Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:22

Super Rens!

Eli heeft van het minste al spanning. Gelukkig leert ze een hoop bij. Eergisteren de zadelmaker en dat ging ook weer 100% beter dan de keer ervoor.

Gisteren ging Zorro echt super fijn! We beginnen nu ook de pirouettes door te krijgen. Zaterdag mag hij mee op oefenwedstrijd, hopelijk krijgen we tips waar we wat aan hebben.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:48

Eliana vandaag. Moesten beide nog wat wennen aan het leenzadel, daarom niet echt lekker constant naar mijn idee.
Heb ook erg veel moeite om haar links los te krijgen, ze pakt daar dan het bit vast. Rechtsom juist totaal niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:59

Zo, die beweegt wel heel ruim zo te zien.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:06

Leuke foto's! En heb je daar nou een boom met bloesem staan!? Jaloerss ik wil zo graag foto's bij een mooie boom maar tot nu toe niks in de buurt gevonden nog hier

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:04

Gave foto's hoor!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:10

Wij hebben op het terrein zelf krentenbomen, perenbomen nu in bloesem. En zo'n mooie rode begint open te gaan. Dus dat geeft mooie foto's :))

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:11

Ohh ik ben helemaal happy mijn dag kan niet meer stuk! Ik had een les gewonnen via fb, die had ik vandaag en het beviel echt zoo goed he!
Ik had al instructie en dat ging ook goed maar ik merkte wel veel verschillen met de online training van Rien.
Dit sloot echt precies aan gewoon! En zoveel rust en zoveel uitleggen ook echt heel fijn, steeds even tussendoor stappen even de tijd nemen om bij te komen en de info te verwerken nog meer uitleg en dan weer verder ben echt super enthousiast voortaan hier lessen! :D :D

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:19

*\o/* *\o/* superrrr

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:29

Super tof Proven!!


Vanochtend gereden met hulp van stalgenoot. Ging echt heerlijk!!! Hoop snel een keer beeldmateriaal te hebben.

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 18:52

Dat klinkt heel goed Proven en miss_lizje!
Heerlijk dat gewoon les en trainen ook een euforisch gevoel kunnen geven.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:31

Na vandaag ben ik gelijk weer genezen van clinics. Eerste clinic in 8 jaar ofzo? Resultaat paard volkomen in de stress, rug vastgezet en niets geleerd. En ja heb mij dus toch weer mee laten slepen. :(
Nee hou het maar bij lessen bij Frenk. :j

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:22

Voor degene met interesse heb ik filmpje van mijn proef (even per pb). Wel eerst even zonder geluid. }:)
Kan daarna die met geluid nog uploaden hoor. :P

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 00:22

Met welk paard reed je de clinic ook alweer Mirjam?

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:19

Van wie had je de clinic mirjam? Zonde dat het zo ging maar ken het inderdaad dat je je laat meeslepen. Ik wil je proef wel zien leuk!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:03

Mijn arme knulletje heeft nu echt ladt van rug. Vandaag lekker ontspannen naar beneden gereden. Hij begon zelfs met taktfouten :oo
Gelukkig durfde hij nog steeds mooi de hand te volgen en ging weer lekker ruim lopen.
Deze week dus zo rustig weer opbouwen.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:24

Vanwege fijne commentaren tot nu toe durf ik het nu aan om filmpje gewoon hier neer te zetten. (Euhmmm durf ik dat echt :') )

Commentaar van mijzelf; voor mij was het allemaal wat te laat voor het mooie, dus moe, moeite met concentratie waardoor oefeningen soms niet goed genoeg voorbereid waren, last van rug waardoor ik soms wat uit balans raakte waar ik normaal geen last van heb.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:37

Stille meelezer in dit topic. Maar wil jou, mirjamalvaro, toch een compliment geven. Vind het een nette proef. En lekker je eigen gang gaan met de manier van trainen die bij jou en Zorro past. Gaat dan helemaal goed komen met jullie.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:38

Dank je :oo

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:41

Ik vind de vooruitgang heel duidelijk! Vind dit een mooie constante proef. Zou me hier zeker niet voor schamen! Ik doe het je in ieder geval niet na.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:29

@ proven, wat leuk dat je zo een goede instructie hebt kunnen vinden.

@mirjamalvaro, je merrie is wel echt gaaf dier hoor! Zal de makkelijkste dan wel niet zijn als ik je altijd zo hoor, maar als die toch voor je werkt, dan heb je het wel echt voor elkaar.
Zonde van je clinic, net zoiets als ik had bij het kader, na 1 training dacht ik wtf ben ik aan het doen, mijn paard aan het verprutsen, maar het wel laten gebeuren die dag. Nou ja, achteraf ook leerzaam... weet weer wanneer ik gewoon nee moet zeggen, jij nu ook weer.


Ga zo even je filmpje bekijken.
Denk dat je met de cursus van Rien wel lekker bezig bent en aan het sleutelen naar verbeteren, ziet er al weer heel anders uit, maar is ook best lastig om het te veranderen en dan ook helemaal bevestigd te hebben bij jezelf en paard ben ik al achter.

Vandaag super leerzame clinic gehad van Herman Wientjes had ik al vaker bij gereden, maar ja, je moet altijd afwachten of het nog past bij je verwachtingen. En ja, hoor dat deed het!!!
Daar heb ik wel een week verkreukeld voor zijn voor over, Heps zette ondanks de warmte beste beentje voor en ventileerde af en toe haar mening. :+
Vroeg H, wat zou je nog willen proberen, ik heel leuk.. ehhh, changementen?? (Hij herinnderde zich mij nog van jaren geleden, met de merrie die geen wissels sprong en in zijn les wel _/-\o_ , de mams van Hepsie) Uiteraard geen enkel in 1 x gesprongen changement gesprongen, maar die gaat ze wel leren.

Hij vond sneller worden in achterbeen en actiever en meer erop voor ons dingetje en dat is het ook, dan raak ik wel mijn buiging weer kwijt en dan dramt ze nog wel eens wat (te zien op de foto's), maar uiteindelijk wordt ze er uiteraard fijner van als ze beter op een actiever achterbeen rond loopt. En hij hamert ook op het los laten. Kortom voor ons geslaagde dag, waarbij wij het vandaag hebben gegooid op achterbeen actiever krijgen, vandaar het wat opgekropte beeld af en toe, want actiever maken en dan niet op racekip door de baan stuiven valt nog niet mee, loslaten en toch actiever, pffttttt.

Afbeelding

Afbeelding

Iets met een vliegende wissel en pony die op speedy conzales stand ging.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lous op 23-04-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes uit naam verwijderd.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 02:18

Jullie gaan lekker sjol, het dametje doet echt mega haar best. Zie ook echt wel verschil moet ik zeggen, het achterbeen vooral. De aanleuning ook voor mekaar zo te zien. Jullie gaan goed vooruit!

Hier is het..... :+ dramatisch. Het wordt echt snikheet, ook om 8 uur sochtends als ik normaal gezien ga rijden. Meneer heeft aan de ene kant energie en praatjes voor 10, maar staat enorm te hijgen als hij 5 minuten (heel hard met veel knie actie) draaft. _O- waarom.... het lijkt erop dat hij ook hier gewoon last heeft van zijn pollenallergie, dat uit zich in panten. Daar gaan we weer...kuurtje bij de dierenarts. ...supplementen vanuit America bestellen... nee ik ben niet blij. Oh, hij komt ook totaal niet uit zijn wintervacht 8)7 en m'n mega dure Sectolin werkt niet op dit elektriciteitsnet :evaw: Wij modderen nog maar even door...

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:32

Leuk dat de clinic zo fijn wat @Sjolvir!
Balen @Zuchini, gelukkig is de temperatuur deze week weer wat fijner om te rijden! Die van mij heeft ook nog steeds wintervacht inderdaad, ze heeft gelukkig niet veel maar met dat warme weer is het dan geen doen om fanatiek te gaan rijden..

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:35

Wow... dat achterbeen Sjolvir, goed bezig!

Mirjam ook hele leuke foto's, mooi paard die jonge dame van je. Filmpje van Zorro ga ik nog bekijken.

En.. ben nu heel benieuwd naar wie de topinstructeur is die Proven nu gevonden heeft... :o

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:06

@jillaroo Dat is Larissa Rowinkel. Ze komt uit een dorp bij mij in de buurt dus denk dat ze verder niet bekend is maar ze is echt super!!
Ze legt het zo goed en uitgebreid uit geen moeilijke taal en heel paardvriendelijk net als Rien

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:35

Ik ben heel opgelucht. Vandaag liep Zorro weer heerlijk!
Soms nog even de stress in, maar liet dat gelijk weer los als ik dan gelijk weer stapje terug deed. :D