Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:24

We rijden ongeveer 3 x per week lekker recreatief.
Dit hoofdstel heb ik niet meer . Heb nu de multi bridle.
Dit hoofdstel kwam van equiplay .


Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:45

Leuk schimmeltje tylando!
Van plat liggende paarden in de wei heb ik geen last. Doet de mijne niet. Enkel in de stal normaal liggen maar dat doet die alleen als ik er niet ben.

Eergisteren mocht die een stukje mee naar buiten. Hij is wel echt te dik aan het worden. Zag het sowieso al maar merkte het nu ook aan het zadel. Alleen dat paard eet niks. Hij staat al in een kudde die overdag op de wei geen extra hooi bijkrijgen (hij heeft wel grasjes). Verder krijgt die alleen hooi in de stal en 2x per week een beetje slobber om zn medicijnen door te mengen :+ hoe doen jullie dat?
Ik ga ook nog maar ff bij stal dubbel checken of ze hem echt geen brok bij geven.

Veel voer verminderen kan ik dus niet en meer bewegen kan ivm blessure ook niet :n

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:32

Lastig is dat. Geen idee hoe je dat op moet lossen.

Ik ben gister met mijn 20 jarige het bos in geweest. 13 april gaan we naar het strand. Dat is echt mijn kleine meisjesdroom.

Afbeelding

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:32

Dat is wel heel lastig dan ja, mag je ook niet aan de hand stappen oid?

Mooie foto emptywords!

Mijn oudje staat normaal met 2 andere merries in de wei, gisteren is er 1 weg gegaan dus nu nog maar met zn 2en, alleen de merrie waar ze nu nog mee staat is heel erg op dr zelf, dus die van mij loopt nu de hele tijd te ijsberen en onrustig te zijn, erg zielig, ze mist haar vriendinnetje denk ik.
Ze kan wel neuzen met de paarden naast haar in de wei en staat daar nu ook de hele tijd in de buurt. Ga de staleigenaar toch maar vragen of ze bij de 2 andere paarden in mag, geeft haar meer rust denk ik, vind het wel sneu zo.

Gisteren nog even gereden, merk wel dat alle paarden van stal behoorlijk snel staan te pompen als ze aan het werk moeten, was gisteren ook wel erg drukkend weertje.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:34

Kan je de weidegang niet wat beperken? Bijv door paddocks of een uitloop etc? Denk namelijk dat hij alleen maar zal aankomen nu het gras meer zal gaan groeien..

En wat krijgt hij savonds? Hooi is sowieso armer dan kuil. En eventueel wat stro erdoor mengen? Dat is buikvulling maar niet zo zeer dikmakend.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:56

Vidar is niet fit.
Morgen komt de DA. We denken licht tegen HB aan. Heb em voor nu shot duivelsklauw en echineaforce gegeven.
Hij is sloom , in zichzelf gekeerd en tilt heel af en toe voorbeentjes op terwijl hij er wel op steunt. |(

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:08

Oei dat is niet best. Voor de zekerheid maar ff alle suikers, granen en zetmeel uit het dieet halen.
Beterschap!!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:09

Ja die krijgt ie al niet

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:42

Afbeelding
Wat vinden jullie van mijn dame van 35.
Let niet op haar grizzly beer vacht :)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:52

Wow dat vind ik er nog goed uitzien hoor voor 35
Oef sterkte tylando. Hopelijk gaat het snel beter.

Nandos, daar heb je zeker denk ik een verbeterpunt te pakken waar winst valt te behalen. In principe hebben wij geen paddocks oid, alleen maar weide. Maar ga er van de week even met de staleigenaar over babbelen wat we kunnen doen. Misschien heeft die ook hooi liggen wat iets armer is en ik vermoed dat het er inmiddels weer ingeslopen is dat ze hem brok geven ipv mijn gevraagde handje voor het idee haha. Ik durf hem niet op een andere wei te zetten want hij heeft er twee jaar over gedaan om zijn draai te vinden in de groep.
Hij mag wel wat bewegen maar niet te intensief; complexe blessure. Ene DA zegt dat die niks meer mag de ander zegt misschien kun je wat met hem doen.

Het is wel typisch hoor. ‘Vroeger’ gingen we met hem naar de DA omdat er geen vet aan te krijgen was.. :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:15

Idd die ziet er echt goed uit!! Ik hoop dat die van mij ook zo oud mag worden *D

Misschien anders een stukje wei afzetten, en zo tijdelijk even een primitieve paddock maken. En dan water en hooi in de paddock uit elkaar, dan moet hij sowieso bewegen :Y)

Ik heb ook goede dingen gehoord over glucobalance, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:16

Misschien kent iemand van jullie haar nog wel als Britta van Manege De Horst uit Groesbeek.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:38

Ja dat is sowieso wel een optie. We hebben een aantal kleine weitjes voor paarden individueel als ze iets hebben. Die weitjes zijn vaak snel kaal gegeten in de zomer omdat ze zo klein zijn. Enige nadeel is weer dat ik hem dan uit de groep moet halen en die alleen staat dus ga eerst ff kijken (hopelijk vanavond) of we ander hooi kunnen krijgen. Denk dat er gewoon ontzettend veel voedingsstoffen in het hooi hier zit. Super goed natuurlijk maar schimmie moet op gaan passen met zn gewicht :+
Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je vooral zijn buik we een beetje


Afbeelding
Dit was 2,5 a 3 jr geleden gok ik

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:52

Ik geef al jaren glucobalance . Echt superspul.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:59

Nou hij stond licht tegen HB aan. Vandaag liep ie vrij goed. Nu kuurtje buut en 2 weken vakantie voorlopig.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:19

@Britta31
Leuk dat je een manege pony hebt gekocht, Britta zal wel lekker genieten bij jou !!

@Queelens
Als ze ouder worden worden die buiken natuurlijk altijd wat slapper/hangeriger. Wel goed dat je het zo goed in de gaten houd, die oudjes kunnen toch echt een stuk minder hebben.. Niet dat je hem straks hoefbevangen hebt staan. Een klein weitje misschien met een vriendje is ideaal denk ik :j

@Tylando
Merk jij ook positief iets mbt de cushing door de glucobalance? Ik heb gedacht dit te geven aan die van mij omdat ze hoefbevangen is geweest, heb ik het uitgeprobeerd maar ze at het niet zo graag..

Beterschap! Goed dat je er op tijd bij bent!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:32

Pff wat een weer vandaag zeg :(

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:41

Ja ik merk een soepelere hals en minder vet ophopingen.
Ik gebruik het als ondersteuning. Hij eet het goed .
Verder ben ik begonnen met de hypo balance maar dat moet zich nog uitwijzen
Laatst bijgewerkt door tylando op 13-03-18 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:43

Ja heb net mijn 0 grams deken omgewisseld voor een 200 met hals :=

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:55

Haha die van mij stond nog onder 200 gram met hals, al had ik dit weekend haar zonder hals.
Maar goed eigenlijk vind ik het te warm maar ze is geschoren.

Es_ther

Berichten: 18704
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:18

Hier 200 grams..
Hier vooral echt vieze miezer regen..
Ik wil het weer van zaterdag, zon en warmte :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Queelens

Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:24

Nandos; precies, beter vookomen dan genezen :)
Ik heb gisteren geregeld dat die op stal hooi krijgt in plaats van voordroog en er was weer ingeslopen dat die 2x per dag 1/2 kilo brok kreeg dus dat gaat terug naar een handje voor het idee ;) het is helaas maar totdat ze april/mei 24/7 de wei op gaan maar tegen die tijd kijk ik weer opnieuw wat ik kan doen. Hopelijk is er een weidemaatje waar die het mee kan vinden die ook even op wat schraler rantsoen moet ofzo.

Het was gisteren inderdaad vies weer. Die van mij staat onder zijn bucas rain maar hij heeft gewoon zijn winterharen nog

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:39

Ja hij stond gister onder 200 gram en vandaag weer onder 0 gram

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:39

Hier blij blij met mijn nieuwe touwhalster <3 zometeen even passen. Meteen een paar western teugels mee besteld voor het geval dat we straks toch weer mogen rijden, en omdat ik ze nu als halstertouw en later bij m'n eigen paard kan gebruiken :D


Afbeelding

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:12

Mooi! :)

Ik heb een tijdje geleden zelf ook 1 aangeschaft, vind hem heel fijn, heb alleen het idee dat die van mij niet heel goed past onder aan de kaak.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers