Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:48

Gewoon eerlijk zeggen wat je hier ook zegt. Duidelijk en eerlijkheid is soms lastig maar uiteindelijk hebben mensen daar meer aan. Ik zou dat iig wel waarderen.

Heerlijk die vieze billen. Die van mij kunnen er ook wat van. Ze lijken zwart


Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:35

Thanks allemaal!
Is gelukt, hij vond het niet zo leuk natuurlijk, hij heeft nu in een korte tijd 4 stallen die vrij komen namelijk.
Maar hij reageerde wel begripvol...

Paardlief was de grapjas aan het uithangen gisteren :+
Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:39

Fijn dat ie begripvol was!
En misschien als meer mensen er wat van zeggen, dat ie er wat mee kan doen.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:56

Es_ther schreef:
Fijn dat ie begripvol was!
En misschien als meer mensen er wat van zeggen, dat ie er wat mee kan doen.

Naja inmiddels dus 3 mensen die er wat van gezegd hebben maar volgens mij gaat hij er niks aan doen, maar dat is even l*llig gezegd straks niet meer mijn probleem.
Ik weet dat 2 anderen van stal de bak ook niet fijn vinden.

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:17

romy1234: hopelijk hebben jullie het naar je zin daar!!

Verharen jullie oudjes ook zo erg ??
Chico is opeens begonnen met achterlijk verharen.... denk dat hij denkt dat de winter over is...

zo vond ik hem:

Afbeelding


na een goed kwartier:
Afbeelding

pfff.... en dan te bedenken dat het nog even doorgaat zo..


en nu mijn kussen vullen....
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:34

Fijn dat de stal eigenaar zo begripvol reageerde!

Hier komt er nog maar weinig haar af, het begint nu een beetje te lossen, maar echt nog heel minimaal. Zowel bij Vlekje als bij Jules (helemaal gezond en niet zo oud :) ) zeker in vergelijking met die van jouw ElCamino :=

Al kijk ik er ook wel naar uit, weer een excuus om uuuuren te poetsen <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:46

Hier 3 verloren haren! Verder niet heel veel er af ofzo.

Jaaa, poetsen! Maar alleen als mevrouw het wil, anders niet.
Ook gewoon weer lekker zonder deken buiten, kan ze mooi die haren zelf eraf rollen en eraf laten waaien.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:35

Moonlight verhaart altijd pas als het 15+ graden is :') vroeger was dat niet zo erg omdat ie geen dikke wintervacht had maar nu is hij echt flink teddy, heb het gemeten zn vacht is ZES centimeter dus ik scheer hem in het voorjaar maar denk ik := ben ik ook blij want vind dat heerlijk

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:39

Ook hier nog geen verharing. Het is ook wel vroeg om te verharen nu of niet? De winter moet nog komen dacht ik.

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:57

Paarden kijken niet naar de thermometer, maar naar het aantal zonuren.
Mona had er afgelopen oktober last van, kortere dagen maar het was gewoon nog warm, waardoor ze het echt warm had.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:10

Ik ken meer paarden die ongeveer een week na kerst al beginnen met verharen. Mijn schatje helaas nog niet. Is wel geschoren maar wordt dan zo’n gekke kleur bruinig, heul niet mooi. Maar zonder berenvacht wel beter met rijden.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:13

Vorig jaar was hij ook zo vroeg, eer dat die megavacht weg is ben je een maand verder....
en vorig jaar heeft ie het prima gedaan met zijn vachtje zonder deken.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:14

Fijn dat ie goed reageerde met opzeggen.

Ja die van mij verhaard ook idd.. Nog niet mega veel.. Maar komt idd omdat het iets langer licht wordt nu *\%/*

:+
Theeleuter :9k

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:17

Die van mij heeft in september 2 weken een zomer vacht en 2 weken later weer een wintervacht :x wil der mss in maart gaan scheren...want helemaal kaal zetten in de zomer is niks voor haar een fris briesje en ze staat te hoesten.. Dus dacht als ik er in maart scheer ofzo dan kan der weer een beetje vacht op groeien als ze zonder deken gaat.. Maar even kijken wat voor weer het dan is.. Want vorig jaar was het gevoels temp - 15 in maart dus dan doe ik het maar niet haha

:+
Theeleuter :9k

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:12

Hier ook echt een giga vacht! Heb van de week toen ze nat waren eens gefilmd hoe goed die eigenlijk werkt. Echt geweldig vind ik dat, zeiknat aan de buitenkant, lekker droog vanbinnen :) !

Jules...

Vlekje...


Scheren doe ik niet, is nog niet nodig hier, verharen gaat meer dan vlot genoeg (ter illustratie, een foto van vorig jaar :D ) ik kijk daar dus echt weer naar uit! Vlekje en Jules vinden het dan heerlijk als ik ze poets, je ziet ze er echt van genieten <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:34

Hier nog geen losse haren gelukkig haha.
Heb haar dit jaar ook niet geschoren trouwens, omdat ze eigenlijk met pensioen was, en ik nu alleen maar rechtrichten in stap doe dus zweten doet ze ook niet.
Al vind ik het wel heel leuk om te scheren altijd haha

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:14

Ik ben even helemaal blij want moonlight heeft vandaag weer voor het eerst in wéken een rondje bokkend door de wei gerend <3

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:54

Oh ja, hier ook al mega veel haar! Vooral de Haflinger. De andere 2 houden het wijselijk nog even vast.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:27

emilyslaluna schreef:
Ook hier nog geen verharing. Het is ook wel vroeg om te verharen nu of niet? De winter moet nog komen dacht ik.

Is juist niet vroeg want de dagen worden weer langer.
Die van mij is stipt een week nadat de dagen langer werden heel lichtjes gaan verharen. Gelukkig nog niet heftig gezien de temperaturen die nog komen gaan. In NL komt de echte winter vaak pas vanaf januari. Dus houdt die nog mooi zijn vachtje. Maar goed om te weten dat de biologische klok het nog uitstekend doet :D

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 07:46

Queelens schreef:
emilyslaluna schreef:
Ook hier nog geen verharing. Het is ook wel vroeg om te verharen nu of niet? De winter moet nog komen dacht ik.

Is juist niet vroeg want de dagen worden weer langer.
Die van mij is stipt een week nadat de dagen langer werden heel lichtjes gaan verharen. Gelukkig nog niet heftig gezien de temperaturen die nog komen gaan. In NL komt de echte winter vaak pas vanaf januari. Dus houdt die nog mooi zijn vachtje. Maar goed om te weten dat de biologische klok het nog uitstekend doet :D


Ja als de seizoenen niet verpest zouden zijn door global warming, dan zou het vanaf januari ook steeds minder koud moeten worden en klopt het met de daglengte.
Maar ik ben toch wel blij dat die van mij nog even niet verhaart. Het scheelt ook wel dat ik altijd goed met juiste gewicht dekens werk, waardoor ze niet echt een hele dikke vach krijgt.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:32

Nou die haren van die van mij worden steeds langer en dikker met her jaar haha...als ze er volgend jaar nog is kan ik vlechten ondertussen denk ik haha.

Ja en die van mij heeft een dikke vacht en ook nog is een deken op kan je nagaan...je zou denken die zweet zich rot en stikt van de warmte..maar gewoon helemaal niet zelf van de zomer met die dikke vacht zweette ze niet eens dat vond ik wel heel bijzonder met die bloedhitte en nog een wintervacht op...heb toen alleen bij der onderhals en borst toch maar wat weggeschoren omdat ik me niet kon voorstellen dat ze het niet warm zou hebben ...stom heh

:+
Theeleuter :9k

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:30

Afbeelding
Paard uitgelaten!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:31

Los paard, los paard! Levensgevaarlijk!!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:40

GA HET VANGEN !!

Ziet er heerlijk ontspannen uit Esther! Wat een lief hoofdje heeft ze ook!

Ik was foto's aan het opzoeken voor de '10 yaers challange' en ik schrok best van hoe grijs Vlekje is geworden de afgelopen jaren. Best bijzonder om te zien vind ik!
2010...
Afbeelding
2019...
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:27

Leuke foto Esther heerlijk!

Haha nou idd die is best grijs geworden haha

:+
Theeleuter :9k


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers