Na al die jaren kan ik het afsluiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Na al die jaren kan ik het afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:11

Na al die jaren heb ik zojuist de stoute schoenen aangetrokken.

1 van mijn eerste liefdes: Linda. Ik weet dat het goed heeft gezeten.

Als meisje van 6 mocht ik paardrijden van mijn ouders, niet op de manege. Nee ik kreeg direct prive lesjes op de Haflinger van een collega van mijn pa. 13 jaar geleden, toch herinner ik het me alsof het gister was. Ik maakte kennis met de paardenwereld.

Afbeelding

Linda en ik gingen samen op pad. We groeiden naar elkaar toe en maakte onze eerste buitenritjes. Ze was al 17, hier merkte je echt niets van. We konden niet hard genoeg gaan buiten!

Afbeelding

We kregen een nieuw stalgenootje, fjord Wystan kwam erbij. Tot op de dag van vandaag ben ik nog met hem samen. Na een poos verhuisden we van stal ik mocht mee en kwam op een super leuke stal terecht. Helaas is er toentertijd iets gebeurd in het leven van de eigenaresse van Linda wat ik tot op de dag van vandaag niet weet. En het doet er ook niet meer toe. Stel op sprong verhuisde Linda en mijn hart was gebroken.

Afbeelding

Ik opende meerdere topics op Bokt of iemand haar had gezien, maar tevergeefs.

[OV] [PG] Linda

Ik ging verder met mijn leven en groeide erg naar Wystan toe. Mijn vriendje. :+: Had me er bij neergelegd dat ik Linda nooit meer zou zien maar goed de herinneringen bleven.

Afbeelding

Vandaag heb ik contact gezocht via Facebook met de eigenaresse van Linda en gevraagd hoe het met haar ging. In de hoop dat ze er nog zou zijn zodat ik het allemaal kon afsluiten. Helaas, meisje is 3 jaar geleden al overleden. Ze is 26 jaar geworden. Ik voel me opgelucht, ze is uiteindelijk overleden aan ouderdom, ze was echt op. Blij om te horen dat het ouderdom was want ze heeft eens op het randje gezeten door bevangenheid.

Ik ben blij dat ik het hoofdstuk af heb kunnen sluiten. Eigenlijk heb ik altijd nog aan haar gedacht, hoe het met haar zou gaan. Of ze nu een ander meisje heeel blij maakt en veel leert. Maar ze is een oma op leeftijd geworden en dat doet me goed.

Rust zacht meisje, bedankt voor alles. :+:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-16 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Na al die jaren kan ik het afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:16

Oh, fijn dat je toch contact hebt kunnen maken met de eigenaresse. Paarden die zo'n plaats in je leven hebben gehad, blijven toch altijd in je hart een plekje behouden. En nu kan je het inderdaad loslaten en de mooie herinneringen koesteren. Mooi!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Na al die jaren kan ik het afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 21:21

Ontroerend ...
Fijn voor je gemoedsrust dat je weet wat er gebeurd is en je het nu kan laten rusten.
Dat een paard, dier, toch zo in je hart kan kruipen ...

Anoniem

Re: Na al die jaren kan ik het afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:59

Ja heel gek eigenlijk, ik denk dat ik het in principe allang had afgesloten. Maar was zo benieuwd wat er toch allemaal met haar is gebeurd.

Toch pijnlijk dat ze is overleden, al een tijdje. Maar goed om te weten dat ze zo oud is geworden. :+:

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Na al die jaren kan ik het afsluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:19

Wat mooi hoe je over haar schrijft.
Fijn dat je het hebt kunnen afsluiten. Jammer dat je haar niet meer hebt kunnen zien, maar gelukkig wel samen genoten vroeger.