Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:44

Héérlijk !!!! lekker verkoeling zoeken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:12

Wat een heerlijke foto’s en filmpje zeg!
Mijn oudje lijkt er ook niet zo veel last van te hebben, drinkt wel veel maar dat is niet erg met die warmte.
Maar wel wat pofferig van al dat gras.

En helaas paar weken geleden met dr ene voorhoef op dr andere hoef geklapt waardoor stuk afgebroken is en ze nu op dr leven loopt, dus hartstikke kreupel :(
Kwestie van geduld hebben, gelukkig groeien haar hoeven redelijk hard de laatste tijd.

Ze glimt mij tegenmoet tegenwoordig :)
Afbeelding

Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:39

Superleuk, die koeien!


Tweet gedijt prima met dit weer.
In de winter altijd net ff minder.
Maar hoe heter hoe beter.
Serieus, die zou ik met 32 graden rustig nog mee op rit nemen, terwijl ik de meeste paarden zou laten staan.

Maffe Portugees.



Glimt ook als gouden spiegeltje momenteel.

Afbeelding

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:49

Ik heb ook een 'oudje'
Dit jaar heeft ze 20 kaarsjes uit mogen blazen.
Ze is ondertussen 6 jaar met pensioen en doet het geweldig <3

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn met een gepensioneerde pony, En moeite met op gezond gewicht houden.
Omdat ze echt geen enkele vorm van beweging doet wordt ze al snel te dik.

Afbeelding


Afbeelding

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:55

Oh die is wel een beetje rond ja :=

Hier niet zoveel problemen mee, beide zijn vrij laag in rang en krijgen dus niet echt de kans om zich overdreven vol te proppen.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:35

Kwam dit topic nu pas tegen, meld me ook maar even :)

Hier een oude KWPN dame van inmiddels alweer 27 jaar. Waar blijven de jaren :?
Tot haar 21e gestart in de dressuur in het ZZ-licht, ondanks haar plezier erin haar toen terug getrokken uit de sport. Daarna altijd recreatief op niveau gereden met daarbij natuurlijk de nodige buitenritten. Op haar 23e van een pensionstal naar huis toe gehaald om daar de nodige rust te krijgen en te kunnen genieten op haar oude dag. Hier is ze op stal gevallen en met haar hoofd tegen de muur geklapt -> gevolg: Oogbal geknapt. Advies tot inslapen gekregen, maar toch de behandelingen gestart & laten opereren. Met succes, haar oog hebben we kunnen behouden alhoewel deze wel in volume kleiner is geworden. Gedacht haar toen met pensioen te laten gaan ivm blind aan 1 kant, maar haar toch tegen alle verwachting in met kleine stappen op kunnen pakken. Daarna ook nog lid geworden van de PPID club, maar dit is prima onder controle. Toch nog door kunnen rijden tot een half jaar terug, artrose aan het voorbeen en snel kreupel eraan. Op de weide gaat dit prima!
Denk dat deze zomer het zadel officieel in de kast gaat blijven en ze nu toch echt met pensioen gaat.

Meet Jorine:
Afbeelding

Hier eigenlijk weinig last van de warmte, ze doet nog net zo gek. Eten en drinken is normaal. Ze kan wel zelf kiezen waar ze gaat staan incl binnen op stal. Toch staat ze bijna continu in het zonnetje te dutten 8)7

@ Moyra:
Moeite met op gewicht houden idd wel, maar dan juist om ze dik genoeg te houden. :=

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:52

Wauw, die ziet er nog goed uit!
En welkom bij de club :)

Ik heb zondag eindelijk na bijna 17 jaar onze 1e officiële fotoshoot <3
Zelf mooie jurk gekocht, en mag van een stalgenootje haar barokke hoofdstel lenen, ben er alleen nog niet over uit wat voor bit ik er in moet doen.
Op de foto met D trens die ik normaal gebruik, heb ook nog een gewone trens maar kan van hetzelfde stalgenootje ook haar stang en trens lenen, maar twijfel of dat niet too much is voor haar fijne hoofdje, wat denken jullie?
Is trouwens enkel voor de sier, ik ga niet rijden oid.
Afbeelding
En ja ze had even geen zin in foto’s _O-

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:49

Ik persoonlijk vind die D-ring zelfs nog te "grof". Eerder zo'n dun (donker koperen?) trensje.

Welkom Jana, leuke merrie!

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:47

Hier vanavond een paar fotootjes gemaakt van de oudjes. Helaas hadden ze er niet zó veel zin in, en was het gouden uur niet echt te bekennen.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:02

Maddoxx schreef:
Ik persoonlijk vind die D-ring zelfs nog te "grof". Eerder zo'n dun (donker koperen?) trensje.

Welkom Jana, leuke merrie!


Ja de D trens word hem sowieso niet, vind ik ook te grof.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:47

Ja vind em ook vrij grof.
Ik heb ook een d trens dubbel gebroken bitje maar die is niet zo groot hoor

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:17

Nee had deze ook online besteld en viel mij zwaar tegen hoe groot die eigenlijk was, maar is enkel de D vorm zeg maar, bit is voor de rest precies goed.

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:00

Vanavond komt de dierenarts voor Jazz, ik vermoed weer een hoefgewricht ontsteking. Dit had ze vorig jaar ook, of het is een diepe hoefzweer..
Dus vanavond word ze uit verdoofd en kijken of het inderdaad een hoefgewricht ontsteking is.. Hopen op een diagnose, want al ruim 3 weken in onzekerheid zitten is maar niks. Omdat ik eerst dacht of verstapt, een trap gehad etc..

Dus ben erg benieuwd vanavond.
Afbeelding

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:32

Oei, heel veel beterschap!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:52

Beterschap!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:51

Mijn oudje mag aankomend weekend weer een mendurance rijden. Dit keer 35 km in Laag Soeren. Vandaag maar weer geschoren want zijn vacht was alweer aardig aangegroeit.
Vorige maand heeft hij een mendurance van 42 km gelopen. Gemiddelde van bijna 17 km/u. Ik denk dat hij toch nog niet zo oud is

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:45

Omdat ze de vorige keer enorm mank liep, durfde de dierenarts niet gelijk uit te verdoven. Dus toen zijn er eerst röntgenfoto's gemaakt van haar rechter voet. En toen er te zien was dat er geen scheurtje zat of een botbreuk, gingen we het hoefgewricht uit verdoven. Daarna liep ze wel al beter maar nog niet helemaal goed. Ze dacht toen dat het bij het hoef katrol iets was, wat het precies was weet ik niet meer.

Maar daarna liep ze links voor ook heel erg kreupel wanneer rechts voor was uit verdooft. Dus daarna links voor ook het hoefgewricht uit verdooft. Daarna rechts nog eens het hoefgewricht uit verdoofd omdat het misschien niet voldoende was. En daarna liep ze gelukkig weer goed ! *\o/*

Dus een sedatie en daarna de hoefgewrichten behandeld en verband om heen

Dus allebei haar voor voeten is er een hoefgewricht ontsteking, en gaan we nu een traject in voor het herstel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:02

Yanaa schreef:
Kwam dit topic nu pas tegen, meld me ook maar even :)

Hier een oude KWPN dame van inmiddels alweer 27 jaar. Waar blijven de jaren :?
Tot haar 21e gestart in de dressuur in het ZZ-licht, ondanks haar plezier erin haar toen terug getrokken uit de sport. Daarna altijd recreatief op niveau gereden met daarbij natuurlijk de nodige buitenritten. Op haar 23e van een pensionstal naar huis toe gehaald om daar de nodige rust te krijgen en te kunnen genieten op haar oude dag. Hier is ze op stal gevallen en met haar hoofd tegen de muur geklapt -> gevolg: Oogbal geknapt. Advies tot inslapen gekregen, maar toch de behandelingen gestart & laten opereren. Met succes, haar oog hebben we kunnen behouden alhoewel deze wel in volume kleiner is geworden. Gedacht haar toen met pensioen te laten gaan ivm blind aan 1 kant, maar haar toch tegen alle verwachting in met kleine stappen op kunnen pakken. Daarna ook nog lid geworden van de PPID club, maar dit is prima onder controle. Toch nog door kunnen rijden tot een half jaar terug, artrose aan het voorbeen en snel kreupel eraan. Op de weide gaat dit prima!
Denk dat deze zomer het zadel officieel in de kast gaat blijven en ze nu toch echt met pensioen gaat.

Meet Jorine:
[ [url=m/LmEqzp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier eigenlijk weinig last van de warmte, ze doet nog net zo gek. Eten en drinken is normaal. Ze kan wel zelf kiezen waar ze gaat staan incl binnen op stal. Toch staat ze bijna continu in het zonnetje te dutten 8)7

@ Moyra:
Moeite met op gewicht houden idd wel, maar dan juist om ze dik genoeg te houden. :=


welkom, die ziet er nog super goed uit!

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:03

denise, hoe ziet het traject er uit, wel een geode kans op herstel?

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:22

Mag ik mij ook melden?

Ik heb een oude pony van 20, een ruin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voormalig springpony, nu alleen nog maar buitenritjes <3

Vanaf 16 graden gaat hij samen met zijn twee vriendjes 24/7 buiten

Afbeelding

In de zodra het kouder word gaan ze snachts op stal, hij staat samen met zijn beste vriend tientoi, die, ookal is hij de kleinste van de drie, de stoere hengst van de kudde is
Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we nog de merrie, waar hij ook graag mee flirt, de oude snoeper
Afbeelding

Hij voelt zich overigens nog heel fit, ben ik blij mee *\o/*

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:33

Leuk beestje! Al is 20 hier in het topic nog niet zo 'oud' geloof ik :')

Hier gaan we weer langzaamaan rustig op kleine buitenritjes. Het liefst zou hij over de velden racen als een gek, maar daar doen we zijn oude lichaam echt geen plezier mee...

Dus genieten we van de rustige stapritjes van max 1,5 uurtje <3
Afbeelding

Blijkbaar zag mijn zonnebril er lekker uit O:)
Afbeelding

Denisejazz

Berichten: 297
Geregistreerd: 01-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:21

happy2014 schreef:
denise, hoe ziet het traject er uit, wel een geode kans op herstel?


Ja gelukkig wel, ze moet nu 12 dagen apart staan in de wei. En dan rustig opbouwen met stappen en na zo veel dagen 2 minuten draven, en dit opbouwend.

Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:09

Was het vandaag bij jullie ook zo lekker weer? (met helaas vrij veel dazen...)

Afbeelding

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:41

Wij waren het weekend van de 16e en de 17e bij de Cantharel. De 16e was het inderdaad heerlijk weer!! en...wat heerlijk, bij de Cantharel gewoon geen dazen op de Veluwe. Wij staan in Lelystad vlakbij de Oostvaardersplassen en dat is gewoon niet te doen, je word helemaal opgegeten door de dazen, dus wat een verademing was dit!

Sowieso genoeten en mijn opa trok het nog allemaal prima! Wel haalde ik hem vandaag de eerste 4 passen kreupel uit stal en met longeren ook de eerste paar rondjes niet rad. Daarna was het goed, dus ik hoop dat het spierpijn is. Hij heeft ook vanacht op stal gestaan. Bij de cantarel stond hij dag en nacht op het landje, dus beter tegen de spierpijn.
Afbeelding

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:56

Oh pittig Happy. Hopelijk van tijdelijke aard.

Mijn knapperd (21) doet het erg goed op het moment.
Afbeelding
Afbeelding