[VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

[VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 13:20

Hoi bokkers!

Ik wilde eigenlijk nog even wachten tot we gaan verhuizen, maar het is toch even iets anders gelopen.
Ik wil jullie graag voorstellen aan mijn knapste mannen, Vigo de Peronne en Enzo Alano.

Paspoortje:
Naam: Vigo de Peronne
Ras: P.R.E.
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 7 jaar
Stokmaat: 167m
Karakter: Super lief, zacht paard. Grote knuffelkont, mega braaf en vindt alles helemaal prima.


Afbeelding

Afbeelding


Naam: Enzo Alano
Ras: Andalusier (nog geen papier)
Geslacht: Hengst
Leeftijd: Bijna 3 jaar
Stokmaat: 155m
Karakter: Nog een grotere knuffelkont en komt altijd aanrennen voor een beetje aandacht. Hij kent alleen nog vrijwel niks :D


Afbeelding

Enzo vorige week nog in de opfok :)
Afbeelding


Goed, dan begin ik even helemaal bij het begin. 29 september is mijn lieve baby Enzo bij mij gekomen als 5 maand oud veulentje haha. Ik was zo verliefd op hem geworden, en wilde er heel graag een tweede paard bij. Op dat moment had ik een KWPN ruin, en mijn ouders vonden het allemaal prima, zolang ik alles maar zelf zou betalen. Helemaal prima! De reden dat ik gekozen heb voor een veulen is omdat, ik het geweldig vind om alles naar mijn eigen hand te zetten. Je paard zien opgroeien en zelf opvoeden. Dit was me erg goed bevallen bij mijn KWPN-er :) Nu, na een tijd in de opfok is hij gister gecastreerd en staat hij bij Vigo op stal. Dit zal niet lang meer zijn, want over 2 weken gaan we verhuizen! Beide paarden naar een geweldige stal waar ze allebei dag en nacht buiten kunnen staan met allebei een eigen stal die altijd open blijft voor ze.

Dan Vigo, mijn lieve Vitje heb ik 11 juli dit jaar gekocht. Na helaas wat ongeluk met een vorig paard was ik het vertrouwen en plezier best wel kwijt geraakt. Ik wilde dan ook echt een braaf paard waar ik weer het vertrouwen mee kon opbouwen. Lekker buitenrijden en genieten. Ik heb dan ook mijn droompaard hierin gevonden! <3 tuurlijk vind hij het ook af en toe wel is spannend, maar zo makkelijk over te halen. Geweldig dier! We zijn dan ook veel in het bos te vinden, maar rijden ook wel wat dressuurmatig in de bak en af en toe een sprongetje.
29 januari gaan we voor het eerst een oefen dressuur rijden tussen allemaal andere barokke paarden :)
Ook kent Vi wat leuke vrijheidsdressuur oefeningen. Dat vinden we erg leuk en we oefenen lekker door.

Ik zal hier voornamelijk alle vorderingen, leuke plaatjes en verhaaltjes bijhouden. Enzo kent eigenlijk vrij weinig, hij is ook nog jong, maar ik wil graag wat gaan beginnen met poetsen, wandelen, grondwerk en wat kleine vrijheidsdressuur oefeningetjes. Dat zal ik hier dan ook bijhouden.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om ons te volgen, en tips zijn natuurlijk altijd welkom! :D

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo


EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 17:17

Niemand? _O-

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:22

Ja, ikk.. :o helemaal te gek je witte en je jonkie gaat ook heel leuk worden.

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:18

Leeuk Floor! ik ga volgen =D Knappe paardjes zijn het!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 10:49

Bedankt! Leuk!

Gister weer op stal geweest, lekker de stalletjes schoon gemaakt en ze hebben vandaag voor het eerst samen gestaan! Wat deden ze het geweldig <3 Echt zo fijn om te zien.
Enzo vond ik alleen toen ik aankwam er niet helemaal lekker bij staan. Hij had z'n buik en flanken ingetrokken alsof hij pijn zou hebben. Zijn koker was heel ietsje dikker maar niet zorgwekkend. Hebben hem even getemperatuurd en dat was 37,7. Buiten was hij lekker actief en alert. Hij at, dronk, plaste en poepte dus dat ging allemaal goed. Daarna hebben we nog even gekoeld, dat vond hij alleen geen strak plan haha! Maar met wat hulp is het gelukt!

Ik heb ook nog wat plaatjes geschoten met mijn camera, daar zitten ook nog wel wat leuke tussen. Die plaats ik ook nog wel een keer!
Afbeelding

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 11:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 14:54

Volgens mij kan dit topic maar beter verwijderd worden :') Niet echt interesse voor..
We zijn gister verhuisd! Ging super goed en de paardjes zijn blij <3

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:23

Fijn dat de verhuizing goed ging! Lekker dat je ze nu bij elkaar hebt op een goed plekje! Enzo word leuk zeg!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 17:38

Thanks Juud! Ik ben donderdag geopereerd dus helaas de komende dagen niet naar ze toe. Dus niet echt wat zinnigs te melden. Wel een leuke foto :)

<3
Afbeelding

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:52

Leuk dit topic. Jammer dat er nog bijan niemand gereageerd heeft.
Fijn dat je in Vigo het juiste maatje hebt gevonden. Zo vervelend als je door niet de juiste combinatie te zijn het vertrouwen verliest.


Enzo ziet er mooi uit. Heeft net als Vigo een zachte en vriendelijke oogopslag. Kan me voorstellen dat een veulen op zien groeien en hem zelf alles leren leuk lijkt. Ik zou het ook graag willen doen.

Hoe gaat het nu na de operatie met je? Misschien brutaal hoor, maar waaraan ben je geopereerd?

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 18:15

Bedankt Madje! Super leuk :)

Is niet brutaal hoor, mag je best vragen. Ze hebben een kijkoperatie gedaan en Endometriose plekken verwijderd en een spiraal geplaatst. Het valt me behoorlijk tegen. Ik had verwacht dat ik al wat sneller meer zou kunnen. Helaas, moet nog echt even rustig aan doen

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:25

Wat een prachtig stel is het toch! Die Enzo kijkt net zo ondeugend als de lollige KWPN ruin van mijn dochter 8-) . Fijn dat ze nu lekker samen op de nieuwe plek staan!

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:56

Ooh jeetje! hopelijk ben je er snel weer een beetje boven op!
Knap stel is het samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:11

Leuke foto's! Zo heb je inderdaad een lekker stel staan.
Het enige wat ik me afvraag of je de halsters alleen voor de foto's hebt omgedaan? Want als je ze zo in de paddock/wei zit dan zit vooral dat rode halster veel te ruim, juist met paarden met zulke kleine hoefjes als PRE's kan daar zo (zoals hij nu zit al op 3 plekken) een hoef in blijven zitten bij een verkeerde schuur/speelbeweging en dan kunnen de gevolgen rampzalig zijn... :x
Ook het zwarte halster zit trouwens behoorlijk ruim en dus gevaarlijk, nu ik nog een keer kijk.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:36

Ze zien er goed uit floor!!

Happiness is not a goal, its a way of life

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 14:20

xyzutu2 schreef:
Leuke foto's! Zo heb je inderdaad een lekker stel staan.
Het enige wat ik me afvraag of je de halsters alleen voor de foto's hebt omgedaan? Want als je ze zo in de paddock/wei zit dan zit vooral dat rode halster veel te ruim, juist met paarden met zulke kleine hoefjes als PRE's kan daar zo (zoals hij nu zit al op 3 plekken) een hoef in blijven zitten bij een verkeerde schuur/speelbeweging en dan kunnen de gevolgen rampzalig zijn... :x
Ook het zwarte halster zit trouwens behoorlijk ruim en dus gevaarlijk, nu ik nog een keer kijk.



Sorry voor mijn late reactie! Ze hadden hier de halsters om op de vorige stal, omdat de omheining daar kapot is gegaan en ze achter een draadje staan zonder stroom :') Ik ben er eigenlijk altijd bij gebleven als ze hier in stonden.
Nu staan ze lekker altijd zonder halstertje :)

Ze hebben het super naar hun zin samen op de nieuwe plek! Ze zijn helemaal happy en kunnen het zo goed vinden samen. Daar ben ik echt blij mee. :+:

Zaterdag hebben we eindelijk mijn kast kunnen verplaatsen dus konden we weer wat gaan doen met Vi! Ik kan zelf helaas nog niet rijden dus ik heb gister even met de dubbele lijnen gelongeerd.
Vandaag heeft mijn vriendin gereden en heb ik wat met Enzo aan de hand gestapt in de bak. Aan het eind hebben we even een rondje geoefend met Enzo als handpaard <3

Het rijden ging super, Vi was ontzettend braaf na een lange tijd niks doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:28

hihi grappig dat oranje zwarte geblokte halster had ik ook als laaste gekocht helaas nooit kunnen gebruiken omdat ik moest stoppen met rijden vanwege me rug dus alles verkocht maar vond dat halster zo gaaf en wist toen nog niet dat ik zou moeten stoppen met rijden

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:31

Fijn dat Vigo zo braaf is ondanks dat die even stil gestaan heeft! fijn!

Hopelijk kun jij ook snel weer lekker rijden!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:28

fijn dat Vigo zo braaf is. Enzo laat dat handpaard zijn goed toe.
Gaat het nu wat beter met je?
Hoop dat je snel weer kunt rijden.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Finn__

Berichten: 180
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:33

Leuk Floor, een topic! Wat zijn het toch knappe paarden! Ontzettend leuk die laatste foto's!

All the pretty things in life should be written in your head.
<3

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-16 20:17

Madje1992 schreef:
fijn dat Vigo zo braaf is. Enzo laat dat handpaard zijn goed toe.
Gaat het nu wat beter met je?
Hoop dat je snel weer kunt rijden.


Ja gaat gelukkig de goede kant op!

Als mijn bijrijdster donderdag niet hoeft te werken stap ik er ook even op. Zo veel zin in :):)
Vandaag werd ik heerlijk ontvangen door beide paardjes die met volle galop uit het weiland kwamen naar mij toe :+:
Vi lekker gelongeerd met de dubbele longe en dat ging echt geweldig! :)


Finn__ schreef:
Leuk Floor, een topic! Wat zijn het toch knappe paarden! Ontzettend leuk die laatste foto's!


Leuk dat je een berichtje plaatst! :D dankjewel!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

melanie0906

Berichten: 1135
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:12

Wat een gave beesten! Ze hebben ook echt zo'n zachte warme vriendelijke knuffelbeer uitstraling!

[o]

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 11:47

melanie0906 schreef:
Wat een gave beesten! Ze hebben ook echt zo'n zachte warme vriendelijke knuffelbeer uitstraling!


Dank je wel! Dat vind ik nou ook :+:

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 11:18

Gister even grondwerk met beide gedaan. Enzo voor het eerst alleen in de bak wat geoefend haha! Hij wilde in het begin graag naar het draad toe, naar Vi en het eten maar op een gegeven moment zag hij de lol er wel van in en bleef hij netjes bij mij.
Met Vi heb ik een beetje grondwerk gedaan en wat vrijheidsdressuur tot dat ik hem het compliment vroeg (ik pak hem dan eventjes rustig vast omdat hij anders mee loopt naar achter uit de spagaat) en in een keer 'bang' werd en achteruit schoot. Soms kan ik hem echt niet begrijpen.. Ik vraag het compliment altijd op dezelfde manier en dan in een keer ben ik super eng. Hij rent dan keihard weg en wil niet meer in de buurt komen. Ik blijf dan erg rustig, en heb hem met een beetje muesli weer bij me gekregen. Daarna nog even in vrijheid gelongeerd en dat ging goed. Pas weer bij me laten komen wanneer hij zich kon ontspannen en met z'n hoofdje lekker rustig naar beneden kon draven.

Daarna was ik even met Enzo bezig en stond Vi er naast, Enzo was een beetje opdringerig en ik gaf hem (na een paar keer vragen of hij achteruit wilde, op de manier waar we het hadden geoefend) een tikje op z'n neus. Vi schrikt daar dan zo van en is helemaal bang voor me. Alsof ik hem had geslagen.. :(:) Ik vind dat best moeilijk. Hij wilde daarna dan ook niet meer bij me komen. Ik ben rustig blijven staan waar ik stond en na ongeveer 10 min wilde hij toch wel weer even kijken.

Hebben jullie misschien tips om hem wat minder bang te maken? Ik sla hem niet, schop hem niet, maar hij heeft wel vaker dit soort dingen.. Ik heb ook is een topic aangemaakt omdat hij constant ging hangen als hij even vast stond, en op plekken waar hij niet wil staan ook zo in een keer achter uit kon rennen (dan stond hij niet vast). Ik zet hem nu eigenlijk nooit meer vast, want poets en zadel in de stal.
Maar van de week wilde ik hem in de stal zetten en had ik hem aan het halster vast, toen wilde hij in een keer niet de stal in, en ging hij ook weer zo in z'n achteruit en slingerde mij gewoon op de grond... (lekker na zo'n operatie)

Verder vind ik m helemaal geweldig hoor! Maar deze kleine dingetjes, hij is dan zó bang van het ene op het andere moment. Eerst is er niks aan de hand, en dan in een keer poef schiet hij weg. Ik kan zijn signalen nog niet zo goed herkennen, het gaat echt heel erg snel..

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Niet EdkingEnzo maar VigoEnzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:18

Lijkt wel of hij een trauma heeft. Ik zou zo snel niet weten wat je moet doen. Misschien kijken of er iemand in de buurt is die naar jullie twee kan kijken als jullie bezig zijn? En je dan tips kan geven?

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, carina, Chantalla, Earth, Kla4tje, Miran, Muga, nick_en_ik, Patriesje, senna21, SplashIsLief, Sure_lee, SusanH en 87 bezoekers