Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 04:17

Zo, module 2 voor grootste gedeelte doorgenomen. We gaan aan de slag met sb, wijken en het galopperen op travers- achtige manier op de volte. Kreeg ook al antwoord op mijn vraag hoe het zit met het wegdrukken in de overgang naar galop. Hoort voorwaarts opgelost te worden en zal binnen paar maanden vanzelf verdwijnen. Heb zin om eraan te gaan werken!

Sjolvir: die heb je goed aan het werk gezet! Daar had ik nog niet bij stilgestaan wat er gebeurd met een rood snoepje en een schuimend mondje :=


mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:03

Aardbeien moet je ook niet geven voor een wedstrijd. Hebben toen aardig staan poetsen om het rood weg te krijgen. :')

Hier nog niets gehoord over filmpje. ^)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:57

Inxs, ik ben ook wel benieuwd naar het filmpje! Zelf ben ik niet goed in commentaar geven. Maar ik vind het wel erg leerzaam om te lezen wat voor commentaar mede bokkers erbij hebben :D

Sjolvir, zo zeg! Wat een bezweet paard!

Er zijn een paar nieuwe filmpjes online gezet zag ik van de dressagepro live! Erg leuk en leerzaam weer. :D
Vond het alleen jammer dat bij het tweede filmpje net bij de vragen vanuit het publiek het filmpje abrupt ten einde kwam.

Staat er voor dit jaar eigenlijk ook een Dressage pro live dag op de planning?

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:06

ja ik zit ze net ook te bekijken en vond dat ook jammer, dat van die vragen die er niet op staan. Ben nu bij het laatste filmpje maar hij blijft steeds hangen dus ik stel het maar even uit.....
Ben ook wel benieuwd naar je filmpje Inxs :-)

mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:13

Moet ze zo nog even kijken. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:31

even afgesloten en opnieuw geopend en hij doet het als een zonnetje
Ben benieuwd of de seminar van komende zaterdag ook opgenomen wordt voor de cursus.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:47

mirjamalvaro schreef:
Aardbeien moet je ook niet geven voor een wedstrijd. Hebben toen aardig staan poetsen om het rood weg te krijgen. :')

Hier nog niets gehoord over filmpje. ^)


Aardbeien, oh goeiegrutten, dan had ik ook kunnen hebben ja, proest...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:52

Ik ben ook wel benieuwd Inxs, leuk! En wat stoer dat je als groene ruiter een babypaard hebt gekocht, wat een gave start!

En welkom Zucchini!

Leuk dat er nieuwe filmpjes opstaan. Ik kan sinds deze week ook in module 2 en gelijk heel leuk! Groot deel deze week gekeken en gisteren mee aan de slag. Eve staat op 1kg minder voer dan voorheen sinds een paar dagen. Wereld van verschil. We kunnen er eindelijk weer aankomen, in plaats van dat we brandjes aan het blussen zijn :P God wat was dat paard aan het miepen de laatste weken. Gister écht weer lekker kunnen rijden en veel gewerkt met de halve ophouding (die ik nu pas snap! Wat heerlijk om dingen te begrijpen :D ). Ze kwam echt gelijk mooi terug in tempo, meer op het achterbeen en wél voorwaarts door het bijdrijven. Schoudervoor meegenomen en ik stapte breed grijnzend af.

Wat is het toch leuk als puzzelstukjes op hun plek vallen <3

Vandaag bij een wedstrijd geschreven, B-M2. Leuke zelfstudie, ook een aanrader voor iedereen! En Interessant om te horen dat deze jury ook best vanuit de Rien-visie (alsof het een merk is... ;) Rien heeft het niet zelf bedacht natuurlijk) jureerde. Nek in de krul werd keihard afgestraft. Paard in de L1 aan een contactteugel ternauwernood nog winst: moet uiteindelijk meer aan elkaar en van de voorhand af, maar wel vriendelijk gereden met hand naar voren. Fijn om te merken :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:19

Joyce_ schreef:
Ik ben ook wel benieuwd Inxs, leuk! En wat stoer dat je als groene ruiter een babypaard hebt gekocht, wat een gave start!

En welkom Zucchini!

Leuk dat er nieuwe filmpjes opstaan. Ik kan sinds deze week ook in module 2 en gelijk heel leuk! Groot deel deze week gekeken en gisteren mee aan de slag. Eve staat op 1kg minder voer dan voorheen sinds een paar dagen. Wereld van verschil. We kunnen er eindelijk weer aankomen, in plaats van dat we brandjes aan het blussen zijn :P God wat was dat paard aan het miepen de laatste weken. Gister écht weer lekker kunnen rijden en veel gewerkt met de halve ophouding (die ik nu pas snap! Wat heerlijk om dingen te begrijpen :D ). Ze kwam echt gelijk mooi terug in tempo, meer op het achterbeen en wél voorwaarts door het bijdrijven. Schoudervoor meegenomen en ik stapte breed grijnzend af.

Wat is het toch leuk als puzzelstukjes op hun plek vallen

Vandaag bij een wedstrijd geschreven, B-M2. Leuke zelfstudie, ook een aanrader voor iedereen! En Interessant om te horen dat deze jury ook best vanuit de Rien-visie (alsof het een merk is... ;) Rien heeft het niet zelf bedacht natuurlijk) jureerde. Nek in de krul werd keihard afgestraft. Paard in de L1 aan een contactteugel ternauwernood nog winst: moet uiteindelijk meer aan elkaar en van de voorhand af, maar wel vriendelijk gereden met hand naar voren. Fijn om te merken :)


Super dat je puzzelstukjes hun plaats gaan vinden. Minder kv kan je vaak makkelijk bijvoeren aan rv, heeft paard meer te doen en is minder explosief :D .
En ja hoor, ze zijn er best geode jury's, anders reed ik allang geen wedstrijden meer als die niet zouden bestaan.

Hmm, buitenrijden en maar 2 graden helpt ook niet.... Toobs is buiten gereden, maar ehhh, nog steeds best wel nat (en dit is dan ca 20 minuten na het stoppen met trainen en het beginnen met uitstappen en naar huis stappen), Ik geef het op, dit wordt scheren, voor de 3e x dit seizoen :+ . Wel leuk dat ie zo zijn best doet en de kleine had ook goed haar best gedaan vandaag geloof ik, blijrijder maar kort gesproken, heb ze niet zien trainen. (kan niet een paard brengen en andere kijken tegelijk, helaas)
En het is altidj wel grappig je paard zonder zadel naar de vereniging rijden met S&T erin en dan de zonsopgang op de foto zetten. :') En jup.. hij kan heel goed bedelen.
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:29

:D je hebt zulke leuke paardjes Sjol. :))

Joyce klinkt super!

Hier ook weer even op Zorro gereden. Meneer dacht wel rond te kunnen slenteren. Dus toch even duidelijk gemaakt dat hij wel een beeeetje zijn best mocht doen. Op het laatst weer goede voltes ipv val gewoon door binnen been heen voltes. Kreeg hem alleen echt niet zo ver dat hij de hoeken inliep met galop.
Volgende keer misschien toch maar spoortje aan. Deed het nu steeds zobder sporen en zondet zweep. Voorwaarts is dat geen enkel probleem hoor, luistert hij goed genoeg voor. Alleen dat buigen, dan doet hij gewoon of ik niets doe. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:40

mirjamalvaro schreef:
:D je hebt zulke leuke paardjes Sjol. :))

Joyce klinkt super!

Hier ook weer even op Zorro gereden. Meneer dacht wel rond te kunnen slenteren. Dus toch even duidelijk gemaakt dat hij wel een beeeetje zijn best mocht doen. Op het laatst weer goede voltes ipv val gewoon door binnen been heen voltes. Kreeg hem alleen echt niet zo ver dat hij de hoeken inliep met galop.
Volgende keer misschien toch maar spoortje aan. Deed het nu steeds zobder sporen en zondet zweep. Voorwaarts is dat geen enkel probleem hoor, luistert hij goed genoeg voor. Alleen dat buigen, dan doet hij gewoon of ik niets doe. :')


Ach dat doet Heps ook voornamelijk of die speelt dan zwenkwagen, zo van jij binnenbeen ik kont naar uiten ipv buigen hi hi, ze zijn soms ook zo lollig.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:07

:)) ach ben allang blij dat het na een maand gewoon opstappen en weg rijden is. +:)+

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:11

Leuk dat er meer filmpjes van DressagePro Live opstaan! Ik was er zelf ook bij en mijn camera had het helaas begeven na 10 min opnemen. Dus dit is super fijn!!
Volgens mij mis ik alleen jouw eigen clinic les Conny? Of komt die er nog aan?

Edit: Zie dat er bij staat dat er nog materiaal aan het uploaden is :+
Gaat er trouwens binnenkort ook nog een Q&A met Rien komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:33

mirjamalvaro schreef:
Netjes inxs.
Zelf zou ik denk ik wat meer grote voltes rijden om hem te helpen zakken. Hij steekt zijn neus lekker naar voren. Denk dat je hem daarin meer mag begrenzen (niet terugwerken maar euhmn beletten zijn neus zo ver vooruit te steken) zodat hij meer gaat dalen en meer over de rug komt.
In stap heb ik het idee dat je te snel, gehaast wilt. Lijkt alsof hij bijna in telgang zit. Iets rustiger is denk ik beter voor zijn gangenwerk.
Galop zou ik juist weer wat vlotter willen zijn. Lijkt zijn sprong niet af te maken. Tenminsts iets klopt er niet helemaal in mijn ogen.

Jij zit er netjes op, maar misschien iets te voorzichtig? Je mag wel begrenzen en hem op de volte wat laten zakken. :)

Die neus ja, dat was mij ook opgevallen. Normaliter begrens ik ook net even wat meer, door de filmpjes van Rien begreep ik dat je een lichte contactteugel houdt. Ik heb dat wat "te" genomen geloof ik, dus de volgende keer pak ik het net even anders aan idd.
Gek genoeg moest ik van mijn intructrice juist wat voorwaardser stappen. Maar nu je het zo aankaart zie ik duidelijk dat het, zoals je al aangaf, dat nog net geen telgang lijkt. Daar ben ik dan minder blij mee, ik had liever gehad dat ze het mij vermeld had zodat ik daar mee aan de slag had gekunt.
Galop is wel haar dingetje idd, het is wel al een stuk beter geworden. Een poos terug bij een galop, galoppeerde ze voor en draafde achter. Heeft dat te maken met het missen van voldoende kracht in de achterhand?
Als ik haar achterhand meer activeer wordt de sprong ook beter, ik ben mij er echter nog niet altijd bewust van omdat mijn focus op dat moment op een ander punt ligt. Maar wel een goede reminder! Thnx voor je inbreng en tips! +:)+

Ik verstuur de anderen zometeen ook de link door, eerst even aan de koffie. Ik stond vanmorgen om 4.30 naast mijn bed, sommige stakkers moesten vandaag werken :D

mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:37

Fijn dat je het er mee eens bent. :D

Zooo de website is hier volledig overstuur? Alles staat kriskras door elkaar? Heb wel nieuwe filmpjes gevonden geloof ik.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:56

Inxs schreef:
mirjamalvaro schreef:
Netjes inxs.
Zelf zou ik denk ik wat meer grote voltes rijden om hem te helpen zakken. Hij steekt zijn neus lekker naar voren. Denk dat je hem daarin meer mag begrenzen (niet terugwerken maar euhmn beletten zijn neus zo ver vooruit te steken) zodat hij meer gaat dalen en meer over de rug komt.
In stap heb ik het idee dat je te snel, gehaast wilt. Lijkt alsof hij bijna in telgang zit. Iets rustiger is denk ik beter voor zijn gangenwerk.
Galop zou ik juist weer wat vlotter willen zijn. Lijkt zijn sprong niet af te maken. Tenminsts iets klopt er niet helemaal in mijn ogen.

Jij zit er netjes op, maar misschien iets te voorzichtig? Je mag wel begrenzen en hem op de volte wat laten zakken. :)

Die neus ja, dat was mij ook opgevallen. Normaliter begrens ik ook net even wat meer, door de filmpjes van Rien begreep ik dat je een lichte contactteugel houdt. Ik heb dat wat "te" genomen geloof ik, dus de volgende keer pak ik het net even anders aan idd.
Gek genoeg moest ik van mijn intructrice juist wat voorwaardser stappen. Maar nu je het zo aankaart zie ik duidelijk dat het, zoals je al aangaf, dat nog net geen telgang lijkt. Daar ben ik dan minder blij mee, ik had liever gehad dat ze het mij vermeld had zodat ik daar mee aan de slag had gekunt.
Galop is wel haar dingetje idd, het is wel al een stuk beter geworden. Een poos terug bij een galop, galoppeerde ze voor en draafde achter. Heeft dat te maken met het missen van voldoende kracht in de achterhand?
Als ik haar achterhand meer activeer wordt de sprong ook beter, ik ben mij er echter nog niet altijd bewust van omdat mijn focus op dat moment op een ander punt ligt. Maar wel een goede reminder! Thnx voor je inbreng en tips! +:)+

Ik verstuur de anderen zometeen ook de link door, eerst even aan de koffie. Ik stond vanmorgen om 4.30 naast mijn bed, sommige stakkers moesten vandaag werken :D


Wat al gezegd is en proberen om bij het halthouden van achteren aan te laten sluiten ipv achter al hlat en van voren eigenlijk nog doorlopen (komt denk ik mede door het contactteugel verhaal iets te los te hebben ingezet)
Tevens bedankt voor het idee van iets wits aan de benen voor zichtbaarheid met filmen.
En in alle gangen denk ik dat je net iets meer mag vragen, maar verder wel heel prettig beeld, rustig.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:16

Thnx voor je tips Sjolvir! Ik noteer alle tips en opmerkingen welke aangedragen worden, al zal ik lang niet alles gelijktijdig ten uitvoer kunnen brengen, ik neem ze zeker mee in mijn Work in Progress.
Dus voor meer begrenzen ook tijdens het halthouden :D
A.s dinsdag heb ik een les gepland en kan ik samen met iemand vanaf de grond hier mooi mee aan de slag *\o/*

Toen ik begon met het filmen van mijn rijden was het mij een doorn in het oog dat ik de beenbewegingen niet duidelijk kon zien. Soms door beeldkwaliteit, maar ook door de donkere ondergrond van de binnenbak in combinatie met zwarte benen. Het scheelt echt een heel stuk met iets wits aan de benen. Erg blij mee!

Ik zal ook eens op zoek naar dat telgang gebeuren, dat zit mij, net als mijn bewegende onderbenen niet lekker :n

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:08

Joyce, klinkt heel fijn zeg! Ik hoop dat gevoel ook te krijgen met mijn paard! :D

Leuke foto's weer Sjolvir!

Bedankt voor je filmpje Inxs, ik herken mezelf in je verhaal van de contactteugel te serieus nemen.
Fijne tips zijn hier al gegeven waar ik zelf ook wat aan heb gezien ik een beetje hetzelfde probleem heb.

Ik heb vandaag ook eens een keer weer gereden. Laatste keer was 2 week geleden?
Iig met niet te veel verwachtingen erop gegaan. Onze bak was ook net pas weer gedeeltelijk begaanbaar. Niet echt een ideale situatie want op de linkerhoefslag moest ik steeds de binnenhoefslag nemen aangezien het anders te glad was nog. En dat maakt de bak wel een stuk kleiner en onze bak is al klein..(18x28 ong). Maar toch fijne stukjes ertussen. Hij was wel wat traag maar voor hem was het ook wat lastiger gezien we dus veel scherpe wendingen moesten maken door de bak en dan was hij weer uit balans Volgende week maar weer naar de manege in de 20x60 bak :j.

Ik heb een klein stukje gefilmd maar iets is niet helemaal goed gegaan := Zal binnenkort even iemand laten filmen.
Toch een foto uit het filmpje kunnen halen. Op stukken dat hij fijn aanvoelt loopt hij op het moment zo:
Afbeelding

We zijn er nog lang niet, maar stapje voor stapje.. Ooit lukt het wel :Y)

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:14

Jullie gaan keihard hier!
Welkom aan de nieuwkomers, leuk dat er steeds weer nieuwe mensen zich aanmelden!

Mirjam, wat enorm balen van je lappenmand, klinkt heftig. Gelukkig heb je een heel braaf paard aan Zorro!

Leuk zo'n wedstrijd Joyce, en dat geeft moed, dat er ook zulke jury's zijn!
Uiteindelijk is denk het het beeld waar Rien naartoe wil voor ieders oog een prettig gezicht, het verschil zit hem er alleen in wat de jury doet als het het 'net niet' is. De ene jury heeft dan eerder voorkeur voor 'er doorheen', terwijl de andere jury liever eerlijk gereden ziet.

Zuchini, ja wegdrukken van de rug was bij mij ook heel goed voorwaarts op te lossen! Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van, terwijl ik echt met de handen in het haar heb gezeten wbt de galop.

Sjolvir, zou heel leuk zijn, Heps sport :D Ik snap je instructrice wel :D :D

MightyJoe: vriendelijk beeld hoor, hiervanuit kan je denk ik nog meer gaan activeren van achteren.
Hier lekker zn gangetje. Kijk momenteel amper in de training, maar lees dat er nieuwe filmpjes zijn. Heb de Rien manier aardig in de smiezen nadat ik zo ongeveer alle filmpjes van de eerste twee modules uit mijn hoofd heb geleerd, EN een hele fijne instructrice heb gevonden die op dezelfde manier les geeft. We gaan echt met sprongen vooruit, super gaaf. En mijn paard is er echt een uit het boekje, als je van achter naar voor rijdt, klopt het allemaal precies. Aanleuning wordt steeds beter en constanter, moeten nu gewoon kilometers blijven maken.
Vorige week was er een vriendin mee, rijdt zelf M2 met haar paard. Ik had de vos eerst gereden, liep heel fijn voor mijn gevoel, lekker naar voren. Daarna zij erop, begint de vos kleine pasjes te doen en in een foute krul. Ik baalde, dacht: heb ik haar veel minder voor elkaar als dat het voelt. Toen die vriendin geholpen meer naar de hand toe te rijden en flexibeler mee te gaan met de bewegingen van het hoofd. Ook in galop gezegd dat ze nog veel meer sprong moest maken. Begint dat paard toch te sjouwen <3 Mooi over de rug, stille aanleuning, fijn aan elkaar. Was helemaal blij. Je kan met dat paard gewoon een demonstratie geven over 'hoe het niet moet' en 'hoe het wel moet', rijd je teveel met hand en te weinig met been, kruipt ze erachter in een valse knik met weggedrukte rug, rijd je correct, dan gaat ze heel mooi swingen met haar nek als hoogste punt. Ben nog steeds enorm blij deze stap te hebben genomen!

mirjamalvaro

Berichten: 14641
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:12

Heerlijk paard dus GJ9!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:31

GJ9, dat is echt top en super dat vosje het aangeeft.

MightyJoe, wat een leuk bontje.

Inxs, nou niet eens zozeer bij het halthouden dat ze dan meer contact heeft, al zal dat wel al deels helpen, maar ze moet leren achter als het ware aan te sluiten, dat krijg je door tempo wisselingen te rijden wel voor elkaar omdat ze dan leert om achter mee te nemen, maar he! Het is nog jong paard he!? Dus zo slecht is het niet.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:18

Joyce_ schreef:
Vandaag bij een wedstrijd geschreven, B-M2. Leuke zelfstudie, ook een aanrader voor iedereen! En Interessant om te horen dat deze jury ook best vanuit de Rien-visie (alsof het een merk is... ;) Rien heeft het niet zelf bedacht natuurlijk) jureerde. Nek in de krul werd keihard afgestraft. Paard in de L1 aan een contactteugel ternauwernood nog winst: moet uiteindelijk meer aan elkaar en van de voorhand af, maar wel vriendelijk gereden met hand naar voren. Fijn om te merken :)


Grote schimmel? Zou zomaar kunnen zijn dat ik dat was :)

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:37

mirjamalvaro schreef:
Heerlijk paard dus GJ9!



Ja <3 Echt een voorbeeldig dier. Ik denk dat er maar weinig ruiters zijn die geen lol met zo'n paard zouden hebben. Hoe fijn is het als het gewoon volgens het boekje werkt :D

Toen ik met de training van Rien begon dacht ik dat mijn aanleuningsprobleem aan de voorkant zat en dat ik dus nog meer teugel moest geven. Maar inmiddels weet ik dat het aan de achterkant zat (ik was niet streng of dwingend van voren), en dat ik daar nog veel meer moest activeren. Nu merk je gewoon direct wanneer de motor aan of uit staat.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:01

FCSA schreef:
Joyce_ schreef:
Vandaag bij een wedstrijd geschreven, B-M2. Leuke zelfstudie, ook een aanrader voor iedereen! En Interessant om te horen dat deze jury ook best vanuit de Rien-visie (alsof het een merk is... ;) Rien heeft het niet zelf bedacht natuurlijk) jureerde. Nek in de krul werd keihard afgestraft. Paard in de L1 aan een contactteugel ternauwernood nog winst: moet uiteindelijk meer aan elkaar en van de voorhand af, maar wel vriendelijk gereden met hand naar voren. Fijn om te merken :)


Grote schimmel? Zou zomaar kunnen zijn dat ik dat was :)


Hé wat leuk! Mijn geheugen is altijd mega slecht, dus ik weet echt niet meer welk paard welke scores reed en waarom. Maar er waren wat paarden waarbij ik vaak 'valt uit elkaar' en 'meer gesloten houden' moest schrijven, maar die alsnog wel winst reden! Als dat bij jou zo was, bedoel ik zeker ook jou! Vond het heel leuk en fijn om te zien dat de meeste ruiters heel vriendelijk reden. Soms zelfs te vriendelijk/voorzichtig, sommige paarden mochten echt wel meer aan het werk, maar het waren fijne en vriendelijke proeven om naar te kijken en dat werd dan ook beloond: niet met mega-punten, maar alsnog! :) Vond het leuk om mee te kijken. Hoop dat je tevreden bent met het resultaat!

Jeetje wat gaat het topic verder hard! Zal morgen even gerichter bijlezen en ook het filmpje van Inxs gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:47

MightyJoe schreef:
Joyce, klinkt heel fijn zeg! Ik hoop dat gevoel ook te krijgen met mijn paard! :D

Leuke foto's weer Sjolvir!

Bedankt voor je filmpje Inxs, ik herken mezelf in je verhaal van de contactteugel te serieus nemen.
Fijne tips zijn hier al gegeven waar ik zelf ook wat aan heb gezien ik een beetje hetzelfde probleem heb.

Ik heb vandaag ook eens een keer weer gereden. Laatste keer was 2 week geleden?
Iig met niet te veel verwachtingen erop gegaan. Onze bak was ook net pas weer gedeeltelijk begaanbaar. Niet echt een ideale situatie want op de linkerhoefslag moest ik steeds de binnenhoefslag nemen aangezien het anders te glad was nog. En dat maakt de bak wel een stuk kleiner en onze bak is al klein..(18x28 ong). Maar toch fijne stukjes ertussen. Hij was wel wat traag maar voor hem was het ook wat lastiger gezien we dus veel scherpe wendingen moesten maken door de bak en dan was hij weer uit balans Volgende week maar weer naar de manege in de 20x60 bak :j.

Ik heb een klein stukje gefilmd maar iets is niet helemaal goed gegaan := Zal binnenkort even iemand laten filmen.
Toch een foto uit het filmpje kunnen halen. Op stukken dat hij fijn aanvoelt loopt hij op het moment zo:
[ [url=m/j4Bqz4.png]Afbeelding[/url] ]

We zijn er nog lang niet, maar stapje voor stapje.. Ooit lukt het wel :Y)

Dat ziet er knap uit zo! Het is fijn te lezen dat je herkenning vind ik mijn verhaal. Ik wilde het gewoon te netjes binnen de lijntjes doen. Met de gegeven feedback van mede topicsters ben ik vandaag wat minder precies aan de slag gegaan. En ja zowaar; het ging beter. Morgen een les gepland dus drie maal raden waar we mee aan de slag gaan :D

Ook wij zijn er nog lang niet, maar stapje voor stapje.. Ooit lukt het ons wel :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 95 bezoekers