[VOLG] Annie de Clydesdale

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:39

Zo fanatiek als Menno doet Nick dat echt niet. Die is veel te afwachtend. Misschien moet ik het ook vaker doen.
James zou wel zo als Menno zijn. Maar James was ook heel anders van karakter dan Nick. Die was echt zekerder van zichzelf. En was ook wel eens chagrijnig. Heb Nick nog nooit chagrijnig zien doen, is echt een zacht gekookt ei. Een onzeker typte.
Annie is ook onzeker en angstig van karakter toch?

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:44

Wat een leuk idee! Niet eerder gezien, wel heel tof!

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 10:58

Bedankt voor de leuke reacties!! :D :D

Annie is best onzeker en angstig ja maar ik merkte wel echt heeeeel duidelijk verschil gisteren in vergelijking met eerdere weken/maanden.
Als eerste al de vliegenspray die niet meer eng is. Ik heb welgeteld 10 minuten geoefend met de spray en nu blijft ze netjes staan en lijkt ze zelfs te begrijpen dat het alleen maar prettig voor haar is.

Toen ik met het zakje de wei in kwam draafde ze snuivend weg maar toen ik rustig in het midden ging staan kwam ze er vrijwel direct aan, rook eens aan de plastic zak en het was goed. Kon haar er vervolgens prima mee aaien, ze vertrouwde het allemaal. Ze leert enorm snel.

Leuk ook om op het hele filmpje te zien dat ze echt bevestiging zoekt.. :') Ze staat voor dat plastic zakje mij een beetje aan te kijken met de oren naar voren. Vervolgens nodig ik haar met lichaamstaal uit naar voren te komen. Dan doet ze een jambette, steeds de oren op mij gericht, ik zeg met stem 'jaaaaa.. braaaf.. toe maar.. jaaaa' als aanmoediging. Dan zie je haar denken 'oke, dit is goed maar ik hoor nog geen click' en dan doet ze een stapje naar voren, ruikt aan de plastic zak en doet er dan een jambette OP. *click* JA BRAAF!! En dan zie je haar echt nádenken.. 'oooh, oke het gaat dus om dat zakje' en vervolgens steeds weer proberen en mij maar in de gaten houden. Wat een heerlijk dier, haha echt fijn! :D

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:47

Ik kan het filmpje niet kijken want zit in het buitenland.
Maar bedoel je met aanvallen dat ze het gewoon aanraken? Of echt aanvallen?

Want dan ben ik wel benieuwd wat daar de achterliggende gedachte van is :)

Ik heb pluis namelijk wel. Geleerd op stem random dingen aan te tikken, vooral als ze het spannend of eng vind, want daarna lopen ze er dan zo langs zonder problemen leek mij wel. Handig onder het zadel haha :j

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 19:29

Je leert ze het object aan te raken maar daar worden ze zo enthousiast van dat het aanvallen wordt. Menno is daar wel heel fanatiek in hoor, er zijn ook paarden die er alleen met zwaaiende benen achter aan rennen. :')

Het idee er achter is dat je een vluchtdier leert dat vluchten soms onnodig is en het paard de situatie zelf om kan draaien door in 'de aanval' te gaan. Het is een psygisch spelletje.

Bij Annie merkte ik al heel snel dat het haar wat dapperder maakte en dat is waar ik graag naar toe wil. Voor Menno is het meer zijn macho kant naar boven halen en hem even los laten gaan.

Annie is de baas en kan hem nog weleens vervelend rondsturen en je ziet hem dan gefrustreerd zijn maar hij is veel te lief en durft er eigenlijk niets tegen in te brengen. Ik hoop op deze manier dat hij dan misschien ook een stukje opgekropte frustratie kwijt kan. Geen idee of het bij paarden zo werkt maar baadt het niet, dan schaadt het niet! :D

Ik doe het overigens alleen met een plastic zak, en alleen tijdens een training, we komen onderweg genoeg zakken tegen die hij niet eens ziet, aanvallen doen ze alleen bij beweging. :)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:07

Ah oke!! Idee komt dus voort uit mijn "tik" alleen wat uitgebouwd, grappig! Denk inderdaad dat het een onzeker paard daar best wat vertrouwen mee kan geven :j

Bij pluis houd ik het maar bij "tik" wat ze overigens ook alleen doet op commando inderdaad ;)
Deze dame in kwestie valt namelijk enge dingen al uit zichzelf aan, pit genoeg :=

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 09:38

Heb gisteren Annie gelongeerd en een poging gedaan om het galopperen op stemcommando te zetten. Mevrouw was alleen vreselijk voorwaarts en wilde alleen maar draven dus de stemcommando's 'ennnnn stap' en 'hoooooo' kwamen al niet helemaal door. :') Heb haar wel een paar keer aan kunnen laten galopperen maar wel vanuit een hele harde draf wat het natuurlijk alleen maar lastiger maakt. Iemand tips daarvoor? :) Uiteindelijk een paar keer een stuk gegaloppeerd en lekker uitgestapt.

Denk dat ik de volgende keer een stuk afzet en dan misschien in vrijheid ga werken, volgens mij werkt dat voor haar net ff wat lekkerder en kan ik het misschien makkelijker aanleren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:16

Nick is soms ook iets te enthousiast met longeren. Dan wil hij draven, draven, draven, draven... Maar als ik 'Hooo stap' zeg, dan moet hij gewoon stappen. Simpel zat. Als hij niet luistert, dan trek ik zijn hoofd met een ruk naar mij toe zo van 'aandacht erbij' even opletten. En dat helpt. Helpt het niet, dan maak ik de cirkel heel klein, zodat hij in stap valt. En dan beginnen we overnieuw. Totdat ie wel luistert. En steeds overnieuw totdat hij netjes kan luisteren. Maar juist met touw is het dan wel makkelijk dat je dan de aandacht erbij kan 'eisen'.
Zoals ik het omschrijf klinkt het allemaal heel ernstig, maar zo is het niet hoor :') Die ruk is ook niet dat ik hem wat af dwing, maar gewoon duidelijkheid verschaf.
Galop doet Nick gewoon heel netjes, dus daarin kan ik neit echt tips geven. Ik denk gewoon blijven oefenen, herhalen.
edit. Misschien kan ik het wel een keer filmen met de go pro op m'n kop. :Y)

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 10:26

Als ik dat zou doen raakt ze in de stress dus dat ga ik maar niet doen. :+

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:42

Heeft Annie een angst voor zwepen? Kan ik me niet heel goed herinneren..

Yakari deed het ook heel erg. Dan raakte hij uit balans, schrok hij van het uit balans zijn en trok hij los. Was ontzettend vervelend. En wat het gevaar ervan is, is dat ze het ook onder het zadel gaan doen en dat is super irritant. "Gevaar" is misschien een groot wordt bedoel eerder irritant.

Ik heb uiteindelijk de longeerzweep erbij gepakt, gewoon als een pizza punt. Hem tussen de zweep & longeerlijn. Als hij dan aangaloppeerd het stemcommando gegeven. De zweep hoeft niet eens te bewegen voor Yakari als hij er maar was. Nu doen we het inmiddels zonder :o. En pakte alleen de zweep erbij bij het galopperen.

Maar die harde draaf zou ik ook willen verkomen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:52

Kan het niet zijn dat ze ergens spierpijn heeft? Dexter galoppeert ook niet aan de longe, zelfs niet na een snelle draf. Hij zat in het begin vast in zijn schouders waardoor het voor hem pijn deed om korte bochten te maken en sindsdien galoppeert hij dus niet meer aan de longe en zelfs niet in de bak. Enkel buiten rechtdoor en dan ook zonder problemen.
Hij leert het wel maar heeft er veel moeite mee, wisselt dan van galop maar alleen vanachter of alleen vanvoor etc en dan valt hij stil omdat hij het niet meer begrijpt

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:54

Ik heb het pluis met de zweep geleerd, de galop.
Maar kan mij herinneren dat Annie daar een verleden mee heeft, dus dat is misschien niet heel handig.

Pluis kliktw ik overigens ook los, zodat ze geen hinder had van het touw en zelf haar lijf kon gebruiken zoals ze wou.
Wellicht kun je met een halstertouw in de hand bijsturen door ermee te "zwaaien" dat kun je natuurlijk zo hard doen als je zelf wilt, dit werkt bij mijn draver erg goed! (die is ook niet zo van de zweep ;) )

En misschien als ze niet op jou gefocust is, even stoppen, kort wat grondwerk dingen doen zodat ze wel op jou gefocust is en dan weer spele nderwijs terug naar het longeren?

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 00:35

Meelezer kruipt weer onder steen vandaan

Annie is wat mij betreft bokt-peettante want dankzij Annie en mijn vakantie naar Schotland ben ik verliefd geworden op het Clydesdale ras en is vandaag mijn Clydesdale vriendje aangekomen <3 Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:58

Als er over Scott ooit een volgtopic komt hoor ik het wel hé :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:58

Diedelo schreef:
Meelezer kruipt weer onder steen vandaan

Annie is wat mij betreft bokt-peettante want dankzij Annie en mijn vakantie naar Schotland ben ik verliefd geworden op het Clydesdale ras en is vandaag mijn Clydesdale vriendje aangekomen <3 [ [url=m/zr2DVI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die is geweldig! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. <3

Renee1991

Berichten: 5976
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:00

Wat leuk om te lezen! *\o/* Veel geluk met deze kanjer <3

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 13:05

Diedelo schreef:
Meelezer kruipt weer onder steen vandaan

Annie is wat mij betreft bokt-peettante want dankzij Annie en mijn vakantie naar Schotland ben ik verliefd geworden op het Clydesdale ras en is vandaag mijn Clydesdale vriendje aangekomen <3 [ [url=m/zr2DVI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd zeg! <3 Is Scott vernoemd naar Schotland? :D


Ik reageer straks even op de tips voor het galopperen, ze heeft het vandaag iig super gedaan! Onder het zadel en aan de longe ging het veel beter! *\o/*

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:14

Haha ja zijn officiele naam word inderdaad Sir Scotland :) Maar Scott roept zo lekker.
Hij heeft inmiddels ook een volgtopic :P
Hij moet wel het voorbeeld van peettante Annie volgen, toch?

[PP] [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 17:16

EAST schreef:
Heeft Annie een angst voor zwepen? Kan ik me niet heel goed herinneren..

Yakari deed het ook heel erg. Dan raakte hij uit balans, schrok hij van het uit balans zijn en trok hij los. Was ontzettend vervelend. En wat het gevaar ervan is, is dat ze het ook onder het zadel gaan doen en dat is super irritant. "Gevaar" is misschien een groot wordt bedoel eerder irritant.

Ik heb uiteindelijk de longeerzweep erbij gepakt, gewoon als een pizza punt. Hem tussen de zweep & longeerlijn. Als hij dan aangaloppeerd het stemcommando gegeven. De zweep hoeft niet eens te bewegen voor Yakari als hij er maar was. Nu doen we het inmiddels zonder :o. En pakte alleen de zweep erbij bij het galopperen.

Maar die harde draaf zou ik ook willen verkomen.


Ze vindt de zweep niet het leukste wat er is nee. :+ Al gaat het wel echt beter! :D Als ik haar nu een keer moet corrigeren (stond pas met eigenaresse een poosje te praten en toen deed ze na een tijdje een jambette om aandacht te vragen. Direct een tik gegeven en daarna weer gedaan alsof er niets aan de hand was. Ze knipperde even met haar ogen en stond daarna weer rustig te wachten. Als ik dat 2 maanden geleden had gedaan was ze van schrik zowat omgevallen. :')) raakt ze niet meer zo over de zeik.

Zweep gebruik ik wel maar meer om een keer op te tillen dan ik echt moet jagen zeg maar..


Granoek schreef:
Kan het niet zijn dat ze ergens spierpijn heeft? Dexter galoppeert ook niet aan de longe, zelfs niet na een snelle draf. Hij zat in het begin vast in zijn schouders waardoor het voor hem pijn deed om korte bochten te maken en sindsdien galoppeert hij dus niet meer aan de longe en zelfs niet in de bak. Enkel buiten rechtdoor en dan ook zonder problemen.
Hij leert het wel maar heeft er veel moeite mee, wisselt dan van galop maar alleen vanachter of alleen vanvoor etc en dan valt hij stil omdat hij het niet meer begrijpt


Geen idee. Ze kan het prima hoor, heeft ze vandaag ook weer bewezen! :D Denk dat het voor die grote monsters ook gewoon moeilijker is om in een kleine bak te galopperen. De galop is toch wat lomper dan bij een KWPN-er. Slim dat je naar buiten bent gegaan! Dat deed ik met Menno ook! Die kon de rechtergalop niet in de bak. Buiten wel.


Nadiine__x schreef:
Ik heb het pluis met de zweep geleerd, de galop.
Maar kan mij herinneren dat Annie daar een verleden mee heeft, dus dat is misschien niet heel handig.

Pluis kliktw ik overigens ook los, zodat ze geen hinder had van het touw en zelf haar lijf kon gebruiken zoals ze wou.
Wellicht kun je met een halstertouw in de hand bijsturen door ermee te "zwaaien" dat kun je natuurlijk zo hard doen als je zelf wilt, dit werkt bij mijn draver erg goed! (die is ook niet zo van de zweep ;) )

En misschien als ze niet op jou gefocust is, even stoppen, kort wat grondwerk dingen doen zodat ze wel op jou gefocust is en dan weer spele nderwijs terug naar het longeren?


Ze is opzich wel gefocust maar ze vindt het allemaal best spannend en haar manier om daarmee om te gaan is alvast gewoon te gaan lopen haha. Ben wel blij dat ze zo voorwaarts is, beter dan dat je ze, bij wijze van spreken, naar voren moet meppen.

Wel een goed idee om het even te doorbreken met wat kleine dingen. :j Ga ik de volgende keer doen.


Vandaag ging het dus echt super. EN.. <<) <<) Ze begint wat spieren te kweken op de rug. Het is nu allemaal wat meer in verhouding. In stap begint ze onder het zadel ook al rustig aan wat na te geven. Heel fijn! Vandaag aan de longe gewerkt met vriendin er op om de galop aan te pakken. Ging echt zoveel beter dan vrijdag? Misschien dat die extra beenhulp wel wat duidelijkheid verschaft voor haar? Ze gaat niet meer zo belachelijk hard draven maar springt eigenlijk best makkelijk aan! Rechtsom makkelijker dan links maar valt ze wel wat over de buitenschouder weg maar ach.. :P Dat komt vanzelf wel! Linksom vindt ze wel lastiger maar ze springt wel constant netjes goed aan en de overgang weer terug naar draf gaat ook heel relaxt.

Ik hoop einde van de week 5 kilo kwijt te zijn dan mag ik er zelf ook weer echt op gaan rijden. :D

Foto met hackamore hoofdstel even voor de verkoop :P
Afbeelding

Ohja, eindelijk hangt ze ook op mijn kamer! :D (Ja, mijn bed is een zooi :P)


Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:22

Ja hier ook rechts de moeilijke kant, weet niet meer goed wat ik er mee moet eerlijk gezegd.
Want de lessen begonnen zo tegen te steken dat we ermee opgehouden zijn. Had ook het idee dat mijn instructrice te snel wilde gaan en dat die galop elke les moést gedaan worden, terwijl ik hem liever wat rustiger laat leren. Eerst stap en draf en dan die galop

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 18:32

Geen andere goede in de buurt? :D Ik had met Menno een hele leuke, zag ook echt duidelijk verschil na een paar lessen. Ik wil dat met Annie ook gaan doen maar ik heb momenteel gewoon geen geld (is best wel duur) dus moet nog even teren op de kennis die ik van Menno's lessen opgedaan heb haha.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:54

Zijn er vast wel in de buurt maar hoe kom je er achter dat ze goed zijn (en goed voor ons)? Ik ben zo'n eeuwige twijfelaar en oo dat gebied vertrouw ik niemand :p idem voor zadelmakers, dierenartsen etc

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 18:56

Herkenbaar. :+
Ik weet niet.. Ik denk dat het sws belangrijk is dat je een klik met die persoon hebt en dat het goed voelt! Ik heb weleens les gehad die zei: spelen met je teugels. Eh, nee?! Dat was dus eenmaal zo werkt het niet.. :Y) Voor mij voelde die ander echt gelijk heel goed aan. Had ik een klik mee, gelijk goed gelachen, ze vond Menno heel leuk (dan is het bij mij al snel goed :')) en ja.. Zesde zintuig ofzo? Maar herken dat wel hoor! Heb ook verschillende zadelmakers bij Menno gehad maar zadel heeft nooit echt goed gelegen.. Jammer is dat. Als je recensies leest op internet zijn er altijd goede en slechte verhalen.. Welke moet je dan geloven?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:20

Wat fijn! Het is ook super moeilijk voor ze.. Ze zijn natuurlijk ook kolossaal!

Ook fijn dat ze dan want minder angst heeft voor de zweep. (Ik bedoelde ook niet dat je moest jagen, doe ik zelf ook niet. Kunnen ze alleen maar die zweep als rennen zien. Gewoon als ondersteuning.)

Heel gaaf dat canvas boven je bed. En Uhm je gaat toch weer slapen in dat bed vanavond _O-.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 11:02

Gisteren heb ik op Annie gereden. :D Was alleen maar het gewoon gedaan en ging super! Prima voorwaarts en sturen ging ook eigenlijk wel heel erg goed!! (had slaloms neergezet) Voornamelijk gestapt waar ze echt al fijn begint na te geven. Paar kleine stukjes gedraafd maar dat vond mijn rug niet zo'n succes dus maar weer gaan stappen. :+ Vandaag heeft ze vrij, morgen gaat Eva waarschijnlijk mee en ga ik denk ik wat vrijheidsdressuur doen, daar komen dan vast wel weer foto's van. <<)