Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:59

Ik rij gemiddeld om de dag. Kan ook weleens 2 dagen tussen zitten. Maar wil wel 3x in de week. Maar als ik het erg druk heb dan kan het ook wel eens zo lopen, gab is alleen erg makkelijk. Maand stil staan en je kan zo opstappen en het bos in. Ik rij eigenlijk alleen maar in het bos omdat mijn land net ff te glad is om nu te longeren en ik geen bak heb. Kan wel ergens anders in de bak rijden maar hij is dan slecht gemotiveerd wat bij mij ook niet bepaald helpt haha. Maar ik wil dit wel meer op gaan pakken. Wil in de toekomst gaan crossen en vind de basis dressuur toch wel belangrijk


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:40

Hoe gaat het hier met hun diertjes? *D

Ik zal wel de eerste update doen.
Heerlijk het land op, op vreemd terrein wezen oefenen en onze eerste springles gedaan.
Ik denk begin mei maar eens een wedstrijdje starten! Ik ben zo blij met hoe het nu gaat. :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:04

Hier gaat het ook goed! Vorige week voor het eerst gehangen en dat vond mevrouw spannend! Maar ze bleef wel braaf staan. Nu ook aan het oefenen met zadelen buiten en naast haar staan op een ton, doet ze ook netjes. Dus het gaat tegen verwachting soepel. Hoop binnenkort rustig aan te kunnen longeren met het zadel, kijken hoe dat gaat.

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:34

Hier is het eigenlijk heel erg rustig nog steeds, ik loop op het moment stage in de televisiewereld en maak zo'n 45- 55 uur per week. Daarom ook weinig tijd voor Shenna. Gelukkig staat ze nu 24/7 op het weiland (winterland, geen gras, alleen zand en hooi). Dus ik hoef er niet perse iedere dag naar toe. Al probeer ik dat wel. En mijn bijrijder komt ook regelmatig gelukkig. Vooral in de weekenden doe ik nog wat met haar.

Maar het is niet alleen vanwege stage dat het trainen even stil ligt. De zadelmaker is laatst geweest en de boom moest even aangepast worden, maar blijkbaar was het zadel vanbinnen vast geroest en nu is het zadel dus overleden verklaard.. Balen! Heb al een nieuw zadel besteld, maar Shenna heeft een korte rug en ik heb juist meer ruimte nodig ivm lange benen... Dus dat is een reteduur grapje, maar wil wel iets goeds nu, want met mijn vorige zadel was ik al tijden niet tevreden. Maar goed, een rib uit m'n lijf :')

Hopelijk is het zadel binnen 6 weken er en kunnen we weer wat gaan rijden. Over 7,5 week ben ik klaar met stage. Dan kunnen we helemaal weer aan de slag! Mijn doel is toch wel om deze zomer een keertje naar het strand heen en weer te rijden :D

Maar goed, we doen niet helemaal niks hoor! Vooral lekker spiertjes kweken met longeerwerk en lekker buiten wandelen als het weer mee zit. Een schriktraining hier en daar. Shenna doet ontzettend haar best en is zo'n fijn dier om mee te werken!

Voor de rest staat ze gewoon lekker paard te staan in de weide met zo'n 40 maatjes :D Dus ze mag echt niet klagen haha. We doen het lekker rustig aan!

Even wat fotootjes :D

Tijdens het wandelen:
Afbeelding

Cavaletti's :D :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schriktraining! :
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:05

Nou hier gaat het niet zo goed ;( . Ik zal eerst wat leuks vertellen want het weekend voor het gebeurde hebben wij een top weekend gehad *\%/* ik ben samen met een vriendin een lang weekend (4 dagen) naar drenthe geweest met onze paarden. We hebben tussen Schotse hooglanders gereden, zijn naar de spartel vijver geweest waar paarden het hele jaar door samen met honden in mogen (is in appelscha). Dus echt een top weekend, echter heeft ie de dag na thuis komst ergens ingestaan in het land en heeft ie nu een snee van 3 cm bij 1,5 cm tot in zijn leven. Zijn bij de DA geweest, foto's gemaakt, gelukkig is er niks achter gebleven of beschadigd maar doordat er zo'n groot vlak is beschadigd en er een klein stukje af gehaald moest worden zodat de wond makkelijker zijn vuil kwijt kan kan zijn leven er ook uit komen dus heeft nu druk verband de komende periode wat is zelf moet wisselen. Dank nu eerst leuke foto's *-:) *\%/* en dan nog van de wond


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:23

Hee weer wat leven hier!
Wat heb jij een knap paard bobje! Heel leuk!

En oei die wond :oo dat is naar na zo'n fijn weekend zeg!
De andere foto's zien er echt heerlijk uit...

Doet ie goed Thamar! Stoer!

Hier een eerste crossles gereden samen! Tijdje terug al wel zelf een beetje gecrosst en dat doet hij supergoed dus nu tijd voor een les *D
Instructeur was erg enthousiast over hem (en ik natuurlijk ook haha)

Afbeelding
Afbeelding

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:06

Vandaag besloten heel kort wat te stappen met het zadel op. Ook een paar pasjes draf geprobeerd en dat ging ook prima op wat bokkesprongen na :Y) We doen rustig aan, maar Heavenly maakt op het moment hele grote sprongen! Ben dus ontzettend trots op haar. Afbeelding

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:45

Voor het eerst op vreemd terrein, geen stap verkeerd gezet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:47

Hoe gaat het hier ondertussen met alle paardjes? :D

Hier zo'n 5 maanden nagenoeg niets gedaan, alleen zo nu en dan gelongeerd. Ik had stage dus had het super druk en niet veel tijd, en geen zadel want dat duurde ruim 11 weken!

Maaaaar....
Mijn gloednieuwe, op maat gemaakte zadel is eindelijk binnen! <3

Crown Suzannah (voorheen Ideal). Donkerbruin (Sala) met cognac welting en facing <3 Zo blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:47

Wat een machtig mooi zadel!! <3

Gisteravond Heavenly weer gelongeerd met zadel en dit keer ook in galop. Ze deed het heel goed, op een paar kleine uitschieters na. Hoop deze zomer toch een keer er op te kunnen zitten en heeeeel misschien wat stappen. Maar de tijd zal het leren :o Ik neem lekker de tijd met haar, ze is erg sensibel dus ben bang dat als ik overhaast ze volledig de pan uitschiet hihi :Y)

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:12

Ja ben er echt zo ontzettend blij mee! Bedankt :D

En ik denk dat je het alleen maar goed doet om lekker rustig aan te doen. Gewoon aanvoelen wat wel en niet kan! Tijd zat, toch? :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:42

Celine_Famke schreef:
Ja ben er echt zo ontzettend blij mee! Bedankt :D

En ik denk dat je het alleen maar goed doet om lekker rustig aan te doen. Gewoon aanvoelen wat wel en niet kan! Tijd zat, toch? :D


Zeker, en (veel) groter zal ze niet worden denk ik. Inmiddels is ze 6 jaar :)

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:52

Gab zijn wond is ook weer dicht *\o/* en hij is weer rad *\o/* . Ik moet nog ongeveer maandje geduld hebben dat zijn wand weer breed genoeg is en er een ijzer onder kan. Dan kunnen we weer aan de bak *\o/* gisteren na ongeveer 2 maanden er weer even opgezeten, zo trots *\o/* *\o/*
Afbeelding

Ja ik weet het! Totaal onverantwoord 8-) <3 *\o/*

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:43

Zo wat gaan jullie snel vooruit Suikermeisje! Hij ziet er knap uit :)

En wat een braaf paard is Gab! Fijn dat hij weer herstellende is en het de goede kant op gaat :j

Wij lessen hier lekker verder, langzaam aan gaat het steeds beter en beginnen er echt al heerlijke stukken tussen te zitten :) buitenritten maken we ook regelmatig en afgelopen winter heeft ze vakantie gehad. Zara zit goed in haar vel en we genieten vooral veel van elkaar, knuffelen en onderonsjes :)
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:58

Even een flinke schop hier.

Hoe gaat het met iedereen? :)

Ik heb mijn eerste wedstrijd gehad met [***], 190 punten en een eerste plek. Was ook echt super tevreden.
Het rijden gaat super fijn, vanaf september buiten de deur lessen. Even aanpakken 1 x in de 2 weken. *D


Afbeelding

Afbeelding


Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:55

Heyhoi! Wij zijn nog steeds niet aan het rijden, maar dat vind ik geen probleem. Wel maken we toch wat sprongen richting het rijden, zo heb ik laatst een beginnetje gemaakt met opstappen. Voet in de beugel en wat druk geven. Dat ging eigenlijk best prima en ook druk op de teugels vond Heavenly niet spannend. Hoop er toch binnenkort een keertje op te zitten, maar als Heavenly daar nog niet klaar voor is, is dat zo.

Vind het overigens wel heel tof om te zien hoe jullie het doen! Wie weet wat de toekomst voor ons brengt ;-)

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:09

Even weer een schopje. Boyd gaat ontzettend goed, vanochtend ook weer een heerlijke les gehad. We wilden binnenkort een keer gaan starten.
Helaas heeft hij na onze les in de wasplaats zich losgetrokken en is toen omhoog gekomen tegen het dak (heel ongelukkig) en heeft hierdoor een gigantische wond over de hele lengte van zijn hoofd :( Hij komt echt nooit omhoog en schrikt ook nooit dus hier hadden we niet op gerekend. |o
Wij hebben het direct laten hechten en nu is hij aan de pijnstillers. Dat word dus een tijd rustig aan doen.
Super jammer, vooral omdat hij zo goed gaat op dit moment.
Foto heb ik even in spoiler gezet:
Spoiler:
Afbeelding


Hoe gaat het bij jullie?

darkadia

Berichten: 5230
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:40

Jeetje das een fikse plek. Arme boyd. Hopelijk geneest het mooi en kunnen jullie snel alsnog op pad. Beterschap voor nu!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:14

Ja het is echt ontzettend groot en baal er erg van... Gelukkig vandaag ziet het er ook rustig uit en niet gezwollen etc. Hij eet goed en ziet er vrolijk uit dus vannacht mag ie een nachtje naar buiten en dan morgen ochtend direct weer op stal (ivm met de vliegen)

Bedankt voor de beterschap!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:00

Nog even een after voor de mensen die benieuwd waren....
We mogen weer rijden! *\o/* Afbeelding

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:28

BoydS schreef:
Nog even een after voor de mensen die benieuwd waren....
We mogen weer rijden! *\o/* [ [url=m/rSc95D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is dat mooi genezen!
Gelukkig maar

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:59

Ik heb hier geloof ik ooit gereageerd maar kan het niet meer vinden :Y)

Ik ben in september 2017 begonnen met het inrijden van een 4 jarige quarter, paardje is een beetje een geval apart want hij heeft spasme in zijn voorbenen (jaa het kan dus blijkbaar ook bij paarden) in het begin liep het allemaal niet lekker en hij bouwde zoveel spanning op dat het uiteindelijk 4 weken heeft geduurd voordat ik er uberhaupt op kon zitten...
dit was toen:
Afbeelding

Alles rustig aan gedaan natuurlijk en daarna ging het eigenlijk heel erg goed en vlot. Dit was tijdens een fotoshootje (ik rij hem normaal dus echt niet zonder cap)
Afbeelding

En toen besloot hij ineens dat hij linksom ABSOLUUT niet kon galoperen (wat hij dus wel kan)... stoppen, bokken, stijgeren noem maar op.
Het was niet mijn paard dus ik ging me er niet meer aan wagen, toen in mei dit jaar heb ik "Terror" (zijn bijnaam op stal) voor mijn verjaardag gekregen omdat ik hem toch wel heel speciaal vond. Ik ben er toen flink hard afgevallen waarbij ik plat op mijn rug belandde en geen lucht kreeg, terwijl Dundee dus boven mijn hoofd stond te steigeren :(:)

Vanaf dat moment ben ik heel erg bang geweest om te rijden. In de zomervakantie gaan we altijd met een groepje naar de veluwe en dit jaar mocht hij voor het eerst mee. Ik ging op mijn haflingertje en een stalgenootje op Dundee, buiten is er dus niks aan de hand en rijdt hij super braaf }:)

Sinds eind augustus staat hij weer op stal en heb ik met heel veel hulp van een vriendin toch de angst overwonnen en ben ik weer gaan rijden. Toen ik hem aansprong in galop was ik echt doodsbang maar ik ben doorgegaan en het ging echt super goed! Tranen over mijn wangen omdat ik zo trots was.

Maar nu komt het volgende... hij flikt dus nu weer wat hij in het begin flikte. In de linkergalop op de lange zijdes schuin lopen, door je been lopen, niet reageren, stoppen en bokken... Ik krijg hem er echt niet doorheen en word er zo moedeloos van -O-
Zweep bokt hij ook tegenin en sporen dan wordt het helemaal vliegles... Ik ga ook echt met tegenzin rijden zo terwijl hij in stap en draf echt super goed loopt, bijna op wedstrijdniveau...

Hij bokt ook echt heel naar... hij stopt, komt iets omhoog van voren en klapt dan loeihard uit van achter en dat is dus echt niet uit te zitten. Heb er wel een filmpje van met een ander meisje erop die hem nu eens in de zoveel tijd voor me rijdt maar weet niet hoe ik die kan uploaden :+

Edit: hij heeft nu ook zijn eigen facebookpagina waar ik ook het een en ander zal plaatsen over het rijden dus mochten jullie nieuwsgierig zijn: https://facebook.com/PeppysDunnitBoy

Stillfree van Susheila Stables aka. Tommy
Lucky Velvet Bar aka. Boots
http://www.cm-fotografie.weebly.com ~ http://www.facebook.com/cmfotografie1

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:33

XxChelsey1xX schreef:
Ik heb hier geloof ik ooit gereageerd maar kan het niet meer vinden :Y)

Ik ben in september 2017 begonnen met het inrijden van een 4 jarige quarter, paardje is een beetje een geval apart want hij heeft spasme in zijn voorbenen (jaa het kan dus blijkbaar ook bij paarden) in het begin liep het allemaal niet lekker en hij bouwde zoveel spanning op dat het uiteindelijk 4 weken heeft geduurd voordat ik er uberhaupt op kon zitten...
dit was toen:
[ [url=m/JUfvV5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles rustig aan gedaan natuurlijk en daarna ging het eigenlijk heel erg goed en vlot. Dit was tijdens een fotoshootje (ik rij hem normaal dus echt niet zonder cap)
[ [url=m/NTFcQC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En toen besloot hij ineens dat hij linksom ABSOLUUT niet kon galoperen (wat hij dus wel kan)... stoppen, bokken, stijgeren noem maar op.
Het was niet mijn paard dus ik ging me er niet meer aan wagen, toen in mei dit jaar heb ik "Terror" (zijn bijnaam op stal) voor mijn verjaardag gekregen omdat ik hem toch wel heel speciaal vond. Ik ben er toen flink hard afgevallen waarbij ik plat op mijn rug belandde en geen lucht kreeg, terwijl Dundee dus boven mijn hoofd stond te steigeren :(:)

Vanaf dat moment ben ik heel erg bang geweest om te rijden. In de zomervakantie gaan we altijd met een groepje naar de veluwe en dit jaar mocht hij voor het eerst mee. Ik ging op mijn haflingertje en een stalgenootje op Dundee, buiten is er dus niks aan de hand en rijdt hij super braaf }:)

Sinds eind augustus staat hij weer op stal en heb ik met heel veel hulp van een vriendin toch de angst overwonnen en ben ik weer gaan rijden. Toen ik hem aansprong in galop was ik echt doodsbang maar ik ben doorgegaan en het ging echt super goed! Tranen over mijn wangen omdat ik zo trots was.

Maar nu komt het volgende... hij flikt dus nu weer wat hij in het begin flikte. In de linkergalop op de lange zijdes schuin lopen, door je been lopen, niet reageren, stoppen en bokken... Ik krijg hem er echt niet doorheen en word er zo moedeloos van -O-
Zweep bokt hij ook tegenin en sporen dan wordt het helemaal vliegles... Ik ga ook echt met tegenzin rijden zo terwijl hij in stap en draf echt super goed loopt, bijna op wedstrijdniveau...

Hij bokt ook echt heel naar... hij stopt, komt iets omhoog van voren en klapt dan loeihard uit van achter en dat is dus echt niet uit te zitten. Heb er wel een filmpje van met een ander meisje erop die hem nu eens in de zoveel tijd voor me rijdt maar weet niet hoe ik die kan uploaden :+

Edit: hij heeft nu ook zijn eigen facebookpagina waar ik ook het een en ander zal plaatsen over het rijden dus mochten jullie nieuwsgierig zijn: https://facebook.com/PeppysDunnitBoy


Het kan best wezen dat er een wervel ofzo verkeerd zit waardoor ie deze reactie geeft. Aangezien het maar 1 kant op is. Ik zou hem eens na laten kijken. Ik weet wel een goeie die rijd door heel ned. Wat alleen zo even zijn achternaam niet. Heb wel een telefoon nr voor je als je interesses hebt.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:37

Gab gaat momenteel erg lekker *\o/* ik heb wel eens met mijn handen in mijn haar gezeten omdat ie echt volledig schijt aan mij kan hebben, hoe ik hem in hemelsnaam voorwaarts ging krijgen. Mijn het kwartje begint te vallen :D
Afgelopen zondag voor het eerst een cross les gedaan en veel meer gedaan dan ik had verwacht en hij vond het leuk ook dus ons al opgegeven voor les 2 eind oktober :D
Hier wat foto's, zegt meer dan woorden *-:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:17

Ik zou die quarter ook eens laten checken,met een goede osteopaat en of dierenarts kom je al een heel eind


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers