Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:18

ja ze vind het al jaren niet leuk meer...dus het hoeft ook niet . soms wil mn dochter(6) een klein rondje gewoon zonder zadel..maar doe het ook stuk minder de laatste tijd. Ze liep van de zomer zelfs een keer voor der weg in de wei...nou dat zegt wel genoeg haha

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:05

Ja ik denk ook wel dat ze zelf wel aangeven wanneer het genoeg is, dat is zo mooi aan paarden vind ik.

Die van mij heeft vorige week ook de tandarts gehad, nog heel net gebit voor een 25 jarige, ze had alleen 1 kies waar aan de binnenkant een stuk afgebroken was wat zorgde voor een haak, maar die kies hoefde er nog niet uit want zat nog muurvast voor de rest, net als haar andere kiezen.
Heel blij mee want dat betekend iig dat ze nog goed kan eten :D
Afbeelding

En nog ff foto spammen, omdat het kan
Afbeelding


Hebben jullie je oudjes een deken op?
Ik heb haar tot vorige week zonder deken gehad maar nu toch een dekentje op gedaan, puur om het feit dat ze mij net even teveel energie verbrande aan warm blijven en dus haar spieren nog harder achteruit gingen.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 14:46

Die van mij heeft altijd al slecht gebit gehad helaas... mist een paar kiezen...en 1 kies al toen ze nog jong was die was toen rot en hebben ze dmv een gat in der hoofd eruit moeten stempelen.. dat was wel sneu.

Ja die van mij heeft een deken op ja...ze heeft totaal geen weerstand en moet zelfs als het "lekker" weer is en er komt regen en wind een regendeken op helaas...anders loopt ze gelijk te hoesten >;)

heeft ze al op vrij jonge leeftijd gekregen...altijd gedoe met dekens gehad jammer genoeg.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:05

Hier ook dekentje op.
Niet voor de wintervacht, want het wordt gewoon een ijsbeer, maar ik merk dat ze er wel wat soepeler en blijer door blijft :).

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:10

Die van mij heeft ook een dekentje op. Het hele winterseizoen eigenlijk de bucas smartex rain. Hier voornamelijk omdat de paarden overdag in een wei staan waar ze niet lekker kunnen schuilen tegen de regen als ze willen.

daarnaast is het ook wel gunstig bij mijn smerige schimmel. Als ze in de winter weer in de nacht op stal gaan.. :+ ik zie al dat die elke nacht op zijn rechterbil ligt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:18

Zondebokje schreef:
Die van mij heeft altijd al slecht gebit gehad helaas... mist een paar kiezen...en 1 kies al toen ze nog jong was die was toen rot en hebben ze dmv een gat in der hoofd eruit moeten stempelen.. dat was wel sneu.

Ja die van mij heeft een deken op ja...ze heeft totaal geen weerstand en moet zelfs als het "lekker" weer is en er komt regen en wind een regendeken op helaas...anders loopt ze gelijk te hoesten >;)

heeft ze al op vrij jonge leeftijd gekregen...altijd gedoe met dekens gehad jammer genoeg.


Agosh, arm paard.
Vandaar ook je boktnaam? ;)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:30

Mijn senior heeft ook altijd in de winter een deken, ze is nogal een diva en staat anders de hele dag op stal (eigen keus, ze kan vrij in en uit lopen)
Mijn junior trouwens ook onder een deken gezet, die begon bij het werken wel erg te zweten en duurde lang voordat hij weer droog was. Is nu met deken een stuk beter.

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 13:09

Tweet staat ook met deken.

Hij krijgt een mooie wintervacht, maar staat er zonder deken gewoon echt minder happy bij.
Meer last van zijn maag dan, stijver in zijn lijf. Gaat minder naar buiten als hij t niet lekker vindt.(altijd vrije keus)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:58

Afbeelding
Je bent nooit te oud om te sjansen!

(Ik kreeg dr ook niet meer mee, probeer dan maar eens een pony mee te krijgen :') )

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:54

Haha Romy... nee dat is nog van mijn vroegere fantieke bokt tijd... daar zaten wat mensjes tussen die het leuk vonden om kwaad te willen ;-) toen maar deze naam aangenomen haha ...is lang geleden :x

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:08

Queelens schreef:
Ah lief? Sowieso sijn schimmels gewoon heel leuk :D

Die van mij gaat goed. Heb nu mijn laatste week vakantie dus ik neem het er nog even van. Hij staat 90km van mij vandaan dus ‘normaal’ ga ik 1x per week, soms 2. Nu ga ik 2 tot 3 keer, genieten! Merk wel dat ik jet fijn vindt hem vaker te zien en hij ook. Dus desondanks ik straks fulltime ga werken wil ik toch proberen om 2x uit mn werk langs te gaan :o

Ik heb net weer een nieuwe vliegendeken besteld met een waterdichte rug. Had ik eigenlijk een week of 2 eerder mee moeten komen, maar voor het komende jaar als die past :)


Stille lezer meldt zich

90 KM!!! Dat is behoorlijk ver.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:41

Haha het is zeker niet om de hoek inderdaad. Woonde wel eerst in de buurt maar 2 jaar geleden verhuisd en ga komend jaar weer verhuizen (wat ik al wist) en wil paardlief niet telkens meezuilen, dat vind ik sneu. Dus nu zelf maar 2x per week naast een fulltime job op en neer. en verder geniet die lekker op de wei van zn semi pensioen in volpension dus hij komt gelukkig niks te kort haha :)

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:37

Uhh tja, vieze paarden zijn blije paarden, zullen we maar zeggen _O-

Afbeelding
Afbeelding

Dit vond ie er zelf van

Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:53

haha ben toch toch stiekem wel blij dat die van mij een deken om heeft haha

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:00

Paard met kleurencrisis *\o/* !

Zo herkenbaar :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:04

Vieze paarden blije paarden, juist ja :))
Zo valt het nog mee...
Afbeelding
Maar dit was de andere kant, normaal heeft ze dezelfde kleur als de kat die bij op de foto staat :x
Afbeelding

Bij deze wil ik ook meteen een ode brengen aan de magic brush _/-\o_
Dit is vanavond, na 5 minuutjes poetsen in het donker...
Afbeelding

Goed dat de tandjes nog in orde zijn Romy, dat scheelt zo veel he, als ze nog gewoon lekker kunnen eten :j

Op sjansen staat geen leeftijd he Esther, Vlekje werd deze zomer zelfs nog hengstig 8)7

Verder zie ik weer allemaal blije oudjes voorbij komen, super tof <3
Dekens doen wij hier, zoals je kan zien, niet aan... Vlekje heeft ondanks haar beginnende PPID nog een goede vacht! Of zoals de DA het zei: 'Een prachtige vacht, echt ongelofelijk' :D

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:39

Super dat ze het nog zo goed doet :D !

Ik zie ook een heleboel blije oudjes voorbij komen, ik word daar altijd zo blij van :)

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:31

Leuke foto s :)

Nou die van mij heeft een vacht man niet normaal...zo dik en lang bizar..wordt elk jaar dikker... heeft ook PPID dus dat zal het ook zijn maar niet normaal joh :=

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:54

Hier valt de vacht nog mee. Wel wintervacht maar niet absurd, gelukkig.

Mupje <3 (ik mocht niet gaan, nee hoor)

Afbeelding


Wat denken jullie hier trouwens van? Hij lijkt nog prima te kunnen zien, maar als ik het licht aan of uit maak reageert ie zo heftig dat ie zich bijna laat vallen. Echt in elkaar duiken en verstarren.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:03

Ach wat een lieve foto maddox <3

De mijne reageren ook vrij fel op mijn hoofdlampje, ze vinden het duidelijk niet fijn als ik ermee naar ze toe schijn. Maar zo'n hevige reactie heb ik hier nog nooit meegemaakt. Lastig om te zeggen waar dat vandaan komt, wel sneu voor dr :(:)

Zo, ik heb vandaag voor de laatste keer 2 paardjes eten gegeven...
Afbeelding
GELUKKIG niet omdat er eentje weg gaat :) Morgen verhuisd het paard van mijn zus naar hier, best een spannende dag, ben zo benieuwd hoe ze allemaal op elkaar gaan reageren :)

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:52

Pfoe, ik kreeg het even benauwd toen ik de tekst boven de foto las! Maar wat een fijne en spannende reden.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:56

Spannend is het zeker!
Paardje heeft head shaking syndrome :( We hopen dat ze hier terug een beetje tot rust kan komen... Helaas is regen een grote trigger voor dr, waardoor ze op haar huidige stal veel binnen staat (kan niet anders, want geen schuilmogelijkheid op de weide) bij ons komt ze 24/7 buiten, met schuilgelegenheid, in een stabiele, rustige kudde. We hopen echt dat ze hier verlichting kan vinden.
Het is echt een super lieve merrie, een echte knuffelkont, heel sociaal naar mensen en naar paarden toe, dus ik kijk ook heel erg uit naar haar komst. Ben zo benieuwd naar hen reactie op haar <3

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:13

Oef, veel succes in ieder geval!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:40

Succes!

Ook ik schrok een beetje, ik denk al!


Afbeelding
Ook wij zitten niet stil!


Afbeelding
En mn eigen 5 december poownie <3

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:48

Leuke 5 december pony!

Ik ben dit keer nog niet zoveel kinderen tegengekomen die hem Amerigo noemen oid. Maar we doen dit jaar ook veel minder, dus daar zal t ook aan liggen.