Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:31

Ja ze is al eerder geopereerd aan der kies die was toen ontstoken.. Tandarts is 2 weken geleden geweest.. Roken of zagen toen verder niks. Ze heeft geen koorts maar ze is wel wat matjes.. En is te lief voor haar doen.. Normaal echt zo n chagrijn en nu lief klopt niet helemaal

:+
Theeleuter :9k


Sanet

Berichten: 7844
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:31

Hopelijk toch snel weer de oude :)

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:36

Ah balen zeg!
Hopen dat ze snel de oude is!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:06

woensdag komt de da.. dus even afwachten nog maar.

:+
Theeleuter :9k

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:07

Ik duim!


Afbeelding
Eindelijk even kunnen rijden in het zonnetje i.p.v. haasten voor regen :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:55

Heerlijk :)

:+
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:27

Zondebokje, da al geweest of nog niet?

Ik had gisteren een gek oudje _O-


Arm bijna uit de kom haha, ik ben sinds kort begonnen met straightness training met haar, aangezien ze toch maar niet meer met pensioen is en nog te graag wil.
Maar ze is behoorlijk scheef, wat misschien ook wel een verklaring is voor de vage kreupelheid en de schrikacties tijdens het buitenrijden, vriendin van mij geeft daar les in en het is weer eens wat anders hè.
En ja dit is wel even een anti straightness training :Y) maar soms moet ze even haar ei kwijt, heerlijk dier!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:29

Haha geweldig Romy 'galopje' en huppa daar gaat ze 8-)

Ik ben ook wel benieuwd of de da al is geweest zondebokje... Hopelijk geen te grote problemen...

Mijn oudje was letterlijk bevroren vanochtend :brr:
Afbeelding
Het zag er wel sfeervol uit zo met de mist <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:59

Heerlijke foto's zeg!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:52

Leuk filmpje! Ja was ineens koud vanmorgen brrr..

Ja da is geweest.. Zat ook wat bloed bij snot vandaag en dat vond hij niet zo fijn om te zien. Mond nagekeken, behalve dat het gebit slecht is rook of zag hij niks wat op een ontstoken kies lijkt. Hij wil niet gelijk van het ergste uit gaan.. Dus hij heeft slijmverdunners gegeven voor 10 dagen. Na een week moet het daarmee wel echt beter gaan. Zo niet dan moeten we verder gaan kijken en dan kom je uit op een röntgenfoto of dan moeten ze met een slangetje naar binnen om te kijken wat ze tegen komen. Dus even afwachten nog maar

:+
Theeleuter :9k

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:15

Pppfff... naar die onzekerheid!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 20:44

Ziet we niet echt lekker uit.. Ja had ook niet verwacht nu gelijk antwoord te hebben gehad dan moeten ze idd binnen kijken.. Hopelijk helpt het.. Al heb ik mn twijfels.. Weet niet waarom
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 12-12-18 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

:+
Theeleuter :9k

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:20

Afbeelding

:+
Theeleuter :9k

Sanet

Berichten: 7844
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 21:21

Ze kunnen op zo’n röntgenfoto vaak best goed zien of er een ontsteking ergens zit, bij een wortel..

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 22:39

Hhm da's inderdaad helemaal niet zo fijn die onzekerheid en een ziek paardje :( Hopelijk knapt ze snel weer op en heb jij wat meer duidelijkheid :(:)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:49

Rondje wandelen! Had geen zin om te rijden en zo blijf ik ook warm haha!
Mevrouw is wel een beetje beige i.p.v. wit :')
Afbeelding

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:52

Haha beige is gewoon een mode kleur onder de paardjes in de winter, de mijne is ook mee met de mode :j

Wij hebben gisteren middag onze handen uit de mouwen gestoken en gezorgd voor een verhard stukje in de paddock +:)+
Vlekje was super dapper en liep er meteen overheen, haar grote vriend was iets minder dapper :=
Afbeelding
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:53

Ziet er netjes uit!
Ik vind die Fjord ook errug leuk <3

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:21

fijn hebben ze droge voetjes mocht het echt bagger worden .. lekker :)

:+
Theeleuter :9k

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:28

Klopt inderdaad! Het is best droog bij ons qua ondergrond gelukkig, maar ik ben er wel echt blij mee :j

Bedankt Ester, Jules is ook leuk, al zeg ik het zelf :)) Ik ben heel blij met mijn twee pluisjes <3

Vandaag is de bekapper nog een keertje langs geweest. Hoefjes zagen er goed uit bij beide paardjes en ze hebben zich ook alletwee voorbeeldig gedragen :j
Vlekje was zo schattig, ze ging heel de tijd nieuwsgierig kijken terwijl Jules bekapt werd, echt heel schattig <3
Afbeelding
Jules moet ook altijd de clown uithangen als ik foto's maak...
Afbeelding
Afbeelding


Hoe is het nu met jouw merrie, zondebokje ?

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:03

Mag ik vragen wat Vlekje op die laatste foto aan het doen is :') ?

En die bekken van Jules, geniaal _/-\o_

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:03

Aan het helpen Esther :j
Vlekje is zo nieuwsgierig, ze steekt letterlijk overal haar neusje in, ook in de hoeven van Jules als die bekapt worden :))

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:07

Mag ik mij hier ook melden? :D

Had al even mee foto's zitten kijken van al jullie knappe oudjes :)) !

Instagram @shetlanderpoow

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:05

Komische paardjes zijn het haha :)

Mn moeder gaat straks naar der toe hopelijk is snot dunner geworden..ze krijgt nu 2 dagen pas natuurlijk. Ze staan gelukkig weer op de wei nu..ben gisteren niet geweest. Vandaag moeders en morgen ben ik er zelf gelukkig weer :) toch altijd fijner om het zelf te zien

:+
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:32

Calice schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D

Had al even mee foto's zitten kijken van al jullie knappe oudjes :)) !

Tuurlijk! Welkom :)
Vertel, wat voor oudje heb je :).


Zondebokje schreef:
Komische paardjes zijn het haha :)

Mn moeder gaat straks naar der toe hopelijk is snot dunner geworden..ze krijgt nu 2 dagen pas natuurlijk. Ze staan gelukkig weer op de wei nu..ben gisteren niet geweest. Vandaag moeders en morgen ben ik er zelf gelukkig weer :) toch altijd fijner om het zelf te zien


Zelf is inderdaad altijd fijner hè, hopelijk knapt ze snel op!

Mijn straightness training ging van de week top, was ons 2e lesje, nu bezig met schouderbinnenwaarts (aan de hand allemaal hoor), stukje travers, op de hoefslag zeg maar.
Heel leuk om eens totaal wat anders te doen als rijden en longeren, ze is zelf altijd al heel leergierig en heb het idee dat ze het ook leuk vind, al vind ze het ook wel moeilijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker