Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:50

Haha, leuk is dat he :') .

Als ik voor elke “het paard van Sinterklaas!” Of “amerigo” een euro kreeg, had ik nu veel centjes denk ik :$

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:18

Ik heb nu ook een paard van Sinterklaas /3
Toegegeven, ze is niet écht spierwit, maar 't is wel een knappe schimpie <3
Afbeelding

Voorlopig staan ze nog effe apart, maar alles gaat tot nu toe rustig! Vanmiddag zetten we ze samen op het gras, spannend :):)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:38

Wat een mooie foto!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:26

Mijn paard van sinterklaas wilt geen paard van sinterklaas zijn :(
Afbeelding

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:25

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:27

jumpyhorse schreef:
Mijn paard van sinterklaas wilt geen paard van sinterklaas zijn :(
[ [url=m/JVQWZb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jezus :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:41

Sjiek ding!

Ik rijd de laatste maanden alleen maar op het western zadel van mijn nieuwe bijrijdpaard, en probeerde laatst heel even z'n dressuurzadel uit... Holy oliebol, dat ding zit echt voor geen meter :=
Weet niet of het aan mij, het zadel, of het feit dat het een dressuurzadel is, ligt.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 14:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:19

Afbeelding

"krabben aub"

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 22:24

jumpyhorse schreef:
Mijn paard van sinterklaas wilt geen paard van sinterklaas zijn :(
[ [url=m/JVQWZb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg _O- wel ernstig gevalletje hoor haha


Nobel01 schreef:
Op zijn ouwe dag nog verplicht een nieuw zadel moeten kopen, mijn oude zadel was de boom van gebroken. Was het zeker niet van plan, maar nood breekt wetten ;)
[ [url=m/K4HOx1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar ben ik ook wel eens bang voor dat ik noodgedwongen toch een ander zadel moet kopen, tot nu toe gelukkig nog niet.
Maar mooi zadel, ziet er heel fijn uit!


Maddoxx schreef:
[ [url=m/VsCtgl.jpg]Afbeelding[/url] ]

"krabben aub"

Hihi, schattig!
Kan je toch geen nee tegen zeggen toch <3

Mijn oudje doet het ook wel weer redelijk goed laatste tijd, heb haar natuurlijk weer opgepakt en dat gaat prima, krijg mijn oude maatje weer terug dus dat is super fijn.
Doet haar goed weer aan het werk, ze word ook iets losser en krijgt alweer iets bespiering terug.
Vriendin gaat mij komende week helpen met rechtrichten, zij doet de opleiding daar ook van dus ik denk dat daar ook veel uit te halen valt.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:37

haha grappige foto's ! Mijn paardje werd vroeger ook als sinterklaas paard gevraagd..nooit gedaan want die van mij was en is altijd beetje drukjes buiten haha..

ik heb niet eens een zadel meer..vorig jaar verkocht...ze vind het toch niet leuk meer en heeft een tumor net voor der singelplek zitten dus ja..denk dat is mss niet zo fijn ;-)

was wel even een definitief dingetje om die te verkopen..

:+
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:00

Dat geloof ik zondebokje, denk toch dat het een van de laatste dingen zou zijn die ik zou verkopen, ook al ligt dat zadel inmiddels als dikke 3 maanden te verstoffen.


Helemaal leuk, vriendin van mij gaat morgen helpen met het rechtrichten van mijn oudje, zal haar vast goed doen, ook wel heel leuk weer eens wat anders te doen.

Madame had gisteren ook besloten dat ze een zwarte wou worden geloof ik _O-

Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:15

ja met dit weer ontkom je niet aan zwarte paarden haha..

nou moet zeggen dat ik mn zadel van onze fanatieke tijd nog wel heb hoor :) dit was een tussen zadeltje waar toen de tijd mn verzorgster beetje op reed...ik heb er niet meer fanatiek op gereden dus had er niet heel veel waarde aan. maar toch is het gek om hem dan weg te doen

:+
Theeleuter :9k

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:36

Lijkt me ook heel raar hoor!

Haha, heerlijk die zeepaardjes :') .
Stiekem toch wel blij dat ze een dekentje op heeft, anders was de schade niet te overzien geweest.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:43

Anders ik wel haha, dekentje af en het lijkt allemaal wel mee te vallen :)

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:46

Gelukkig is het er zo af als het opgedroogd is :) alleen met die hele dikke haren op der hals zit het soms wel goed ingeklonterd :=

:+
Theeleuter :9k

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:48

wat denken jullie... zit te twijfelen of ik van stal zal wisselen...maar vind het zo moeilijk met een 29 jarige. Opzich staat ze wel ok..gaan vanaf morgen wel weer naar binnen tot het land weer wat beter is. Ze heeft het wel naar der zin naar mijn idee..maar stalling gaat fors omhoog en ikzelf heb het echt totaaaal niet naar mn zin daar. Zoveel prutsmuts en daar heb ik echt zo n geen zin in. Andere stal gaan ze ondanks alles altijd naar buiten dus dat is wel fijn. Maarja die verhuizing ik zit er zo tegenop. Nou moet ik zeggen dat ze al aardig wat keer van stal veranderd is helaas...en daar toen geen last van had...paste zich prima aan.. maar had zo graag gewild dat dit der laatste plek zou zijn. Maar ergens zegt mijn gevoel dat ik het wel moet doen...zo moeilijk

:+
Theeleuter :9k

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:52

Maar komt ze dan nu helemaal niet meer buiten?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:06

zolang het land te nat is staan ze op stal... uiteraard zorg ik wel dat ze zoveel mogelijk buiten komt..maar dat is dan dmv wandelen en paddock. Maar dat wandelen was ze vorig jaar ook heel snel zat

:+
Theeleuter :9k

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:12

Maar ze komen niet standaard elke dag een poos buiten?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:27

nope nu niet met dit weer...in deze regio mag je al van geluk spreken als onze ouwetjes mss volgende week naar buiten mogen. Andere paarden komen helemaal niet meer de wei op :( en dan nog maar niet te spreken over hoelang de eigenaren ze eruit halen op die dagen :x

de groep waar ik mee sta wil ze sowieso in de winter maar 3 uurtjes buiten hebben...omdat ze het dan zat zijn... vind het veelte kort. Met slecht weer gaan ze inderdaad vervelend doen en willen ze naar binnen...maar die van mij opzich wil altijd wel blijven staan maar als ze gaan flippen dan flipt ze mee...

:+
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:29

Oef als je paardje niet meer buiten komt behalve wandelen etc zou ik denk ik toch wel van stal veranderen.
Helemaal omdat je al zegt dat hij zich makkelijk aanpast, het is wel belangrijk dat je het zelf ook nog leuk vind op stal toch.

Heb hier ook wel eens getwijfeld om te verhuizen maar kan niks beters vinden als waar ik sta, redelijk goedkoop, staleigenaar wil alles wel voor je doen, paarden komen elke dag op het weiland, ook in de winter van 9 tot 15 uur.
Alleen is de bak hier niet zo geweldig en vind ik dat ze op een relatief kleine wei staat waar ze geen gras hebben en niet bijgevoerd worden.
Maar goed, ze doet het er prima op en krijgt sochtends en savonds een berg hooi wat nooit op is.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:57

Nou inderdaad! Ik vind buiten staan wel echt heel belangrijk.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:02

Ik zou ook veranderen, buiten komen vind ik inderdaad erg belangrijk!
Mijn oudje doet het stukken beter nu ze 24/7 buiten staat dan toen ze nog 's nachts op stal stond...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers