Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:12


FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:17

Oh, stom. Dacht je je had aangemeld. Bedankt voor de link. Hoop hem vandaag te kunnen beluisteren.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:23

Nelleke, de stress ontstaat al bij iets heel simpels als 1 pas vd hoefslsg af. Dus geen moeilijke lijnen waar ze veel kracht voor nodig heeft.
Maar denk dat de oefening van Lanoca een hele goede is voor haar om te "ontstressen" :D

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:49

Cyta schreef:
Ik had ook nog maar eens een mail gestuurd m.b.t. de training. Er wordt al maanden een update van filmpjes beloofd, verschijnt niks van. Integendeel, de training wordt in de ruiterclub nu al achterin geschoven, ik vraag me trouwens af of wij dan nog wel alles te zien gaan krijgen...
Ik kreeg onderstaande reactie:

Vervelend om te horen dat je het gevoel hebt dat we van alles organiseren, maar niet de training van Rien updaten.

We hebben namelijk hard gewerkt om de nieuwe omgeving vorm te geven en in te richten. Het doel hiervan is om te zorgen dat er meer contact tussen de leden is en dat het contact ook veel makkelijker gelegd kan worden. Dit betekent dat je snel je vragen kunt stellen, maar ook feedback kunt vragen en kunt geven aan mensen die met hetzelfde bezig zijn als jij.

Daarnaast hebben we vorige week een filmdag gehad met 4 leden van de online training om weer nieuw materiaal toe te voegen aan de online training.

Op dit moment zijn we druk met het editen van deze beelden, dus deze zullen over niet al te lange tijd aan de training toegevoegd worden.

Ik zou het waarderen als je me wat specifieker zou willen aangeven wat je had verwacht in de training (maar bijvoorbeeld ook Q&A's, Online Masterclasses etc.) wat je nu niet krijgt.

Dan kunnen we hier ideeën over uitwisselen en verder aan de slag met de ontwikkeling van de training.



Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn lidmaatschap van de ruiterclub, maar smacht ook wel naar nieuwe content. Ik heb niet zoveel met de community, ben daar echt voor de lessen van Rien. Ik meende dat het materiaal dat tijdens de trainingsweekenden was opgenomen ook zou worden verwerkt tot content voor de site. Nu kan ik me voorstellen dat niet alle deelnemers daarop zitten te wachten, maar er zijn er vast die dat prima vinden.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:30

Mrijn, maar jij zit dus in de ruiterclub zelf? en op dit moment zien jullie dan ook nog geen nieuw beeldmateriaal van Rien? (nu ja...jij weet misschien niet wat wij zien, maar volgens mij nog geen opnames van trainingsweekenden of lessen in de nieuwe acco)

Ik vind het wel straf dat jij ook al smacht naar nieuwe content :\

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:34

Niet alles direct proberen Mirjam, maar rustig opbouwen. Ze hoeft niet alles direct te galoperen, probeer voordat ze het bit grijpt een overgang in te lassen. Je weet wat het eind doel is, dus je kunt het eerst draven en dan stukjes in galop doen.

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:27

Of misschien een grote volte in galop rustig verkleinen op een spiraal, dan met een rechte lijn weg rijden. Dus echt de individuele stukjes voorberijden. En dan wanneer de galop qualiteit voor dat stukje behouden blijft het volgende of vorige er aan vastplakken. Dit mag echt tijd kosten.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:30

Verkleinen volte kunnen we wel goed ja, nooit aan gedacht om daarvan daan een lijntje te rijden. |o
Morgen es het een en ander uitproberen waar ze rustig bij blijft. :D

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:37

Dan daarmee beginnen!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:44

Zo dan, had het gisteren gevraagd aan Jill en nu al antwoord. Echt top!
Bij dressagepro kon het maanden duren voordat je wat hoorde. :o

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 00:18

mirjamalvaro schreef:
Zo dan, had het gisteren gevraagd aan Jill en nu al antwoord. Echt top!
Bij dressagepro kon het maanden duren voordat je wat hoorde. :o


En welke tips?

Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 01:54

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:55

Citaat:
Ik denk dat je teveel haar schouders stuurt waardoor je de druk op het binnenachterbeen verliest, hierdoor wordt ze waarschijnlijk ook heel recht als ze zich eruit trekt. Mijn advies zou zijn om haar iets meer in stelling en buiging om je binnenbeen te houden wanneer je de hoefslag af wil gaan voor contra. Probeer ook kleine stapjes te pakken, dus eerst een mini gebroken lijntje... Laat maar weten of je het snapt wat ik bedoel en/of het lukt! Liefs xxx


Hele simpele, maar dat was de oplossing voor het "gewone" galoperen ook. :D

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:58

Cyta schreef:
Mrijn, maar jij zit dus in de ruiterclub zelf? en op dit moment zien jullie dan ook nog geen nieuw beeldmateriaal van Rien? (nu ja...jij weet misschien niet wat wij zien, maar volgens mij nog geen opnames van trainingsweekenden of lessen in de nieuwe acco)

Ik vind het wel straf dat jij ook al smacht naar nieuwe content :


Nee, volgens mij is er niets nieuws. Ik zie wel dat er filmpjes zijn opgeknipt of anders ingedeeld.

Ik heb meteen maar even een vraag aan dressagepro gestuurd.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:11

Er is ondertussen al zo vaak beterschap beloofd qua nieuwe filmpjes en werkboeken! En antwoorden op mails er over waarin het lijkt alsof het er nu echt bijna aan komt.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 08:50

Ja ik ben het vertrouwen ook kwijt. En als ik zie hoeveel reclame er momenteel komt vanuit TRT (ook opgestart destijds via C volgens mij), dan ben ik blij dat ik die al had voordat het geen onbepaalde tijd toegang meer was.
Ben ook van mening dat er op de VBTGP te weinig nieuwe content komt. Erg jammer. Gelukkig helpen we elkaar hier in het topic wel!

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 09:57

Het is jammer dat het zo loopt, ik geloof dat de eerste insteek erg goed bedoeld was, misschien een beetje verkeerd ingeschat hoeveel werk het bijhouden ervan is?
Voor mij komt het nu allemaal erg commercieel over en wordt er best lekker geld verdiend daar en teveel achterelkaar opgestart zonder netjes af te handelen wat er allemaal al loopt.
Ook wordt er snel van opzet gewijzigd- wat niet verkeerd hoeft te zijn maar zorgt er voor mij iig voor dat het overzicht er niet meer is. En ik wordt een beetje gek van de hoeveelheid mail waarmee je bestookt wordt.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:22

Ja idd...de site wordt ook telkens weer vernieuwd/veranderd, waardoor je iedere keer weer je weg moet zoeken.
Ik zag gisteren op fb-verhaal/insta dat er deze week werk zou worden gemaakt van toevoeging van filmpjes... Ben benieuwd.

Het zal inderdaad wel veel werk zijn om alles bij te houden, maar ze hebben wel de tijd om allerlei andere nieuwe dingen op te starten/te organiseren :?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:55

Als je zoiets aan gaat en mensen betalen ervoor, dan moet het er niet toe doen hoeveel werk het is om het bij te houden. Je gaat een verbinding aan met mensen, dan doe je het werk gewoon.

Stel je voor dat je je kapper voor een knipbeurt betaalt en ze stoppen halverwege omdat het "teveel werk" is!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 28-11-19 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:59

Eens, ik krijg steeds meer t idee dat ze zich vol enthousiasme erin stort, impulsief dingen opstart en van de hak op de tak gaat en en dan uiteindelijk bedenkt dat iets niet optimaal werkt en dat weer veranderd of aanpast. Ik hoop dat ze rust erin krijgt want ze doet wél hele leuke en goede dingen.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:02

knollentuin schreef:
Eens, ik krijg steeds meer t idee dat ze zich vol enthousiasme erin stort, impulsief dingen opstart en van de hak op de tak gaat en en dan uiteindelijk bedenkt dat iets niet optimaal werkt en dat weer veranderd of aanpast. Ik hoop dat ze rust erin krijgt want ze doet wél hele leuke en goede dingen.

Ik heb er destijds ook over nagedacht om de "oude" cursus te kopen, maar toch niet gedaan vanwege de hoge prijs. Ben er nu eigenlijk ook blij om.

Ik vind het eigenlijk flauw dat ze alle "oude" klanten niet volledig overzet naar het nieuwe gedeelte. Klanten hebben er niet om gevraagd om de online omgeving zo veel, vaak en groot te wijzigen en nu zijn jullie de dupe. Neem dan je verlies als ondernemer en maak iedereen blij. Denk dat ze daar ook positievere reacties door zou krijgen en daarnaast nodigt het misschien uit om beter na te denken over aanpassingen van grote omvang en hoe ze daarmee om moet gaan. Ik hoop voor jullie dat er nieuwe content komt of een andere passende oplossing :j

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:03

Tsja, nieuwe klanten aantrekken is 1 ding, ze behouden is een 2e. Als klanten in een dergelijk concept hun geld aan het begin al hebben betaald is er ook geen noodzaak meer om aan klantenbinding en continuïteit te doen. Genereert op korte termijn veel inkomsten alleen je middellange en lange termijn zijn dan eigenlijk kansloos, een klant die het vertrouwen verloren is kan je bijna niet meer terughalen.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:03

Ik zit maar weer eens te kijken op de site en zie dat er nog nul voortgang is in het maken van de werkboeken. Alleen module 1 heeft een werkboek. Module 2 ook een deel en de rest wordt beloofd af te zijn in week 18...... Geen idee in welk jaar. Module 3 heeft niks en module 4 heeft bij het hoofdstuk "pirouette" het werkboek van les 3 uit module 1. Wat nergens op slaat dus zal wel een fout zijn. Verder geen werkboek. Kortom, er is tegen de belofte in nooit meer iets mee gedaan. Schandelijk!
Ik zie in geen enkele module een nieuw filmpje.
Ik ga verder kijken.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:37

rond gestruind. Misschien zijn er toch nieuwe filmpjes, ik heb al zo lang niet meer gekeken dat ik het niet meer weet. Op zich vind ik de nieuwe indeling als je eenmaal in de modules zit wel overzichtelijker dan eerst. Wel een vooruitgang mijns inziens.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:07

Vraagje, mijn jonge merrie van 3,5 jaar is sinds een 6-tal weken zadelmak, waarvan 3 weken iets intensiever gewerkt (5x/week - 15min). Ik longeer even en dan ga ik er 10-15min op en dit nu 2x per week. Ik gebruik een dubbel gebroken bitje en stel dus van in begin vast dat ze haar tong telkens terug trekt waardoor het bit niet op haar tong rust. Ze gooit haar tong niet over het bit. Zou het huidig bit toch te dik/teveel in haar mond zijn?
Heeft iemand dit probleem al gehad?