Drunense duinen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:26

Hier een lang verslagje van mijn Drunense Duinen weekendje Knipoog
Van het weekend heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik met Lois naar de Drunense Duinen geweest. We hadden zondag nl onze eerste NVVR rit. Omdat we zelf geen trailer hebben en ik er 15 km vandaan woon ben ik er dus zaterdag met Lois naartoe gegaan om hem dara bij een manege te stallen. Gelukkig geen regen maar wel veel wind en er zaten overal tijgers in de bosjes dus was ik blij toen we er heelhuids aangekomen waren. Zondag was de dag van de rit en ben ik er zelf met de auto heengereden. Meneer had de nacht overleefd en dacht dat we fijn weer naar huis gingen. Nee dus, de andere kant op naar de duinen. We kamen al snel een andere ruiter tegen met wie we samen naar de duinen zijn gereden. We waren natuurlijk veel te vroeg op het punt waarop we de rest zouden ontmoeten dus kon Lois even fijn een kuil graven (ongeduldig en nerveus want alles was vreemd) en kleine meisjes versieren. Ik had een heuse groom van 8 jaar voor hem gevonden die hem lekker heeft staan kroelen tijdens het wachten op de rest Haha! . Na een kwartiertje kuilen graven, dreutelen en drentelen konden we eindelijk op pad. Gelukkig heeft hij zich tijdens de rit wel netjes gedragen maar stilstaan in de pauzes was er niet bij.Echt een ADHD typje Knipoog.
Na 6 uur duinen hielden we het voor gezien. Hij was niet moe en ik heb hem zelf naar de stal laten lopen. Ik had mijn GPS wel bij me maar wilde zijn richtingsgevoel wel eens uittesten. Hij was er nog maar 1 keer eerder geweest met een ander paard dus was ik benieuwd of hij de weg naar de manege zelf terug kon vinden. Ja dus. In gestrekte draf terug naar de manege. Dat was wel heel braaf van hem. Een vermoeidende maar toch wel geslaagde dag dus.
Gisteren in de stromende regen terug naar huis.Bahbah. We waren gelukkig snel thuis omdat we bijna de hele weg konden draven (geen tijgers in de regen).
Ik ga zeker nog een keertje, al is het maar om hem te leren stilstaan in een stand bij het restaurant Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.


Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:46

Begrijp ik het goed dat je te voet naar de duinen bent gegaan?
Is ver man Wow!

Wat is een NVVR rit?
Ik had je wel tegen kunnen komen! Ik was zondag ook in de duinen!

fijn dat het goed is gegaan allemaal! OK dan!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:46

klinkt heel leuk! ik ben vorig jaar met ponykamp naar de drunense duinen gegaan. Heel leuk om doorheen te rijden

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 14:58

15 km is toch niet ver te noemen. 1.5 uur een beetje doorlopen Haha! . Nee, ik ga niet ernaartoe en dan nog eens door de duinen struinen. Daar wordt ik zelfs veel te moe van met zo'n hittepetit onder mijn kont. Hij heeft echt de winterkolder in zijn kop op dit moment. Ik ben heel wat ruiters tegengekomen en ook heel erg veel honden. Bahbah wat was het druk zeg bij Bos en Duin. De mensen met de trailers stonden gewoon helemaal ingebouwd. Boos!
De NVVR is trouwens de nederlandse vereniging voor vrijetijdsruiters. Ze organiseren ritten door heel Nederland. Daar ik geen trailer heb kan ik meestal ook niet mee maar nu dus wel. In mei is er geloof ik weer een rit in de DD maar ik ben van plan om eerder nog een keer te gaan met een vriendin samen want de afstand viel ons reuze mee Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:05

15 km valt idd mee, ik dacht dat het veel verder was.
Toch nog een hele ondernemening, maar wel heel leuk!
Bos en duin is idd altijd druk.
De rustende jager is wat drukte betreft een beetje beter.
Had je Lois bij van Loon gestald?

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 16:03

He leuk zeg dit verhaal. Ik krijg daar ook gelijk zin in maar woon er best een eindje vandaan.. waar heb je hem op stal gezet, misschien een idee om eens te doen.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 16:46

Nee, niet bij van Loon. Dat werd me afgeraden door meerdere mensen. Hij heeft bij de Duykse Hoef gestaan. Naast de Efteling dus vlakbij zijn familie in het Land van Laaf Haha!
De rustende jager hebben we niet gezien. Wel de Roestelberg maar daar was het ook stikdruk. Volgens mij was er een landelijke meeting van Penny meisjes ofzo want Lois had behoorlijk wat fans. "dat gekke ondeugende paard" was het. En dan staan ze doodleuk met een ijsje voor z'n neus Vingers aflikken . Wat dat betreft heeft hij zich als een heer gedragen. Geen Penny meisjes gepest maar hij was wel strontvervelend bij de stands.

Niets zo charmant als een paard in her land.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 17:53

hi wat leuk Natascha heb gelijk ook weer zin maar dan moet het weer wel beter worden want eerder ga ik niet!!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 21:04

We hadden zondag gelukkig een mooie dag. Ik heb wat foto's bij ITP gezet Cheese!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131998
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:19

Dat klinkt als een leuk weekend
Het was inderdaad ontzettend druk in de DD, maar wat wil je ook.... 't was prachtig weer !
Zijn wij elkaar toevallig nog tegengekomen ?
Ik heb zondagmiddag gewandeld met m'n schimmeltje (aan de hand) in de omgeving van Giersbergen.
Wie weet zijn we elkaar tegengekomen Knipoog

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:32

Ik was zondag in de buurt van Giersbergen, rond half 4 denk ik.... Ik heb je volgend mij niet gezien. Het was wel druk met paarden in het bos, veel mensen die dankbaar gebruik maakte van een zonnige zondag!

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 13:09

Ik heb wel veel paarden gezien maar geen schimmels. 1 iemand met een arabiertje, 2 friezen in rengallop en een hoop kwpnners Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:09

drunese duinen ga ik elk jaar heen met ponykamp, kun j echt fantastisch rijden! echt super daar!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:00

Drunense Duinen zijn echt geweldig Lachen Ik woon er op een half uurtje stappen en draven vandaan. Zo'n heerlijk natuurgebied om te rijden! En de paarden vinden het ook altijd fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:33

als Lucky ingereden is gaan we daar ook naartoe! haha

en nee hij is nog steeds niet ingereden.....hij is zo vervelend de laarstste tijd..zal wel de kolder in zijn kop hebben..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:44

Leuk zeg
Waar ben je gestart in de Drunense duinen.

Als ik er ga rijden, parkeren we de trailers meestal bij de Roestelberg. Dat is vanaf stal iets van 20 minuten rijden ofzo met de trailer dan hè.

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 08:54

hej hej

dat is wel leuk joh Lachen
ik rijdt in de zomer altijd te paard heen en terug en dat is op zich best wel te doen voor de paarden beter als voor mijn kont maar goed het is heel erg leuk.

ik kan via mijn stal grotendeels via natuurgebied erkomen en dus veel in stap en draf doen.
en sommige stukjes in galop Lachen

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 10:43

Mickey jij bent verwend met de trailer Haha! . Vanaf jouw stal is het 3 kwartier naar de duinen. De NVVR rit startte bij Bos en Duin en ikzelf bij de Duykse hoef omdat Lois daar stond voor het weekend.
Voor mij is het van mijn eigen stal ook alleen maar een polderrit. Ik kan bijna overal door de berm. 1 klein stukje door een dorpje.
En ik zie dat hier toch aardig wat duinenliefhebbers zijn. Heeft er niemand een keertje interesse in een boktmeeting daar ? Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:43

Natascha schreef:
Mickey jij bent verwend met de trailer Haha! . Vanaf jouw stal is het 3 kwartier naar de duinen. De NVVR rit startte bij Bos en Duin en ikzelf bij de Duykse hoef omdat Lois daar stond voor het weekend.
Voor mij is het van mijn eigen stal ook alleen maar een polderrit. Ik kan bijna overal door de berm. 1 klein stukje door een dorpje.
En ik zie dat hier toch aardig wat duinenliefhebbers zijn. Heeft er niemand een keertje interesse in een boktmeeting daar ? Knipoog


jaaaaaaaah boktmeeting daar!! goed idee.
enne de tekening is aangekomen Natascha, hij s echt suuuuppper mooi!!! (sorry voor t offtopic gaan)

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 17:02

Dankjewel Knipoog En als er meer bokker sinteresse hebben in een DD meeting dan hoor ik het graag en kan ik een topic openen bij de boktmeetings.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:07

Ja natuurlijk! Ik neem dan nog wel iemand anders mee, want ik kan niet alleen daarheen gaan Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Ann, Cantheon, Earth, GoogleAdsense, Koekie73, lonimma, MairiMacBran, mamabird, Nele80, redbutton, Vuri en 114 bezoekers