Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Santos_05

Berichten: 3059
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:54

barefoot is maat 1 of 2 ipv 16 inch. En zoals aangegeven de pads enz apart verkopen

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023


_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:17

Ik heb een paar maanden terug het zelfde zadel gekocht voor € 350,- incl. 1 pad met inlages..
Ik vind jou vraagprijs dus ook echt veel te hoog, de meeste mensen vinden 1 pad wel genoeg en gaan echt geen zadel kopen die je splinternieuw voor € 200,- meer kan kopen!

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 01:03

Het is precies het zadel dat ik zou zoeken, maar deze vp heeft me doen besluiten af te wachten tot iemand eens een goedkoper aanbiedt.

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 05:44

Zadel kaal te koop zetten, evt met 1 zadelhoes erbij. En een realistische prijs vragen, de helft van de nieuwwaarde plus 10% is een mooie formule voor een vraagprijs van ene tweedehands product.

En dan de pads allemaal los te koop zetten, dan brengen ze per stuk meer op dan in een setprijs.
Bij een setprijs verwachten mensen een leuke korting, en met jouw vraagprijs erbij krijg je die zeker niet.
Ik zelf zou, als ik een dergelijk zadel zou zoeken, kijken wat een nieuw zadel kost en 1 pad erbij en dan ben ik veel goedkoper uit dan bij jou voor gebruikt spul.
Dan is de keus heel snel gemaakt.

De pads dus apart en per stuk aanbieden met vraagprijs. Het zijn ook nog eens een aantal verschillende typen pads, die zou ik waarschijnlijk nooit in 1 koop uitzoeken, tenzij het echt een koopje is. Maar als jij er nog wat mee wil terug verdienen, per stuk verkopen aan de liefhebber die precies die ene pad zoekt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:01

Ik ben in boomloos niet thuis dus weet niet of die markt echt anders is. Maar ik raakte mijn mooie dressuurzadel van nieuw 2200 euro na 4 maanden pas kwijt voor 750 euro. Tweedehands zadels is gewoon lastig en het daalt enorm in waarde helaas.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:23

Skyefate schreef:
Hm, ik vreesde er voor... zou ik de set in totaal verkocht krijgen voor 700? Het is echt het laagste dat ik kan gaan, mijn nieuwe zadel kost 690 en dit is echt een hele set :') Elk dek kost 88 euro, de extra kussens zijn ongebruikt en kosten 60.


Dit is natuurlijk een waardeloze reden hè... Ik ga niet jouw zadel voor een te hoge prijs kopen omdat jij zo nodig een duur zadel wil kopen.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 08:33

Bokt is Bokt weer... ach. Datbeniknou, ik vrees het. Jammer dat er velen dan gewoon erg cru en onbeleefd over doen.

De prijs van de volledige set is voor de laatste keer verlaagd naar 600 euro, een redelijke prijs voor zo'n grote set. En nee, er moet geen gezeur komen dat dit nog te hoog is. Hier gáát het topic ook helemaal niet over. Ik heb van het hele topic nog geen antwoord gehad op mijn eigenlijke vraag.

En voor degenen die me berichtjes sturen dat ik heel erg onredelijk doe en heel dramatisch verwijzen naar mijn post op de boktmarkt op fb, heb je je niet ergens anders mee bezig te houden? Alsjeblieft zeg. Ik probeer een zadel te verkopen, ik ben geen illegale drugshandelaar.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:18

Wat is de eigenlijke vraag dan, want blijkbaar heb ik dat gemist (en velen met mij)

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 09:21

Of iemand weet of je als Belg ook kunt betalen voor een MP zoekertje. :) ING NL en BE komen blijkbaar totaal niet overeen, is er een andere methode om die 4 euro te betalen?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:14

Ik denk dat dat niet te omzeilen is, behalve het via iemand in Nederland te laten lopen misschien?
Het topic ging natuurlijk ook over dat je het zadel niet kwijt raakte. Logisch dat mensen dan wel reageren op de vraagprijs. Helaas gaat het niet op dat jij ook veel geld voor je nieuwe zadel betaald hebt. Als je de helft van de nieuwwaarde vraagt en krijgt is dat eigenlijk heel normaal en gangbaar. Hoe jammer ook!

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:49

Waarom zou je niet kunnen betalen met Belgie ING?
Je geeft gewoon je IBAN en Bicc en dan moet dat toch gewoon lukken?

Ik heb zelf zowel een Nederlandse als een Belgische rekening bij de ING en inderdaad zijn het gewoon 2 aparte banken kwa betalingen .

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 11:07

De Nederlandse werkt met een login, en het kaartnummer is gewoon niet hetzelfde op een Belgische ing kaart, spijtig genoeg. Ik geraak er gewoon niet door :(

Datbeniknou, inderdaad, ik heb het gemerkt, dus nu gaat het ook gewoon aan de helft van de prijs weg :p de hele set, bedoel ik, oeps, had gezegd 600, het is 500. het zadel verkoop ik voor 400, om de set toch aantrekkelijker te maken aangezien alles nogal in de weg ligt

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:23

Succes met de verkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:05

Ik vrees dat je alle opmerkingen over de vraagprijs dan toch ook echt aan jezelf te wijten hebt. Kijk maar naar je openingspost, deze is namelijk op 2 manieren te lezen:

Skyefate schreef:
Ik moet mijn zadel al een tijdje kwijt, maar had hem tot nu toe enkel in facebookgroepen, kapaza en tweedehands neergezet. Ik dacht meteen aan marktplaats of ebay, maar ebay neemt naar mijn weten toch een hap uit je inkomst van de verkoop en voor marktplaats was ik volledig bereid te betalen, maar ik kan het gewoonweg niet. De ING bank van België en die van Nederland komen gewoon niet overeen.

Nog Belgen in dezelfde situatie of een ander idee?


Je schrijft:
Ik heb het probleem dat ik al een tijdje mijn zadel niet kwijt raak via de wegen die ik al geprobeerd heb.
Ik heb het probleem dat Marktplaats mijn geld niet accepteert.
Herkennen mensen dit of hebben mensen hier een oplossing voor?

Jij laat in je openingspost open welke van de twee problemen die je opwerpt je opgelost wilt zien, dus logisch dat je dan ook reacties krijgt van mensen die het 1e genoemde probleem (namelijk dat je je zadel niet kwijtraakt via eerder geprobeerde wegen) willen oplossen.
Dus helemaal niet 'Bokt is Bokt weer', maar eerder een gevalletje van 'TS schrijft een te vage openingspost en wordt boos op mensen die willen helpen omdat ze de openingspost niet gelezen zouden hebben'.

Om dan terug te komen op je tweede probleem: volgens mij is Ebay in Belgie veel groter dan in Nederland dus dat zou wel eens kunnen werken. Helemaal als je de advertentie op verzenden in heel Europa zet en hem ook in het Duits vertaalt. In Duitsland worden namelijk veel 2ehands boomloze zadels verkocht. Als je toch naar Duitsland kijkt dan kan Ebay Kleinanzeigen je ook enorm helpen: ik heb daar ook eens een boomloos zadel verkocht (en ook eerder twee via die route gekocht) en dat werkte prima. Volgens mij heb ik daar nooit geld voor hoeven te betalen aan Ebay Kleinanzeigen zelf.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Op marktplaats zadel verkopen, maar niet kunnen betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-16 12:23

Het gaat er ook om hoé alles altijd op bokt wordt opgevat. :) Niets is te nemen op face-value hier.
Maar dat is een lange, lange discussie die helemaal offtopic gaat, dus we houden het hierbij.

Ik probeer Ebay Kleinanzeigen eens, nog nooit van gehoord. Ebay hoort namelijk altijd een percentage te nemen van je verkoop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Mark0919, Saartjuh_b, wend2009 en 29 bezoekers