Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:39

Ik heb nu even geen tijd om moon te trainen, examens en ik vind het belangrijker dat hij een schone stzl heeft en op de wei speelt dan dat ik hem train :)

Gisteren had hij een paar wondjes, maar door zijn wintervacht de ernst niet kunnen bepalen, dus maar even met warm water en betadinezeep op onderzoek gegaan. gelukkig niets ernstig :D hij moet denk ik nog leren dat hij niet meer zo hard kan stoeien met zijn vriendin die 15 jaar jonger is en 20 cm groter

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 13:46

@Jumpyhorse, zo lang ze lekker buiten staan, een schoon bed hebben en hun natje en droogje vermaken ze zich prima!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:12

Leuk romy :)

Die van mij heeft daar nooit interesse naar gahad haha... als ik erop zat deed ze het wel allemaal haha.. tot vorige jaar nog wel eens speelsgewijs die oefeningen gedaan vond ze wel leuk zo af en toe behalve dat ze niet meer nageeflijk kon lopen vanwege der luchtwegen deed ze der oefeningen nog erg makkelijk zo leuk :)

welkom calice

Calice

Berichten: 9827
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:38

Zondebokje, hopelijk gaat het snel beter met het snot. Is altijd naar als een oudje iets mankeerd.

Jumpyhorse, gelukkig vallen de wondjes mee!

Romy, wat leuk dat je zo lekker met haar hebt getraind :D .



Ons oudje heet Mellow, is een fjord en 26,5 jaar oud :D .
Hij is met een soort actief pensioen, ik rijd hem zelf af en toe nog en mijn zoontje van 6 beleeft veel plezier aan hem :) .
We rijden hem nu veel bitloos of met neckrope omdat we merken dat Mellow daar echt van geniet :j .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:53

Leuk dat je zoontje zo kan rijden zeg :) !

die van mij vind het verschrikkelijk als mn dochter mee komt..zo jammer had er ook wel graag op der willen leren rijden haha

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 17:56

Knappe Mellow!

Valt me trouwens op dat onze oudjes allemaal nog zo lekker jong ogen :D !

Liep gister langs een eventingstal waar iemand ook haar paard uitliet, dus even samen gekketst. En toen ze vroeg hoe oud Mona was zei ik bijna 25. Nou die verbazing! Ze had haar 13 gegeven :')

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:33

Ja leuk is dat hè!
Die van mij word ook vaak jonger geschat inderdaad.

Knap zeg dat je zoontje zo kan rijden! Volgens mij heb ik wel eens topics van jou voorbij zien komen, jullie hebben ook nog poow toch?

Mijn kids gaan ook wel eens mee naar stal maar alleen als ik moet mesten, zijn nog iets te jong om te rijden (2,5 en 1,5 jaar), maar mijn zoontje heeft er wel een paar x opgezeten, vond ie helemaal geweldig

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:30

Leuk dat jullie dat zo doen straightness! Is dan eigenlijk rechtrichten/werken aan de hand dmv oefeningen enz?

Ik heb van de week ook even gegrondwerkt aan de hand en daarna er nog even zonder zadel op geklommen en stapoefeningetjes gedaan (aan de hand kan die sat nog niet, heb ik ook te weinig ervaring voor om hem dat zelf te leren). Vind het dan zo grappig dat die dat nog zo makkelijk doet. Desondanks ik niet veel meer kan/mag rijden gaat die zo van (in stap) appuyementje, omstellen naar de andere kant of van appuyement naar wijken en sb zo op mijn zit achter elkaar. Was dus veel omstellen in stelling en buiging maar dat ging nog zo makkelijk. Hij is in ieder geval niks stijver geworden of het verleerd! Dus dat was positief om zo weer ff te voelen :D

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:54

Queelens, ja is inderdaad rechtrichten aan de hand :)
Ik heb daar zelf ook geen ervaring mee hoor maar mijn vriendin heeft die opleiding gedaan dus zij geeft mij les.
Ik vind het zelf ook heel leuk om te doen en voor mijn oudje alleen maar goed, ze was ook redelijk scheef maar dat had ik al verwacht.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:16

Een van mijn oudjes had er zin in vandaag :):)

Hij gaat in de zomer nooit zoveel mee omdat hij dan panikeert (rest in de wei, hij niet). Nu het winter wordt en ze op de paddock staan is ie weer rustig. Vandaag was hij het niet eens met ons kleine opbouw rondje en stond hij erop dat we het 3(!) keer liepen. Hij liep gewoon telkens aan stal voorbij alsof het niet bestond _O-

En ehh, zo goed waren we tegen einde te zien. Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:21

Zou ook nog wel keer op mn sokje willen zitten.. Maar ben nu zwanger dus is niet zo handig zonder zadel erop klimmen met die pens haha.. En weet niet of ik het erna nog durf.. Al denk ik wel dat ze het nog kan houden haha maar is kijken hoe ze er tegen die tijd aan toe is. Lijkt me wel fijn om nog een keer te kunnen voelen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:28

Welkom Calice :wave:
Mellow <3
Ik volg jullie topics allemaal in stilte, Mellow en Poow zijn zo leuk, ik ben echt fan van jullie als team, jij en je kindjes zijn zo leuk met de paardjes, het plezier spat er altijd vanaf :j

Dat recht richten klinkt wel interessant!
Miscshien ook wel iets leuk om met mijn oudje te proberen, eens vragen of mijn instructrice daar ervaring mee heeft, lijkt me voor beide paardjes sowieso iets zinvol om te doen :)

Vlekje is wel echt op pensioen wat betreft zwaar werk, we gaan wel lekker wandelen enzo, maar voor het koetsje spannen doen we niet meer (voorlopig :) )...

Gefeliciteerd met je zwangerschap zondebokje! Wanneer moet je bevallen? :)
Hoe was het bij je merrie vandaag? Zal fijn zijn als je morgen weer zelf kan gaan, dat is toch echt het fijnste he :j

Haha, heerlijk he, als ze dr zo veel zin in hebben, Maddoxx. Ook een grappig zicht wel, met dat lampje zo. Geen overbodige luxe in de winter, de dagen zijn weer zo kort momenteel...

Ik had deze avond zo'n echt genieten van je paardjes moment...
Al het werk was gedaan, paardjes hadden lekker eten gehad, stal uitgemest, hooi in de netten, verharding opgeveegd, paardjes effe snel gepoetst, en de stal half op-gestrooid met 'oud hooi' (grof hooi, dat eten meneer en mevrouw niet zo graag, klein beetje verwend zijn ze wel := )...
Daarna ben ik in het hooi geploft en heb ik genoten van mijn klein kuddetje die lekker hooi stonde te smullen<3
Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:35

Geweldig! Heerlijk zo "simpel" genieten. Mag ik vragen welke laarzen dat zijn? O:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:40

Dat mag je zeker :j
Ze zijn van stonedeek, ik heb ze bij karmer besteld ik geloof ergens in april dit jaar. Kan ze alleen niet meer terug vinden op de website... 't zijn wel hele fijne laarzen, ik moet ze alleen iets beter verzorgen, want ik doe er ook echt alles mee :=

Edit;
Deze zijn het, maar de kleuren zijn omgekeerd bij de mijne, die staan er niet meer op zo te zien...
https://www.kramer.be/SALE/Western/Voor ... ts-Reining

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:42

Dankjewel s_v!
Ik dacht ze al te herkennen O:)
Wat zijn jouw ervaringen zo ermee? Ik hoor dat ze vaak afgeraden worden. ("Spaar voor fatsoenlijke laarzen")

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:45

Tsja, ik heb nog nooit andere WN laarzen gehad, maar ik vind deze heel fijn :j
Ze zitten heerlijk, ik draag ze echt overal voor, uitmesten, grondwerken, klusjes bij de paarden, rijden (doe ik niet meer, maar toen ik nog reed droeg ik ze daar ook voor :)) ), ... En ik heb ze sinds april nog maar 1x ingevet, dus in dat opzicht, zien ze er ook gewoon nog heel netjes uit vind ik, zeker voor die prijs :) !

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:57

Ik keek eigenlijk vooral naar de niet-leer variant, enig idee?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:36

Oei nee, geen idee daarvan, deze zijn wel van leer...
Ik heb ze toen met korting voor 90 euro gekocht, de niet leren variant zou ik dan weer niet aandurven denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:03

Die laarzen zijn heel gaaf <3
Ik zal ze waarschijnlijk alleen niet passen, ik heb een behoorlijke kuitmaat, balen hoor!
Maar wat heerlijk genieten zo of niet?

Edit: verdorie zie ook nog eens dat ze best goedkoop zijn, hoe vallen ze bij de kuit dan?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:16

Ik heb zelf best smalle kuiten en ze passen mij prima... Vrees dus indedaad dat ze voor een brede kuit maat niet zo geschikt zijn. Jammer dat er geen kramer in de buurt zit (hier toch niet :)) ) om ze even te passen...

Genieten was het zeker <3

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:23

Ja dat is wel jammer, als ik dit al hoor ga ik het niet eens proberen, kan al geen normale rijlaarzen aan, moet echt op maat hebben....

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:01

Da's inderdaad zonde en het kost ook nog eens veel meer geld natuurlijk :(:)

Ik wilde deze voormiddag een poging tot kerst foto's met de paardjes doen...
Maar goed, ik was alleen en had enkel mijn telefoon om foto's te maken, dus ik had er niet zo veel van verwacht, maar de paardjes werkten zo goed mee, dat er toch wel wat leuke kerst foto's uit zijn gekomen, met de GSM op timer en de koekjes in de aanslag {:)
Afbeelding
En mijn knappe dametje <3
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:16

Wat een heerlijke foto’s <3!

Ik heb mona van de week een dikke dekentje op gedaan. Geen moment spijt van!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:04

Dankje Esther!
Het is inderdaad flink koud geweest deze week... Ik merk dat Vlekje en Jules het heerlijk vinden, die genieten echt van het koudere weer, Vlekje zit super in haar vel en Jules is weer helemaal zijn macho-held op sokken zelve :))

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:14

Afbeelding
Ik heb oma maar weer eens uitgelaten!

Met wandelen heb ik een wat dunner dekentje op, anders krijgt ze het snel warm haha.