Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:31

Beterschap. Snee das wel echt apart he, beide zo'n smak

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:15

Promisse wat ontzettend oliebol. Heel veel beterschap

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:50

Hie gaat het promisse?

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:30

Ja het gaat wonderlijk goed, dank je. Donderdag weer foto maken en dan horen wat ik wel en niet mag. Want ik wil geen risico's lopen maar ook niet minder doen dan dat ik mag. Want je spieren zijn heel snel weg en die heb ik op mijn paard straks echt wel nodig.
Ik heb lieve, behulpzame vrienden om me heen en mijn nog thuiswonende dochter doet de paarden en honden. Dat is een hele kluif voor haar en ze kan nu dus ook niet naar school en stage. Daar moet volg3nde week een gesprek over komen want dat is wel heel erg balen. Denk dat daar ook wel een oplossing voor komt. Ondertussen lees ik hier mee en ga ik lekker lezen en filmpjes kijken als ik daar niet meer zo snel moe van word.
Genoeg over mij, over naar leuke paarden onderwerpen

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:40

:(:) flexchair misschien wat om op veilige manier spiertje te blijven behouden.

Gisteren proefje geoefend voor volgende week, voor zover het lukte in 20x40 baan. :P

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:01

Oh jee Promisse, wat een verhaal. Heel veel beterschap en vooral ook geduld gewenst de komende tijd. Fijn dat het in elk geval allemaal weer aan het helen is... Doodeng dit soort ongelukken, bah. En wat een eikel, die eikel... ;-)

Ik was van de week bang dat mijn merrietje aan het vastlopen was in haar enigszins kwetsbare hals, maar mijn onverbiddelijke instructrice wist me er op te wijzen dat het mijn linkerarm was, die weer aan het vastlopen was. Fijn, gewoon mijn schuld dus. Streng door haar toegesproken en paard liep weer goed. Jemig wat is het toch moeilijk om gewoon ontspannen, in balans en niet hinderlijk op je paard te zitten... 8)7

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:05

Dat ken ik.
Hij houd wel erg vast vandaag. Oh wacht ff houd hij vast of ik? Oh sorry jongen, ik hield vast. :(:)
:')

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:05

*kruipt ook onder steen vandaan*

Jeetje Promisse dat is niet niks! Succes met herstel en ook voor je andere maatje/vriendin.


Momenteel staat hier alles op een laag vuurtje, Gentle word groot en deels getraind door stalgenoot en ik hobbel af en toe een stukje mee voor de ontspanning. Ik kom momenteel ook niet echt aan filmpjes kijken toe want er is privé even te veel aan de hand wat de nodige stress en spanning veroorzaakt. Eerst even mijn eigen leven op de rails krijgen en daar passen echte trainingen nu even niet in.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:50

Vreselijk promisse ik hoop dat je snel weer meer kan!

Hier ook een wat lager pitje vorig weekend 2 dagen wedstrijd gehad wat echt draama ging, waar het nou aan lag vind ik moeilijk te zeggen ze was ongelofelijk hengstig ik mocht niks of ze werd boos en ik was ongelofelijk zenuwachtig dus denk de combi daarvan.

Maargoed daarna 2 dagen Veluwe gehad voor t eerst samen weg wat was dat geweldig zeg en ze was zo braaf dat had ik echt niet verwacht! Ze zag mij en mijn vriend op de mountainbike echt als leider en was helemaal op ons gericht zo lief.

En daarna zijn we ook nog eens verhuist naar een nieuwe stal dus nu daar even rustig aan het wennen nog niet teveel doen.
Komende weken weer lekker opbouwen en wedstrijd maar even laten voor wat t is tot het thuis in ieder geval zeker goed gaat.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:37

Jammer van de wedstrijd maar wel weer erg leuk van de veluwe.

Hier trainen voor zondag :=
Afbeelding
Afbeelding

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:34

proven02 schreef:
Vreselijk promisse ik hoop dat je snel weer meer kan!

Hier ook een wat lager pitje vorig weekend 2 dagen wedstrijd gehad wat echt draama ging, waar het nou aan lag vind ik moeilijk te zeggen ze was ongelofelijk hengstig ik mocht niks of ze werd boos en ik was ongelofelijk zenuwachtig dus denk de combi daarvan.

Maargoed daarna 2 dagen Veluwe gehad voor t eerst samen weg wat was dat geweldig zeg en ze was zo braaf dat had ik echt niet verwacht! Ze zag mij en mijn vriend op de mountainbike echt als leider en was helemaal op ons gericht zo lief.

En daarna zijn we ook nog eens verhuist naar een nieuwe stal dus nu daar even rustig aan het wennen nog niet teveel doen.
Komende weken weer lekker opbouwen en wedstrijd maar even laten voor wat t is tot het thuis in ieder geval zeker goed gaat.


Wat een gekkenhuis bij jou zeg! Bij ons is de regelmaat ook even zoek. Vorige week een keertje wat gesprongen voor de afwisseling, toen moest ie een week rust vanwege vaccinaties. Vervolgens was het hier heel onrustig weer, veel wind. Plus een week rust, plus omhoog gegaan in voer, nou hij was een bommetje! Dagje gelongeerd, dagje thuis rustig wat loswerken gedaan. Volgende dag (gister) maar mee op buitenrit genomen om wat aan zn energie te doen en aan de galop te werken.

Heerlijke rit gehad, veel bergen op meegepakt, flinke rengalop eruit gereden en ook nog wat dieren gezien. Samen lol gehad, mocht ook weer eens.
Vandaag weer dressuur en dat ging top, woensdag weer les :D

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:50

@Iris bij jou gaat die ook lekker haha. Die buitenrit heeft hem dus wel even goed gedaan als die daarna zo fijn in de bak was !

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:48

Ja ik denk dat hij die echt even nodig had! Morgen weer les, we zullen zien hoe het gaat!

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:34

Heeft iemand toevallig nog een kortingscode?
Ik heb de TRT gedaan en wil nu graag ook de training van Rien doen.

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:16

Ontvangen! Bedankt

hagelkruis schreef:
Heeft iemand toevallig nog een kortingscode?
Ik heb de TRT gedaan en wil nu graag ook de training van Rien doen.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:23

Hoe is je wedstrijd gegaan Mirjam? En hoe gaat het herstel bij jou Promisse?

Ik heb echt even een baalweek. Net verhuist van stal en deze stal past helaas helemaal niet bij me zoals ik had verwacht. Zodoende dus op zoek naar een andere stal die ik wel heb gevonden nu. Ik baal echt vreselijk want wil gewoon rust voor mijn paardje en lekker langzaam ergens wennen en weer gaan opbouwen maar nu krijgt ze zo'n hele stressperiode over zich heen van 2x verhuizen. :(
Moet zeggen dat ik aan haar niet heel veel merk verder ze is wel iets afgevallen maar verder heel ontspannen en ging na 4 dagen al liggen slapen in de paddock. Daarnaast ben ik wel onwijs gespannen en gestresst wat het rijden totaal niet ten goede komt.
Ik accepteer dan ook maar dat we het de komende weken tot de verhuizing gewoon wat rustiger aan doen misschien wat meer longeren of wat grondwerk. Hopelijk bevalt het straks op de nieuwe stal meer en kunnen we dan weer lekker opbouwen.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:32

Even kopie past :')

Mijn debuut zit er ook op. Was heel zenuwachtig. Losrijden ging best lekker, op het eind werd ik echter moe (moet nog ff wat testen hoelang losrijden ivm ziekte). In de proef had ik hem net niet fijn genoeg erdoorheen. Toch 55.4% geloof ik, inderdaad als commentaar meer over de rug, wat ik dus al gevoeld had.
Qua gevoel zit ik dus goed, volgende keer minder zenuwen, minder lang losrijden en hopelijk dan ook fijner in de proef.
Maar vond het al best bijzonder, zo'n eerste subtop wedstrijd. Waren maar 4 wp gevallen deze proef :oo

Dat is niet fijn dat stal niet bevalt ;(

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:41

Wat fijn dat je zelf al aanvoelde wat er minder goed ging en al ideeën heb over hoe je dat volgende keer anders kan doen! Was een mooi en leerzaam debuut dus!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:49

Ja, best bijzonder ook zo de eerste keer subtop. Tussen piaferende paarden, iedereen die pirouettes draait. :=

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:25

Mijn herstel... nou, de arts vertelde me dat ik pas over 3 tot 6 maanden weer rijden mag. En überhaupt weer iets met mijn paard mag. Dus hoewel ik weet dat ik dankbaar moet zijn dat ik er ooit weer op kan, valt het me ongelofelijk zwaar. 6 weken aftellen is nog te overzien, maar 6 maanden....

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:31

;( echt zwaar klote

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:26

Jeetje promisse wat zwaar k*t..

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:24

Wat ontzettend naar Promisse!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:48

Wat stil hier. Vandaag heeft iemand 3 foto's geschoten van de 4 jarige. Leuk om zo terug te zien. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:50

Leuk Mirjam!!