Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-16 12:19

Beste Bokkers,

Ik kwam een online training tegen op DressagePro, van Rien van der Schaft. Het heet Van Basis tot Grand Prix. Ik kopieer even een stukje:

Citaat:
In 99% van alle gevallen lopen we in een klasse vast omdat één van de volgende drie aspecten niet goed voor elkaar is, namelijk de takt, ontspanning of de aanleuning. In deze online training van Rien van der Schaft leer je welke fases je moet doorlopen om het hoogste niveau te kunnen behalen op een correcte en eerlijke manier.


Ik heb Rien een aantal keer les zien geven op de Masterclasses van Paard&Lifestyle en ben fan van zijn vriendelijke manier van trainen. Ik vraag me af of er al bokkers zijn die ervaring hebben met deze training. Het lijkt me ontzettend interessant maar ben benieuwd hoe jullie de filmpjes toepassen in je dagelijks rijden.

Brand los, ik hoor het graag! :D


lucifertje

Berichten: 5602
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:40


Jennyxx

Berichten: 3036
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:15


zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:25

Interessant die online training. De moeite van het overwegen waard. Ben benieuwd of er al mensen ervaring mee hebben.

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw filmpjes lucifertje. Het eerste filmpje in je topic smaakt naar meer.

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-16 16:15

Ik wil ook graag de linkjes naar je filmpjes lucifertje, maar ben vooral op zoek naar ervaringen met de online training.

Ik ben er al wel van overtuigd dat Rien super les kan geven. Was het een eenmalige les of les je vaker bij hem?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:57

Ik heb me net aangemeld. Wat kleine op start probleempjes gehad maar dat is super snel opgelost door het support team.

Ben net bij fase 1 mar van wat ik nu heb gezien zijn de filmpjes helder en duidelijke/begrijpelijke taal van Rien. (niet zoveel blabla interessante woorden gebruik etc..)

Mijn eerste indruk is goed :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-16 14:32

Leuk zeg! Ik wacht nog even op wat meer ervaringen voor ik me aanmeld. Ik vind het een hoop geld. Hoorde wel dat ze deze week een filmpje gaan maken over hoe de training eruit ziet, een soort voorbeeldfilmpje.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:40

Vanaf 1 januari gaat wel de prijs met 100 euro omhoog...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Mado1971
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:49

Ik overweeg ook om me voor de online training aan te melden en ben ook benieuwd naar ervaringen tot nu toe van anderen.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:50

Ik volg ook even. Op de masterclass geeft hij zo n duidelijke uitleg dat ik er thuis weken mee aan de slag kan maar ben idd een beetje sceptisch over de on line manier vandaar mijn aarzeling

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 18:26

Ik wil ook het liefst bestellen voor 1 januari, maar wilde hier even kijken of iemand er ervaring mee had. Ik vind het vooral interessant hoe je de filmpjes toe kan passen in het trainen van je paard, aangezien niemand je toe staat te schreeuwen langs de bakrand :')

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:33

Yes ik ben lid van de online trainingen.
Maar ik houd wel van online trainingsmodules .Ik kan daar erg goed mee aan de slag.
De filmpjes zijn duidelijk en tot nu toe zitten er per 2 weken ongeveer 11 filmpjes .
Krijg je vragen tijdens je trainingen kun je de antwoorden weer vinden in de filmpjes heb ik gemerkt dus het is wel zoeken en puzzelen.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 18:52

Ik ben wel lid van de training van Tristan Tucker en Rico Schuijers voor mentale focus. Ik heb daar heel veel aan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:05

Marise01 schreef:
Ik wil ook het liefst bestellen voor 1 januari, maar wilde hier even kijken of iemand er ervaring mee had. Ik vind het vooral interessant hoe je de filmpjes toe kan passen in het trainen van je paard, aangezien niemand je toe staat te schreeuwen langs de bakrand :')


Haha ja je kan het een beetje zien als wat je leert van het kijken van clinics van anderen. Alleen de tips zijn generieker en voor meer advies over je eigen training kan je zelf filmpjes uploaden...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:06

Nog één dag ! Nu ik heb vernomen dat het zo'n beetje onbeperkt is zodat je in je eigen tempo kunt volgen zie ik er wel meer in moet ik zeggen ! Ben pas jaar bezig op z'n sloompies met mijn merrie beetje bang dat er te weinig voor ons is, maar meer voor het inmiddels hogere niveau, maar als het onbeperkt mee gaat kan ik tzt doen waar we aan toe zijn : ))

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:12

Nou ik ben een erg fanatieke recreatie ruiter . Ik heb al heel wat watertjes doorzwommen. Maar ik heb nog nooit wedstrijden gereden. Zal mij ook niet lukken om alle oefeningen ook netjes aan mekaar te rijden. Heb dat dan nooit weer geleerd. Maar ik vind het juist erg leerzaam om er weer opnieuw blanco in te stappen en juist ook een hele hoop niet wedstrijdervaring in al een hogere klasse niet hoeven mee te nemen . Wat ik niet weet kan ik al niet mis doen.
Ik ben echt meer een ruiter die echt heus kan leren hoe je een paard correct leert losrijden maar wedstrijden daar doe ik niet aan. En als je het per maand betaald komt het helemaal niet zo duur uit. En je krijgt de volgend de4 maanden wel tips. Over van alles natuurlijk. Voorwaarts rijden overgangen rijden etc...

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:06

Heb het langs zien komen, maar weet het niet.
Vind het veel geld, voor iets waarvan ik niet weet of ik er wat mee kan. Heb ooit 4 lessen van hem gehad en daar echt super veel aan gehad en veel van geleerd, zou graag weer eens bij hem lessen, maar on line filmpjes? Buiten dat staat mijn zwarte momenteel stil, mijn beige rij ik max. 2 x in de week (+ wordt gereden door mijn bijrijder ) en die gaat woensdag voor haar 1e behandeling voor een sarcoid in haar oor (weet niet hoelang ze na het inspuiten die keren dat ze heen moet zich niet lekker voelt en of ze dus doorgereden kan worden of stil gezet moet worden). En zelf kan ik ook niet veel, vind het dus wel heen zonde als ik het niet zou gebruiken...

Kan je de filmpjes ten allen tijde weer oproepen, dus stel als ik over jaar weer beter ben dat ik dan gewoon alle filmpjes ga gebruiken, of zijn ze dan ondertussen van het net af gehaald? Iemand enig idee?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 15:24

Je kan de filmpjes weer ophalen en je kunt (bij Tristan Tucker) ook altijd vragen blijven stellen. Tot minimaal vijf jaar na aanschaf staat er in de voorwaarden, maar waarschijnlijk langer.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:37

Dat is dan wel handig, neem aan dat filmpjes insturen echter wel met die 4 maanden beperkt is en bij mij is dus de vraag of ik dan iets heb om te rijden en of ik rijd (en hoe intensief, hobbel de bobbel nu 2 x in de week wat, maar train niet echt). Het is wel 200 euro... Kan die heel goed voor bijvoorbeeld mijn riool of de behandeling van Hepsie gebruiken en van dat geld kan ik ook heel wat lessen pakken of aantal keer mijn paard laten rijden. Nou ja, heb nog paar uur om het te bedenken.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:42

Dat je maar 4 maanden vragen en filmpjes in kan sturen klopt niet.
Dit heb ik gekopieerd uit de mail:
Ondanks dat het een 8-weekse training is, betekent dit niet dat je na 8 weken geen vragen en filmpjes meer kunt insturen. Officieel houd je 5 jaar lang toegang en mocht alles daarna nog bestaan, waar ik natuurlijk wel vanuit ga, houd je langer toegang. Maar je kunt dus zo lang je toegang hebt, vragen en filmpjes insturen.

Ik heb me zojuist aangemeld en wat ik tot nu toe heb gezien kan ik wel wat mee thuis. Ik ben benieuwd naar de volgende fase. Ook de vragen van anderen die beantwoord worden in de Q&A heb ik veel aan :)

Conny heeft een sneak preview gemaakt, zo krijg je en wat beter beeld :)
https://paardenlifestyle.wistia.com/med ... z5ttfmnf5v

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:43

Lauke! Dat is top, dan heb ik er meer aan! Dan is zwartje hopelijk weer in gebruik en ik hopelijk ook.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:44

Sjolvir schreef:
Lauke! Dat is top, dan heb ik er meer aan! Dan is zwartje hopelijk weer in gebruik en ik hopelijk ook.

Dit was voor mij ook een van de doorslaggevende punten :)
Met steeds drachtige paarden komt er anders niks van :')

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 15:57

Noop, als ze drachtig zijn is ook niet praktisch nee.
Dan is paar maand ook niet handig.

Weet van toen dat ik die cursus heel leerzaam vond, zucht.... Geld was al op dit helpt niet.
(net potje bij wasmachine geteld, ca 100 euro, stop daar altijd geld in gedurende jaar, dat uit mijn zakken komt als ik ga wassen, is altijd voor iets leuks voor de paarden, mis nog de helft :+ )

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-16 20:39

Ik heb me toch aangemeld. Vind het reuze interessant en ga het gewoon proberen. Het ziet er super goed uit op de sneak preview en ik heb er nu al zin in om ermee te trainen.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:19

Ik heb me na lang twijfelen ook aangemeld. Ik ben ook erg benieuwd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Wopkebrok en 8 bezoekers