Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:04

Wat leuk mirjam! Je ziet er echt niet vanaf dat deze pas 3 is joh heeft echt al body.

Ik blijf lekker in de negatieve spiraal deze weken ik weet niet wat ze heeft gedaan maar haar been zat onder de wonden en sneeen ineens heel diep ;( Dus nu in het verband, wordt dinsdag eraf gehaald/verwisseld en dan hopen dat het mee valt en ze snel weer goed kan lopen.Afbeelding


mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:06

4 jaar :)

Neeeeee niet nog meer pech :oo

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:06

Oh dat bedoel ik haha

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:14

Haha goede training en veel beweging over de dag, komen ze vanzelf mooi in de spieren.
De 3 jarige is ook al flink bespierd vind ik. (De vos)

Afbeelding

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:15

Die wordt knap inderdaad !

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:50

Met Zorro stap terug gedaan. Sinds de laatste clinic en wedstrijd was ik hem helemaal kwijt. Niet meer ontspannen, los lopen. Dus nu weer puur los naar beneden ontspannen aan het rijden, wel balen. :o
Hoop hem snel weer op de goede weg te hebben.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:59

Mijn ervaring is dat tijdelijk een stap terug doen daarna juist een stap vooruit betekend. Dus niet wanhopen hoor Mirjam!

Lanoca
Berichten: 376
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:03

Het feit dat je het herkent en bewust op zoek gaat zou je zelfs vooruitgang kunnen noemen. Zorro zal het ook waarderen. Hoe ging de 4 jarige indoor? De fotos lijken netjes.

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:32

De 4 jarige ging heel goed. Binnenbak kent ze amper, daarbij eerste keer omroeper, kantine etc. Maar ze gedroeg zich echt keurig.
Draf gedeelte hoop 6.5-7. Alleen galop te veel spanning, allemaal 5. Keertje hapering wat 4 opleverde. Uiteindelijk 179.
Maar vond het weer reuze knap van der.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:05

@Promise, echt @#$Q#$%Q#$ zo waardeloos...

@Proven, ook niet fijn, zit jou ook niet mee.

@Mirjamalvaro, wel jammer dat hij even terug valt, maar ken dat en jij denk ik ook wel uit het verleden, dat komt wel weer goed, maar even stapje terug en de tijd nemen.

Ik was weer blij dat ik af en toe even rondje op beige kon rijden, aangezien die onder het zadel moest revalideren voor haar rug en ik haar nodig heb om mijn revalidatie beetje bij te houden (als ik niet rij wordt ik nog slechter dan als ik af en toe rondje hobbel), maar fijn hoor.. wou er gisteren mee naar rijvereniging.. LV kreupel.. $Q%Q#%$ de andere staat ook nog steeds stuk te zijn in de wei, stapte weg en kon meteen weer afstappen, ben het erf niet afgeweest.

De paarden vinden het geen probleem, zijn nog steeds DikkieDik en TikkieDikker… hoop dat het weideseizoen nog eeuwen duurt, anders wordt ik gek... ga ik echt niet redden 1 revalidatie paard al niet als ik die moet gaan stappen, laat staan 2....

Ze staan heerlijk te nazomersuffen…
Afbeelding

Afbeelding


En hier waren we allicht in recreatie fun stand, maar ja, toen kon ik er in ieder geval rondje op tsjoeketsjoeken… Al was het minimaal (voor mij toch meer dat dat niet mogelijk)
Dit was vorige week, over de brugrand.. dacht nog wel.. Heps, tot hier en niet verder het schat??!!!!
Afbeelding
En oude mensen hebben ook wel eens lol, volledig bokt onverantwoord.... *\o/* 8-) onder het motto, alles is toch toch al stuk, dus who cares!!!
Afbeelding
Dit gaan we met cap nog eens over doen als ze weer heel is en dan met de anderen UIT de wei.. en dan tuigloos galoppie doen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 22:07

ik val hier maar even met de deur in huis.
Na online wat video's te hebben bekeken zou ik best graag les/clinic willen rijden bij 1 van de familieleden van der schaft.

Misschien kijk ik met mijn neus maar jeetje, ik kan er weinig over vinden op internet.

Wie helpt mij, is er niet ergens een agenda of kun je daar privé les krijgen, op hun site kan ik er ook niets over vinden.


enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:54

diesel_ schreef:
ik val hier maar even met de deur in huis.
Na online wat video's te hebben bekeken zou ik best graag les/clinic willen rijden bij 1 van de familieleden van der schaft.

Misschien kijk ik met mijn neus maar jeetje, ik kan er weinig over vinden op internet.

Wie helpt mij, is er niet ergens een agenda of kun je daar privé les krijgen, op hun site kan ik er ook niets over vinden.


Ik heb de online training en zou ook super graag eens bij Rien rijden .
Heb ook nog geen clinics gevonden.misschien heeft iemand tips..

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:27

L&R horse events organiseert in Oosterwolde (Friesland) regelmatig lessen van Rien. Daar is soms nog wel een plekje over. Weet niet wanneer de volgende is .

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:51

Conny van de online training is nu een groot stallencomplex/trainingscentrum aan het bouwen waar waarschijnlijk trainingsdagen oid komen met o.a. Rien. Daar ben ik met spanning op aan het wachten leden van de training hebben eerste keus. Daarnaast inderdaad hier en daar een clinic maar voorday openbaar wordt dat er een clinic van Rien is is het al vol. Meerdere keren op de reservelijst gestaan maar het heeft geen zin. Dus op je eigen stal organiseren of wachten op Conny *D

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:59

Evelijn schreef:
L&R horse events organiseert in Oosterwolde (Friesland) regelmatig lessen van Rien. Daar is soms nog wel een plekje over. Weet niet wanneer de volgende is .


Moet je even L&R benaderen. Ik geloof dat er een appgroep is, dan word je op de hoogte gehouden wanneer en als er plekken vrijkomen.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:09

hebben jullie gezien dat er weer filmpjes op staan? Ik sta er ook op...

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:18

Ik heb wel paar nieuwe filmpjes gezien wie ben jij?

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:54

Moet nog steeds kijken, maar druk met gezondheid, verbouwen, trainen, website maken etc. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:11

de laatste in module 3

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:26

Super leuk om te zien, Monique! Ik heb helaas wel enorme problemen om de video's af te spelen. Hij loopt om de haverklap vast en ik ben wel 10 keer opnieuw begonnen. Maar, heel fijn gereden (zit dat lekker, 10 veren in je r**t van Rien? }> ), super gaaf paard en gewoon heel prettig om naar te kijken!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:15

Promisse schreef:
hebben jullie gezien dat er weer filmpjes op staan? Ik sta er ook op...


Moet nog heel veel kijken.. er al echt tijden niet op gezeten, mijn hoofd wil niet.
Misschien binnenkort een keer weer kijken.

Ondertussen oefenen mijn paarden hard verder, geblesseerd en al :D .
Lang laag...
Afbeelding

inbuigen...
Afbeelding

uitschuiven..
Afbeelding

strekken...
Afbeelding
Oke, voor de wei dicht ging wouden ik en stalgenoot nog paar tuigloze foto's :Y) :Y) Vandaar... Zelfs met kapotte paarden kan je dus heel veel lol hebben :Y) af en toe.

Hoop morgen op Heps weer verder te kunnen revalideren, aangezien ze vorige week ineens LV niet helemaal goed liep.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:58

Hahaha Sjolvir. Knap hoor, in stilstand oefenen. Misschien kunnen ze er een bonusvideo van maken? :D

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:14

Ach je moet wat als alles en iedereen geblesseerd is, dus waren ze nu het haasje, kwam door stalgenoot die graag nog foto's wou dus hebben we lol gehad met het elkaar op de foto zetten met totaal onwillige vooral graag etende paarden.

Hoop morgen weer verder te kunnen met revalideren van Hepsie, aangezien dat LV kreupel vorige week ineens out of the blue kwam. Ze leek net weer wat soepeler te worden, ik niet overigens.

Toobs moest ook.. Het paard waarvan ik zei, daar ga ik echt nooooiiittt zonder cap opzitten (reed hem ook altijd met BP de eerste jaren, na vliegles.. (daarvoor had ik hem ook al aan en tijdens vliegles ook)) Maar zo bij de wei in tussenstukje bij het hek, doe eens gek!! Pippi Langkous op haar stiploze knabstrupper. Die gaat zodra weideseizoen over is weer voor scan, fingers crossed!!! Ben zo blij dat de wei nog open is en nog zo goed en droog!

Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:48

Dank je Mrijn!

Hahaha Sjolvir, goed bezig.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 16:12

ff tijdje geleden maar hier een kleine update van ons :D

Ik heb Gab consequent naar voren gereden als die weer begon te ouwehoeren met zijn hoofd als we in draf reden en mnr geen zin meer had. Binnen 1 week hield ie er mee op :D . In stap wil die het soms nog wel eens doen maar dit valt mee, voornamelijk als ik klaar ben en hem de vrije teugel geef.

Maar nu komt het leuke *\%/* ik heb gisteren mijn/onze 2e cross les gehad *\%/* en hij begint het spelletje te snappen en naar de hindernissen toe te trekken, echt zo leuk, dit helpt ook echt meer in zijn voorwaarts in de dressuur :D . Sinds 1 1/2 week ziet ie ook BAKtrollen !!! en gaan we weleens in volle galop van de ene naar de andere kant van de bak, dus hij voelt zich blijkbaar ook beter/fitter :D
Ik zit dus helemaal op mijn roze wolk *\%/*
Hierbij wat leuke actie foto's *-:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Avatar22, Celebi, DotBot, Phonix, Rubio, Salinah, schumiegirl, vierhoef, Vuri en 119 bezoekers