Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:08

Britta heeft natuurlijk geen extra vet op haar lijf.Mijn ruin wel(iets te dik)Of alleen voor de nacht?

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:21

Mijne lijkt aan 150 gram + wintervacht (+ vetreserves) voldoende te hebben!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:13

Mijne is geschoren en staat onder 400 grams met hals buiten, is voor haar warm genoeg.
Maar hou het sowieso even in de gaten,mocht ze het koud krijgen dan doe ik iets warmer maar gok niet dat het nodig is.

Zweetdeken zou ik er niet zo snel onder leggen, ligt vaak niet goed, gaat schuren en zijn daar niet echt voor gemaakt.
Heb je geen onderdeken?

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:23

Nee,of de regendeken erover heen doen?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:34

Wat heeft je paard nu op?
Regendeken kan je er natuurlijk wel overheen doen, als dat een 0 grams is geeft het geen extra warmte maar is het wel winddicht, dat is ook al heel fijn.
Om te kijken of je paard het te koud heeft kan je het beste bij de aanzet vd oren voelen of tussen de achterbenen/billen.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:12

Een 300 gram.Ze is natuurlijk niet van suiker.Ik kijk het wel even aan.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:25

300 gram moet voor een ongeschoren paard echt wel meer dan genoeg zijn hoor :)
Die van mij is een geschoren koukleum en staat onder 400 gram

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:36

De mijne staat het hele jaar door onder de bucas smartex rain (behalve in de zomer natuurlijk). Op de koudere dagen (richting het vriespunt) ook met hals. Daar moet die het mee doen. Maar hij is dan ook nog in topconditie, niet geschoren en heeft net ff iets teveel spekkies aan zn lijf :+
Een regendeken kun je er best omheen doen. Door een extra (isolatie) laag zorgt het toch voor iets meer warmte

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 18:43

Ik zie wel,ze is een ijzersterke tante met 35.En ik ben een overbezorgd ponybaasje.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:54

Hier staat die van 35 onder een deken met extra borstbeschermer, maar ik heb geen idee hoeveel grams die is. De grote van 24 staat nog gewoon vrolijk zonder deken, die zet zijn haren op als het echt goed koud is met de wind en klaar is kees.

Toevallig net een leuke foto van een van de eerste keren rijden gevonden, zo'n 4 jaar geleden <3

Afbeelding

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:32

Even een vraagje hier.

Gister zag ik dat Donder best is ingevallen en om erger te voorkomen wil ik hem bij gaan voeren.
Hij kreeg al 2x per dag seniores priores staat nog op de wei en heeft 2 hooinetten ter beschikking samen met zijn stalgenootje die zijn s' morgens nog niet helemaal leeg.
Het probleem met Donder is alleen dat hij af en aan proppen maakt, ik heb daar al verschillende tandartsen naar laten kijken o.a de lingehoeve en de faculteit in utrecht die zeggen allebei dat zijn gebit er voor zijn leeftijd nog goed uit ziet.
Het is de hele winter goed gegaan qua eten en op gewicht blijven alleen dan de laatste paar dagen dat het op valt, hij maakt niet meer of minder proppen dan eerder.

Hebben jullie nog een idee wat ik kan bijvoeren?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:34

Kan het niet komen door verharen? Verharen kost best veel energie!
Gewone slobber?

Ik heb een oudje die ik niet dun krijg, dus ik kan je helaas niet helpen qua dikmakers..

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:40

Oh dat is een goeie daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht, dan ga ik sowieso weer even lijnzaad er bij geven.
Dat is weer het andere uiterste :+

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:44

En meer scheppen senior piores geven.Mijn dame van 35 krijgt 2 keer per dag een halve badkuip vol.Afbeelding
AfbeeldingZe eet bijna geen hooi meer omdat ze proppen maakt.Maar is goed op gewicht voor haar leeftijd.

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:58

3x per dag een halve kilo dat eet hij nog net op als ik meer geef laat hij het staan, het is zo'n pony die stopt met eten als hij genoeg heeft

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:32

Ik kan je helaas geen tips geven, hier ook een oudje die makkelijk op gewicht te houden is.

Hier weer een beetje stille hoop, na een hoop redenen waarom we elke keer niet konden rijden (kreupel, ik zwanger etc) heb ik er deze week voor de 2e keer op gezeten weer, en wat was het heerlijk :)
Heel licht in de hand, wel nog behoorlijk stijf maar is niet zo gek.
Idee is om met een paar stalgenoten deze zomer een weekend weg te gaan, dus er moet getraind worden, hoop dat het haalbaar is.
Ook heb ik volgende week een les ingepland voor grondwerk, ik ben behoorlijk onzeker geworden en durf niet zo goed meer buiten te rijden, mijn paard is nogal sensibel buiten en door mijn onzekerheid word het er niet beter op.
Nu iemand gevonden die mij daarbij gaat helpen, dus heb er heel veel zin in :D

Ff een foto spammen van deze week hoor :)
Afbeelding

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:00

Fijn dat iemand je daar mee gaat helpen romy1234

Ik hou het nu maar op verharen en eind van de winter. Mocht het erger worden dan haal ik er wel weer een tandarts bij

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:32

Afbeelding
Pony uitgelaten!

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:43

Afbeelding
De beentjes strekken :D
Ze wordt in mei 24

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:05

Zijn jullie ook zo overbezorgd als jullie oudjes een dutje doen in de wei.Net een kwartier voor het raam gestaan omdat mijn dame van 35 heel dood lag te slapen.Dan ben ik zo opgelucht als ze weer rond scharreld.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:19

Britta31 schreef:
Zijn jullie ook zo overbezorgd als jullie oudjes een dutje doen in de wei.Net een kwartier voor het raam gestaan omdat mijn dame van 35 heel dood lag te slapen.Dan ben ik zo opgelucht als ze weer rond scharreld.


herkenbaar... igora mag ook graag helemaal languit liggen... doodeng.. al ben ik er inmiddels achter dat er zelfs regelmaat in zit.. ze ligt altijd tussen 14.00 en 15.00 (ongeveer) ligt ze buiten deze tijden languit dan gaat mn hartslag behoorlijk omhoog moet ik bekennen

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:28

Mag ik meekletsen.
Mijn pony Vidar word in april 24.
Helaas last van cushing.
Vidar is ook een pony die snel te dik is.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tylando op 11-03-18 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:28

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:19

Britta31 schreef:
Zijn jullie ook zo overbezorgd als jullie oudjes een dutje doen in de wei.Net een kwartier voor het raam gestaan omdat mijn dame van 35 heel dood lag te slapen.Dan ben ik zo opgelucht als ze weer rond scharreld.


Hier niet, maar die van mij ligt echt nooit languit in de wei, en als ze al ligt staat ze al op als ze iemand aan ziet komen dus al zou ze dat doen moet ik mij zorgen gaan maken denk ik.
Maar snap wel dat je hartslag er van onhoog gaat.

Welkom tylando, tuurlijk mag je gezellig mee kletsen :)
Wat ziet hij er nog goed uit ook, rij je nog?

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:10

Ik ga me hier ook weer melden, ben een tijdje niet zo actief geweest in dit topic. Mijn oudje deed het niet zo goed, nu gaat het gelukkig weer. Ze heeft helaas ook cushing (diagnose in september) en is daardoor hoefbevangen geworden.

@tylano Waar heb je dat mooie hoofdstel vandaan? Leuk dat jullie bitloos rijden!