dat graag eens horen, want contactteugel klinkt prachtig, maar daar zit hem nou net de clou, wat is contact en wat is te los en wat is te strak?? Heb ik het even niet over L en R niet gelijk en te langzaam zijn etc.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:43

Goed mail aan het maken. Zijn er nog meer vragen? Opmerkingen die jullie erbij willen, zeg het nu. :P

Hallo Rien. 


Op het forum bokt.nl hebben wij mer een gezellig groepje mensen een topic lopen over de cursus. Nu waren wij erg benieuwd wat jouw mening is van de volgende filmpjes.

Paard is 14 jarige ruin, start ZZ- licht.
https://youtu.be/6SUXvBjwhVA

Tempo is fors terug gezet. Zadel achter opgehoogd zodat ruiter meer richting het midden kan zitten, minder achterop de lepel. 
https://youtu.be/bw9FJTQKd8s

Ook komen er een aantal vragen voorbij  

Wanneer heb je nou te veel druk op het bit? Want contactteugel klinkt prachtig, maar daar zit hem nou net de clou, wat is contact en wat is te los en wat is te strak?? 

Hoe weet het paard het verschil tussen halsstrekken en überstreichen?

Gr het bokt groepje

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:47

@#$!#$!#@$%3 bokt #$%#@$%!$#
Hele post pleite...

Nou ja, filmpje van Toobs is aan het laden op JupTup, maar wel weer bummer zwart paard bruine bakrand en allemaal in stukjes gehakte mootjes.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:49

Ik doe bij grote post eerst kopieren. Dat ik het iig op klembord heb staan. :=
Als ik trouwens dan pagina terug zeg tegen internet komt 9 van de 10 keer de tekst terug in het vak en kan ik alsnog kopieren.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:00

Helaas, kwam niet terug gaat hier vaak ook wel, maar zat gewoon in ondervak te typen was nu echt kwijt kwijt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:12

Hier logt bokt vaak uit bij het plaatsen. Heel leuk. :roll:

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Natascha, Poosje81 en 94 bezoekers