Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:32

Vandaag weer verder gewerkt met de contactteugel. Mijn net-terug-van-een-blessure dressuurferrari pakt het super op. Ze was heel tevreden na het werk en linksom ging echt heel fijn. Rechts zit nog wat oud zeer denk ik. Maar dat komt goed.

Ik rijd ook een Fries met slechte balans momenteel en daarbij vind ik het echt moeilijk. Als je hem in de 'houdgreep' neemt ziet het er best aardig uit, maar op z'n eigen benen zwalkt hij door de bak. Ik heb heel benieuwd of het bij hem ook gaat lukken met die contactteugel, maar ik neem maar even de tijd. Iemand anders al ervaring met een paard dat moeite heeft met zijn balans? Hoe lang duurde dat?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:33

Het is gelukt met het toevoegen van de nieuwe antwoorden van Rien (snoertje bij mijn ouders geregeld). Ik heb de vragen iets anders weergegeven zodat je makkelijker kunt terugkijken of er een vraag tussenzit die aansluit op datgene wat jij zelf tegenkomt.

@jillaroo fijn dat jullie het zo goed oppakken! En misschien even een kwestie van geduld en de tijd geven met je Fries? Zeker wanneer hij voorheen steun heeft gehad, kan het wennen zijn als hij opeens op zijn eigen benen moet lopen. Dan voelt het even alsof je misschien een stap terugdoet, maar uiteindelijk maak je een grote stap voorwaarts.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:46

Leuk om de vragen beantwoord te zien! Ik ga er vandaag direct weer mee aan de slag.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:28

Fijn dat er weer nieuwe antwoorden zijn toegevoegd! En deze nieuwe manier van weergeven is absoluut een verbetering. Als er ook nog vinkjes achter zouden kunnen zodat je snel kan zien of je de betreffende audio al hebt geluisterd (en dus ook kan scannen of er nieuwe zijn), zou het nóg fijner zijn!

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:12

Net de filmpjes bekeken van het paard wat moeite heeft met de contactteugel, helemaal super, wederom uitgebreide uitleg in klare taal :j Hier kan iedereen wat mee, het frummelen in een houding raakt steeds meer passé, fijn om het nog maar eens bevestigd te krijgen nota béne van onze nieuwe bondscoach *D +:)+

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:31

Leuk dat er weer antwoorden bij gekomen zijn.
Ik heb vandaag ook weer gereden . En het gaat steeds gemakkelijker ondanks dat ik rijd 2 dagen rust en dan weer rijd.
Ik wil echt voorzichtig blijven wat betreft eamonn zijn knieen die het nu juist goed doen.

Tis alleen jammer dat er in het programma niemand actief post ;).
Dus Connie je gaat nog een bokt knop moeten toevoegen vrees ik.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:34

Connie mijn antwoord staat er niet bij :)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:49

kitobeer schreef:
Connie mijn antwoord staat er niet bij :)


Volgens mij wel hoor Oona! Je bent Oona toch? Ik heb twee antwoorden van vragen van jouw erop gezet. Één in module 1 en één in module 2.

En inderdaad, op de website zelf wordt nog niet veel gepost, maar als er liever hier gepost wordt; ook prima. Als er maar een plek is waar mensen gemakkelijk iets kwijt kunnen. :)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:53

Trouwens, morgenochtend wordt er een verandering doorgevoerd aan de website. Sinds we zijn overgestapt naar een nieuw systeem zijn er wat issues met de vertalingen. Vooral bij de Engelse versie hebben we daar last van.

Morgen wordt de Engelse versie op .com gezet en komt de Nederlandse versie op .nl. Het kan zijn dat de website morgenochtend even niet toegankelijk is.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:05

connepon85 schreef:
Het is gelukt met het toevoegen van de nieuwe antwoorden van Rien (snoertje bij mijn ouders geregeld). Ik heb de vragen iets anders weergegeven zodat je makkelijker kunt terugkijken of er een vraag tussenzit die aansluit op datgene wat jij zelf tegenkomt.

@jillaroo fijn dat jullie het zo goed oppakken! En misschien even een kwestie van geduld en de tijd geven met je Fries? Zeker wanneer hij voorheen steun heeft gehad, kan het wennen zijn als hij opeens op zijn eigen benen moet lopen. Dan voelt het even alsof je misschien een stap terugdoet, maar uiteindelijk maak je een grote stap voorwaarts.



Dank Conny! Daar ga ik ook maar vanuit voorlopig :o Hij is zo scheef dat ik me wel steeds heel erg moet inhouden en opletten dat ik mijn hand alleen maar opzij doe en niet naar me toe haal. Hij vindt het ook helemaal niet leuk, hahaha. Snapt er niks van denk ik. /3

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:18

Ja ik ben Oona; )

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:17

Super mijn antwoord zit er ook bij, was dat al groot deel aan het doen, maar fijn om te horen dat het inderdaad zo moet (ook al lukt het tot nu toe niet).

En vragen zo wel handiger, per onderwerp en wat hier al wordt gesuggereerd, dat je vinkjes zou moeten kunnen zetten is ook wel handig.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:59

Ik ben deze week begonnen en ik ben er heel blij mee. Zit nu zelf een beetje in de lappenmand dus kan alleen stappen en een beetje draven totdat mijn rug echt stop zegt :-). Dit is echter perfect om mee te beginnen; in stap de contactteugel oppakken blijkt voldoende stof voor 20 minuten te zijn. Ik kan ook goed verder met de antwoorden die op vragen van andere deelnemers zijn gegeven. Krijgt nu ook een beetje het "club" gevoel door de interactie op bokt en "Paard en Lifestyle". Ennnnnn wat is het heerlijk dat je met dit weer lekker binnen je studiemateriaal kunt bekijken hahahaha. Verder vind ik het superfijn dat er ook filmpjes zijn bijgekomen met mensen die iets minder goed rijden dan Romy, persoonlijk leer ik daar meer van omdat je dezelfde fouten herkent en je zo wordt meegenomen naar de oplossing. Wel vind ik dat de filmpjes van de prof's getoond moeten worden om zo je einddoel goed voor ogen te hebben; dus Conny; ga zo door; ik ben fan.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:57

De nieuwe filmpjes zijn super, heel helder en duidelijk :) ben benieuwd naar de rest :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:23

Hey conny ik zie echt geen filmpje staan bij mijn 2 de vraag. Ik zie enkel de vraag herhaald staan en verder niets. Waarschijnlijk toch een foutje in de url .

Maar dit is leuk zoveel antwoorden krijgen.

Al vond ik het ook juist goed dat in de eerste 2 weken we juist maar net genoeg info hebben gekregen. Zo werd je echt eens beperkt in je doen en kon je juist kijken wat gaat er nu gebeuren of juist niet .

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:03

kitobeer schreef:
Hey conny ik zie echt geen filmpje staan bij mijn 2 de vraag. Ik zie enkel de vraag herhaald staan en verder niets. Waarschijnlijk toch een foutje in de url .

Maar dit is leuk zoveel antwoorden krijgen.

Al vond ik het ook juist goed dat in de eerste 2 weken we juist maar net genoeg info hebben gekregen. Zo werd je echt eens beperkt in je doen en kon je juist kijken wat gaat er nu gebeuren of juist niet .


Met rijden is dat allicht wel handig, hoewel je in 2 wkn ook doorgaans nog niet zo ver bent, maar als je eigenlijk niet rijdt zoals ik, dan wil je natuurlijk gewoon zo snel mogelijk alles kunnen kijken :D , kan er voorlopig in praktijk toch niet veel mee :o .

Hoop dat paard niet ziek is geworden van de behandeling van de week en dat ik vandaag of morgen even kan rijden kan ik Rien zijn tips uitproberen. Weet nu in ieder geval dat dat wat ik deed in principe oke was en dat het kwestie van geduld is.... En meer linksom galopperen.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:03

Ik zit even met een vraag over scheefheid, maar ik weet niet onder welk onderdeel dit valt. Jullie hebben gister een heel interessant stuk geplaatst hierover op facebook en daar herken ik wel veel in. De scheefheid ligt waarschijnlijk bij mij maar wordt verergerd door de scheefheid van mijn paard in de linkergalop, dan trekt mijn zadel scheef...
Valt dit onder de fase van horizontaal evenwicht? Daar moet ik nog aan beginnen na het laatste filmpje van de contactteugel fase.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:20

facebook?
Gaat zoeken, die had ik nog gemist, soms is bokt toch handig.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:12

conny de online trainingen smaken naar meer. En ik vraag me af waar en welke clinics zijn interessant om te bezoeken ?

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:38

Voorheen organiseerde Conny soms een trainingsweekend. Daar zou ik nu ook erg graag heen willen.

Het trainen gaat hier erg goed. Mijn paard pakt het super op en ik merk nu al dat hij veel beter reageert op mijn beenhulpen en beter wordt in de aanleuning. Heel fijn zo'n paard dat zo snel feedback geeft :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:15

Ik hoop ook op een trainingsweekend

Qua trainen vind ik het nog enorm lastig. Ook moet ik mezelf 1x per dag wel even herinneren om niet stiekem toch een shortcut te nemen (ik stond niet vooraan bij het uitdelen van het geduld :+ ). Maar ik merk ook dat er meters tussen zitten die veel losser zijn en dat die meters steeds een paar meters meer worden. Dus het geeft wel voldoening

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:09

Trainings dag/weekeind zou top zijn, maar denk dat ie het te druk gaat hebben...
Hier kan ik bijna niet rijden en toen wou ik rijden en toen lag er sneeuw, eens kijken of ik mezelf morgen op een paard gehesen krijg.
Had mooi antwoord op mijn vraag waar ik mee aan het werk kan.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:00

Wie weet dat er wel weer een trainingsweekend gaat komen. Ik heb nog geen idee al ben ik wel wat plannetjes aan het maken. Maar inderdaad, ik weet niet of het in zijn schema past.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:51

Belgische fan meldt zich!
Ik ben heel blij dat ik mij heb aangemeld, duidelijke filmpjes en uitleg.

Vooral de toevoeging van de extra filmpjes van ruiters die tegen een probleem aanlopen vind ik ook erg leerrijk en interessant. Ik hoop dat er zo nog meerdere volgen.
Op de voorbeeldfilmpjes lijkt het voor mij soms alsof die paarden allemaal zo'n goeie balans hebben en het zo gemakkelijk gaat... Dan heb ik thuis wel een ander exemplaar staan :roll:

Trainingsweekend zou ik wel zien zitten...al is dat wel 250km rijden -O-

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 11:37

Cyta schreef:
...
Op de voorbeeldfilmpjes lijkt het voor mij soms alsof die paarden allemaal zo'n goeie balans hebben en het zo gemakkelijk gaat... Dan heb ik thuis wel een ander exemplaar staan :roll:



Ik ben dit met Cyta eens. Misschien is het een idee om ook nog een keer wat bonusmateriaal op te nemen met een paard met een minder goede natuurlijke balans? Een paard dat meer moeite heeft om op eigen benen te lopen en vrij scheef door de baan gaat?

Ik los het momenteel op door hem met mijn benen rechtop proberen te houden in het rijden naar de contactteugel. Dat gaat wel langzaam beter. Maar de verleiding om er te snel met de hand bij in te grijpen is erg groot. En ik vind het dan ook lastig om te bepalen hoeveel hand ik wél kan gebruiken, zonder terug te werken of te dwingen.

Zou hier ook graag nog wat meer aanwijzingen en oefeningen voor hebben. :j