Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 17:32

Lekker zeg!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:34

jumpyhorse schreef:
Ik ben vandaag met moonlight het bos hier in de buurt onveilig gaan maken, lekker zonder zadel en mijn hond achter ons.
[ [url=m/9tVOap.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Mezelf even onherkenbaar gemaakt)


Inkeping heel veel sterkte Y;(

Ahhh wat een heerlijk koppie zeg <3

Net nog even bij mijn oudje geweest, omdat ze nu met pensioen is ga ik haar ook niet meer scheren en wil even kijken hoe het nu gaat zonder dekens, tot nu toe heel goed, ze kan alleen nooit goed tegen regen dus dan doe ik haar wel een regendekentje op, ze heeft me al een giga vacht voor haar doen. Voor de rest zie ik wel, als ze het toch koud krijgt doe ik haar een deken op.

Schrok wel van haar lijf nu ik haar rug niet meer train, nu 2 maanden met pensioen en alle bespiering weg en rug behoorlijk holler geworden.


Afbeelding

Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:52

Hoi :wave:

Wat een knappe oudjes hebben jullie allemaal lopen! Heerlijk om te zien hoe kanp die er allemaal nog uit zien en hoe ze verzorgd ipv 'afgedankt' worden +:)+

Veel sterkte voor jou Inkepink :(:)

Ik meld mezelf hier ook graag met mijn knappe oude dame <3
Afbeelding
Afbeelding

Vlekje is 30 (ongeveer, we weten het niet precies) en ze doet het, ondanks de ouderdomskwaaltjes nog steeds prima. Vlekje heeft ppid en RAO, maar met een goede huisvesting en medicatie kunnen we dat prima onder controle houden :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:15

Wat een schatje <3 .

@romy, gaat hard dan he?


Afbeelding
Mijn tutje!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:27

.

:+
Theeleuter :9k

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:28

ow foutje :D

:+
Theeleuter :9k

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:36

Wat een knappe dame Ester <3

Mijn meisje is zaterdag door de osteo gedaan. Ze was nog heel flexibel en 'gaat zo nog wel 10 jaar mee' volgens hem *\o/* Moet wel even wat bijgeven ter ondersteuning van de lever en de maag, maar eigenlijk waren er geen grote problemen :) Ze vond het allemaal ook prima zelf :j
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:02

Super dat ze nog zo goed is!
En volgens mij geniet ze er echt van!

En dankjewel :)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:18

Leuke pony :)

:+
Theeleuter :9k

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:32

Wat een mooie oudjes allemaal hier <3

Zijn er hier ook eigenaren van oudjes die helemaal geen hooi meer kunnen eten?
Ik merk dat mijn opaatje het steeds moeilijker krijgt met het hooi (weinig kauwvlak op de kiezen) en er wel op kauwt, maar vervolgens komt het er weer als een prop uit. -O-
Hij krijgt nu in de avond als hij op stal staat een schep Seniores Priores en een schep grasbrok geweekt, maar ik ben toch huiverig dat ik hem niet voldoende ruwvoer kan aanbieden op deze manier..
Overdag staat hij in een weiland met ruim gras, dus het gaat puur om de nacht/ochtend..

Hoe doen jullie dat?

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:53

Hoi Marit... als ze bij ons op stal weer grover kuil hebben dan knip ik het... is wel wat werk maar merk wel dat ze het dan wel kan eten.

Ik hoop altijd op weer een fijnere baal kuil dat scheelt hoop werk :D

En anders mss grasmix bij voeren?

:+
Theeleuter :9k

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:56

Ik heb het inderdaad ook een tijdje geknipt met een snoeischaar, maar vorig jaar heb ik daar een vervelende blessure aan over gehouden :=
Deze week komt er als het goed is een fijner/korter baaltje voor de oudjes, dus hopelijk gaat dit beter, maar ben me toch een beetje verder aan het oriënteren..

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:00

Hier geen last van, die van mij vreet alles wat los en vast zit :Y)

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:03

ja die van mij vond dat grasmix erg lekker maar is wel weer wat duurder...en toen mijn (samen met een ander) hele oude pony er nog was (43) die had een cement ton in zn stal staan met grasmix en daar kon die dan lekker uit happen :)

:+
Theeleuter :9k

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:04

Vervelend Marit. De mijne eet haar hooi nog vlotjes, ik moet ook niet met slobber aan komen zetten... Die eet het liefste gewoon 'harde' dingen :))

Het is al fijn dat er overdag op het gras dan, dat scheelt al veel :j ik zou ook kijken naar mooi fijn hooi, en anders iets meer gras brok, maar dat wordt moeilijk om te 'slowfeeden'. Of je moet zo iets hebben wat lijkt op zo'n bal voor een kat. Beetje zoals een hooibal alleen dan met kleinere gaatjes? Geen idee of dat bestaat hoor ik zeg ook maar wat er in mij opkomt :o

Ik ben gisteren gaan wandelen met mevrouwtje <3
Afbeelding
Ze kan ook nog lekker hard, ik kon dr gewoon niet bijhouden :):)
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:05

Ik vind haar zooo leuk!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Sanet

Berichten: 7914
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:07

Grasmix van Hartog is dan misschien nog wel een fijne aanvulling en kun je niet 2x per dag de seniores geven? 1 schep is voor 100kg lichaamsgewicht. Ik weet niet hoe zwaar die van jou is. Maar mijn paard kreeg dus 6x per dag toen ze volledig op de seniores stond vanwege haar slokdarm

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:01

Die van mij heeft daar gelukkig geen last van. Die heeft hele goede kiezen. Je zou inderdaad grasmix kunnen voeren en neem aan dat je al een tandarts hebt laten kijken?

Haha shettie power ;) ik wilde gisteren wat grondwerken maar hij was aardig explosief dus besloot maar ff te longeren. Hij heeft aardig wat sprongen gemaakt in de lucht :+ goed teken van energie maar ik dacht wel: pls save your legs. :))

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

ElCamino

Berichten: 8922
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:05

Hier gisteren weer een paar jaarling hengsten binnen gehaald en van de week de meiden

dit zijn de jaarling hengsten:


En de dames met veel mooier weer



Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:38

Vind jouw filmpjes echt zo leuk he!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:02

I love autumn! :o

Afbeelding
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:08

Dat ziet er heerlijk uit Denise!

Mijn meisje en haar andere vierpotige vriendje vandaag <3
Afbeelding

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:53

Mooi he die herfstkleuren. Wij gaan zaterdag weer even op pad. Gisteren mijn nieuwe bitloze hoofdstel getest. Had ooit lang geleden toen die nog een sportpaard was bitloos gereden, maar dan ander systeem.
Maar hij liep dr weer zo mee weg alsof het de normaalste zaak van de wereld was :+
Afbeelding

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:23

Ooh, ik ben verliefd op Vlekje! Wat een snoepje <3

Ik was dit topic even kwijt. Niet dat ik vaak reageer, maar vind het wel leuk om mee te lezen.

Pony was er klaar voor om naar de grote wei te gaan, dit is in haar nacht weilandje. Kwam vanuit stilstand in volle galop naar het hek, om ook weer binnen een miliseconde in stilstand te staan. Ben toch altijd bang dat ze nog een keer uitglijdt met die oude beentjes :+

Afbeelding
(Halster+touw heeft ze op de foto alleen om omdat ik haar net gepakt had)

Es_ther

Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:33

Wat een heerlijke foto’s weer <3 .


Afbeelding
Wij vermaken ons prima in het bos!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers