Helaas is bij mij toch altijd het geval dat die stallen zich weer zo snel vullen.
Ik ben zelf een ruiter die lekker recreatief dressuurmatig aan de gang gaat, mijn vriend daarin tegen heeft de lol van het mennen ontdekt.
Hij ment nu met mijn (mini) shetjes en wilde eigenlijk wel iets groters.
Rustig aan keken wij daarom in het rond.. Geen haast..
Toen kwam Hansi op ons pad, hansi is een fjorden merrie van 2 jaar oud. Hansi stond op een 'natuurgebiedje' waar een kudde fjorden rond wandelde en een kudde koeien.
Helaas moesten de fjorden het gebied verlaten van de gemeente..
Omdat wij een stal over hadden, fjorden ideaal vinden omdat ze voor de kar maar ook onder het zadel kunnen en wij ook nog eens maar 15 min er vandaan zaten. Waren we het er al snel over eens om eens te gaan kijken.
Meet Hansi :

Hansi is super lief maar heel erg onzeker. Kwam nog niet zomaar bij mensen in de buurt en laten pakken was al helemaal niet te doen.
Het was dan ook een echte uitdaging haar op de trailer te krijgen en mee naar huis te nemen.
Vandaag was het eindelijk gelukt, niet helemaal de ideale manier.. Maar goed thuis trainen we wel weer verder.

Wij hebben haar voor nu even op stal gezet en morgen mag zij de wereld bij ons gaan ontdekken. Ze kent nog niets, geen halster, niet mee lopen, niet poetsen, echt letterlijk helemaal niets.
Ze is 2 jaar oud dus mag hier lekker gaan groeien en spelenderwijs gaan we haar alles leren.