Nog een week.. Dan komt mn droom uit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Nog een week.. Dan komt mn droom uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 15:50

Ja, want over een week is het zo ver.. Ik ga mijn bijrijdpaard overnemen! *\%/*

Op mijn 7e ben ik begonnen met paardrijden en als 10 jarige 'kreeg' ik dan ook een verzorgpony. 2 meiden hadden een ontzettend lieve pony staan, Rocky, en daar heb ik eigenlijk pas écht leren rijden. Jarenlang met plezier gereden en ook wel eens op hun grote paarden mogen zitten. Tot ik een eigen pony kreeg heb ik daar met ontzettend veel plezier gereden en was ik altijd zó welkom!

Inmiddels 2 jaar geleden kreeg ik een berichtje van 1 van de meiden. Ze ging naar Australië en zocht iemand om haar pony bij te rijden, een hele leuke fjord. Ik reed al in de buurt af en toe een pony bij dus ben zo weer bij de dames terecht gekomen. Heb met plezier de fjord bijgereden tot ze terug kwam en toen ben ik eigenlijk per toeval het paard van de oudste zus gaan rijden, om eens uit te proberen en dan konden we samen rijden. Dit paard stond er al als veulen toen ik Rocky verzorgde dus kende ik al vaag.

Naar mate de tijd vorderde ging ik eigenlijk steeds vaker rijden op deze prachtige en lieve Alex en toen de eigenaresse zwanger werd had ik hem een tijdje 'voor mezelf' zoals ze het zelf zei :# We hebben ontzettend veel geleerd in die periode en we hebben echt een hele bijzondere band gekregen. We zijn uiteindelijk ook zelfstandig op buitenrit geweest, ik heb hem zelfs laatst 2 keer mee op wedstrijd gehad. Ook de eigenaresse zag dat en een tijdje geleden kwam ze bij me in de stal. Ze wilde me iets heel bijzonders aanbieden, namelijk Alex.. Van schrik stond ik te huilen in de stal, wat een aanbod :oo
Ze mist de tijd die ze hem wil geven en ziet wat voor een band we hebben..

Inmiddels 2 maanden verder en een heleboel stallen bekeken, hebben we een stal gevonden. De fjord gaat tijdelijk mee en volgende week verhuizen ze al :wow: Dat betekent dat ik na 3 jaar weer een eigen paard heb, die ik deze keer écht helemaal zelf aanschaf en kan onderhouden.

Waarom ik dit topic opende?
Volgende week neem ik hem dus officieel over. We hebben een bedrag afgesproken en ik overleg even met haar hoe ze dat wil ontvangen. Ik laat hem niet keuren want ik weet wat ik koop. Hij heeft een redelijk heftige medische achtergrond en ik ben daar mee bekend dus keuren heeft geen meerwaarde voor mij. Hoe regel ik qua verzekering? Ze heeft geen aparte paardenverzekering geloof ik, hij is gewoon bij haar in verzekerd? Ga dit nog wel navragen.
Nu is hij best sensibel en een beetje nerveus, hoe lang hebben jullie je paard laten wennen op een nieuwe stal? Ik wilde hem sowieso de eerste week lekker laten wennen en niets doen, hooguit even lekker poetsen. Wanneer gingen jullie rijden?
En hoe hebben jullie je voorgesteld op stal? De staleigenaar en ik kennen elkaar, ik ken zijn dochter ook al en die heeft zelf ook haar pony's er staan. Maar verder? Hingen jullie een briefje op? Stelde je je voor als je elkaar tegenkwam? Ik hoor het graag!

Wauw als je het allemaal hebt gelezen, ik vind het allemaal gewoon erg spannend en wil het graag even allemaal opschrijven en delen met iemand :j

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


Celiien

Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Nog een week.. Dan komt mn droom uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:04

Wat leuk, gefeliciteerd!

Over je vragen:
Je kan je paard voor medische kosten niet meeverzekeren met je zelf. Waarschijnlijk bedoeld de eigenaresse haar WA verzekering die mee is gegaan naar het paard. MBT medische kosten kan je een verzekering afsluiten, heb je genoeg financiële middelen hoeft dit uiteraard niet. Voor een verzekering is vanaf een bepaald bedrag wel een klinische (of soms een rontgenologische) keuring nodig.

Paard lekker laten wennen aan de omgeving. Wandelen over t terrein, poetsen en losgooien. Ik ben ook pas na een week erop geklommen om te gaan rijden, lekker het beestje eerst even laten wennen.

Als de stal een fb pagina heeft, kan je daar uiteraard altijd een berichtje plaatsen, heb ik ook gedaan! Op stal stel ik me gewoon aan iedereen netjes voor. Wel zo beleefd en aardig vind ik altijd zelf. Soms ben je even druk of zie je het niet en meestal komen mensen vanzelf wel naar je toe :j

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

MerleSimone

Berichten: 5710
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Nog een week.. Dan komt mn droom uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 16:47

Thanks voor je reactie! De stal is een particuliere uit de hand gelopen hobby, dus geen facebookpagina oid haha. Stel me natuurlijk gewoon voor maar weet niet hoe lang het duurt voordat ik iedereen gezien heb.
Ik denk dat ik de eerste week inderdaad even met m ga wandelen en poetsen en dan de tweede week rustig eens ga longeren. Het is ook voor het eerst dat hij met zo veel andere paarden komt te staan dus denk dat die best wat indrukken krijgt.
Qua verzekering ga ik dus nog even het een en ander uitzoeken, er is een potje maar die is (nog) niet mega groot. Bedankt voor je tips! :o

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Nog een week.. Dan komt mn droom uit!

Nieuw bericht Geplaatst: 21-11-16 23:15

Ik heb m'n paard verzekerend gehad bij Efo. Mening over verdeeld. Ons veulen is daarbij ook verzekerd maar alleen voor de dood of als hij afgemaakt moet worden. Hij staat namelijk in de opfok.

Wbt je vragen.
Na een week kun je prima rijden. Die eerste week misschien ook eens longeren oid en wat wandelen zodat alles gewoon wordt.

Ik zou mezelf voorstellen als ik ze tegenkom. Geen briefjes en dergelijke. Ze zien je vanzelf wel en weten al snel wie die nieuwe is ;)

Paard is niet bij ons in verzekerd alleen bij een ongeval bv wel. Paardenverzekering is soms vrij veel. Als zijn medische achtergrond zo lastig is willen ze hem misschien niet aannemen of is dat niet mee verzekerend. Heb je er nog niets aan.

Verder ligt het er ook aan hoe oud hij is. Boven de 15 worden ze niet verzekerd. (Dat zal die niet zijn om het zo uit je verhaal af te leiden).

Voor de rest heel veel plezier gewenst met m!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Blacky94, Dries1990, Fleuribelle, GoogleAdsense, Kashmino, lissssan, mirriejj, turtlelito en 35 bezoekers