Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:12

Pb :D

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:56

Je maakt me nieuwsgierig mirjam

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 20:00

Heel verhaal getyped en alles foetsie, je maakt mij ook nieuwsgierig.

Maar doel was braaf paard op vreemd terrein, en dat is gelukt gelukkig.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:55

Doel ruimschoots gehaald ja. :D

Zo maar weer eens Zorro van stal halen. ~~}>

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:54

Binnenkort maar weer laten filmen, lijkt erol dat Zor en ik het lengte pakken met doorzitten door hebben. *\o/*

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:39

Fijn mirjam

Ik was vandaag weer eens op dressuurwedstrijd en kreeg complimenten van de jury over hoe fijn mijn nageeflijk was. Waar ik de vorige wedstrijd nog terecht commentaar kreeg over de halslengte, is dat er nu ook helemaal af. Toch wel heel fijn dat even extra nadenken over verbinding van achter naar voren binnen een paar weken helpt

Ook weer 2 wp in de m2 erbij dus dat is een fijne bijkomstigheid

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:43

Wat goed Joki, ook erg fijn dat de jurh dag waardeert!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:41

Jammer Mirjam van de uitslag. Maar wel fijn dat je zelf zon goed gevoel erover had en dat ze het zo goed deed!

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:45

BravoT schreef:
Nou ik hem iemand mee gehad die mij heeft gefilmd := wat een ramp om terug te zien 8)7 oke was onze 6e les nog maar en ik heb geen bak alleen het bos dus totaal in zijn 4 jarige leven heeft ie 10x een bak gezien :o . maar wat confronterend :o hij kan stukjes lekker lopen maar dan loopt ie laag en dan doet ie zijn hoofd weer omhoog waardoor mijn teugels te lang zijn dus het ziet er niet uit _O- dacht zal ook eens een filmpje plaatsen maar _O- :o ik durf niet meer haha. En de galop omg ik rij iedereen onderuit _O- . pas op kom ik !! Stuurloos!! Kijk uit !! _O- Dat durf ik al helemaal niet te delen haha ik wacht denk ik nog maar even _O- :o


Zoo herkenbaar! Hier film ik mezelf regelmatig en korte stukjes best ok maar overall nog lang niet tevreden.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:01

Vandaag even naar de club gegaan en de bak voor mij alleen :o dus dat scheelde aardig wat geroep _O- . De galop geoefend en zit verbetering in *\o/* , donderdag weer les dus ben benieuwd wat er is blijven hangen. Het blijkt ns vandaag omdat ik zo goed als nooit in de bak reed, als ik de rechter galop doe hem op de hoefslag moet houden, een volte vind ie veelste moeilijk. Daarin tegen op de linker hand hij op de volte wel gaat en stiekem iets beter denk ik dan ik hem daar op de hoefslag hou. Tja snappen ?? Noja dan dit in de les ook maar proberen. Nu kon ik het uitproberen omdat ik de bak alleen had.

Grappige is, ik heb een rijpaard gekocht omdat ik een makkelijk galop wil maar deze vind het juist moeilijk, komt ook door kracht etc ivm leeftijd (4), ik denk dat ie teveel met onze dravers heeft gebabbeld _O- en wil laten zien dat hij ook heel goed en hard kan draven _O-

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:00

@BravoT oh als die pas 4 is dan komt dat vast nog helemaal prima toch! Ik heb sowieso gehoord dat galop voor veel paarden een moeilijkere gang is dus logisch ook dan.

Hier gaat het even minder. Tenminste het ging eigenlijk echt super super goed de afgelopen weken. Ze accepteert mijn hand nu volledig, nageeflijkheid is top, reacties op been is top, reactie op rem is top.

Maar afgelopen maandag ging het ineens vreselijk. Ze was onzettend traag, reageerde amper op mijn been, wilde niet naar galop, was hangerig. Ik denk wat doe ik nou toch verkeerd.
Toen stapte ik af zag ik dat ze erg buiten adem was en licht snotterig (beetje blank/wit slijm bij haar neus).
Temperatuur gemeten maar ze heeft geen koorts gelukkig. Misschien een verkoudheidje of iets? Zou best kunnen vanwege flinke temperatuurverschillen laatste 2 weken.. Heeft iemand hier ervaring mee of merkt iemand ook iets bij zijn paarden?
Denk dat ik komende dagen gewoon even in de gaten hou en rustig aan doe, temperatuur blijf meten en als het van het weekend niet beter is misschien toch even de dierenarts bellen voor de zekerheid.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:02

Ach voelde ze zich niet helemaal goed :(:)

Hier stiekem wel wat trots op onze vooruitgang. Nu moet ik nog gaan schakelen als hij zo fijn ontspannen loopt.
https://youtu.be/7HPbS5V9CkE

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:25

Zeker veel vooruitgang in dit filmpje, mag je ook trots op zijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:28

Thanks! Zat zelf niet helemaal lekker, gisteren ongeluk gezien met ander paard van mij en ondanks dat ik geen trappen oid heb gehad hdb ik overal spierpijn. Nek, schouders, bovenarmen, benen, alles doet zeer. :=
Maar over Zorro dik tevreden. :D

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:07

Er staat een nieuw filmpje op bij de online training met een voorbeeld van wat blijkbaar de meeste mensen doen bij een contact teugel en dit is dan dat ze te lief vragen waardoor je je teugels te lang hebt en ze er dus eigenlijk net niks mee kunnen. Je moet het filmpje zelf maar kijken maar dit is wel een I opener _-:( want ik doe dit ook 8)7 dus morgen avond met les gaan we hier goed opletten :o en daarna ook uiteraard :o 8)7

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:52

Rot wanneer een paard zich niet goed voelt, konden ze maar praten.

Dat ziet er goed uit Mirjam.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 04:22

BravoT schreef:
Er staat een nieuw filmpje op bij de online training met een voorbeeld van wat blijkbaar de meeste mensen doen bij een contact teugel en dit is dan dat ze te lief vragen waardoor je je teugels te lang hebt en ze er dus eigenlijk net niks mee kunnen. Je moet het filmpje zelf maar kijken maar dit is wel een I opener _-:( want ik doe dit ook 8)7 dus morgen avond met les gaan we hier goed opletten :o en daarna ook uiteraard :o 8)7


Waar staat dat nieuwe filmpje dan? Kan hem niet vinden :o

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 07:27

Denk dat ze die van de gesloten cirkel bedoelt die in juli uit kwam. Kijk maar bij de updates.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:28

Die had ik tijdje terug inderdaad al gezien geloof ik. :j

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:33

Die had ik idd ook allemaal al gezien. Dacht yes weer een nieuw filmpje, maar helaas....

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:32

Nee dat zal wel een tijdje op zich laten wachten, nu Connie zo druk is met al haar andere activiteiten en nieuwe accommodatie en zo. Heel jammer!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:10

Ja erg jammer. Wacht ook nog steeds op het werboek bij module 3 en 4. :+

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:54


proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:04

Dit zag ik inderdaad net ! Denk dat wij als volgers van de online cursus wel meteen snappen waarom die ermee stopt?

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:04

Hoop dat die meer clinics en lessen gaat geven wil zoo graag nog een x les van hem :D