Misschien toch een asielhond

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Misschien toch een asielhond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:24

In deze topic [VvdD] asielmeeting met Griebeltje en Koortje hebben jullie kunnen lezen over de honden Lex, Ella en Dizzy. We hebben met name Lex zwaar overwogen, maar het kwam eigenlijk nog niet uit. Ook Ella kreeg ik niet uit mijn gedachten, ik maakte me zorgen dat niemand haar zou willen. Maar LEx en Ella hebben allebei godzij dank een tehuis gevonden. Op een of andere manier maakte ik me over Dizzy niet zo'n zorgen. Onterecht, blijkt achteraf.

Gisteren was het 1 enkele mooie dag. Zacht weer, zonnig, wel wat wind. Stefan en ik besloten weer een goede daad te verrichten en naar het asiel te gaan om weer te wandelen met een willekeurige hond waarvan ze bij het asiel vonden dat de hond het nodig had.

Het was Dizzy die we mee kregen. Stefan en ik hadden aanvankelijk iets van "nou ja, hm". De vorige keer was Dizzy namelijk ontzettend druk geweest en trok hard aan de riem. We hadden met haar minder contact dan met de andere 2 honden. MAar goed, het ging niet om ons, het ging om Dizzy. En zij vonden dat Dizzy het het hardste nodig had. WAarom zou achteraf blijken. We haalden haar uit de ren, waarop met grote rode letters stond "PAS OP, BIJT!!".

Dizzy zat braaf en rustig achter in de auto. Tommie was er ook weer bij, en uiteraard onze eigen Polleke. In de bossen gedroeg dizzy zich voorbeeldig, dus besloten we haar los te laten. Ongelofelijk gewoon zoals ze zich op ons richtte. 100den mensen met honden kwamen we tegen, het was zo druk. Maar ze zocht ons steeds op, verwijderde zich niet verder dan 25 meter van ons en kwam weer terug. En ze luisterde, als we riepen, dan kwam ze. Na een berisping zocht ze bevestiging of het nu weer goed was. Kennelijk vond ze het belangrijk wat we van haar vonden. Ze bleek uiteindelijk een ontzettend fijne hond te zijn. Dus... nu Lex weg was, kwam zij in onze overweging. Maar zoals eerder gezegd, het komt ons nog niet uit.

Op de terugweg nog even Tommie thuis afgezet en daar een kopje koffie gedronken en gekeken hoe Dizzy reageerde op de paarden: die waren erg beangstigend voor haar. Zelfs kleine Japie hapte ze in zijn wipneusje, dus ik liet haar even weten dat daar niet van gediend was.

Na het adres van tommie terug naar het asiel en er kwam onmiddellijk verandering in haar gedrag. Ze werd heel onrustig. WAt ging er door haar heen? Op het asiel vertelde ik opgetogen dat ze een geweldige hond was, en stefan vroeg waar dat "pas op bijt" op sloeg. Bleek dat ze toch diverse mensen gebeten had die voor haar ren stonden. Ondanks dat Dizzy zich niet uitnodigend gedraagt (op en neer springen en woest blaffen) en ondanks het briefje met rode letters. Ze overwogen zelfs om haar morgen (dat is vandaag) in te laten slapen. Ik raakte in paniek. "DAt WIL IK NIET!!", zei ik. Een gesprek volgde en ik heb mijn telefoonnr. achter gelaten. Als ze haar in willen laten slapen, dan ga ik haar halen.

Het komt ons nu nog helemaal niet uit, maar ik zal er wel een oplossing voor bedenken. Ik wil niet dat Dizzy ingeslapen wordt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Desiree op 02-02-04 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:26

Jeetje joh, soms is het inslapen zo dichtbij... Bij ons asiel gebeurt dat praktisch nooit, ook niet als ze soms bijten. Succes met de keuze Desiree!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 09:34

Het is met die knappe duitse herder ook al gebeurd, en dat was ook een geschikte hond! wat kan mij dat stomme volk nou schelen dat hun fikken door de tralies steekt ONDANKS het briefje met rode letters en ONDANKS dat de hond toch duideljk aangeeft dat ze er niet van gediend is.

De hond is de betere mens

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:35

En dat is dus juist de instelling van ons asiel! *thumbs up*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:47

Tja Desiree dat heb ik nu met mijn paard hij kan boos kijken en boos doen en TOCH moeten mensen hij vingers door de tralies steken of tegen hem praten wat gewoon NIET werkt. Hij zegt duidelijk LAAT ME MET RUST. Dat soort mensen snappen dieren echt niet en ook helemaal niet.

Maare ze werd op de terugweg onrustig en meer niet?. Ze was natuurlijk bang dat ze terug dat hok in moest achter die tralies niet zo heel gek. Ze heeft een fanatastische dag gehad. Ik hoop dat je je snel gaat bedenken en haar een fijn plekje kan geven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:13

Wat een geweldig kopje om te zien zeg.

Hoop dat jullie of misschien een andere bokker? een plekje voor haar over heeft.

Lijkt me trouwens rot om te zien, een dier wat het zo naar haar zin heeft gehad en dan weer akelig wordt bij het idee dat ze dat hokje weer in moet, al wordt er in dat hokje nog zo goed voor haar gezorgt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:15

Jeetje is ze inmiddels al geplaatst? In beilen in het asiel hoor je ook allemaal van die vreemde verhalen. Kan ze goed met andere honden overweg?

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:16

Ik kan niet beslissen voor jullie, maar waarom "komt het niet uit"? Zoals ik uit je bericht opmaak heb je al twee honden, kan Dizzy daar niet bij? Kan Dizzy daar NU niet bij?

Je suis Charlie.

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:23

Cassidy schreef:
Ik kan niet beslissen voor jullie, maar waarom "komt het niet uit"? Zoals ik uit je bericht opmaak heb je al twee honden, kan Dizzy daar niet bij? Kan Dizzy daar NU niet bij?


Cassidy verwoordt net wat ik aan het denken was. Natuurlijk zullen jullie wel weten waarom hoor, maar ik vraag het me gewoon af waarom het nu niet uitkomt. Ik hoop dat ze een leuk plekje krijgt... wel knap dat je niet wil dat ze ingeslapen wordt en dat je haar dan gaat halen.

Ik wou nog een ding zeggen: Super dat jullie honden uit het asiel gaan halen om ze een fijne dag te bezorgen! OK dan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 10:26

Sily"]
Lijkt me trouwens rot om te zien, een dier wat het zo naar haar zin heeft gehad en dan weer akelig wordt bij het idee dat ze dat hokje weer in moet, al wordt er in dat hokje nog zo goed voor haar gezorgt.
[/quote]
Ja, dat mogen de asielbeheerders dus mooi voor ons doen he. Geen haar op mijn hoofd (of die van Stefan) om haar ZELF in het hok terug te stoppen, en merken dat ze je nakijkt. Afschuwelijk! nee, dat kan ik niet! Ik kan er alleen maar honden uit halen.


[quote="MISTRAL94"]
Kan ze goed met andere honden overweg?
[/quote]
het gaat, het is niet optimaal, soms zoekt ze ruzie. Maar goed, als ze goed onder commando staat kun je haar toch bij je roepen.


[quote="Cassidy schreef:
Ik kan niet beslissen voor jullie, maar waarom "komt het niet uit"? Zoals ik uit je bericht opmaak heb je al twee honden, kan Dizzy daar niet bij? Kan Dizzy daar NU niet bij?

nee, 1 hondje, POlleke. En die breng ik overdags als ik werk bij mijn moeder. Maar die kan er niet nog een hond bij hebben. Het andere hondje, Tommie is niet van mij. Maar dit is nog slechts een kwestie van tijd. Een maandje of zo. En dan zal ik niet meer fulltime werken.

De hond is de betere mens

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:45

Nou meid. Als dat nog een maandje is. en het beestje zijn leven hangt er van af. Jij weet allan gin je hart wat je wil doen en wat je gaat doen. Heb ik alle vertrouwen in Knipoog. Liefs FAsel

'Paint' it 'Black'

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:58

Effe waar ik aan denk...stel ze willen haar n laten slapen..bellen ze jou, ben je niet thuis...
Ik weet dat dinsdags daar altijd de dierenarts komt.
Die dieren (gedrag) die daar zitten, kan je niet vergelijken met het gedrag wat ze buiten tonen of als ze alleen zijn met je.
Dan zie je ineens wat anders. Zoals daar zijn ze vaak niet..
Zo zie je op die hokken ook vaak staan: "Besproken!"
Ja.. heeft iemand interesse getoond..en jij loopt verder. Ondertussen belt die persoon (of niet) en zegt geen interesse meer te hebben. Ondertussen zijn dan al die potentiele eigenaars doorgelopen. Mijn kat was al 3 x besproken en zit nu bij mij!
Nu staat er dus.. "ik bijt" Ja..dan loopt iedereen door.. da's logisch. Kunnen dan beter er wat voor maken, dat ie niet direct kontakt heeft.
Ben benieuwd wat je gaat doen. Na haar volgen er nog velen..die evt een spuitje krijgen.. klinkt cru, maar is wel de waarheid.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:11

Jeetje Desiree wat een beslissing.
Hopelijk mag ze nog 1 maandje blijven dan zit jij net wat makkelijker.. maar toch ik zou haar zo op kunnen halen.
Probleem is dat ik zelf een hond heb die andere honden opvreet :N

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 11:14

Branca"]
Nu staat er dus.. "ik bijt" Ja..dan loopt iedereen door.. da's logisch. Kunnen dan beter er wat voor maken, dat ie niet direct kontakt heeft..
[/quote]
ja inderdaad! waarom dan geen gaas tussen de tralies door? Dan kunnen mensen er niet bij komen. Heb ik ook al aan gedacht en ik snap niet waarom zij er niet op komen.
[quote="Branca schreef:
Ben benieuwd wat je gaat doen. Na haar volgen er nog velen..die evt een spuitje krijgen.. klinkt cru, maar is wel de waarheid.

Ik weet dat je gelijk hebt, kort geleden is het immers ook al met die duitse herder gebeurd. als wij Dizzy daar gehaald hebben, dan ga ik ook niet meer terug. Ik kan dat niet aan.

De hond is de betere mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:45

Waarom kan je moeder er geen tweede hond bij hebben? Heb je het aan haar voorgelegd of is dat een conclusie die je zelf trekt?

En als je nu aan het asiel doorgeeft dat je haar hebben wilt, desnoods die maand voor haar een soort "pensiongeld" betaald?
Of je haalt haar daar op en brengt haar naar een pension?
Is er geen mogelijkheid voor oppas overdag als je haar niet naar je moeder toe kunt brengen?

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 11:52

Cassidy"]
Waarom kan je moeder er geen tweede hond bij hebben? Heb je het aan haar voorgelegd of is dat een conclusie die je zelf trekt?
[/quote]
Ze wil perse geen hond erbij in huis. Valt niet over te praten. Ook niet als Dizzy dan afgemaakt moet worden. Daarbij, Dizzy is best groot en sterk, ze trekt hard. Mijn ouders worden ook al een dagje ouder he. En daar moet ik ook rekening mee houden.
[quote="Cassidy"]
En als je nu aan het asiel doorgeeft dat je haar hebben wilt, desnoods die maand voor haar een soort "pensiongeld" betaald? ?
[/quote]
Zit ik ook al aan te denken, hoewel het er dik in zit dat ik haar daar z.s.m. weg wil hebben.
[quote="Cassidy schreef:
Of je haalt haar daar op en brengt haar naar een pension?
Is er geen mogelijkheid voor oppas overdag als je haar niet naar je moeder toe kunt brengen?
GEen hond van mij gaat naar een pension. GEen optie. Misschien dat ik een oppas heb hoor, waar ik haar elke dag naar toe moet brengen. Als het tenminste klikt met zijn hond. Helaas woont hij in een heel ander stadsdeel dan waar ik woon. Dus ik zal veel onderweg zijn. MAar zoals ik al zei, dat is voor 4 weken. Daarna is het afgelopen. Maar dan is er nog iets: Dizzy hoort niet bij een oppas, ze hoort bij MIJ. Zeker in de beginperiode, als ze moet leren zich naar iemand toe te richten, wil ik niet dat ze zich richt naar iemand anders dan naar mij. Dus die oppas is ook verre van ideaal naar mijn idee.

Eigenlijk vind ik alle opties niks. Ik zie wel wat ik doe. Ik moet wat he.

De hond is de betere mens

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:55

En die ene maand dat ze nog door moet: kun je haar niet meenemen naar je werk? Ik weet niet wat de reden is dat je die ene maand moet wachten. Maar als je van baan verandert of stopt, moet daar toch ook een oplossing voor zijn?

Je suis Charlie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 11:58

Cassidy schreef:
En die ene maand dat ze nog door moet: kun je haar niet meenemen naar je werk? Ik weet niet wat de reden is dat je die ene maand moet wachten. Maar als je van baan verandert of stopt, moet daar toch ook een oplossing voor zijn?

En DAT is voor mij de beste optie, en die zal ik ZEKER overwegen en proberen of dat niet kan, inderdaad mee nemen naar mijn werk. Ik blijf hier immers toch niet! Ik zal het er met de chef over hebben. Ik heb 1 geluk: ik hoef niet door de hoofdingang naar binnen, ik ga altijd via het laboratorium.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:59

Desiree"]
[quote="Branca schreef:
Nu staat er dus.. "ik bijt" Ja..dan loopt iedereen door.. da's logisch. Kunnen dan beter er wat voor maken, dat ie niet direct kontakt heeft..

ja inderdaad! waarom dan geen gaas tussen de tralies door? Dan kunnen mensen er niet bij komen. Heb ik ook al aan gedacht en ik snap niet waarom zij er niet op komen.
[/quote]

Omdat het vaak niet oplost het dier gaat zich meer opgesloten voelen en wordt misschien agressief door het extra gaas. Desiree je moet het anders bekijken MENSEN moeten leren dat ze niet zomaar hun handen door tralies of gaas kunnen steken Boos! en zeker als ze het dier niet kennen. Een dier in een hok zal zich nooit happy voelen en hoe meer tralies hoe angstiger of brutaler ze worden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-04 12:02

Prisca schreef:
[Omdat het vaak niet oplost het dier gaat zich meer opgesloten voelen en wordt misschien agressief door het extra gaas. Desiree je moet het anders bekijken MENSEN moeten leren dat ze niet zomaar hun handen door tralies of gaas kunnen steken Boos! en zeker als ze het dier niet kennen. Een dier in een hok zal zich nooit happy voelen en hoe meer tralies hoe angstiger of brutaler ze worden.
[/quote]

M.a.w. mensen moeten eens ZELf opdraaien voor de EIGEN consequenties Prisca. MAar dat doen ze niet! ZE zeggen altijd dat mensen belangrijker zijn dan dieren. Dus mensen maken daar maar wat graag misbruik van d.m.v. afschuiven van verantwoordelijkheid naar de dieren toe.
Zolang er geen mentaliteitsverandering van mensen naar dieren toe optreedt, zolang mensen de intrensieke waarde van dieren NIET zullen erkennen, zullen dieren onnodig de dupe zijn van het gedrag van mensen.

De hond is de betere mens

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:16

Mooi geschreven, leuke hond. Ik hoop dat er een goede oplossing komt. Als ik ooit een hond kan nemen, wil ik er ook een uit het asiel. Het is inderdaad heel erg dat mensen zo makkelijk een hond nemen om er dan later achter te komen dat ze er helemaal geen tijd voor hebben of geen zin meer in hebben. Als ik een hond naar het asiel zou brengen zou ik me de rest van mijn leven schuldig voelen, dat doe je toch niet!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:20

wat een lekker koppie zeg !!!!!!! Ik hoop voor je dat er een goede oplossing komt!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:23

Moeilijk inderdaad.
Ik heb zelf ook zo'n hond, is voor mensen die ze kent een schat, en zal er ook niet over denken om daar haar tandjes in te zetten. Ze is ook heel aanhankelijk. Mensen die ze niet kent daarintegen....
Ze kunnen rustig binnenkomen, niets aan het handje, ze bijt echt niet zomaar. Wel kan ze blaffen en grommen als ze binnenkomen.
En wat mensen dan doen is echt onvoorstelbaar, ze bukken óver de hond heen en willen haar aaien ondanks alle waarschuwingen (van de hond zelf en vaak ook van ons), zo van "Ach, doe jij zo blaffen?" Scheve mond
Hond is daar echt niet van gediend, en de kans is dan ook groot dat ze bijt. En dan is ze vals.....
Proberen ze haar niet te aaien, en negeren ze het geblaf en gegrom gewoon, probeert ze binnen korte tijd op schoot te klimmen...

Run free Jordy.... 1997 - 2021

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:24

Klopt zeker desiree je hebt nu eenmaal verschillende type mensen

Mensen die nemen een dier en beseffen naar een paar maanden dat het niet is en hup het asiel in. Het zal wel goed komen denken ze. Beest is onderhand zo verknipt dat hij niet weet of een mens goed of kwaad wil en standaard van zich gaat afbijten uit inzekerheid

Een groep mensen die heel naief zijn en denken dat ieder dier lief is en ten alle tijden kan aaien. Zij zien niet wanneer een dier aangeeft dat ze geen aandacht willen en of bang zijn en met rust gelaten willen worden. Ze zien wel wat maar denk het te kunnen veranderen in een paar seconde/minuten. Gevolg dier is nog meer over de zeik en wordt in het hoekje GEVAARLIJK geplaatst. Deze mensen zien de signalen niet van een dier.
- deze groep mensen vinden dat mijn paard in een afgesloten deel moet want hij is gevaarlijk. Hij bijt nee hij bijt niet zolang je gewoon doorloopt en hem de ruimte geeft. Ga je tegen zijn stal staan of ga je tegen hem praten terwijl hij dat niet wil wordt hij bang en gaat blind. Door zo'n dier achter meer tralies of donker te zetten zal het erger worden hij zal zich opgesloten voelen en zodra er iemand binnenkomt zijn angst verwoorden op de manier dat hij denkt wat goed is en wat fout is voor de mens.

Dan heb je nog mensen die willen een dier helpen halen er een uit het asiel nemen dat verknipte dier en proberen er wat van te maken. Accepteren die fouten die erin zitten en proberen een manier te vinden om het te verbeteren en er mee om te gaan. Tuurlijk gaat het wel eens wat fout in de communicatie maar je beseft dat het dier een gewoonte heeft wat je moet doorbreken en wat niet 123 gaat. Zolang het dier wel de ruimte krijgt om het aan te geven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 12:32

Desiree"]
[quote="Prisca schreef:
[Omdat het vaak niet oplost het dier gaat zich meer opgesloten voelen en wordt misschien agressief door het extra gaas. Desiree je moet het anders bekijken MENSEN moeten leren dat ze niet zomaar hun handen door tralies of gaas kunnen steken Boos! en zeker als ze het dier niet kennen. Een dier in een hok zal zich nooit happy voelen en hoe meer tralies hoe angstiger of brutaler ze worden.
[/quote]
M.a.w. mensen moeten eens ZELf opdraaien voor de EIGEN consequenties Prisca. MAar dat doen ze niet! ZE zeggen altijd dat mensen belangrijker zijn dan dieren. Dus mensen maken daar maar wat graag misbruik van d.m.v. afschuiven van verantwoordelijkheid naar de dieren toe.
Zolang er geen mentaliteitsverandering van mensen naar dieren toe optreedt, zolang mensen de intrensieke waarde van dieren NIET zullen erkennen, zullen dieren onnodig de dupe zijn van het gedrag van mensen.


heel juist. een dier moét altijd alles, en mág niks.
wij mogen alles, en moeten niks.

in de verhouding mens/dier, en zéker mens/hond zit er een ietsepietsie verkeerd, misschien? Frusty

als het goed gaat tussen hond en mens is dat naar mijn gevoel in héél veel gevallen 90% aan de hond te danken. maar die andere 10% is er voor veel mensen nog te veel aan. en dan?

dan heeft de hond het weer gedaan .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, gonniee, Hanneke137, kaatje77 en 37 bezoekers