maximale afstand van huis tot stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:10

Ik wil, als het moet, op de fiets heen kunnen (en dat moet dan redelijk te doen zijn natuurlijk). Mocht mijn auto het niet doen of weet ik veel wat, dan moet ik wel heen kunnen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:15

Ik ga volgende week verhuizen en dan komt mijn pony ongeveer 2,5 km van mijn huis af dus rond de 10 minuten fietsen :)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:23

Ik wil niet anders dan ze op loop afstand hebben. Thuis of maximaal verderop in de straat.
Anders zou ik het echt niet redden. S ochtends voeren en mesten, halverwege de dag van het land halen, eind van de dag voeren en mesten, ze zelf verzorgen zou niet te doen zijn als ze verder weg staan.
Ik train nu al heel weinig, als ze verder zouden staan zou ik alleen maar voeren, mesten en op en neer rijden naast mijn werk.

Hoe doen de mensen het met meer reistijd? Paard moet toch iedere dag minimaal gecontroleerd en gemest worden?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:42

Dennis schreef:
Ik wil niet anders dan ze op loop afstand hebben. Thuis of maximaal verderop in de straat.
Anders zou ik het echt niet redden. S ochtends voeren en mesten, halverwege de dag van het land halen, eind van de dag voeren en mesten, ze zelf verzorgen zou niet te doen zijn als ze verder weg staan.
Ik train nu al heel weinig, als ze verder zouden staan zou ik alleen maar voeren, mesten en op en neer rijden naast mijn werk.

Hoe doen de mensen het met meer reistijd? Paard moet toch iedere dag minimaal gecontroleerd en gemest worden?

Mijne staan op volpension, dus ik moet niet voeren etc. :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:21

Hier ook volpension. Ik red het inderdaad niet als ik ook nog eens zou moeten voeren en mesten EN nog eens reistijd zou hebben.

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:08

Mijn paard stond in de opfok 30 minuten met de auto. Toen ze in training stond 45 minuten met de auto.
Volpension 15 minuten met de auto, maar voor een goede plek (wel volpension) zou ik ook die 45 minuten over hebben.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:34

Ik sta op een DHZ stal op 10 minuutjes van mijn huis, met de auto. Ik vind het heerlijk dat ze zo dichtbij staat! Voorheen stond ik volpension op 20 minuutjes, ook prima te doen maar dat vind ik wel de max. :)

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 22:08

40 km verder, ongeveer 40min met de auto maar aangezien ik geen rijbewijs heb doe ik er een uurtje over met de trein.
Vroeger stonden ze op 300m van me af, maar helaas door omstandigheden en een slechte buurt om paarden in te houden is er geen fijne plek meer te vinden in de buurt en zou het sowieso langer reizen zijn.
Het scheelt dat ik op die stal veel meer kansen heb, de staleigenaresse een heel goede vriendin is van me, ik hele fijne stalgenootjes heb en dat mijn pony's er enorm gelukkig zijn.
De stal ligt op de route naar school, ik ga zoveel als ik kan en ik ben bijna nooit thuis, maar dagelijks lukt me weinig.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:58

Verste was 27km, dat was vanaf m'n werk zelfs 48km. Was een vermogen kwijt aan benzinekosten, dat was niet vol te houden.

Nu is het 17km (tussen 15 en 20min rijden) en vanaf m'n werk maar 10km dus heel goed te doen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:50

Mijn drie ponies staan aan huis, dit vind ik ideaal. Aangezien ik voltijd werk en alle klusjes bij de ponies ook op mijn schouders liggen kan ik er geen reistijd bij gebruiken. Mijn vroegere bijrijdpaard stond op 35 min rijden met de auto, dit vond ik ook niet erg omdat ik niet hoefde te voeren of te mesten. Zij stond wel direct aan het bos, dat mis ik wel bij mij thuis (gelukkig heb ik een trailer)

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:53

gelukkig nu op zo'n 15 min afstand.
moet er 2 x per dag zijn nu dus dat is wel fijn

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:01

Maximaal 10 km heeft de voorkeur, voor een hele fijne stal zou dat max 15 km zijn. Ik ben een beetje een controlfreak, dus dingen als supplementen/medicijnen voeren doe ik graag zelf en dat moet dagelijks bij mijn pensionado. Dus ik wil een afstand hebben die dagelijks te doen is.
Ik heb 's avonds en in het weekend de beschikking tot een auto, dat scheelt enorm. Op de fiets was 10 km echt de max. De huidige stal ga ik vaak ook met de bus heen, die ligt toevallig op mijn route die ik toch moet maken. Die stal is ook precies 10 km van mijn huis af, reistijd met auto is 15 minuten. Met fiets een half uurtje.

Ben nu heel blij met de stal waar ze staan, hoop dat we daar kunnen blijven tot ik ze aan huis kan hebben (wat het uiteindelijke doel wel is).

Renske_W

Berichten: 13843
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:04

Mijn vorige paard heeft altijd in volpension gestaan.
Afstanden verschillend tussen de 15 en 25 km.
Prima te doen met de auto, en hij stond in volpension.
Als ik er een dag niet was kreeg hij gewoon zijn natje en droogje.
En mocht ik ziek zijn oid had ik hele lieve stal genoten die hem aandacht en beweging konden geven. :)

Nu heb ik er 2 aan huis staan en daar geniet ik dagelijks van. Staan 24/7 buiten.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:08

Ik ga eigenlijk altijd met de auto, maar ik wil het ook kunnen fietsen in een halfuur als het nodig is (auto is oud en nog weleens stuk :P) Iets van 10 km is dan nog te doen.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:11

Fietsafstand. Ik ben er binnen 5 minuten.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:19

Lienek schreef:
Toydoll schreef:
Je zou er een poll van moeten maken, wat men uiterlijk ervoor over heeft.

Ik reis momenteel +/- 15 km en 15 min naar stal, met de auto

Als ik niet hoef uit te mesten en paarden dagelijks buiten gaan, en ik niet nog hoef te reizen met paard voor training of bos, zou ik tot 30 reizen prima vinden


Denk dat dat alsnog geen duidelijk beeld zou geven. Met auto zou ik veel verder willen dan op de fiets natuurlijk :) denk dat het daar ook echt vanaf hangt wat je vervoersmiddel is :)


en ook nog afhankelijk van wat je met je paard doet en of je vol pension staat of alles zelf moet doen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:20

Ik zou max 3 km vanaf huis willen, dit omdat ik alleen nog met de fiets kan. Hopelijk over een tijdje mijn rijbewijs, dan zou het wat verder weg kunnen.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:03

3 km omdat je fietst.... is dat niet wat weinig?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:10

Jeetje waar bemoei je je mee :+ Van mij hoeft het ook niet veel verder en ik heb een auto.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:15

15 km is voor mij echt wel de max. Moet er met de scooter heen en wil niet helemaal verkleumd aankomen :')

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:17

mrie schreef:
3 km omdat je fietst.... is dat niet wat weinig?


Jazeker :j en nee voor mij niet wat weinig :D

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:19

25km is voor mij het max.
Ik heb nu een pony staan op een pensionstal en die is een kleine 20km. Top stal dus zelfs al zou die verder zijn, dan zou ik er nog staan. :+
Mijn andere pony staat op een wei op nog geen 5 min van mij thuis. Maar daar moet ik alles zelf doen en heb ik geen bak dus ja :P

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:21

Nou Nies, al een normale reactie overwogen? Sorrie zeggen ga ik ook mee akkoord.
Als Snuffie dat haar max vind prima, maar ik dacht even dat het een foutje was, kan toch.
(wie bemoeit zich nu eigenlijk)

Athelas

Berichten: 1970
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: maximale afstand van huis tot stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:27

Voor mij denk ik max. 30 minuten fietsen. Als je nog langer moet fietsen, daarna ook nog wat met je paard doet en weer terug moet fietsen ben ik wel doodop daarna. Verder is het ook niet handig met school.
Maar mijn verzorgpaarden staan op...nah, misschien 1 kilomer afstand? Niet ver iedergeval, haha :+