Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:40

Es_ther schreef:
Waldhausen?

Hoe is de bouw van je paard? Ik heb ook deken drama gehad met die van mij.
Heb nu EJ dekens en die liggen echt goed.
En ik heb er op de gok 1 van Imperial Riding en die ligt ook super.

Amigo, Bucas, HH, BR lagen allemaal totaal niet fijn op haar...
Alleen als ze echt verhaard en die losse haren beginnen irritant te doen, dan wil het soms nog wel een beetje schuurplekjes geven. Maar verder niet!

Ik denk waldhausen ja!

Ik zal even een foto plaatsen die het beste beeld geeft. Ik heb dit probleem op een paarden Facebook pagina geplaatst en van de bijna 100 reacties kreeg ik steeds amigo als advies. Dus ik baal dat die dan niet past...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is dus relatief small aan de voorkant maar heeft toch een buikje. De problemen van de regendeken is dat die aan de voorkant te ruim is en dus naar achteren trekt. De lichtere onderdeken had hetzelfde probleem maar ik heb het straks er gemaakt. Maar het gaat wel steeds scheef liggen. De zwaardere onderdeken die deze schuurplekkem heeft veroorzaakt paste perfect tot nadat die gewassen is. Nu is die te kort. En ook al maak ik die aan de voorkant losser blijft die trekken...

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:09

Afbeelding

Afbeelding

Beetje de bouw van mijn pony, ik heb op de 2e foto een EJ Rindal liggen.
Van voor smal, en daarna een buikje :+.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:16

Hoe past die op de schoft? Ik heb graag dat het deken lekker goed naar voren kan zodat het niet op haar schoft drukt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:19

Hij zit iets boven haar schoft. Dus er niet op.
Hij schuift bij haar ook niet, dus blij baasje *\o/* .

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:49

emilyslaluna schreef:
Die van mij nog niet. Maar ik baal heel erg van haar dekens. Dit jaar is echt rot. De regendeken is te groot waardoor het op haar schoft komt. Maar met een onderdeken is het verholpen. Ik heb de onderdekens professioneel laten wassen en nu lijken ze wel gekrompen te zijn. Ik ben 1 week niet op stal geweest vanwege examens en bij terug komst zie ik dit:
[ [url=m/jdhT38.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is volledig kaal tot aan de huid. De andere kant heeft nog wel haren maar het schuurt daar ook.
Ik heb nu wel een ander onderdeken op gedaan, maar ik hoop dat die niet nu ook gaat wrijven...

Ik voel me zo schuldig _-:(

Ik heb al een poging gedaan om een nieuw deken te kopen, maar het merk wat iedereen mij als advies gaf paste voor geen meter en toen mocht ik die ook niet eens retourneren zonder de verzendkosten te betalen... Dus nu ben ik wat huiverig met zomaar dekens te bestellen.

Ik weet niet wat ik nu moet doen.


Ik had daar ook last van bij mijn oudje, ik heb toen deze gekocht:
https://www.divoza.com/nl/pagony-lycra-borstbeschermer

En het beschermd goed!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:07

Es_ther schreef:
Hij zit iets boven haar schoft. Dus er niet op.
Hij schuift bij haar ook niet, dus blij baasje *\o/* .


Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Denisejazz schreef:
Ik had daar ook last van bij mijn oudje, ik heb toen deze gekocht:
https://www.divoza.com/nl/pagony-lycra-borstbeschermer

En het beschermd goed!

Ik heb veel nare dingen over borstbeschermers gehoord. Ik was er namelijk ook benieuwd naar en het werd toch afgewezen. Maar toch bedankt!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:20

En gewoon een Harry s horse deken.. Die heb ik altijd voor die van mij. Die heeft ook smalle borst in heb dan met halve hals.. Die kunnen dan sowieso niet echht naar achter schuiven

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 20:24

Zondebokje schreef:
En gewoon een Harry s horse deken.. Die heb ik altijd voor die van mij. Die heeft ook smalle borst in heb dan met halve hals.. Die kunnen dan sowieso niet echht naar achter schuiven


Vroeger had ik er een van Harry's Horse. En daar was inderdaad geen problemen mee. :j

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:24

Ik heb met die van mij met smalle voorkant juist wel weer schuurplekken van Harry’s horse, maar mijn oudje heeft ook nog eens een hoge schoft.
Ik ben fan van de dekens van Drunens ruiterhuis

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:37

Kreeg deze zojuist per app door...
Met een heel zwikkie smilies.

Mijn oudje en zijn buurman.


Voorste is 27
De mijne daarachter 25.

Heerlijke ochtendrust. Voorste paard heeft niet al zijn tanden meer, vandaar die tong. Niets aan de hand, gewoon oud en rust zeg maar...


Afbeelding

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:49

Heerlijke foto. Kan je zelf ook zo van genieten als je ze zo ziet liggen.

Verharen doen ze hier nog niet. Is al wel op tijd als ze nu al verharen.

Geen idee of ik hier al eerder gereageerd heb maar ik lees hier al een hele tijd mee.
En genieten van al die oudjes <3
Mijn eigen paard is de jongste op stal. Maar mijn verzorgbeestjes zijn inmiddels allemaal de 20 voorbij.

Zal ze even voorstellen.

De jongste van de 3 is 22 jaar en word in Juni 23 jaar. Meeste zien hem nog aan als een jonge pony.
Energie genoeg en het liefste gas geven en gaan.
Afbeelding

En dan hebben we de 26 jarige. Hij is echt oud geworden de laatste jaren. Moeilijker op gewicht houden en hier en daar wat huidproblemen. Af en toe nog wat stappen maar verder geniet hij van z'n pensioen.
Afbeelding

En deze dame word in Juli 28 jaar. Is met pensioen. Af en toe zo eens borstelen en wandelen. Verder vermaakt ze zich wel op de wei.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:29

Die liggen lekker in dromenland!

En wat een leukerds heb je :).


Afbeelding
Ik had iemand wakker gemaakt :') . Haar vriendje lag ook te tukken haha.


Afbeelding
En, snoepjes? Aah toeee, ik kijk lief!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:40

Ik heb voor Lotje een nieuw deken gekocht om te voorkomen dat die schuurplekken open gaan. Hij past perfect maar steekt wel een beetje verder dan de regendeken. Is dat erg?
Ik denk dat het beter is om een natte kraag te hebben dan open schuurplekken of niet?
Afbeelding
Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:48

ow dat je niet gelijk een waterdichte koopt dat ind ik zelf altijd wel fijn hoeft er tenminste niks overheen <<)

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:49

Leuke foto s Femke en Tigra... blijft apart om te zien hoeveel verschil er nog met leeftijd en het eruit zien is met die paarden... met mensen ook uiteraard :=

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:49

Zondebokje schreef:
ow dat je niet gelijk een waterdichte koopt dat ind ik zelf altijd wel fijn hoeft er tenminste niks overheen <<)


Ik werk graag met onderdekens zodat ik meer kan wisselen van gewicht. En als ze dan gewassen moeten worden hoef ik niet voor 3 dekens toeslag te betalen voor het waterdicht maken zeg maar.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:52

ik was ze eigenlijk nooit :')

ja ik heb ze ook allemaal van verschillende grammen.. 0, 100, 200 , 300 en zelfs nog een 500 of 600 grams maar wel allemaal waterdicht. En mocht het nou echt heel de dag keihard gaan regenen dan gooi ik een 0 grams bv over de 200 heen...want heel de dag echte harde regen rdden ze meestal dan net niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:48

emilyslaluna schreef:
Ik heb voor Lotje een nieuw deken gekocht om te voorkomen dat die schuurplekken open gaan. Hij past perfect maar steekt wel een beetje verder dan de regendeken. Is dat erg?
Ik denk dat het beter is om een natte kraag te hebben dan open schuurplekken of niet?
[ [url=m/mjDHWB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAcw48.jpg]Afbeelding[/url] ]


Niet gemeen bedoeld maar ik denk dat je dekens voornamelijk schuren omdat de maat te groot is.
Wist dit eerder ook niet maar zag laatst een filmpje voorbij komen van ik meen bucas.
Die lieten zien dat veel paarden hun dekens te groot hebben en dat juist schuurplekken veroorzaakt, heb na het filmpje eens naar mijn eigen dekens gekeken en ben inderdaad tot conclusie gekomen dat al mijn dekens die dus te groot zijn inderdaad de dekens zijn die plekken veroorzaken.
Ik zal eens kijken of ik het filmpje kan vinden voor je.

Edit: gevonden!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:54

Mijn regendeken valt inderdaad te ruim. Maar mijn onderdeken die de schouderplek veroorzaakte is zeker weten gekrompen. Ik kon hem niet meer sluiten zoals eerst. Maar bedankt voor het meedenken!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:56

emilyslaluna schreef:
Ik heb voor Lotje een nieuw deken gekocht om te voorkomen dat die schuurplekken open gaan. Hij past perfect maar steekt wel een beetje verder dan de regendeken. Is dat erg?
Ik denk dat het beter is om een natte kraag te hebben dan open schuurplekken of niet?
[ [url=m/mjDHWB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAcw48.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat deze in gaat regenen! Ben alleen geen deken expert.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:04

Es_ther schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik heb voor Lotje een nieuw deken gekocht om te voorkomen dat die schuurplekken open gaan. Hij past perfect maar steekt wel een beetje verder dan de regendeken. Is dat erg?
Ik denk dat het beter is om een natte kraag te hebben dan open schuurplekken of niet?
[ [url=m/mjDHWB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SAcw48.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat deze in gaat regenen! Ben alleen geen deken expert.


Ik heb het deken maar gewoon erop gelegd. Het regent nu lichtjes en dan zal ik straks kijken hoe erg het is. Want de stof lijkt wel iets waterafstotend.

Ik twijfelde heel erg maar toen ik haar oude deken op deed, uitte ze zo veel ongemak. Ik kon het niet maken om haar met die deken te laten staan...
Ik ga ondertussen op zoek naar een regendeken met verlengde hals stuk.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:48

Is een nika deken noet wat? Die hebben van die halve halsjes, schijnen vaak ook een goede pasvorm te hebben bij smalle hals.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:09

Ik ga even brainstormen. Maar ik wil daarbij dit topic niet overspoelen met deken problemen. Daar is het namelijk niet voor. Bedankt voor de adviezen!