Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 15:24

Super nieuws miss_lizje!


mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:05

Wat fijn mis_lizje!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:10

Hilary schreef:
Ik doe veel aan de lange lijnen :j Ik zou starten met wijken, daarna kun je door naar SB. Travers en appuyeren vind ik aan de lange lijnen niet ideaal; de lijnen lopen dan net niet handig. Aan de lange teugel kan wel.

Maar eerste stap is in menpositie erachter, lukt dat al?

Edit: ik wil best een lijstje typen over de hulpen en de volgorde en het aanleren, als daar behoefte aan is. Maar dan wel op m'n laptop en niet op mobiel :D


Jaaaa “behoefte” :j Ik zoek een manier om schouder binnen/buiten in draf aan te leren. Er op in stap gaat het wel goed (welliswaar beetje met de rem er op) maar er in aandraven gaat gewoon echt niet, tijdens de draf als ik dan de hulpen geef springt ze op de rem, lijkt wel alsof ze niet weet waar ze met name haar voorbenen kwijt moet, nogmaals in stap gaat het langzaam en stapje voor stapje goed. Aan de hand zelfs super alleen al als ik mijn heup wat draai. Rien gebruikt veel schouder voor ook in de overgangen, ook die les met paard opzij zetten recht tegen de wand en later daar in aandraven was goed om te zien en maken je paard super fijn, dat weet ik nog van mijn andere paard, maar mijn merrie doet haar best, staat goed aan de hulpen, maar krijgt het niet voor elkaar. Lang verhaal kort, mischien tips om in draf aan lange lijnen te oefenen ?!

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:00

room10 schreef:
Hilary schreef:
Ik doe veel aan de lange lijnen :j Ik zou starten met wijken, daarna kun je door naar SB. Travers en appuyeren vind ik aan de lange lijnen niet ideaal; de lijnen lopen dan net niet handig. Aan de lange teugel kan wel.

Maar eerste stap is in menpositie erachter, lukt dat al?

Edit: ik wil best een lijstje typen over de hulpen en de volgorde en het aanleren, als daar behoefte aan is. Maar dan wel op m'n laptop en niet op mobiel :D


Jaaaa “behoefte” :j Ik zoek een manier om schouder binnen/buiten in draf aan te leren. Er op in stap gaat het wel goed (welliswaar beetje met de rem er op) maar er in aandraven gaat gewoon echt niet, tijdens de draf als ik dan de hulpen geef springt ze op de rem, lijkt wel alsof ze niet weet waar ze met name haar voorbenen kwijt moet, nogmaals in stap gaat het langzaam en stapje voor stapje goed. Aan de hand zelfs super alleen al als ik mijn heup wat draai. Rien gebruikt veel schouder voor ook in de overgangen, ook die les met paard opzij zetten recht tegen de wand en later daar in aandraven was goed om te zien en maken je paard super fijn, dat weet ik nog van mijn andere paard, maar mijn merrie doet haar best, staat goed aan de hulpen, maar krijgt het niet voor elkaar. Lang verhaal kort, mischien tips om in draf aan lange lijnen te oefenen ?!


Ja hier ben ik ook benieuwd naar!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:29


proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:43

Leukk heb ik weer wat te kijken in de trein!

Ik heb gister na 4 maanden weer gestart!! Mijn doel was de hele bak rondkomen zonder wegrennen of niet door hoeken kunnen en dat hebben we helemaal gehaald!! Ik was halverwege mijn eerste proef zo blij dat ze zo braaf was en overal langsliep dat ik wel kon janken gelukkig hield ik me nog in hihi

Klein stukje van eerste proef
https://youtu.be/l0MZWSW3oFA

Overgangen zijn echt nog lang niet goed ik weet het maar daar kunnen we weer mooi aan werken
Als beloning hadden we ook nog winst 184 en 189.5 blijblijblij!!

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:12

Goed joh. En goed dat je jezelf een voor jullie belangrijk doel had gesteld. Dat vind ik zelf ook altijd heel nuttig. Gewoon los van de punten een wedstrijddoel. En dat je dan winstpunten krijgt is mooi meegenomen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:13

netjes gedaan prfoven! Bella is een knapperd <3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:58

mirjamalvaro schreef:
Leuke filmpjes!

Zooo heb vabdaag lekker gereden op Eli (protest merrie). Gelijk vanaf het begin gehoorzaam wijken, geen protest op been gehad. Netjes voorwaarts. Wow ze deed gewoon alles wat ik vroeg. :oo

Heb trouwens ingeschreven voor happy athlete competitie. Alleen geen idee of ik Eli of Sterre meeneem. En weet niet of er nog wel plek was. :P


Waar en wanneer is die nu? Vorig jaar viel die samen met wat anders voor mij.

En Zorro gaat lekker zeg! op die filmpjes.

Proven, gefeliciteerd.

Miss_Lizje, super!! lekker weer aan het werk.

Hier vandaag ook voor het eerst sinds week of 6 weer gereden, toen kats kreupel LV op een schiefel dat was na 4 wkn weer oke, maar bij 2e x buiten rondje stappen voelde ik iets anders, dus in bak laten lopen, hield ze rug helemaal vast, grrrr. Nou ja, was ondertussen in de bak ook niet meer te zien, dus er maar weer op. Dit is het resultaat, ben er allang weer blij mee, pfft.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 616772060/

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:44

Zit nu in Duitsland. Dus filmpjes kijk ik later. :))

Gefeliciteerd met de winst en fijne gevoel!

Sjolvir. HAC Breda, do 10 mei!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:50

Op en af bij jou dus sjol... bij mij ook, daar word je niet blij van :(:)

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:53

Kan het fb filmpje niet openen sjolver maar fijn dat er wel wat verbetering is nu, hopen dat het vooruit blijft gaan nu

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:57

Zuchini schreef:
Op en af bij jou dus sjol... bij mij ook, daar word je niet blij van :(:)

En dan heb ik er 2.. en die zwarte had ook LV een schiefel erbij op dezelfde dag, maar niet kreupel wel dik. Dus week later erop.. Wat een dimwit.. had ie dag later aan buitenzijde van zijn been een dik been en een bult erbij.. (weer niet kreupel, maar wel alles dik) dus die heeft ook tot vorige week uit zijn neus staan eten :+
Paarden je wordt er zoooo blij van... :') _/-\o_ soms...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:01

Arghh frustrerend sjolvir

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:31

Ik kan het filmpje ook niet openen Sjolvir

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:16

Sjol ze loopt er daar wel lekker ontspannen bij.

Hier zondag wedstrijd met stresskip. Ben benieuwd ze is echt vooruit gegaan.

Fysio nog langs geweest voor Zorro en Eli. Keurige basisspanning. Geen echte blokkeringen. Dus happy me.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:04

Hoe is het gegaan Mirjam gister!?

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:30

Ze was weer behoorlijk bang. Maar toch gaat het steeds wat beter. Minder protesten. Door de angst echter vrij vaak wat tegen de hand als ze weer langs die enge letter/hoek/heg moest.
Echter voor het eerst dat ze na de proeven in de trailer de spanning los kon laten en wat ging eten.
Hadden 176 en 180. Nog redelijke punten voor zoveel spanning.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:54

Oh lastig joh.. wel fijn dat er wel verbetering in zit! En alsnog nette punten idd als ze zoveel spanning had! Weer mooie ervaring rijker voor dr!

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:51

Jep. Ze gaat 6 en 20mei ook mee. Even kijken of ze haar angst helemaal los gaat laten.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:54

Ah dat is fijn ff achter elkaar meteen. Ik ga ook 6 en 20 mei weer, voor het eerst buiten ben benieuwd

mirjamalvaro

Berichten: 14647
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:07

Hier was het gisteren ook weer buiten. :j
Zaterdag clinic met Zorro en de week erop voor het echie.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Renss

Berichten: 174
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:17

Mirjam, wat sneu dat je merrie zoveel stress heeft op wedstrijd. Hoop voor je dat het steeds beter gaat. Paard van een vriendin van mij had dat ook en kreeg dan steeds bijna koliek. Dat is na 2 jaar regelmatig starten, zo goed als over gelukkig.

Hier veel veranderd qua rijden na de clinic van Rien. Paard komt steeds sneller in de juiste aanleuning zonder dat ik dat met mn handen doe. Vooral de oefening schouderbuiten en daarin aandraven werkt super. De eerste paar keer was Clooney echt aan kreunen en steunen en een kwestie van lange adem voor mij. Duurde lang voordat hoofd ging zakken. Zo verleidelijk om dan even een ophouding te maken... Maar niet doen loont en hij is dan uiteindelijk super fijn. Beweegt dan goed door z'n hele lijf. Zijn halsspieren veranderen enorm en hij krijgt ook meer zelfvertrouwen. Heerlijk, bijna elke keer rijden is nu een feestje.
Zaterdag weer eens wedstrijd, ben heel benieuwd.

Clooney [v. Flemmingh] B +12 ~ L1 +11 ~ L2 +2

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:54

Rens lekker!

Mirjam, balen dat ze nog steeds zoveel stress heeft. Toobs ook hoor, maar die sluit zich dan af.. zelfde probleem andere uitingsvorm.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:35

Fijn zeg renss!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, EliseXJoelle, Flew, floorsxm, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, noordje, Tieme, Ubermetrics, Wopkebrok, xKatinkii en 104 bezoekers