Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:51

Ah joh! We zijn wel een kletstopic, alles mag!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:40

Ik wou net zeggen, van mij mag dit gewoon lekker besproken worden hoor :)
Gaat tenslotte over alles wat te maken heeft met onze oudjes, en ik ben de ts en vind dat goed :P

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:28

Nou hier echt k.lote nieuws |(
Een van onze oudere fokmerries is spontaan overleden, beessie was amper 20... was gewoon vd ouderdom... en een hele grote knuffelbeer en pleegmama voor de gespeende veulens |( |(

Over dekens kan ik niet echt meepraten, moon heeft geen deken op en de rest past gewoon

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:57

He bah jumpyhorse, veel sterkte :(:)

Ik zie weer leuke nieuwe oudjes voorbij komen, welkom!
Een deel slapende oudjes en ook juist lekker actieve oudjes, leuk om die verschillen te zien :D

Over dekens kan ik niet meepraten, heb hier twee teddyberen lopen die zichzelf gelukkig nog warm genoeg kunnen houden...

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:13

jumpyhorse schreef:
Nou hier echt k.lote nieuws |(
Een van onze oudere fokmerries is spontaan overleden, beessie was amper 20... was gewoon vd ouderdom... en een hele grote knuffelbeer en pleegmama voor de gespeende veulens |( |(

Over dekens kan ik niet echt meepraten, moon heeft geen deken op en de rest past gewoon

Heel veel sterkte! Een verlies is altijd verschrikkelijk, maar onverwachts nog erger denk ik. :(:)

Deken probleem is inmiddels opgelost m.b.v. een hele lieve bokker die ringen aan de regendeken heeft vast genaaid zodat er een hals aan kan. Nu staat Lotje lekker droog en kan ik met een gerust hard leren voor mijn tentamens. +:)+

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:26

Hier vandaan rotnieuws. Inky is overleden aan koliek. :(

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:39

Ik wil ook graag meekletsen als dat goed is :) inmiddels vallen die van mij ook wel onder oudjes denk ik.

Sterkte cati en jumpihorse :(:) heel verdrietig nieuws..

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:41

CaTi schreef:
Hier vandaan rotnieuws. Inky is overleden aan koliek. :(

Heel veel sterkte! :(:)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:00

CaTi schreef:
Hier vandaan rotnieuws. Inky is overleden aan koliek. :(

he wat naar! rotziekte ook...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:42

Oh bah wat een nieuws vandaag :( Sterkte CaTi, koliek is inderdaad verschrikkelijk Y;(

En welkom capopjekop, ik ben benieuwd naar je paardjes :j

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:22

Ik heb 3 pony's bij mijn ouders thuis lopen. Ze komen alle drie van de markt.

Amber is een vuilnisbakkenwelsh die dit jaar 21 wordt. Ik heb haar als veulen gekregen en we hebben samen veel geleerd. Vroeger reden we bij de ponyclub dressuur- en springles en later ben ik western met haar gaan rijden. Ik rijd al jaren niet meer op haar omdat ik te zwaar werd maar ze is tot een paar jaar terug nog door kinderen bereden. Inmiddels weet ik dat ze cushing heeft en kan ik haar lastig op gewicht krijgen/houden dus nu doet ze niks tot ze op beter gewicht is.

Grietje wordt dit jaar 20. Zij was 2 toen ik haar kreeg. Ze kwam erbij als gezelschap voor Amber. In het begin heb ik haar vaak vervloekt, typische shetlander :') grietje is mijn zorgenkindje. Ze heeft ir en cushing en in 2010 dacht ik aan inslapen. Toen zijn we naar kliniek visdonk gegaan en kregen we haar op de rit. Dat ging 8 jaar goed tot ze begin vorig jaar om onverklaarbare redenen weer bevangen stond. Toen zijn we naar lienden geweest omdat dat veel dichterbij is. Toen de smid daar zei dat het beter was om haar in te laten slapen heb ik slapeloze nachten gehad. Ik had het gevoel dat we iets over het hoofd zagen en dat het haar tijd nog niet was. Toen besloten om weer naar Roosendaal te rijden voor een second opinion. Dat is bijna 3 maanden geleden. Madam loopt inmiddels zonder pijnstillers op haar hoefschoentjes rond en heeft haar streken weer terug. Nu dus iedere 8 weken 1.5 uur heen en weer 1.5 uur terug om haar te laten bekappen.

Tot slot is er Hans. Die hoort hier eigenlijk nog niet thuis met zijn bijna 14 jaar. Gek genoeg zie ik hem nog steeds als puppypaardje :')

Amber is de palomino, grietje de vos en Hans die met die dikke buik.
Afbeelding


Heel verhaal geworden :oo maar nu hebben jullie een idee van mijn oudjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:48

jumpyhorse schreef:
Nou hier echt k.lote nieuws |(
Een van onze oudere fokmerries is spontaan overleden, beessie was amper 20... was gewoon vd ouderdom... en een hele grote knuffelbeer en pleegmama voor de gespeende veulens |( |(

Over dekens kan ik niet echt meepraten, moon heeft geen deken op en de rest past gewoon

Ach nee wat sneu, sterkte Y;(


CaTi schreef:
Hier vandaan rotnieuws. Inky is overleden aan koliek. :(

Jeetje, wat k*t zeg! Ook voor jou natuurlijk ook veel sterkte Y;(

Bah ik hoor de laatste paar weken zo ontzettend veel paarden die overleden zijn, oud stalgenootje van mij heeft ook laatst haar paard in moeten laten slapen, beestje was al jaren atactisch maar ging altijd prima, en zo op de ene dag wou hij niet meer staan :(

En dan komt het in ene dichtbij, zo bang om mijn oudje ook te verliezen, ik weet het er komt ooit een dag dat het ook gebeurd maar ik zou echt kapot zijn!

Capopjekop, welkom bij de club! Wat een schatjes <3

Helaas hier de bak weer ontzettend beroerd, heb de hele week al niks kunnen doen, morgen ga ik met mijn stalgenootje naar ons (hoop ik) nieuwe stal toe om daar even gebruik te maken van de binnenbak en definitief een keuze te maken of we daar naartoe willen verhuizen.
Ik hoop dat ze de trailer op wil, laatste keer is 3,5 jaar geleden en een drama, heb een paar maanden geleden wel met haar geoefend maar niet verder gekomen als voorvoetjes op de klep.
Vandaag dus geoefend met 2 hindernissen neerzetten in de bak en daar tussendoor lopen, halthouden etc, dat ging twijfelachtig maar uiteindelijk heel goed:

Afbeelding

Morgen zien we wel, as het niet wil neem ik haar niet mee, als het wel wil ben ik super blij.
Maar ga niks overhaasten, wil gewoon dat ze in alle rust de trailer op gaat.
Stomme is dat ze er nooit problemen mee had, maar dat was altijd anderhalf paards trailer zondet tussenschot, nu dus 2 paards trailer met schot en dat ziet ze niet zo zitten.
De laatste keer is met wat grof geweld gegaan helaas, kan mijzelf wel voor de kop slaan dat ik dat toegelaten had maar is nu niet anders.
Hopen dat ik haar vertrouwen weer kan winnen op dat vlak.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:55

Sterkte CaTi en Jumpyhorse!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:13

Welkom Capo leuke diertjes!

Jeetje meiden wat een rot nieuws |( heel veel sterkte!!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:14

Ja is moeilijk heh als ze ouder worden.. Mijn paardje is ook de enige nog van de oude garde van vroeger... Dat is wel lastiger hoor je weet idd dat het zomaar een keer over kan zijn.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:46

Wat een leuke oudjes!

En wat een rot nieuws dames :(:).

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:41

Ik ben vandaag bij mijn nieuwe stal geweest, waren vorige week al wezen kijken en vandaag even daar in de binnenbak geweest, mijn vriendin rijden en ik een beetje rechtrichten.
Heb haar daarna even in de stal gezet, was ze het nog niet zo mee eens, bokken enzo }:)

Was even spannend of ze de trailer op zou gaan, laatste keer met de verhuizing 3,5 jaar geleden helaas met grof geweld de trailer op gegaan.
Koste maar 7 minuten dat ze rustig op de trailer stond alsof ze het elke dag doet, mijn topper <3

Wel spannend, we gaam waarschijnlijk per half februari/begin maart over.
Nog even fototje hoor spammen :)
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:43

Fijn dat ze snel de trailer in ging!

En half februari, dat duurt niet gek lang meer :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:45

Ja kan ook nog wel eens maart worden hoor, ze hebben nu 1 stal vrij en die ander beetje afhankelijk wanneer dat paard de wei op gaat.
En mijn vriendin heeft haar andere paard te koop staan dus wil eigenlijk wel graag dat die eerst verkocht is voordat we verhuizen.
Kan ook zomaar 1 februari worden, we hebben hier geen opzegtermijn maar ga het morgen of dinsdag wel aan de staleigenaar al melden zodat hij ook tijd heeft om andere gegadigden te vinden voor de stallen.
Hele lieve mensen hoor de eigenaren van de stal dus wil daar ook gewoon netjes weg gaan

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:06

Pff #waaromismijnstalhoudernietgewooneeneikel -O-

Moet hem gaan vertellen dat ik van stal weg ga, maar niet leuk!
Die man is altijd zo ontzettend aardig en behulpzaam, iemand nog tips?
We willen sowieso voordat we weggaan hem iets geven, bos bloemen of iets.

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 14:21

Nou ja, gewoon uitleggen toch? Dat je vanwege de binnenbak daarheen gaat en dat het niets te maken heeft met hoe goed hij voor je paard gezorgd heeft.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:26

Ja dat sowieso, wij zijn met een groepje van 3 wat goed met elkaar kan, 1 gaat per 1 februari naar een andere stal en wij met zn 2en dus nu ook.
Voel mij zo l*llig dat ik ook nog eens kom aanwaaien met ik ga weg.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:31

Snap ik, maar je gaat niet weg omdat je niet tevreden bent, maar omdat je ook graag met wat minder weer wil kunnen trainen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:31

Wat een leukerds capopjekop! <3

Spannend Romy, komt vast goed! Ik begrijp wel dat je het moeilijk vindt om afscheid te nemen op je vorige stal, zeker als je inderdaad wel gewoon tevreden bent... Maar als je stal eigenaar echt zo meedenkend en begripvol is, zal hij dit vast ook wel begrijpen :j

Mijn oudje is trouwens ook dikke vriendjes met Walter, onze tamme boerderijkat. Walter komt altijd mee als ik bij de paarden ben, en dan zoeken Vlekje en Walter elkaar echt om voor een dikke knuffel <3
Afbeelding

Hier is ook veel blub en modder door de regen, Jules slaapt lekker in de schuilstal, maar Vlekje gaat altijd gewoon buiten in de modder liggen, waardoor ze er meer als een varkentje uitziet dan een pony :D Gelukkig heb ik een magic brush *D
VOOR...
Afbeelding
NA...
Afbeelding

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:40

Nouja tevreden ben ik er niet, anders zou ik niet weg gaan, naast dat de bak zo slecht is is het hooi (of nouja kuil) slecht en lijkt alleen maar slechter te worden, en vind dat ze te weinig krijgt.
Ze krijgt enkel op stal hooi, de uren dat ze buiten staan dus niks.
Maar goed, vandaag maar eens vertellen hoop ik.

S_v, ahhh wat schattig <3