Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:17

Wat braaf! [***] ziet sinds 3 dagen alleen maar spoken. :')
Ben gister echt heel boos geworden en even doorheen gezet en vandaag begon ze weer maar was de 'NEE' al genoeg om zich te gedragen... zal het weer wel zijn..



xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:03

Wauw Thamar, wat doet hij dat keurig zeg! Supergoed!!

Hier vandaag weer dressuurles gehad en dat pakte hij heeerlijk op :+:
Heel fijn kunnen werken en weer goede puntjes om te oefenen meegekregen. Juf vond hem onwijs vooruit gegaan <3

Ix heeft ook af en toe zijn gekke minuutjes hoor. Vooral als ik er net op zit :+

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:11

Hoi hoi ik ben er ook weer. *\o/* na veel pech te hebben gehad gaat het nu goed en durf ik een update te doen :o gab gaat lekker vooruit. Noja hier wat foto's dat zegt genoeg denk ik <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen de rechter galop is nog een dingetje :o hij verstaat meestal alle galop hulpen als linker galop :( hiervoor tips zijn welkom.

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:46

Wel veel elke week springen of niet?

Fijn dat je zo lekker kunt buitenrijden BravoT, hier hebben wij dat niet. Moet dan echt met de trailer op pad.. :(

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:19

Leuk dat het allemaal zo goed gaat bij iedereen! Ik heb mijn 3,5 jarige desperado vorige maand verkocht en heb nu weer een 2,5 jarige ruin terug gekocht van Apache
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:03

suikermeisje, ja hij is wel flink hij is nu rond de 170-172cm dus ga het rustig aan doen met hem. Ja die ander is heel goed terecht gekomen. Was niet perse mijn plan aan het begin maar ik miste toch een klik ermee en toen die nieuwe op mijn pad kwam vond ik dat ik er voor moest gaan...
EDIT: ik zie net je filmpje, gaaf joh1! Fijn paard wel of niet? Leuk dat die het zo goed doet ook nadat je aan het begin best wel wat commentaar kreeg. Zo zie je dat je gewoon bij je zelf moet blijven met dat soort dingen {:}

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:53

Hij doet het echt supergoed Thamar! Hij springt zo lekker! Gaaf!

Wat een knappe heb je gekocht! Jammer dat je geen klik met de ander had, maar nu lekker hiermee aan de slag!

Hier gaat het ook lekker. Gupje doet goed zijn best... dressuurjuf vind hem elke keer vooruitgaan en springen wordt hij lekker enthousiast van.

Vorige week ook in het donker over de weg geweest, naast de fiets. En daar geeft hij niets om... doodbraaf, echt heerlijk! <3

Wij springen vaak 2x in de maand, en 2x in de maand buitenritje (als het weer het toelaat)
Als ik te veel alleen maar dressuur achter elkaar rijd krijg ik een heel vervelend paard :+

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:57

bobje26 schreef:
Wel veel elke week springen of niet?

Fijn dat je zo lekker kunt buitenrijden BravoT, hier hebben wij dat niet. Moet dan echt met de trailer op pad.. :(


Ja echt super. Met 700 m zit ik in het bos :D

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:04

Haha Thamar, moet toegeven dat ik hem ook niet heel mooi vond voorheen, dacht echt; wow wat heeft ze gekocht?
Maar hij is zeker goed bijgetrokken haha!

Maar vond Easy (? Toch? Die bruine?) je leukste :+:

Heerlijk zo dicht bij het bos! Ik moet ongeveer een kwartier rijden voor het bos. Dan moet ik 1 druk kruispunt over en verder war rustige weggetjes. Met 3 kwartier ben ik op de hei!

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:33

Haha ja heb Easy natuurlijk ook alleen op foto's gezien. En... Jap is een schimmel <3

Ix was ook een hele lelijke _O-
Inmiddels trekt hij steeds mooier bij haha

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:03

Hee, ik kom weer binnenvallen! Een tijd terug postte ik hier dat ik ook aan de slag ben met Heavenly. Toendertijd longeerden we met hoofdstel, maar omdat ze steeds zo zat te kauwen heb ik toen van bit gewisseld om te kijken of dat beter ging. Helaas werd het niet beter, dus ben ik terug gegaan naar touwhalster. Dat doet ze nu heel braaf en ook de galop doet ze nu een stuk stabieler. Dus afgelopen dinsdag hebben we gelongeerd met het hoofdstel om, maar daar over het touwhalster zodat de druk op het halster kwam ipv het bit. Dit deed ze erg braaf, we hebben toen zo'n 10 minuten gestapt en gedraafd.
Afgelopen vrijdag heb ik heel impulsief een zadeltje gepakt en haar hiermee kennis laten maken. Toen ze het niet meer spannend vond (wat vrij vlot was haha) heb ik het op haar rug gelegd en dat vond ze wel prima. Dus dit wil ik wat gaan uitbereiden zodat ze het niet eng gaat vinden oid.

En dat was even mijn updateje, was dit topic een beetje verloren haha..

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:41

Irisjeeh1999 schreef:
Hee, ik kom weer binnenvallen! Een tijd terug postte ik hier dat ik ook aan de slag ben met Heavenly. Toendertijd longeerden we met hoofdstel, maar omdat ze steeds zo zat te kauwen heb ik toen van bit gewisseld om te kijken of dat beter ging. Helaas werd het niet beter, dus ben ik terug gegaan naar touwhalster. Dat doet ze nu heel braaf en ook de galop doet ze nu een stuk stabieler. Dus afgelopen dinsdag hebben we gelongeerd met het hoofdstel om, maar daar over het touwhalster zodat de druk op het halster kwam ipv het bit. Dit deed ze erg braaf, we hebben toen zo'n 10 minuten gestapt en gedraafd.
Afgelopen vrijdag heb ik heel impulsief een zadeltje gepakt en haar hiermee kennis laten maken. Toen ze het niet meer spannend vond (wat vrij vlot was haha) heb ik het op haar rug gelegd en dat vond ze wel prima. Dus dit wil ik wat gaan uitbereiden zodat ze het niet eng gaat vinden oid.

En dat was even mijn updateje, was dit topic een beetje verloren haha..


Een paard hoort op een bit te kauwen . Als je een paard hebt wat nooit op een bit kauwt stimuleert dit zijn speeksel klieren niet en is er geen ontspanning. De een doet het meer dan de ander, uiteraard kan je een ander bit proberen maar raar is dit niet. Ik heb bij trainers gewerkt die paarden een puntje zout in de mond deden om zo te stimuleren dat ze op het bit gaan kauwen, er mee spelen om bovenstaande te bevorderen

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:36

Ik wilde even delen dat mijn monster en ik vanavond voor het eerst gaan springen! Nou heb ik precies vanavond mijn springzadel uitgeleend, dus dan maar met dressuurzadel :+ In het bos stapt hij rustig over omgewaaide beuken van 50-60 cm dik, dus moet goed komen!

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:30

Na 3 maanden rust voor Boyd zijn we vandaag weer aan de slag gegaan. Het weer wordt eindelijk wat beter nu. Heb eerst 2 weken af en toe gelongeerd. Dat deed hij super braaf.Vandaag voor het eerst er weer op, geen stap verkeerd gezet :o helemaal trots. Na 20 minuten stappen en wat draven ben ik gestopt. Deze week gaan we weer beginnen met lessen en dan hopelijk dit jaar beginnen met starten in de dressuur :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:58

Wat goed zeg! Fijn als het zo gaat *D
En wat een knap paard heb je!

Hier beginnen de dressuurlessen langzaam zijn vruchten af te werpen. Puppy doet zo zijn best en hij leert zo snel... heerlijk <3

Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:31

Afbeelding
Wij pakken de draad ook weer op :)
Moet het lamoen nog goed afstellen, en heb nieuwe kortere strengen besteld. Wil ook nog veiligheidslichtogen.
Zaterdag weer oefenen en dan zondag misschien wel weer eens voor de wagen

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:47

Maandagavond weer eens gelongeerd en mevrouw was flink aan steigeren, zal de lente wel wezen. Verder lekker kunnen trainen en natuurlijk mocht ze vorige ook de volledige outfit uitproberen!
Afbeelding

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:13

Leuk die vooruit gang. Gab gaat ook goed. Begint te snappen dat je voor been opzij kan en dat er een galop op zit. Alleen de rechter galop is een probleempje, maar komt vast in de toekomst wel goed. Ik ga half april met een vriendin en onze paarden een weekend naar drenthe, echt zin in. Dan nog ff wat update foto's van vandaag


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:45

Leuk! Benieuwd!

Ik zit weer even op m'n roze wolkje <3
Het is niet helemaal volgens het Koetsiersbewijs maar Jula is gewend om aan de hand te wandelen en ik geef de kids toch liever niet zomaar een stel leidsels in handen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Zelf ook nog even aan boord geweest *D
Afbeelding

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:05

Hier na heel lang niks te hebben laten weten toch even een leuke update.
Vorige week heb ik Davino opgehaald van zijn trainingsplek. Hij had het er erg naar zijn zin.
Nu 1,5 week op zijn nieuwe plek en heeft het hier ook weer naar zijn zin.
Dit was de eerste keer op hem rijden nog bij de trainster:
Afbeelding

Krijg het filmpje niet geüpload, maar vandaag heerlijk in de buitenbak gereden. Hij geeft zo'n veilig gevoel en doet ook echt zijn best.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:18

De eerste les ging weer erg goed. Hij was ontzettend braaf (heb les op voor hem vreemd terrein) en zette eigenlijk geen stap verkeerd. We werken op dit moment vooral aan de ontspanning en rechtrichten. Hij doet ontzettend zijn best dus dat is super fijn. Vanaf deze week gaan we wel weer trailer training doen want dat is nog wel een puntje.. Hij loopt er in maar dan vliegt hij er weer uit.

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:45

<3 Ik vroeg mij af wat jullie trainingsschema is met een dit jaar 4 jarige die je aan het doorrijden bent! Hoe vaak rijden, hoe lang, longeren? Hoe veel vrij.
Liefs x.

Jive gaat trouwens super goed *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Yvonnez
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:51

Mijn trainingsschema bijv: (tips welkom)
Ma: vrij
Di: longeren bijzet
Wo: rijden
Do: vrij
Vr: rijden
Za: vrij
Zo: longe halster
Op zijn vrije dagen komt hij ook gewoon op paddock en het speelbakje met vriendjes.
In mei wordt hij 4.
Is nu op L1/L2 niveau.
Krijgt elke dag 2x een kwart muesli en kwart brok. Dus 1 schep krachtvoer per dag.
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:08

Hier wisselt het een beetje. Maar gemiddeld;
3x rijden, 1x grondwerk & 1x longeren.
We hebben 1 keer in de 2 weken dressuurles, en 1 keer in de maand springen we een parcours.

Probeer lekker veel af te wisselen, af en toe lekker een buitenrit en ook elke week wel een keer springen of wat cavaletti meepakken.

Ik merk zelf dat hij fijner is als hij 2 dagen achter elkaar aan het werk is, dus meestal werkt hij 2 dagen en dan een dagje vrij.

Verder krijgt hij per dag een halve schep brok, en gaat hij lekker elke dag buitenspelen met z'n vrienden. Nu in de paddock en straks weer op de wei.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:16

Mijn trainingsschema is als volgt:
Dinsdag of woensdag longeren- zolang als Davino nodig heeft.
Vrijdag longeren en/of rijden.
Zondag longeren en/of rijden.

Ligt geheel aan zijn energie hoe lang hij gelongeerd wordt en hoe intensief. En of hij voor het rijden ook gelongeerd wordt. Merk dat het voor hem wel prettig is als hij even heeft kunnen uitraazen tijdens het longeren al kan ik er bij hem ook zo op stappen. Dat deed zijn trainster namelijk.

Hij komt wel iedere dag buiten in de wei.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annash, JeRekers, JudithO, Mark0919, Rije en 42 bezoekers