Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:00

Hmm dat moet je inderdaad even in de gaten houden. Lijkt me alleen sterk dat dat van een uurtje langer op stal staan komt. Maar ja wie weet wat ze heeft gedaan. Misschien toch aangetikt met haar andere benen?
Anders optillen van haar been is voor mij wel een teken van pijn.
En het helpt niet om bijv. te koelen?

Wel fijn dat je merkte dat een weekje vrij haar goed gedaan heeft.

Nou hopen dat die kogel snel weer minder dik wordt.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.


Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:44

Sorry dat ik de laatste tijd zo afwezig ben geweest. Zal proberen weer meer te reageren en mee te lezen! Had het zo enorm druk.

Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk! We doen maximaal 4x per week iets (longeren, wandelen of rijden). Meestal haal ik die 4x niet eens omdat ik het vrij druk heb. Maar Shenna pakt het allemaal top op! Ze ontspant steeds meer, zoekt lekker mijn hand op, wat ze eerst totaal nog niet deed ivm onbalans. Het enige puntje is dat ze soms nogal naar binnen wilt vallen, maar dat komt vanzelf wel goed. En de galop redden we nog niet langer dan een halve lange zijde, want daarna gaan we zo plat door de bocht dat ik bang ben dat we vallen haha. Friezen issue ook een beetje haha! Ze begint wel de galophulpen al beter te begrijpen en dus hoef ik het kusgeluidje steeds minder te gebruiken.

Laatst ben ik voor het eerst erop gegaan in het bos! Ben erheen gewandeld aan de hand. Langs een schooltje waar de kinderen net buiten aan het spelen waren. Gillen, schreeuwen, rennen en met ballen gooien/schoppen en met karretjes rijden etc.. Was even flink spannend, maar na even stilstaan en twijfelen liep Shenna toch braaf mee :D Eenmaal in het bos eerst een stukje wandelpad gepakt en blijven lopen. Maar ze was heel braaf. Dus gekeken of opstappen wilde lukken (is soms nog wel eens een probleempje nog). Eerste keer liep ze weg. Tweede keer bleef ze super braaf staan! Dus opgestapt en een stukje over de wandelpaden gestapt. En ze deed alsof ze nooit anders gedaan had <3 Dus toen de ruiterpaden opgezocht en daar een klein stukje overheen gereden. Die zijn natuurlijk een stuk smaller en liggen dieper, dus qua omkeren etc niet heel fijn. Ook zitten er behoorlijke afdalingen en hellingen in. Omhoog vond ze prima. Naar beneden weigerde ze soms, maar na lang volhouden toch gelukt. Ben niet heel ver gegaan, al gauw weer omgekeerd en terug gereden. Uiteindelijk weer afgestapt en het laatste stukje bos gewandeld en daarna terug naar stal gewandeld. Top paard! Was zo onwijs trots! :D

Verder is de osteopaat laatst ook langs geweest. Niet persé omdat ik ergens tegenaan liep, maar wilde gewoon weten hoe het ermee stond. Ik kreeg alleen maar complimenten! Er was gewoonweg niets te doen, alles was soepel en enorm goed! De osteopaat zei dat ze maar eens in de 6 maanden zo een 'correct' paard tegenkomt. Was dus erg blij daarmee!



Wat fotootjes :D Sorry voor de slechte kwaliteit, heb ze even van Instagram geplukt. Maar gaat om het idee :D

Cavaletti's lopen <3
Afbeelding
En balkjes ohz!
Afbeelding
In het bos <3
Afbeelding
Afbeelding
Bokken als ze een cavaletti omgooit :')
Afbeelding
Gewoon een knap paard <3
Afbeelding
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:39

Wat een stoere fries! Mooi!

Ik zal ook eens een update geven (was eerst actief en ongeveer de hele zomer MIA :') ).
[***] is weer lekker op weg! Ze is opeens dikke mik met haar weidemaatje geworden wat niemand ooit had verwacht. Ze is nogal een einzelganger en tolereert maar een paar paarden in haar buurt. Aan de hand stappen met paard X gaat bijvoorbeeld niet want berg je maar...
Sinds ze zulke dikke mik is zit ze echt veel beter in haar vel en is ze mentaal weer een stuk verder gekomen. Het hele puppy uiterlijk begint ook te vervallen en plaats te maken voor een echt paardenlijf.
We zijn nu weer aan het longeren (meestal zo'n 3/4 keer per week, maandag + dinsdag, woensdag vrij, donderdag longeren vrijdag vrij en dan zaterdag of zondag longeren). Ik wil proberen er volgende week ergens weer op te gaan. Gisteren hebben we haar voor het eerst een balkje laten lopen wat ze nog wel heeel erg spannend vond, maar gut gut wat had ze een plezier! :D

Hierbij wat foto's uit filmpjes van gisteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:12

Hey iedereen! Mag ik mij hier ook melden? :D zal morgen (ben ik vrij) ook even de laatste pagina's doorlezen en reageren :D

Volg dit topic al een tijdje, maar eigenlijk nooit zelf gereageerd.

Dit jaar is mijn veulentje eindelijk 3 geworden dit jaar.
Afbeelding
De afgelopen 3 jaar jaar vooral veel gewandeld, mevrouw is dan ook bomproof en heerlijk zelfstandig. En vooral lekker gespeeld ik de bak, heel af en toe n x vrij laten springen en ze heeft vooral lekker buiten gespeeld met haar vriendjes. Ze staat al sinds haar geboorte 24/7 buiten. We staan nu sinds 2 jaar ook op een heerlijke plek aan het bos.
Afbeelding

Kort voordat ze 3 werd langzaamaan begonnen met los longeren in de longeerbak. Dit pikte ze vrij vlotjes op. Inmiddels longeer ik 1 hooguit 2x in de week, max 20 min. Ze reageert zo fijn op stem!

Haar verzorgster gaat vooral met haar wandelen 1 a 2x in de week, meestal een halfuurtje.

De dag dat ze 3 werd er voor t eerst eens op gezeten (ervoor al n x t zadeltje erop gelegd en hoofdstel om gehad, gaf ze niks om). Nou ze gaf geen kick XD

In de tussentijd er nu n paar x op gezeten, ook zonder zadel. Wel letterlijk gezeten XD vooral wat geoefend met wegstappen, terug naar halt, bochtje links, bochtje rechts. Ze vindt het allemaal prima en wordt er zo blij van :D

Inmiddels ook overgestapt op een bitloos hoofdstel omdat ik dat op dit moment wat fijner vind. Ze reageert er prima op en dan hoeft ze nog even geen bitje meer in.
Afbeelding

Baileigh is sowieso erg gericht op mensen en wil altijd mee en wat doen (en is dus t afgelopen jaar ook vaak beledigd geweest als ik mijn andere merrie en t veulen, inmiddels verkocht, pakte en haar niet).

2 weken terug had ik afgesproken met de verzorgmeiden van mijn dames. Bedoeling was hen erop en ik ernaast n klein staprondje door het bos. Helaas kon Baileigh haar verzorgster niet dus dacht, waarom proberen we het niet gewoon ik erop en dan mee aan een korte longeerlijn.

Zo gezegd zo gedaan, eerste paar meter moest ze even wennen. Maar toen had ze het door. In het bos liep ze ook flink door en ging ze ook naast mijn merrie lopen ipv erachter. Ik heb me vooral mee laten nemen :D ging echt geweldig! Ze is zo onwijs braaf, je voelt geen greintje spanning, loopt continu op standje relaxt.
Afbeelding

Vorige week zou ik weer n klein rondje doen (wil dit max 1x in de week doen, verder zit ik er ook nog niet op) samen met een stalgenoot. Haar pony was met weggaan alleen wat lastig en de lijn zat in de weg. Dus hield de lijn zelf vast, en eigenlijk ging het zo ook prima XD ze liep nu los ook heel braaf mee, in t bos heeft ze zelfs voorop gelopen. Nog een grote grasmaaier tegen gekomen. Maar ze vindt het allemaal onwijs leuk en allemaal prima :D
Afbeelding

Hoop haar zo af en toe lekker mee te nemen op rit en het langzaam op te bouwen, ze vindt het heel erg leuk en dat moeten we ook zo houden :D

Volgend jaar (of t jaar erop) wil ik dan met haar wat meer in de bak aan de slag. Al denk ik dat boshobbelen meer haar ding is (is ook meer mijn ding gelukkig XD).

Maar onwijs trots op mijn kleine grote puppy <3

En dan nog mijn andere merrie :D
Afbeelding

Sanya is 9 jaar geworden dit jaar, haar heb ik vorig jaar gekocht net nadat ze was geïmporteerd. Ze was wel beleerd....Naja je kon erop zitten XD al snel bleek ze drachtig en na 2/3 maandjes langzaam aan beginnen met rijden (vooral buiten en we hadden net wat lesjes gehad in de bak) had ze er eigenlijk geen zin meer in ivm zwangerschap en heb ik het zo gelaten. Vooral veel grondwerk gedaan, stukjes gewandeld, getutteld etc.

In april is ze bevallen van een prachtig merrie veulen <3 en na een paar maanden zijn we weer langzaam aan begonnen met longeren en kort rijden. Vooral ook weer kleine ritjes naar buiten. De bak vindt ze toch nog vrij lastig.

Haar veulen is nu inmiddels 3 weken geleden verhuisd en beiden doen het geweldig. De afgelopen 2 maanden is ze meerdere keren per week bereden en gelongeerd. Maar omdat ik merk dat ik de basis er lastig in krijg (onregelmatige bak, vooral met slechter weer, onstabiel paard, zeer gevoelig op zit) gaat ze zaterdag naar een vriendin toe die haar een maandje gaat trainen. We alles op zijn tijd, puur de basis goed aanleren.

Planning is dat zij haar 4x in de week gaat rijden en zelf longeer ik haar dan 2 dagen in de week en/of maak ik een rondje buiten.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe zij het gaat doen. Er zit zoveel potentie in haar, ze kan zo geweldig lopen, is erg soepel, gevoelig op de hulpen, lekker vlot.

Foto's zijn van vorig jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor het lange bericht :o

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:07

Wauw prachtige tinker zeg! <3 Ik houd niet zo heel erg van koudbloeden maar wel van rond + behang.. En ja dan zit je al snel bij een koudbloed haha!

Wat fijn Suikermeisje, nog even en je kunt volgend jaar de ring in! :D

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:48

Wauw wat een knappe tinker <3 Bij mij en Yable gaat het nog steeds super! Sinds kort begonnen met lange lijnen wat hij ook super goed oppakt. Laatst ook les gehad met allemaal balken in de bak, nou ik vond het enger dan hem :') Hij gaf geen kick en liep er super braaf langs en rond!Afbeelding
Afbeelding We werken nu vooral eraan dat hij wat meer lang en laag gaat en wat beter nageeft op mn hand.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:38

Ziet er allemaal goed uit.

Davino wordt nu vooral op de lange lijnen getraind. Eerst wordt er op die manier een stuur erop gezet en ervoor gezorgd dat de aanleuning en alles in orde is. Ben nog altijd blij dat ik hem daar in training heb staan.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:07

Zooo. Hier al een tijdje niet meer gepost :'). De laatste keer was dat er iemand op Sjaak zou gaan..
Dat ging helaas niet goed :'). Hij ging helemaal tekeer hahah. Zo braaf als die met hangen/zitten was, zo ging die tekeer met de eerste keer... Dus we zijn die week erna naar Gert van den Hof gegaan met 'm. Daar ging t heel goed.
Dus samen met diegene die er voor het eerst opging, hebben we hem opgepakt. Dat ging heel goed, en ben er zelf ook opgeweest. De keer daarna ook direct vliegles gehad _O-. Hij is toen nog 1x onder het zadel geweest en stond toen met een hele dikke bult op zn buik, op stal :=.
Hij heeft daardoor 2 weken lekker vrij gehad en dat heeft 'm erg goed gedaan! Ik pak hem nu weer op, en hij doet t suuuupergoed! *\o/*
Afbeelding

Ik ga vanavond even de rest van t topic weer doorlezen en reageren op de rest :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:13

bobje26: Wat een leuk paard zeg! Ziet er goed uit! Wat fijn dat het zo lekker gaat.
Calanddra: Welkom in het topic, natuurlijk ben je hier ook welkom! Wat een knappe paarden heb je zeg!
thoranLOVE: Ziet er goed uit! Lekker relaxt en ongedwongen.
Madje1992: Fijn dat je er een goed gevoel bij heb en top dat ze het rustig aan doen. Kan je er straks zo op wegrijden!
suikermeisje: Aah geweldig zeg! Wat een top paard is het ook. Heerlijk!
xPearl: Oh jeetje, wat een avontuur zo haha. Fijn dat het nu beter gaat!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:45

Ik heb ook goed nieuws *\o/* . Ik ben ff terug met Gab voor controle geweest en weer groen licht gekregen *\o/* . Vrijdag gaat ie voor op ijzers omdat men voor niet hele geweldige voeten heeft en ik over de weg moet en sommige paden wat stenig zijn en dan ga ik er maandag weer voor het eerst op na denk 3 maanden *\o/*. Ik wou vandaag een foto maken van hoe die is opgedroogd <3 . Maar er kwam wat tussen helaas maar maandag zullen die dan vast wel volgen.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:31

Ben benieuwd naar Gab. :)

Hier ook super nieuws; [***] is weer zadelmak. :')
Ze was al zadelmak na 8 keer onder de man, toen van de zomer vrij gegeven (vanaf begin juli tot vorige week) en nu weer ohz! Van de week toch maar weer opgestapt en ze liep als een zonnetje. <3
Gisteren ook gereden en voor het eerst met andere paarden in de bak, wat was ze braaf! Zoooo fijn!
Filmpje is van de eerste x weer!
https://www.facebook.com/[naam].bakkum/ ... 2369753034

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:46

En daar is ie dan weer na 3 maanden weg geweest te zijn <3
Afbeelding
Zo zag ie eruit toen ik hem net gekocht had , dacht ook ff leuk

Afbeelding


Vandaag weer voor het eerst een klein rondje gereden met 2 x klein stukje draf . Mnr was fris en vrolijk maar wel braaf en eerlijk *\o/* en hij draafde als een zonnetje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Ahum ben niet zo fotogeniek!en had nogal wat lagen boven kleding aan hihi
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:41

Fijn dat hij weer goed loopt!!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 07:55

Hoi meiden,
Tijdje niet meer hier geweest maar zie dat er echt onwijs veel paarden vooruit zijn gegaan. Super leuk! En wat maken qua looks ook transformaties he!

Mijn baby doet het ook super, gaat steeds fijner lopen onder het zadel, we wandelen lekker buiten, oefenen met rondjes trailer en heb ik haar afgelopen week voor het eerst geschoren: geen kik!

Gister wilde ik proberen in de binnenbaan te rijden bij de buren maar dit was echt té veel voor haar.
Ze raakte echt in paniek van alle geluiden, ponies en spiegels := Heb uiteindelijk een aantal rondjes gewandeld en ben weer terug naar huis gelopen.
Zit er nu aan te denken om eerst eens naar een andere buitenbaan te gaan.
Hoewel ze normaal met ''nieuwe dingen'' super makkelijk is merkte ik dit keer dat ze echt bang was.

Afbeelding

Potter's Puppy & Potter's mc color Joy

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:23

ziet er goed uit jantine!
Ik heb afgelopen maand verkocht, en heb inmiddels ook al wee een nieuw paard.
Wat meer allround, en stukje minder bloederig.
een ierse warmbloed merrie van 3,5:)

Afbeelding

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:07

Ik probeerde mijn jonkie te verhuizen naar een nieuwe pensionstal, en hij liep de trailer niet op |( Bijna 2 uur geprobeerd, alles gedaan (zelfs mijn überbrave oudje ernaast gezet, die zonder aarzelen de trailer op liep), maar het hielp niet. en dat terwijl hij de trailer zo op liep toen ik hem net gekocht had!
Nu een andere oplossing zoeken. Hopelijk lukt het snel, zodat ik ook weer een succesverhaal kan delen! (en eindelijk fatsoenlijk kan gaan trainen in een bak ipv een wei met bak-afmetingen...)

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:38

Oei lastig nessinator, trailer laden is wel heel handig als dat beetje soepel gaat

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:27

nessinator schreef:
Ik probeerde mijn jonkie te verhuizen naar een nieuwe pensionstal, en hij liep de trailer niet op |( Bijna 2 uur geprobeerd, alles gedaan (zelfs mijn überbrave oudje ernaast gezet, die zonder aarzelen de trailer op liep), maar het hielp niet. en dat terwijl hij de trailer zo op liep toen ik hem net gekocht had!
Nu een andere oplossing zoeken. Hopelijk lukt het snel, zodat ik ook weer een succesverhaal kan delen! (en eindelijk fatsoenlijk kan gaan trainen in een bak ipv een wei met bak-afmetingen...)



Uiteindelijk wel gelukt?

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:17

ooh lastig als ze de trailer niet op gaan. Hoop voor je dat het ondertussen gelukt is.
Heb je trouwens met voedsel gewerkt als beloning? Of werkte dat niet?

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:53

Ja, het is gelukt! *\o/* *\o/* *\o/*
Vandaag een andere wagen gehuurd en met een andere aanpak (en 2 kapotte halsters later) is hij uiteindelijk de trailer ingekomen, en hij staat nu op zijn nieuwe stalletje!
@Madje: Jazeker, ook voerbeloningen heb ik geprobeerd, en het hielp om zijn aandacht erbij te houden, maar totaal niet om hem verder de trailer in te krijgen. Vandaag heb ik helemaal geen voer gebruikt (pas toen hij erop stond), en het is toch gelukt!
De truuk bleek te zijn dat ik weglopen echt super onprettig moest maken, zodat hij ging heroverwegen of die trailer wel zo eng was, en uiteindelijk werkte dat.


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:07

Ahh super!!!! top!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:03

Even een kleine spam van Gab <3 denk dat de foto's voor zich spreken <3 <3 ik ben trouwens op de manier van Rien van de Schaft aan het rijden en hij pakt dit super op *\o/* . Ik vraag hem hier geen eens naar beneden. Uberhoudt nog niet, hij begint het zelf steeds meer aan te bieden


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:32

Ahh fijn beeld, leuk zo in het bos, ik reed al op de manier van Rien eerst vooruit
Inmiddels is mijn dikkie al onder het zadel, eerste x thuis supergaaf, woensdag was ze aan het uitproberen, vandaag sneeuwfoto.sAfbeelding

Afbeelding

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:00


Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:04

bobje26 schreef:
Wat leuk, les je ook bij Rien?

[EJL-ITP] Jaja - van gup naar prok, ster en zadelmak

Dit was ons 2017 ongeveer. :)


Bedoel je mij ? Nee dat niet. Ik zou wel willen, hij zit namelijk niet heel ver bij mij vandaan. Heb zitten kijken op zijn website maar wat ik begrijp is die altijd erg bomvol dus voordat je er tussen komt voor 1x een les moet het al paar maand duren. Dus eerst ff aankijken hoe dit gaat en ondertussen clinics in de gaten houden of ik me daar niet x voor kan opgeven en anders toch ff proberen daar een les te krijgen als we wat verder zijn. En ik wil me aanmelden voor de online training, hoor dat dat heel intressant is en je er al veel van leert, je kan dan ook filmpjes op sturen naar hem en krijg je feedback.

Leuk sjiek ding heb je trouwens !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 28 bezoekers