Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:45

Jaa ik ga hem ook zeker laten nakijken hoor. Maar wat ik vreemd vind is dat het buiten geen enkel probleem is en hij dan ook rechte stukken galoppeert in de linker galop... Zelfde aan de longe is er ook geen probleem.

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1


Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:45

Omdat hij dan waarschijnlijk veel afleiding heeft of niet nageeflijk hoeft te lopen...

darkadia

Berichten: 5229
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 08:24

XxChelsey1xX schreef:
Jaa ik ga hem ook zeker laten nakijken hoor. Maar wat ik vreemd vind is dat het buiten geen enkel probleem is en hij dan ook rechte stukken galoppeert in de linker galop... Zelfde aan de longe is er ook geen probleem.


Dan toch combi belasting vd rug en meer buiging nodig wat ws meer pijn veroorzaakt. Zou dit zeker eerst fysiek uitzoeken voor je ‘erdoor’ gaat rijden.
Hopelijk komt daar wat uit!

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:15

Nou vooropig zijn we sowieso even uit de running... werd gister opgebeld dat hij verwondingen had aan zijn hoofd, hoogstwaarschijnlijk aangebracht met een scherp voorwerp.

Het hele bericht van facebook is hier te lezen: https://www.facebook.com/PeppysDunnitBo ... _todo_tour

Ga de foto's ook niet hier plaatsen, ziet er niet al te best uit namelijk...
Kan absoluut niet van 'ergens blijven hangen' zijn, alle mogelijkheden daartoe zijn uitgesloten. Maargoed hij is verder oké enkel kan hij even geen halster of hoofdstel om omdat het precies op die plek zit... Dus vanmiddag rondje buiten gewandeld met een touwtje om zijn nek en hij was super braaf <3

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:57

Jeetje wat balen meis... Ik snap dat het mega rot is zeg! Ik vraag mij alleen af, als iemand dit bij mijn paard doet, zou hij echt absoluut niet blijven staan. Zo'n snijwond is best groot dus lijkt me dat ze zich lostrekken dan... Echt geen mogelijkheid? Halster van een ander paard waar hij mee staat?


Ik beb vorige week voor het eerst naar het bos geweest. Wat een heerlijk paard, 1.5 uur aan een lange teugel gelopen en zooooo zoetjes. De pony met wie ik mee ging onder het mom 'die is altijd braaf' was best wel stout soms en [***] echt heel mak. Ze liep gerust voorop als de ander het eng vond en visa versa. Ze vond eigenlijk niks eng dus dat scheelt. :')

[***]'s oortjes, pony voorop. <3
Afbeelding

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:48

Naja we hebben al geen draad in de paddocks dus dat kan het niet zijn, hekwerk is in orde en dat zou dus nooit aan 2 kanten kunnen. Hij staat samen met mijn andere paard en ze staan beide zonder halster. Politie zegt zelf ook dat dit door mensenhanden moet zijn gedaan. Alle "vastzit" mogelijkheden zijn uitgesloten.

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

moniek21
Berichten: 4607
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:02

Graag wil ik me ook bij het topic voegen als dat mag :D

Ik ben sinds afgelopen maandag de trotse eigenaresse van een 4 jarige Diëgo x Flemmingh ruin.
Hij heet Jiro , het is een super braaf dier , nog erg slap want er is niet veel mee gedaan door gebrek aan tijd. Hij is daarbij ook redelijk aan de maat 172 cm ongeveer.
Dit is Jiro , gelijk maar een video erbij van vanmorgen , was onze eerste keer samen buiten .
De foto’s zijn van het proefrijden .

https://youtu.be/RKIwv38i8EI

Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:47

Jeetje, XxChelsey1xX, wat schrikken zeg! Bah. Nare situatie, dat wil je echt niet meemaken! Hoe gaat het nu?

moniek21: Welkom hier! Leuk paard heb je zeg! Mooi aan de maat ook! :D Ziet er goed uit!


Hier gaat het allemaal wel goed eigenlijk :) Shenna is ondertussen ook alweer 5 geworden :D Time flies!
En hoewel ik het momenteel erg druk heb met stage, trainen we gestaag verder. Galop gaat de laatste tijd echt in een stijgende lijn, ik ben zo trots! Dressuren gaat sowieso over het algemeen heel goed. Ik merk alleen nog heel erg dat ze aan het begin van de training héél veel energie heeft en ik constant het tempo moet proberen te verlagen, terwijl ze aan het eind van de training heel vermoeid is en dan juist wat trager wordt. Maar dat is natuurlijk logisch, de conditie moet nog even goed opgebouwd worden :D

Buitenritjes gaan ook top. We zijn verhuisd naar een andere stal, weer een nieuw stuk bos hier. Echt top paden en een geweldige omgeving. Dus we trekken er lekker vaak op uit! Genieten. Doet haar ook heel goed en ik merk dat het haar galop ook echt sterker maakt. Plus haar uithoudingsvermogen natuurlijk! Top. Ze is echt heel braaf buiten. Zowel op de weg als in het bos. Binnenkort strand maar weer een keer proberen. Dat vond ze de aller eerste keer wel heulllll eng haha.

Laat ik wat fotootjes showen van Shenna :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En in het bos <3
Afbeelding

Gisteren weer lekker een bosritje gemaakt van +- 2 uur. Echt genoten. En vandaag even gelongeerd aan de lange lijnen en daarna volledig los. Ze is zo knap! :)

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:01

suikermeisje schreef:
Leuk dier hoor!

Gister heb ik vliegles gehad van m'n jonkie. Voelt niet zo lekker aan m'n borstkas en nek.
Hij springt altijd alles, behalve gister. Deed mee aan een cross en in het springparcours stopt ie op het laatst en draait om. Ik maak een salto van hem af en landde heel elegant op mijn rug op de balk. Gelukkig een BP aan maar toch flink beurs.

[ Video ]


Oh die val is jammer! Hij liep zo lekker..

Hier niet veel nieuws, afgelopen week weinig naar stal geweest. Vandaag wel weer even gelongeert en Heavenly was lekker aan het klieren. Iets met een nieuw weiland en lekker weer...? :+

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:52

Ik heb zaterdag een clinic bij Marlies gereden. Zo gaaf!
Uitgebreid verslag komt nog in een eigen topic als ik de andere foto's heb ontvangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:20

het is even geleden maar hier zijn wij weer :D

Na al 2x goed pech te hebben gehad in zijn jonge leven lijkt het nu allemaal goed te gaan :o :o .
Hij begint dressuur matig het nu klein beetje te snappen +:)+ galop vind ie nog wel erg moeilijk maar dit komt met de tijd vanzelf, ik heb nu ieder geval een linker en een rechter :):) *\o/* .
Maar onze grootste vooruit gang is onze 2 cross les van gisteren *\%/* *\%/* we hebben nog geen 10 x gesprongen inclusief de 2 cross lessen :D en hij begint het spelletje al erg leuk te vinden en naar de hindernissen toe te trekken *\%/* *\%/* . zoals het nu lijkt ga ik mijn cross paard krijgen *\%/* *\%/* ook al ziet ie achter elke nieuwe hindernis wel eerst een boskabouter zitten haha maar als ie er eenmaal over heen is geweest dan gaat ie als een speer *\%/* *\%/* .
Ik wil graag volgend jaar de sgw regiotraining gaan doen, maar deze begint pas ergens in maart ofzo, dus ik hoop vanaf nu tot die tijd nog ergens cross lessen te kunnen volgen in de bak, want het seizoen is natuurlijk voorbij, weet alleen nog niet helemaal waar ik dit kan vinden dus als iemand iets weet hoor ik het graag :D

Genoeg gezegd hier zijn de foto's *-:) *-:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:17

Inmiddels alweer bijna een jaar na de vorige reactie, maar ik vroeg me af hoe het met alle paardjes gaat!
Ik zag dat Jappeloe ontzettend goed gaat en lekker aan het springen is, en hoe gaat het met de andere in 2017 beleerde paardjes?

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:13

Gab gaat erg goed. Lachen om mij laatst post _O-

Maar het is me gelukt. Ik heb aan de regio trainingen mee gedaan en het was een super ervaring :D

Dressuur matig gaan we eindelijk ook de betere kant op. Hij begint sinds kort te snappen dat ie ook anders kan galopperen dan alleen racen, maar het blijft toch nog zijn ding _O-

Laatst 2b proefje gereden nou hij was het weer vergeten _O- miep miep zoef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:43

Wij hebben nu eindelijk ons springzadeltje aangeschaft. Nu binnenkort dressuur starten en dan echt aan de slag. Die stap zetten is toch wel spannend :') misschien dat ik het daarom uitstel. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:56

Leuk, weer leven hier!

Ik heb mijn laatste wedstrijd met 67,66% en 68,5% in L1 kunnen afronden. 3 wedstrijden en we kunnen weer door! <3 Met 9's voor het wijken en middendraf en een 8,5 voor binnenkomen (kaarsrecht) was ik ook echt zielsgelukkig. :')
Ondertussen hebben we al veel buitenritjes en springlessen gedaan, ook onze eerste crossles. Maar het is een echt dressuurpaard.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, Pellelilly, Rupser, Sanet, Vagabondo en 50 bezoekers