[VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 13:04

Hey wat leuk! Bedankt voor de reacties :)
Helaas de afgelopen week heel weinig tijd gehad door school en werk. Vandaag even naar ze toe gegaan en een heel mooi cadeautje gekregen van Vi <3 hij was zo blij en enthousiast. Heerlijk! Enzo gaat de kunstjes ook steeds beter uit voeren :) met hem doe ik eigenlijk alleen wat grondwerk en vrijheidsdressuur. Hoe is het met jullie?

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:30

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Met mij gaat het goed.

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:47

EdkingEnzo schreef:
Jiildou23 schreef:
Hoi. Ik kom net kijken op Bokt en je bent de eerste die ik volg. Je paarden zijn echt superleuk! En Vigo is ook geloof ik een stuk braver dan onze Andalusier. Zelf rij ik op Garito. Een PRE van de Sppaanse Staatstoeterij uit Sevilla. Die van ons heeft ook zo'n mooi brandmerk op de billen.
Wat ik wel heel toevallig vind is dat Garito ook soms zulke gekke trekken heeft zoals opeens iets heel eng vinden en niet meer in de buurt willen komen. De ene keer wil hij niet de trailer meer in terwijl er niets gebeurt is of vindt hij een hoek in de bak opeens heeeeel eng terwijl we daar eerst al 20 minuten langsreden. Zit een beetje tussen zijn oortjes denk ik. Maar ik blijf je volgen hoor


Hey wat leuk! Welkom, leuk dat je mij komt volgen. Heb jij ook een foto van je paardje? Haha dat spontaan iets eng vinden ken ik wel. Alleen heeft Vigo dat niet zo erg meer.
Hij heeft wel heel erg dat hij niet zo goed kan vast staan.. Zondag heb ik hem vast gezet in de wasplaats (is eigenlijk gewoon een grote stal, zal wel een keer een foto posten.) Dan vind hij het in het begin allemaal spannend. Op een gegeven moment stond hij heel relaxt, maar wanneer hij dan achter uit stapt vind hij weer iets heel eng en gaat keihard hangen..


Een foto van mijn Spaanse bink waar we samen zonder zadel rijden. Dit is Garito :)
Afbeelding


Dat niet goed vast kan staan ken ik ook goed. Het is niet zo dat meneer gaat hangen, maar hij is gewoon heel erg draaierig en kijkerig. Als hij moet stilstaan onder zadel of gewoon aan touw dan staat hij erbij als een sukkel, maar zodra ik hem vast zet om te gaan poetsen, moet meneer alle kanten opdraaien. Gek is dat eigenlijk hé?

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 20:22

Wat een knapperd is Gitaro!

Dank je wel Madje :)
Ik heb zondag weer is even gereden op mijn verjaardagscadeau. Ik heb een barebackpad met schaapzitting van Barefoot gekregen, dat zit echt heerlijk!! Dus gelijk even getest. Had vorige week dus helaas niet kunnen rijden, zondag zo op gestapt... In het weiland, in de sneeuw. Men wat heb ik toch een wereldpaard, zo braaf!! :oo

Een vriendin was mee en heeft foto's gemaakt. Ook nog een paar 'bijzondere'/aparte foto's. Wat precies ga ik lekker nog niet zeggen. Ik ben zoo benieuwd hoe ze zijn geworden!! *\o/*

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:16

Ooh dat klinkt wel lekker zo'n schaalzitting van Barefoot. Dat is inderdaad wel een heerlijk braaf paard.
Snap dat je benieuwd bent naar het resultaat van je foto's. Laat je ze hier wel zien :P

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 14:44

Jazeker laat ik ze hier zien!

Gister met een vriendin gaan wandelen met de paarden. Zij met Enzo, en ik op Vigo, heerlijk op de barebackpad!! Echt genoten. Ze waren zo braaf! Door de wijk naar het bos gestapt. Lekker 1,5 uur weg geweest.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 18:21

Lang geleden.. Heb het erg druk met school, met de paardjes gaat het goed! We maken lekker buitenritjes en doen wat grondwerk. Het rijden van Vi zit op een laag pitje.

Nog even 2 foto's van vorige week! Mijn bijrijdster met Enzo aan de fiets en ik op Vi. We zijn midden in het bos om gewisseld en ben ik op de fiets gegaan met Enzo! Hij was zoooo braaf. Wat een wereld paard <3 hij vind alles leuk en prima. Was ook nergens bang voor, trekkers, vrachtwagens, vuilniswagen, hij deed het allemaal maar even :)

Afbeelding

Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:53

ooh leuk dat je enzo zo mee kunt nemen

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:22

Wat heerlijk dat het zo kan! Vandaag ook naar buiten geweest en die van mij wad toch af en toe een lekkere heethoofd. Dan wil hij gewoon opeens heel hard, maar gelukkig reageert hij verder niet als hij dingen eng vindt

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:01

wat heerlijk dat je enzo zo mee kunt nemen aan de fiets zeg! leuk!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:55

Ja echt heerlijk. Gister heb ik even gereden met de barebackpad. Wat is Vi toch braaf met dat soort dingen. Helaas gaat het wel wat 'slechter' met het vangen en zijn schrikmomentjes. :( Hij kan soms zo in paniek raken..
Enzo gaat steeds beter. Ben heerlijk met hem aan het grondwerken. Zal is proberen om wat te filmen!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:47

Had gezien dat het met Enzo nu op de kliniek staat. Wilde je foto topic met je beeldschone foto's niet verpesten. Dus bij deze vraag ik het hier, Waarvoor staat hij daar en wordt hij weer beter?

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:51

Ik dacht precies hetzelfde zonet. Hopelijk gaat alles goed!

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:05

Ik vond vandaag pas dit topic, superieur! En nou lees ik je naar de kliniek moest... :(:) ik hoop dat het meevalt. Sterkte

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 12:15

Sorry! Helemaal niet meer aan gedacht om up te daten. (gekke zin :') )

Dinsdag 28 april was ik met Enzo bezig, en keek ik per toeval is goed onder zijn buik.. Zag ik me daar toch een gele puskorst hangen! |( Het was ook enorm dik, ik vertrouwde het al niet, omdat hij zo mager bleef. Dus direct de dierenarts gebeld waar we donderdag terecht konden. En ja hoor, 2 mega abcessen.. Bloedwaardes gaven aan dat er al een langere tijd ontstekingen waren. Met de echo bleek het ene abces wel 4cm te zijn. Zo groot dat het niet alleen met een AB kuurtje op te lossen zou zijn.. Dus vrijdag is hij geopereerd. Gelukkig is dat goed gegaan, maar kreeg hij na een week weer verhoging. Dus nog weer een keer een AB kuurtje en moest nog een extra week blijven. :(

Vorige week dinsdag weer bij hem wezen kijken, (hij staat in Hardenberg, 50 min rijden) hij zag er nog erg slecht uit. Het was allemaal nog behoorlijk dik en hij had een grote oedeem onder zijn buik. Donderdag werd ik gebeld door de dierenarts. Hij vond het herstel erg lang duren, te lang. Dus hij heeft nog een keer bloed geprikt. Hieruit bleek dat zijn eiwitten in het bloed veel te laag zijn, en zijn vetten veel te hoog. Zijn leverwaardes waren minder (niet super slecht).
Wat dus betekend dat hij de afgelopen maanden te weinig voedingsstoffen binnen heeft gekregen.. En op zijn reserves is gaan lopen. Hier was ik al bang voor. Was echt niet tevreden over de voerbeurten op mijn oude stal. Blijkt dat het ook gewoon super slechte kwaliteit is geweest.

Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op, krijg een voerschema mee en ik laat het hooi testen.
Mijn lieve kind 2,5 week moeten missen :( Nu eindelijk vanmiddag weer naar huis <3

Met Vigo gaat het echt super goed! We zijn 2 april verhuisd. Hij is zoooo relax hier! Het lijkt wel een ander paard. Ben zo blij <3 Al meerdere keren super fijn gereden hier. Ik kan hem hier gewoon rustig vast zetten om te poetsen, hij reageert niet zo heftig meer op onverwachtse bewegingen, hij komt iedere dag naar me toe als ik hem op kom halen met een hinnik! Lieffie.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:18

klinkt super over Vigo!!

Wat vervelend zeg met Enzo. Nou hopen dat het de goede kant met hem op blijft gaan. En dat het herstel goed gaat. Veel sterkte met hem!!!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:51

Enzo is thuis <3 <3

Afbeelding
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:05

Ahh super nieuws!!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 12:00

Pffff. Dat was even schrikken zeg. Gister uit mijn werk ging ik naar stal om voer te brengen. Mijn bijrijdster was er al, kom ik aan, zie ik Vi met dikke witte snot/slijmklodders. Dus ik roep, oliebol! Slokdarmverstopping, ik bel de dierenarts. Nou dierenarts gekomen, kreeg het eerst niet voor elkaar met een korte sonde. Daarna een langere sonde erin, toen kreeg hij eindelijk de dikke bult weg. Arm dier, hij stond helemaal te zweten en had er zo'n last van! Helaas door de sonde ook nog een dikke bloedneus gekregen haha.

Ik heb Vi en Enzo vannacht op stal gehouden, gister avond nog wat slobber gegeven en vanmorgen weer slobber, wat geweekte brokjes + muesli en een klein hapje hooi. Dat ging er goed in, hij had ontzettende trek. Ik ga straks nog een keer, gekookte lijnzaad en weer wat geweekte brokjes+muesli+luzerne geven en een hapje hooi. Ik denk dat ik ze eind van de middag weer buiten zet.
Jeetje wat schrikken was dat zeg.. :(

Let op, foto's in een spoiler gezet. Hier zijn foto's van zijn bloedneus
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:51

Zoo dat is schrikken. Gelukkig dat het nu weer weg is.
Flinke bloedneus heeft hij gehad.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 20:20

Hallo allemaal!

Het gaat inmiddels erg goed met mijn mannen! Vi is weer helemaal de oude, het rijden gaat ontzettend fijn en Enzo knapt steeds wat beter op! Super fijn. Afgelopen vrijdag onze eerste buitenrit op de nieuwe stal gemaakt. Meteen een rit van 10km en alles gezien! Enorm genoten, Vi was echt braaf. Als hij dingen even wat spannend vond maakte hij 2 drafpasjes en dan was het weer goed. Morgen gaat de kudde bij elkaar, in een weiland van 2,5 a 3 HA. Ik ga wat foto's maken!!

Dan heb ik echt super leuk nieuws.. Ik geef jullie even een hint. Ik geef over 1,5/2 weken het verlossende woord!


Hieronder nog wat rijfoto's van Vi, en hoe Enzo er nu uit ziet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze buitenrit:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De hint...

Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:10

Vind niemand interessant dus :')

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 01:08

Roze dekje... Merrie... Nieuw paard? :))

annikeee19
Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-08-14

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 07:36

Ja ik denk ook een derde paard erbij ? :)

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:19

Goh floor, ziet er goed uit!
Enzo alweer wat verder bij getrokken?