Paard hernoemen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marianne_xxx
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-06-14

Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:10

Oké, om dit even kort te houden. Ik wil graag mijn paard hernoemen omdat ik de naam gewoon niet goed vind. Het gaat over een 4-jarige ruin. Wij noemen hem Boy waar helemaal niks mis mee is maar zijn volledige naam Hell-Boy vind ik echt oprecht verschrikkelijk. :( Hopelijk weten jullie misschien nieuwe namen die met een H beginnen, (en het allerliefste met Boy er nog in). *\o/*

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:13

Je kan hem noemen zoals je wil toch?
Wat op papier staat maakt verder niet uit.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:18

Handsome Boy

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:20

ik heb mijn merrie (pogi....) Dahlia genoemd, ze had nog geen paspoort, die is aangevraagd, ondertussen ligt er een paspoort in de kast van een merrie genaamd dahlia ;)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:24

hernoemen in het stamboek kan alleen als er geen nakomelingen zijn..
maar waarom zou je dat willen.. de stamboeknaam hoeft toch geen roepnaam te zijn..

ik wordt toch ook niet bij mijn doopnamen geroepen, ik zou dat ook niet willen.. De doopnamen die ik heb zijn mij gegeven door mijn ouders en uit respect daarvoor zou ik die nooit aanpassen.

idem met het fokken van een veulen, de fokker heeft een naam gekozen en het dier daarmee aangemeld.. waarom zou je die naam willen aanpassen? Mijn pony heet officieel Nessun, ik weet ook hoe de naam tot stand kwam.. de naam bekt niet lekker dus ik noem hem Nessie.. Maar al zou ik hem appel noemen, de fokker heeft gekozen voor Nessun en zo zal hij ook in zijn papieren blijven heten.. hoort bij het dier..

als het dier nog geen paspoort zou hebben, zou ik de naam nog gewoon wijzigen.. maar is hij vastgelegd, dan zou het hier zo blijven.

Als je Boy een prima naam vind, dan heet hij toch gewoon Boy?
Mocht je m verkopen, dan verkoop je hem als Boy, grote kans dat ze die naam dan ook blijven gebruiken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 04-12-16 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:26

He-Boy?

NikkivanOlst

Berichten: 7821
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:27

Ik geef zoveel paarden een andere naam :Y)
Vooral ook omdat spanjaarden echt lastige namen hebben :')

Jangadero werd Django
Fondonero III werd Nero
Jámon werd Jay

:Y)

Vind een goede naam waarbij jij een blij gevoel hebt nemen. Ik geloof heel erg in de intentie/gevoel die een naam kan hebben. Maar dat is mijn eigen dingetje :')
Naam op papier hoef je eventueel niet te veranderen, je kan je paard noemen zoals je wil :j

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:30

Hello-Boy?

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:00

In principe kun je de roepnaam kiezen die jij wilt, alleen zou ik er rekening mee houden dat het voor een paard die al naar zijn roepnaam luistert hetzelfde klinkt! Dat is wel zo plezierig voor het dier.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:04

Hail boy
Harry-boy

Marianne_xxx
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-06-14

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 18:10

Al was zijn naam suikerklontje geweest en werd hij Boy genoemd zou ik hem zo houden. Maar hel is een heel ander verhaal. Ooit over nagedacht wat de hel inhoud? Ik heb gewoon simpel liever niet dat zoiets in zijn naam zit. Het geeft me gewoon een heel vreemd gevoel.

Het is mijn bedoeling trouwens niet om bot over te komen voor de mensen die dat denken. En ik waardeer jullie meningen echt. :) Maar het woord hel heb ik gewoon liever niet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:12

Marianne_xxx schreef:
Al was zijn naam suikerklontje geweest en werd hij Boy genoemd zou ik hem zo houden. Maar hel is een heel ander verhaal. Ooit over nagedacht wat de hel inhoud? Ik heb gewoon simpel liever niet dat zoiets in zijn naam zit. Het geeft me gewoon een heel vreemd gevoel.

Het is mijn bedoeling trouwens niet om bot over te komen voor de mensen die dat denken. En ik waardeer jullie meningen echt. :) Maar het woord hel heb ik gewoon liever niet.


In dat geval vind ik Hello-Boy wel een grappige oplossing, zonder vervelende bijsmaak.
Het woord hel heeft voor mij geen specifiek vervelende associatie maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen wel kan zijn.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:21

Al mijn paarden thuis hebben een andere naam ( op 1 na ) dan de naam die op papier staat.. In principe kun je je paard noemen hoe je zelf wil en ook voor de knhs maakt het niet uit.. Je kan namelijk daar een "wedstrijd naam " opgeven. Zo heet onze Shetlander Helga, maar noemen we haar beer. Mijn haflinger heet op papier Jeltje :') maar ze gaat door het leven als Punki. Haar wedstrijd naam is dan ook gewoon Punk.

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door punk143 op 04-12-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:22

Marianne_xxx schreef:
Al was zijn naam suikerklontje geweest en werd hij Boy genoemd zou ik hem zo houden. Maar hel is een heel ander verhaal. Ooit over nagedacht wat de hel inhoud? Ik heb gewoon simpel liever niet dat zoiets in zijn naam zit. Het geeft me gewoon een heel vreemd gevoel.

Het is mijn bedoeling trouwens niet om bot over te komen voor de mensen die dat denken. En ik waardeer jullie meningen echt. :) Maar het woord hel heb ik gewoon liever niet.


Grote kans dat hij vernoemd is naar de film 'hellboy'.
Ik moet zeggen dat ik de naam wel grappig vind juist.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:25

Marianne_xxx schreef:
Al was zijn naam suikerklontje geweest en werd hij Boy genoemd zou ik hem zo houden. Maar hel is een heel ander verhaal. Ooit over nagedacht wat de hel inhoud? Ik heb gewoon simpel liever niet dat zoiets in zijn naam zit. Het geeft me gewoon een heel vreemd gevoel.

Het is mijn bedoeling trouwens niet om bot over te komen voor de mensen die dat denken. En ik waardeer jullie meningen echt. :) Maar het woord hel heb ik gewoon liever niet.


Ik vind het juist wel een mooie boodschap, dat wat je ziet niet altijd zo hoeft te zijn.
de naam Hell-Boy is geen verwijzing naar iets slechts, maar juist naar iets goeds, ook al lijkt het anders.

Citaat:
Hellboy groeide op tot een grote rode demon met een staart en horens. Deze horens vijlt hij regelmatig af, waardoor hij enkel de stompe uitsteeksels op zijn hoofd overhoudt. Zijn rechterhand is groter dan een normale hand en gemaakt van steen. Hellboy weigert te accepteren dat hij 'slecht' is omdat hij een demon is. Samen met een groep andere, om andere redenen, aparte figuren onderzoekt hij paranormale/bovennatuurlijke meldingen.


natuurlijk kun je ergeren aan het component hel in de naam.. maar juist in dit geval zou ik mij daar niet aan storen, deze naam staat voor iets goeds.


verder dan dat.. Hello Boy zou je ervan kunnen maken als hij nooit een veulen heeft gehad (anders onmogelijk om het bij het stamboek aan te passen), ik weet niet wat de kosten zijn en welke consequenties het heeft als je m ooit zou willen verkopen.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:26

Je kunt je paard natuurlijk een roepnaam geven die je wilt.

Naar mijn idee kun je de (stamboek-) naam van een paard niet veranderen zodra het paard gechipt is.
Wil je wedstrijden gaan rijden kun je een sportnaam geven.

Marianne_xxx
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-06-14

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 18:35

Hello-Boy is inderdaad een leuke naam. *\o/*

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:56

Marianne_xxx schreef:
Maar hel is een heel ander verhaal. Ooit over nagedacht wat de hel inhoud?


Ken je de inhoud van de Hellboy verhalen wel?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:09

Ik weet dat bij het nrps de naam niet veranderd kan worden, hoe dat bij andere stamboeken zit weet ik niet.
Ik heb mijn paard een andere sportnaam gegeven, die staat iets verder in het paspoort verneld.
Mijn paard heeft geen geregistreerde nakomelingen, dus dat is niet de reden waarom zijn naam niet veranderd kon worden.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:18

Hellboy is toch een superheld met alleen maar goede bedoelingen? :)*

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:43

Marianne_xxx schreef:
Hello-Boy is inderdaad een leuke naam. *\o/*


vind nog steeds HellBoy mooier,
zoveel mensen noemen hun paard niet naar een superheld waarbij de naam ook nog eens lekker bekt..
spiderman vind ik geen naam voor een paard.. Hellboy wel, puur omdat boy een redelijk gangbare naam is. de mooiste naam met een H en boy, heeft hij gewoon al :j

_Ezra

Berichten: 188
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:53

Albert schreef:
Ken je de inhoud van de Hellboy verhalen wel?

Ik vermoed dat de TS nog meer bezwaar tegen het stripfiguur heeft als tegen de naam van het paard.

Nannetje7
Berichten: 73
Geregistreerd: 19-05-16

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:03

Misschien handig om even informatie op te vragen bij het stamboek. Om welk stamboek gaat het?
De sportnaam aanpassen kan in ieder geval..

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:30

Hell boy is een superheld.. Misschien moet je de film eens kijken.
Anyways.. Volgens mij kun jeniet zomaar de stamboeknaam wijzigen. Als je wedstrijden met hem gaat rijden kun je wel een sportnaam voor hem doen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Paard hernoemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:40

Voor het stamboek kan je een paard 1 keer op 3 jarige leeftijd een andere naam geven. Op de stamboekopname kan jedat doen. Vaak voor een ruin niet relevant.

Lekker voor de wedstrijden een eigen naam verzinnen die jij leuk vind.