shetlander in garage --> dierenbescherming gebeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:33

Nou, ik weet nog wel iets positiefs te zeggen over die man met die shetlandpony: Hij weet dat hij er geen verstand van heeft en gaat in ieder geval informatie winnen bij iemand die er WEL verstand van heeft. Dus zo heel slecht is hij nu ook weer niet.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:33

aan al het negatieve zit ook altijd een positieve kant. Maar volgens mij had hij dat beter kunnen doen VOORdat hij het shetje kocht.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:35

annegti schreef:
Ben blij dat jij nooit gezien heb hoe ik vroeger altijd mijn D-pony in de garage parkeerde... (alleen om even mijn spullen te pakken hoor, minuutje of twee) Alleen was ik 1x vergeten de garagedeur achter me dicht te trekken en kwam de pony door de bijkeuken de keuken in wandelen.... Mijn moeder schrok zich bijna een hartverlamming.... Overigens heeft hier ook al eens een paardeveulen van 6 maanden in de kamer gestaan. (weddenschap gewonnen) We hadden op dat moment toch alles uit de kamer omdat er een nieuw plafond inkwam. Hij vond het allemaal wel best, gek beest....

Overigens wist ik over het algemeen wel waar ik mee bezig was en dat kan ik van die mensen uit jouw verhaal niet zeggen... Strakke aktie.


Hier zijn beide m'n ponymerrie's binnen geweest, m'n tinkerhengst kwam gewoon achtergewandeld toen m'n man binnen kwam Bloos! en de fjordenruin zit er ook niet mee om effe binnen te komen wandelen in huis *LOL* ... "Effe binnenlopen" noemen ze dat Haha!. Een pony in de garage als stalling kan best maar natuurlijk niet tussen de fietsen in! En een jong dier moet zeker en vast beweging kunnen krijgen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 18:41

Een shet in de garage tussen de troep Bloos!
Dat doe je toch niet Verward
Goed dat je het nrbord heb genoteerd en naar de DB heb gebeld!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:03

Ben benieuwd naar het vervolg.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 23:13

Gelukkig kun jij het in beetje in de gaten houden Vanessa. Zeker mensen uit die contreien gaan met dieren anders om dan wij. Arm beestje! Ben benieuwd hoe lang ze de pensionprijs voor hem/haar gaan betalen. Het hoort ook in de veulenopfok. Ik heb er nog wel een plekje voor als ze hem kwijt willen hoor.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 01:39

Soxje schreef:
Arm beestje! Ben benieuwd hoe lang ze de pensionprijs voor hem/haar gaan betalen. Het hoort ook in de veulenopfok. Ik heb er nog wel een plekje voor als ze hem kwijt willen hoor.


Ja, dat vraag ik me dus ook af. Maar als ik hoor dat ze hem toch weg doen zal ik aan je denken!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 02:04

Zoals eerder gezegd hebben die mensen de moeite genomen om info in te winnen....En ook gelijk hooi en stro mee te nemen.
Wie zegt nu dat ze die pony bewust hebben gekocht? en niet hebben gekregen?

Sommige paardjes zijn beter af in een kleine achtertuin dan op een weitje.

Door dit soort akties kan het ook gebeuren dat niemand meer een paard in zijn/haar achtertuin mag houden....
Zoals ik, 5 pony's in de achtertuin.... van 4500 m2 en een uitloop van ruim 1 hectare. Ja mijn paardjes krijgen dan wel genoeg uitloop, maar als ik ze niet meer in de tuin mag houden zal ik ze moeten verkopen en zo vele met mij...

bezint eer gij begint.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 04:24

Alane schreef:
Zoals eerder gezegd hebben die mensen de moeite genomen om info in te winnen....En ook gelijk hooi en stro mee te nemen.
Wie zegt nu dat ze die pony bewust hebben gekocht? en niet hebben gekregen?

Sommige paardjes zijn beter af in een kleine achtertuin dan op een weitje.

Door dit soort akties kan het ook gebeuren dat niemand meer een paard in zijn/haar achtertuin mag houden....
Zoals ik, 5 pony's in de achtertuin.... van 4500 m2 en een uitloop van ruim 1 hectare. Ja mijn paardjes krijgen dan wel genoeg uitloop, maar als ik ze niet meer in de tuin mag houden zal ik ze moeten verkopen en zo vele met mij...

bezint eer gij begint.


Ook al hebben zij deze pony gekregen.... Je neemt geen pony, als je er de ballen verstand van hebt en dus ook geen ruimte.
Als jij een zeehond krijgt, zet je hem toch ook niet in je badkuip en gaat dan eens op onderzoek uit wat hij eigenlijk eet om er vervolgens achter te komen dat een zeehond wat meer ruimte nodig heeft....?

Een "tuin" van 4500 m2 is ook even wat anders dan een garage in een woonwijk... lijkt mij!
Ik zou niet eens meer over een tuin spreken als ik dat bezat.. dan had ik grond!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 08:18

Vanessa schreef:
Ook al hebben zij deze pony gekregen.... Je neemt geen pony, als je er de ballen verstand van hebt en dus ook geen ruimte.
Als jij een zeehond krijgt, zet je hem toch ook niet in je badkuip en gaat dan eens op onderzoek uit wat hij eigenlijk eet om er vervolgens achter te komen dat een zeehond wat meer ruimte nodig heeft....?


Ach hoeveel mensen nemen een hond, kat of ander huisdier om hem na een half jaar weer in het asiel te dumpen omdat ze er niet mee om kunnen gaan of omdat het toch wel veel tijd kost een dier opvoeden of omdat ze merken dat op vakantie gaan dan niet meer zo makkelijk gaat.
Geloof mij maar dat een paard sneller een nieuwe baas vindt....

Ik vindt het bewonderenswaardig dat deze mensen advies gaan inwinnen, dat is toch een teken dat ze het beste met het diertje voor hebben, en dat terwijl marokaanse en turkse mensen niks met paarden hebben over het algemeen (vinden ze vanuit hun geloof onrein geloof ik)..

Overigens zijn er ook genoeg mensen die wel denken verstand van paarden/dierenben, en als je dan ziet hoe ze er mee omgaan...... helaas nemen deze mensen nooit advies aanvan een ander omdat ze het denken beter te weten, arme paarden/honden/katten enz enz .....

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:17

Wat goed wat jullie gedaan hebben, vanessa!!!
Sommige mensen denken echt niet na, wat betreft dieren!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:37

WAt ik nog somberder eigenlijk in zie: die pony is aangekocht voor de kids. Nou, ideale combinatie: onwetende mensen met kinderen en een shetlandertje. Veel shetlanders zijn best vinnig. Beetje opvoeding hebben ze wel nodig. Als hij die kinderen maar niet gaat bijten...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:06

Ik ken een shetje dat in de voortuin staat, het is wel achteraf en het is een grote voortuin. Het is een kleine wei, haha het beestje heeft het daar hartstikke goed beter als sommige andere shetjes in een grote wei. En overdag mag hij spelen met de sintbernard die groter is dan het shetje. Samen gaan ze dan blaffen en hinneken naar voorbijgangers Lachen

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:16

seren schreef:
Ik ken een shetje dat in de voortuin staat, het is wel achteraf en het is een grote voortuin. Het is een kleine wei, haha het beestje heeft het daar hartstikke goed beter als sommige andere shetjes in een grote wei. En overdag mag hij spelen met de sintbernard die groter is dan het shetje. Samen gaan ze dan blaffen en hinneken naar voorbijgangers Lachen


hihi Haha! dat zou ik weleens willen zien! Cute! Lovers

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:18

Bloos! Vroeger he... Toen ik nog een penny-meisje was... Wilde ik ook graag een pony in de garage... "Ah pap, dat kan best, en dan doen we gras in de achtertuin om te eten" Schijnheilig

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:21

ik wou vroeger een shetlander in de schuur hebben....... en nu heb ik zo'n lieverd (verzorg) en die staat gelukkig op stal op stro!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:39

Sommige mensen hebben er gewoon echt geen verstand van. Maar gelukkig heeft die man hem naar een stal gebracht zeg...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 02:09

Vanessa schreef:
Een "tuin" van 4500 m2 is ook even wat anders dan een garage in een woonwijk... lijkt mij!
Ik zou niet eens meer over een tuin spreken als ik dat bezat.. dan had ik grond!!!


Ja ik heb grond, echter voor de gemeente tuin en midden in een woonwijk, tenminste mijn huis staat aan de straat en heb een giga diepe tuin in een soort L-vorm.
Om even een voorstelling te kunnen maken:
Huis: 3.50 m breed (en 40 lang, kunnen gewoon niet breeder uitbouwen)
perceel: 6.00 m breed en 90 m lang, dan ongeveer 50 breed en ongeveer 90 m diep. (maten kloppen niet geheel, maar even voor het idee, heb het nooit precies nagemeten, zit hier en daar nog een sprong en knik in en loopt ietwat schuin weg.)Maar alles binnen de bebouwde kom...
Een gemeente kijkt niet naar woonwijken maar naar bebeouwingsgrenzen, dus binnen- of buiten de bebouwde kom...
maw als dit soort dingen maar wat vaker voor komen kan het zijn dat er gewoon landelijk zal worden bepaald dat een paard/pony niet binnen een bebouwde kom gehouden zal mogen worden......

Heb het topic nog eens nagelezen en heb eerder het idee dat de hoofdoorzaak is dat die mensen een andere huidskleur hebben (nationaliteit kan ik niet zeggen omdat ze ondanks de uiterlijke kenmerken van een andere nationaliteit toch nederlanders kunnen zijn)
En mocht dit de oorzaak zijn (en dus naast het feit dat ze eerlijk en oprecht info hebben ingewonnen over hoe een pony te houden, en ook aangenomen hebben dat je op zo'n jong paardje niet mag rijden) neem ik mijn petje voor hun af, puur voor het feit dat ze openstaan en proberen te leren en daarnaast ook nog eens de info die ze krijgen aannemen... OK dan!
je kunt over iemand oordelen, maar sneller kun je iemand veroordelen.

en daarnaast schaam ik me diep als mens zijnde dat jij hierzo beweert dat mensen van een andere komaf dan nederlands (zo lees ik dat) niet in staat zouden zijn om een paard te houden/onderhouden.
Ander uiterlijk en gebrekkige taal is gelijk aan?....wat? schorum? asociaal? dom? achterlijk?
Die man kan wel een topinkomen hebben van heb ik jouw daar, zonder dat aan de grote klok te moeten hangen, zoals nederlanders dat doen (statussymbolen: groot huis, dure auto, enz...) Je kijkt erop en erniet in...
Of heeft hij met zijn loonstrookje lopen zwaaien toen hij kwam vragen hoe een pony te onderhouden/voeren/verzorgen?
Ik schaam me echt diep......en dan maar vragen hoe het kan dat mensen die er anders uitzien en anders praten gediscrimineerd worden, waarom de kk-clan nog steeds bestaat....[hoofdschuddend en nu geheel woordloos en het niet kunnen bevatten dat je zo kunt praten over je medemens en tegelijkertijd trots kunt zijn dat je de DB hebt gebeld over een pony in de garage die het waarschijnlijk beter zou hebben dan menig paard , kan het echt niet vatten]

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:31

Ik ga hier alleen even in op je laatste stukje Alane. De pony zou het misschien beter kunnen hebben, maar als de mensen zeggen dat hij tussen de fietsen staat, in de rommel en dat hij een paar maanden oud is en er maar even lekker met hun zoontje op gaan wandelen? Dat lijkt me toch wel heel straf als dat goed is voor die pony. Hier wordt al zo'n tamtam gemaakt als iemand zijn 2.5 jarige inrijdt, dan snap ik niet dat dit wel goedgekeurd wordt...

Wel is het heel goed van die mensen dat ze hulp komen vragen, en zelfs hun pony verplaatsen naar een pensionstal, die waarschijnlijk ook geen 10 euro per maand kost he.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:08

Alane"]
[quote="Vanessa schreef:
Een "tuin" van 4500 m2 is ook even wat anders dan een garage in een woonwijk... lijkt mij!
Ik zou niet eens meer over een tuin spreken als ik dat bezat.. dan had ik grond!!!



Heb het topic nog eens nagelezen en heb eerder het idee dat de hoofdoorzaak is dat die mensen een andere huidskleur hebben (nationaliteit kan ik niet zeggen omdat ze ondanks de uiterlijke kenmerken van een andere nationaliteit toch nederlanders kunnen zijn)
En mocht dit de oorzaak zijn (en dus naast het feit dat ze eerlijk en oprecht info hebben ingewonnen over hoe een pony te houden, en ook aangenomen hebben dat je op zo'n jong paardje niet mag rijden) neem ik mijn petje voor hun af, puur voor het feit dat ze openstaan en proberen te leren en daarnaast ook nog eens de info die ze krijgen aannemen... OK dan!
je kunt over iemand oordelen, maar sneller kun je iemand veroordelen.

en daarnaast schaam ik me diep als mens zijnde dat jij hierzo beweert dat mensen van een andere komaf dan nederlands (zo lees ik dat) niet in staat zouden zijn om een paard te houden/onderhouden.
Ander uiterlijk en gebrekkige taal is gelijk aan?....wat? schorum? asociaal? dom? achterlijk?
Die man kan wel een topinkomen hebben van heb ik jouw daar, zonder dat aan de grote klok te moeten hangen, zoals nederlanders dat doen (statussymbolen: groot huis, dure auto, enz...) Je kijkt erop en erniet in...
Of heeft hij met zijn loonstrookje lopen zwaaien toen hij kwam vragen hoe een pony te onderhouden/voeren/verzorgen?
Ik schaam me echt diep......en dan maar vragen hoe het kan dat mensen die er anders uitzien en anders praten gediscrimineerd worden, waarom de kk-clan nog steeds bestaat....[hoofdschuddend en nu geheel woordloos en het niet kunnen bevatten dat je zo kunt praten over je medemens en tegelijkertijd trots kunt zijn dat je de DB hebt gebeld over een pony in de garage die het waarschijnlijk beter zou hebben dan menig paard , kan het echt niet vatten]
[/quote]

Goeie hemel, jij maakt van mij een ware rascist!
Maar nee, als ik dit topic zou openen om eens even flink te gaan discuseren over mensen van buitenlandse afkomst dan had ik dat wel in mijn eerste bericht gezet!
Ik heb alleen omschreven waarom ik ervan uit ging dat deze shet niet in een lekker ruime achtertuin stond op een riant stuk gras. En als jij deze mensen had gezien en gehoord.. geloof me, dan had je ook niet gedacht: "och, die pony heeft het daar vast heel goed".
Nee, ik mag niet discrimineren maar het blijft een feit dat mensen van marrokaanse of turkse afkomst weinig affiniteit hebben met paarden. En als ze dan doodleuk op een maandagochtend aan komen rijden om te vertellen dat hun pony in de garage staat op het beton en ze komen vragen wat zo'n beest eigenlijk eet.... dan ga ik ervan uit dat de pony daar niet hoort en bel ik de DB. Dan ben ik inderdaad trots op het feit dat ik ervoor heb gezorgd dat de pony nu staat waar hij hoort en niet op het feit dat ik "die buitenlanders even een lesje heb geleerd".

En nog even voor de duidelijkheid: Als er een man van nederlandse afkomst en een kale kop en een bierbuik zou komen met hetzelfde verhaal dan zou ik ook gebeld hebben. Was je me dan aangevallen omdat ik mannen met een kale kop en een bierbuik zou discrimineren?

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:27

Alane schreef:

Die man kan wel een topinkomen hebben van heb ik jouw daar, zonder dat aan de grote klok te moeten hangen, zoals nederlanders dat doen (statussymbolen: groot huis, dure auto, enz...)


Goh, scheer jij hier niet alle nederlanders met veel geld over 1 kam??

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:28

Ja, ik vind dat discrimineren...

Waarom zouden mensen die en gebrekkig nederlands spreken en een andere huidskleur hebben geen riante woning kunnen hebben?

Schijnbaar hebben die mensen wel veel respect voor paarden anders hadden ze al helemaal geen info ingewonnen.

Vwb die kale man met bierbuik....als jij aan de hand van het uiterlijk/uitzien van mensen kunt beoordelen of ze dan wel of niet respectvol met paarden om kunnen gaan en weet of ze genoeg geld daarvoor hebben, vind ik dat knap. Maar snap helemaal niet wat het uiterlijk en uitzien van mensen te maken heeft met het kunnen/mogen houden van paarden.

Ik keur het absoluut niet goed dat een pony/paard tussen troep staat en niet op de juiste manier wordt onderhouden/gehouden. Ik keur het ook niet goed dat er op veulens wordt gereden....
Alles wat ik nu weet over en van paarden heb ik ook moeten leren en leer nog steeds bij, en heb ook de nodige fouten gemaakt en maak nog steeds fouten, doe dingen verkeerd.....echter van fouten leer je, ook van de fouten van anderen. En die mensen proberen ook te leren......

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:37

Vanessa"]

Goeie hemel, jij maakt van mij een ware rascist!
Maar nee, als ik dit topic zou openen om eens even flink te gaan discuseren over mensen van buitenlandse afkomst dan had ik dat wel in mijn eerste bericht gezet!

Nee, ik mag niet discrimineren maar het blijft een feit dat mensen van marrokaanse of turkse afkomst weinig affiniteit hebben met paarden. En als ze dan doodleuk op een maandagochtend aan komen rijden om te vertellen dat hun pony in de garage staat op het beton en ze komen vragen wat zo'n beest eigenlijk eet.... dan ga ik ervan uit dat de pony daar niet hoort en bel ik de DB. Dan ben ik inderdaad trots op het feit dat ik ervoor heb gezorgd dat de pony nu staat waar hij hoort en niet op het feit dat ik "die buitenlanders even een lesje heb geleerd".
[/quote]

[quote="Vanessa schreef:
Nee, dat klopt... en zeker niet bij mensen die er echt totaal geen verstand van hebben.... Bovendien heb ik ze niet eens gehoord over een tuin.
Wat ik nu ga zeggen getuigd misschien wel van vooroordelen van mij, maar het waren mensen van marrokaanse afkomst die slecht nederlands spreken en die zie ik nou ook niet in een riante woning met een grote tuin wonen......



Vooroordelen te over, dan mag je geen rascist zijn, maar helemaal vrij ben je er niet van.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:40

oh ja, nog even wat leuks. ik heb een pakistaanse buren. Op een gegeven moment was ik een zadel aan het schoonmaken in de tuin, toen kwam de buurman helemaal enthousiast kijken en vroeg of ik een paard had. Thuis in Pakistan hadd3n ze ook altijd paarden gehad, en hij had altijd gereden. Had ik nooit verwacht, omdat ik geen idee heb van Pakistan en Pakistanen, maar het bewees wel dat dingen soms heel anders zijn dan ze lijken

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:52

Heb je respect voor paarden als je denkt dat een garage en een betonnen vloer genoeg is om te leven?
Heb je al respect voor paarden als je komt vragen wat zo'n dier eet? Het lijkt me meer noodzaak!

Nee, ik kan niet aan mensen zien of ze veel geld hebben en of ze goed met paarden omgaan, maar ik kan wel mijn conclusie trekken.. en met alle aspecten bij elkaar denk ik dat ik dat goed heb gedaan.

1. Ze zeggen zelf dat de pony op het beton staat tussen de rommel
2. Het spreekt voor zich dat mensen die komen vragen wat een pony eet, geen verstand hebben van dieren.

Reden temeer om de DB te bellen lijkt me.

JA, het is een vooroodeel van me om te denken dat marrokaanse mensen die in een oude opel kadet op een maandagochtend aan komen rijden, niet goed nederlands spreken, en in een joggingbroek lopen geen riant huis hebben met een grote tuin waar een shetje lekker kan grazen.

Stel je hebt honderd van deze gevallen naast elkaar.. Hoeveel zullen er zo'n woning bezitten? Oh, misschien heb je ze wel hoor en misschien was deze meneer daar toevallig een van, maar voor het geval dat niet zo is laat ik toch de DB even kijken.