Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 07:27

TS is de laatste weken/maanden regelmatig aan het rondkijken op marktplaats, Facebook maar ook de Bokt markt voor wat leuke spulletjes, zoals peesbeschermers en dekjes, maar ook andere leuke artikelen.

Nu zit ik me met enige regelmaat te verbazen over de bedragen die mensen vragen voor gebruikte dekjes, bij merken zoals Eskadron, maar ook Lemieux, PS of Sweden e.d. is het kennelijk heel normaal om iets minder dan de nieuwprijs, de nieuwprijs of zelfs meer dan de nieuwprijs te vragen :wow: .

In mijn hoofd werkt het zo, dat wanneer iets nieuw gekocht is en daarna gebruikt is, de waarde vermindert. Want niet nieuw, helemaal als het op het paard gebruikt is zie je daar meestal sporen van. Afhankelijk van hoe vaak een product gebruikt is, hangt daar een bepaald prijskaartje aan. De prijzen die gevraagd worden voor gebruikte spullen rijmen in mijn hoofd niet met wat mij redelijk lijkt voor gebruikte artikelen (Een dekje dat nieuw 75 euro kost, duidelijk is gebruikt, tweedehands verkopen voor 60, bijvoorbeeld, maar ik kwam ook eens een dekje tegen dat nieuw 60 euro heeft gekost en aangeboden werd voor 100 !!!).

Waar zit het hem in dat dergelijke prijzen gevraagd worden? Is het een kwestie van vraag en aanbod? Is het normaal om de 'hoofdprijs' te betalen voor gebruikte goederen? Ben ik gek?

Dit topic is overigens niet bedoeld om mensen voor het hoofd te stoten, ik ben gewoon erg benieuwd waar vraagprijzen vandaan komen en wat de redenatie daarachter is. Het is haast niet leuk meer om 2e hands wat leuks te kopen inmiddels :P.


lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:31

Ik denk dat dit enigsinds ook te maken heeft met een colectie die uitverkocht is die ook niet meer aangevult word en wel populair is.

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:10

Ik verbaas me er iedere keer ook weer over, opeens wordt alles verkocht als limited edition of collectors item. Nu is het natuurlijk ook vraag en aanbod, maar dan nog haha. In mijn hoofd werkt dat ook anders hoor San87

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 08:13

lianne304 schreef:
Ik denk dat dit enigsinds ook te maken heeft met een colectie die uitverkocht is die ook niet meer aangevult word en wel populair is.

Ik weet niet of ik een hoge prijs dan gerechtvaardigd vind, maar het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft :D.


kiki1976 schreef:
Ik verbaas me er iedere keer ook weer over, opeens wordt alles verkocht als limited edition of collectors item. Nu is het natuurlijk ook vraag en aanbod, maar dan nog haha. In mijn hoofd werkt dat ook anders hoor San87

Ow yes, iig een medestander :D.

Meestal zie ik collectors item of limited edition er niet bij staan, maar gewoon de naam van het dekje en dan zie ik het bedrag. Ga ik googlen, zie de nieuwprijs en verbaas ik me. Natuurlijk ben ik niet verplicht die dekjes ook te kopen, ik vind t idee achter die hoge prijzen voor gebruikte spullen wel interessant :D.

Stal_Fiore

Berichten: 9328
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:27

Ik verbaas me daar ook over. Snap ook niet dat mensen dat doen, maar zolang mensen het betalen verandert het niet.

Aan de andere kant verbaas ik me ook altijd over de lage biedingen.
Zo heb ik bijvoorbeeld een nieuw Equestrian Stockholm dekje te koop, model wat nog niet in de uitverkoop in de winkels is en ook niet met kortingsacties mee doet. Mijn vraagprijs is onder de nieuwprijs. Dat lijkt me redelijk, maar toch doen mensen onzinbiedingen. En dan zijn ze ook nog geïrriteerd als ik niet akkoord ga.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 08:41

Stal_Fiore schreef:
Ik verbaas me daar ook over. Snap ook niet dat mensen dat doen, maar zolang mensen het betalen verandert het niet.

Aan de andere kant verbaas ik me ook altijd over de lage biedingen.
Zo heb ik bijvoorbeeld een nieuw Equestrian Stockholm dekje te koop, model wat nog niet in de uitverkoop in de winkels is en ook niet met kortingsacties mee doet. Mijn vraagprijs is onder de nieuwprijs. Dat lijkt me redelijk, maar toch doen mensen onzinbiedingen. En dan zijn ze ook nog geïrriteerd als ik niet akkoord ga.

Maar wat is die lage bieding dan? Want daar ben ik ook wel benieuwd naar. Als de nieuwprijs 60 is en je verkoopt m voor bijvoorbeeld 50, dan vind ik dat voor een niet gebruikt dekje netjes. Als iemand dan 25 gaat bieden, dan is dat wel meh.

Gisteren las ik met biedingen mee op Facebook, iemand bood 45 euro voor een duidelijk gebruikt maar nog wel netjes Eskadron dekje. Dat vond ik al vrij hoog, maar dat bod werd door de verkoper afgeslagen als te laag. Zelf zou ik daar ca 25 euro voor over hebben (en voor die prijzen of minder verkoop ik zelf ook, want gebruikt) en vraag me dan af waarom een ander er nog een aardige prijs uit wil halen.

Stal_Fiore

Berichten: 9328
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:44

Ben ik helemaal met je eens. Woekerprijzen. Er zijn genoeg gekken die het er wel voor geven.

De gene die ik aanbied is nieuw €79,95
Ik bied hem aan voor €60,-
Maar krijg biedingen van €15,- a €20,- euro.
Wat dat betreft dan weer mensen die voor een duppie eerste rang willen zitten.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 08:47

Stal_Fiore schreef:
Ben ik helemaal met je eens. Woekerprijzen. Er zijn genoeg gekken die het er wel voor geven.

De gene die ik aanbied is nieuw €79,95
Ik bied hem aan voor €60,-
Maar krijg biedingen van €15,- a €20,- euro.
Wat dat betreft dan weer mensen die voor een duppie eerste rang willen zitten.

Dat is inderdaad weer het andere uiterste :=.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:49

Wat je geadverteerd ziet is vraagprijs. Het kan best zijn dat het merendeel van die artikelen nooit verkocht raakt. Mij lijkt bv. 60% van de nieuwprijs redelijk voor een artikel dat er als nieuw uitziet. Want ook voor nieuwe spullen zijn er heel vaak aanbiedingen.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:51

Mij verbaast het vooral waarom een bepaald dekje een collectors-item wordt, waarom?? Waarom wordt zo'n dekje dan duurder? Zijn zo ontzettend veel soorten dekjes te koop, wat maakt die ene dan bijzonder? Ik snap daar helemaal niks van.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:53

Omdat mensen elkaar helemaal gek maken :D

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Prijzen tweedehands paardensportartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:56

Zich ook gek laten maken. Kom op zeg, het gaat om een lapje stof...
(Ik ben daar dus duidelijk te nuchter voor) :+

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:23

Het valt mij ook op vooral bij de populaire merken... Lemieux dekjes die 2e hands voor €50 weggaan terwijl ze nieuw 60 zijn en als je ff wacht op de korting bij EJ bv voor 45€ te koop zijn... Ik snap dat ook echt niet 8)7

Sorry verkopers maar voor die prijzen ga ik liever naar de winkel een koop ik een vers, schoon en nieuw dekje :j

Op naar nieuwe avonturen ❤️

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 09:29

dieseltje09 schreef:
Het valt mij ook op vooral bij de populaire merken... Lemieux dekjes die 2e hands voor €50 weggaan terwijl ze nieuw 60 zijn en als je ff wacht op de korting bij EJ bv voor 45€ te koop zijn... Ik snap dat ook echt niet 8)7

Sorry verkopers maar voor die prijzen ga ik liever naar de winkel een koop ik een vers, schoon en nieuw dekje :j

Bedankt voor de tip :D.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:30

Eskadron ging voorheen tweedehands voor meer dan 100 euro... Mits in goede staat natuurlijk. Nieuwprijs van de dekken ligt rond de 70-80.

Nu heb ik zelf ook een Eskadron dek te koop staan voor €75,00. Nieuwprijs was €79,95 en het heeft geen paard gezien. Ook een wat hogere prijs omdat het dek niet weg hoeft maar ik een bod van 75 of meer niet afsla voor zo'n mooi dek :)

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:33

_San87_ schreef:
dieseltje09 schreef:
Het valt mij ook op vooral bij de populaire merken... Lemieux dekjes die 2e hands voor €50 weggaan terwijl ze nieuw 60 zijn en als je ff wacht op de korting bij EJ bv voor 45€ te koop zijn... Ik snap dat ook echt niet 8)7

Sorry verkopers maar voor die prijzen ga ik liever naar de winkel een koop ik een vers, schoon en nieuw dekje :j

Bedankt voor de tip :D.


Haha graag gedaan, Lemieux is niet uitgesloten van de 25% korting namelijk 8-) *\o/*
Dus als ik een nieuwe erbij wil ga ik naar de EJ :') Enige nadeel ze hebben niet alle kleurtjes af en toe...
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 08-08-19 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Op naar nieuwe avonturen ❤️

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 09:34

Marjo schreef:
Eskadron ging voorheen tweedehands voor meer dan 100 euro... Mits in goede staat natuurlijk. Nieuwprijs van de dekken ligt rond de 70-80.

Nu heb ik zelf ook een Eskadron dek te koop staan voor €75,00. Nieuwprijs was €79,95 en het heeft geen paard gezien. Ook een wat hogere prijs omdat het dek niet weg hoeft maar ik een bod van 75 of meer niet afsla voor zo'n mooi dek :)



Ik vind het echt een absurde prijs :o.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:35

Tsja, als je het ervoor kan krijgen is het leuk :D En als niemand het bied, blijft hij staan want stiekem kan ik er ook geen afscheid van nemen :')
Ook al rijd ik al een jaar geen paard meer

maralyn

Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:37

Niet alleen paardensport.
Laatst ook een honden uitrollijn voor je tuin.

Vroeg ze 30 euro voor, omdat nieuwprijs 39,95 was.
Helaas, is deze al maanden afgeprijsd bij de Welkoop, waar deze ook weg kwam stond in de advertentie, voor 20 euro rond...

Tja...

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:38

Tja maar dat is het net. De marktwerking, het wat de gek ervoor geeft.
Als iemand persee een bepaald merk dekje (want die is in) wil, in een bepaalde kleur, dan gaat de prijs omhoog.
Als niemand het dekje wil omdat het merk of de kleur niet de goede is, krijg je dat niemand je prijs wil betalen.
Iets wat populair is heeft veel meer waarde dan iets wat mss kwa kwaliteit net zo goed is/mss wel beter is, maar niet populair.

Ook zon voorbeeld is Pummel Einhorn. De eerste serie dekens en dekjes ervan waren maar in beperkte oplage gemaakt. Ik vermoed ook mede omdat men niet verwachte dat ze zo populair werden. De eerste batch van dekjes en dekens waren binnen no time uitverkocht, en nog steeds wilde iedereen die dekjes en dekens. De prijzen gingen de pan uit.
De 2e generatie gaat veel minder snel. De maker kreeg dollartekens in de ogen. Dus de prijs ging idioot omhoog, en nu worden ze veel minder snel verkocht. En deze serie is ook 2e hands nooit zo populair geworden.

Grinnik ik ben ook te nuchter om me gek te laten maken met zulke hypes. Want dat zijn het. Maar er is nu een keer een gros mensen die wel in die hypes meegaat. En dan krijg je die idiote prijzen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 09:51

Marjo schreef:
Tsja, als je het ervoor kan krijgen is het leuk :D En als niemand het bied, blijft hij staan want stiekem kan ik er ook geen afscheid van nemen :')
Ook al rijd ik al een jaar geen paard meer

Ja is ook zo, hoor. Zou t zelf alleen niet durven vragen, in mijn hoofd is dat geen prijs voor een 2e hands artikel :P.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:53

Ja! Ik zat me hier ook echt over te verbazen de laatste tijd :x Eskadron en PS die boven een nieuwprijs weggaan, idioterie.

Ook met (voornamelijk boomloze) zadels, wat een achterlijke bedragen worden daar voor gevraagd tweedehands. Dat een net lederen merkzadel zijn waarde nog soort van houdt snap ik, maar een duidelijk gebruikte Wintec of Barefoot €100,- onder de nieuwprijs verkopen daar snap ik niks van.

Of van die mensen die "bieden naar waarde" erbij zetten :x Ga weg.
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 08-08-19 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 09:53

rina schreef:
Tja maar dat is het net. De marktwerking, het wat de gek ervoor geeft.
Als iemand persee een bepaald merk dekje (want die is in) wil, in een bepaalde kleur, dan gaat de prijs omhoog.
Als niemand het dekje wil omdat het merk of de kleur niet de goede is, krijg je dat niemand je prijs wil betalen.
Iets wat populair is heeft veel meer waarde dan iets wat mss kwa kwaliteit net zo goed is/mss wel beter is, maar niet populair.

Ook zon voorbeeld is Pummel Einhorn. De eerste serie dekens en dekjes ervan waren maar in beperkte oplage gemaakt. Ik vermoed ook mede omdat men niet verwachte dat ze zo populair werden. De eerste batch van dekjes en dekens waren binnen no time uitverkocht, en nog steeds wilde iedereen die dekjes en dekens. De prijzen gingen de pan uit.
De 2e generatie gaat veel minder snel. De maker kreeg dollartekens in de ogen. Dus de prijs ging idioot omhoog, en nu worden ze veel minder snel verkocht. En deze serie is ook 2e hands nooit zo populair geworden.

Grinnik ik ben ook te nuchter om me gek te laten maken met zulke hypes. Want dat zijn het. Maar er is nu een keer een gros mensen die wel in die hypes meegaat. En dan krijg je die idiote prijzen.

Ja dit herken in wel. Was in de tijd met die Eskadron dralon dekens ook. Wat een prijzen :=.

dieseltje09

Berichten: 1849
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:54

Ach ik kan me nog wel een hype herinneren van Eskadron met de Dralon dekens :+
Sommige van die dekens als ze het goede kleurtje hadden gingen ook voor het dubbele weg als dat ze ooit gekost hadden :Y)

Net als de Eskadron Nici met die sterrentjes :+ En wat te denken van de Euro-star strip-in pads?

Het is inderdaad marktwerking, hoe gewilder hoe gekker de prijzen :+
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 08-08-19 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:55

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk dat het bij Eskadron en Anky grotendeels te maken heeft met zogenaamde "collectors items" uit oude collecties. Ieder zijn smaak, en precies wat je zegt wat de gek ervoor geeft.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Albertina71, Besje, desireeee_x en 42 bezoekers