Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:14

Wat een schatje!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:08

Wat een schattig koppie <3
En al zo lang samen, geweldig!

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:48


Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:24

ja ben benieuwd hoelang we het nog vol gaan houden... de 25 jaar zou wel erg leuk zijn :)

Ze doet het tot nu toe goed en ziet er goed uit. Wel cuching en zit onder de tumoren maar daar heeft ze gelukkig nog geen last van :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:58

Leuke oudjes!

Hopen dat ze nog lang mee gaat Zondebokje :).

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:19

leuk zondebokje, mijne is 30 en al 23 jaar bij me... rij je er nog op???

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:31

Leuk ElCamino :) Dankje Esther

Nee ik rij er niet meer op...nou ja soms zonder zadel en in de winter dan wel wat meer omdat ze dan als het heel slecht weer is naar binnen moeten. Maar ik doe haar er geen plezier mee. Eigenlijk al jaren niet meer helaas. Na 2 rondjes in de bak is ze het zat en als ik naar buiten gaat wil ze het liefst terug.

Ze heeft gewoon zin meer om te rijden en het hoeft ook niet meer van mij....ze heeft jaren lang hard voor me gewerkt dus ik doe nu gewoon waar zij zin in heeft <3 (niet alles uiteraard haha) ze loopt verder nog wel goed over der benen...dus wat dat betreft zou het wel kunnen nog.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:26

top !!!! ik rij nog wel dagelijks, zolang hij nog zin heeft prima, en anders minder of helemaal niks....gaan we wandelen of zo...maar ga nu in de winter ook minderen.
Hij háát de binnenbak (en ik ook) , en buitenrijden wordt niks als het 5 uur al donker is....dus doen we om de dag beetje klooien en lekker extra buiten staan... hij hoeft van mij ook niks meer, alleen leuke dingen.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:31

Ja hebben ze ook wel verdiend toch die ouwetjes lekker doen wat ze leuk vinden :)

Die van mij wil alleen maar gras eten en niks doen daar wordt ze gelukkig van haha... zelfs als ik ga wandelen in de winter wil ze alleen maar als ze gras mag eten ..anders gaat ze stil staan en wilt ze terug := maar ja bewegen moet toch dus ja dan heeft ze soms wel even pech. Maar zolang het niet zo n natte winter als vorige winter wordt kunnen ze over het algemeen gelukkig de wei op. Ik ga meestal wel wandelen buiten in de winter anders kan ik niks aangezien ze bak liever niet in wil... dus dan ga ik als een soort van verlichte kerstboom naar buiten :D

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:18

Gisteren met het heerlijke weer een dijk ritje gemaakt, en me vriend meegenomen. Om een keer vast te laten leggen hoe mijn oudje van 25 nog heerlijk een sprintje kan trekken :Y)
Afbeelding

Bekijk het filmpje in de onderstaande link.
Bij 0:11 zag ze een kleine kabouter :')
https://www.youtube.com/watch?v=UibGyx5ybzQ

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:01

Heerlijk! Zo'n sprintjes zou mijn oudje graag ook nog eens trekken.

Helaas loopt ie sinds dinsdagochtend uit het niks stokkreupel, zo erg dat z'n hele been warm is en hij nauwelijks in stap enigszins normaal vooruit komt. Het arme ding staat ook helemaal onderin de rangorde, dus hij heeft flink wat nieuwe schrammen erbij omdat ie niet snel genoeg weg komt van de paarden die hoger in rang zijn...

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:33

Maddoxx schreef:
Heerlijk! Zo'n sprintjes zou mijn oudje graag ook nog eens trekken.

Helaas loopt ie sinds dinsdagochtend uit het niks stokkreupel, zo erg dat z'n hele been warm is en hij nauwelijks in stap enigszins normaal vooruit komt. Het arme ding staat ook helemaal onderin de rangorde, dus hij heeft flink wat nieuwe schrammen erbij omdat ie niet snel genoeg weg komt van de paarden die hoger in rang zijn...


Wat vervelend! Hopen dat die snel op knapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:44

Maddoxx schreef:
Heerlijk! Zo'n sprintjes zou mijn oudje graag ook nog eens trekken.

Helaas loopt ie sinds dinsdagochtend uit het niks stokkreupel, zo erg dat z'n hele been warm is en hij nauwelijks in stap enigszins normaal vooruit komt. Het arme ding staat ook helemaal onderin de rangorde, dus hij heeft flink wat nieuwe schrammen erbij omdat ie niet snel genoeg weg komt van de paarden die hoger in rang zijn...

Agosh, arm ding.
Hopen dat hij er snel bovenop komt!


Hier vrij weinig nieuws, mijn oudje sinds een paar weekjes dus met pensioen, ik kan nog niet helemaal peilen of ze het er nou helemaal mee eens is maar heb ook nog niet het idee dat ze iets mist, ben nog even vaak op stal als voorheen en dan meestal poets ik haar even ofzo, knuffelen word hem niet, is niet echt een knuffelpaard helaas.
Mis wel om wat actief te zijn met een paard maar ik mag van de staleigenaar 1 van zijn fokmerries oppakken als ik dat wil, heb er nu 1 waar ik wel een klik mee heb, heb haar al keertje gepoetst in dr stal en volgens mij vind ze die aandacht heerlijk.
Was ik klaar en wil de staldeur dicht doen, duwt ze hem weer open met dr neusje en wil knuffelen haha.
Toch nog even een paar foto’s van mijn oudje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:51

Ah balen zeg Maddox! Ik duim voor je :).

Zo Romy, ze glimt lekker! Ze ziet er goed uit. En lief dat je een merrie op mag pakken om mee te rijden :).

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:56

Ja sinds ik vorig jaar overgestapt ben op ander voer zit ze ontzettend goed in haar vel, ze was altijd aan de net iets te dunne kant en sinds ik dit voer geen enkele moeite haar goed op gewicht te houden dus dat houden we erin ;)
Dank je wel voor je lieve compliment! :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:09

Romy1234 schreef:
Ja sinds ik vorig jaar overgestapt ben op ander voer zit ze ontzettend goed in haar vel, ze was altijd aan de net iets te dunne kant en sinds ik dit voer geen enkele moeite haar goed op gewicht te houden dus dat houden we erin ;)
Dank je wel voor je lieve compliment! :)

Ah super!
Op gewicht houden is soms ook lastig hoor.

Mona heeft vooral een grasbuik :') . Iets met iets teveel genieten van een actief pensioen ofzo

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:21

Mijn ruin van toen 19 had ook een actief leven bij zijn vorige eigenaar.Hij ging weg omdat het tempo te hoog was voor zijn leeftijd.Nu alleen af en toe een ritje en in de wei rijden.Maar hij vond het vanaf dag 1 geen probleem om vakantie te houden.

AfbeeldingHij is links.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:31

Het duimen lijkt te hebben geholpen :+ hij liep vandaag al een stuk beter! *\%/*

Hij is het helaas mentaal duidelijk niet eens met zijn pensioen, maar fysiek kan hij het echt niet meer aan. Dus dan maar "actief" op de paddock.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:16

Ik heb een appje naar wat mensen gestuurd dat Chico het nu wat rustiger aan gaat doen, onze bucket-list hebben we aardig af kunnen werken en deze clinic was er 1 van.
Mijn trainer vond het jammer maar begreep het volkomen dat ik Chico geen 2 uur meer op de trailer ging zetten voor en clininc. En ik kreeg het weekend nog wat foto's gemaild van de laatste clinic
Afbeelding
Afbeelding
Best trots dat een paard van 30 dit nog kan!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:43

Gave foto’s!
En begrijpelijk hoor, het moet ook wel leuk blijven voor beide :).

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:55

Hij ziet er nog fit uit.En zijn vacht glimt zo mooi.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:01

Ja hij is ook best fit, ik moet hem echter tegen zichzelf gaan beschermen, ik merk dat hij gewoon veel meer moeite heeft met de dagen na een dergelijk evenement. Hij is echt moe de dagen daarop.
De ritten in de trailer ver weg ( lees: meer dan een uur heen en een uur terug) en dan nog een rit wordt gewoon too much in mijn optiek. Hij wil erg graag maar zie dan ook daarna een erg oud mannetje....
Dus gewoon een stapje terug, lekker buitenritjes thuis en ms het bos in ( 20 minuutjes trailer)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:08

Herkenbaar. Ik moet de mijne ook erg beschermen voor haar zelf.
Juist omdat ze nog fit is, denk je te snel dat ze nog kunnen.

Maar soms kan ze nog steeds knap zijn!
Afbeelding

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:34

heeel knap !!!!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:49

Thanks!

We hebben een nieuwe roeping; kippen drijven!

Afbeelding
We reden een paadje in en daar liepen wat kippetjes. Die hebben wij netjes terug de tuin in gewandeld :).
De eigenaar moest er heel hard om lachen!