Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:06

precies dat inderdaad. Glowy heeft een slecht gebit en moet gewoon regelmatig naar de tandarts en omdat ze hooi niet geheel goed kan verwerken moet ze in de winter bijgevoerd worden. Toen we haar kochten was ze uitgehongerd, niet omdat ze geen eten kreeg maar omdat ze niet kón eten en dan heb je als paard daar gewoon dikke vette pech.

Different isn't bad, it's just not the same


Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:49

Wat leuk

Ik heb Diego One Verano in 2007 daar gekocht
(Naam toen zelf verzonnen)
Vanaf toen zijn de ook de naam Verano achter ieder paard gaan zetten <3

Diego is nu 12 en nog steeds een binkie <3


Afbeelding

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:17

Die is knap!

RoosxSablo

Berichten: 3
Geregistreerd: 18-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-16 15:39


Vallen, opstaan, knokken en doorgaan

Http_Daphne
Berichten: 1
Geregistreerd: 19-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:41

RoosxSablo schreef:
Hoi allemaal,

sinds twee maanden ben ik de trotse eigenaar van Sablo de Verano.
Het gaat heel goed met hem en doet het al super goed voor de korte tijd dat hij bij mij staat.
Grappig genoeg sta ik in totaal met 3 (!) andere paarden op stal die ook van het Fjordenpaard komen.
Marley, Dennis en Wolinka.

Ik heb dit topic geopend omdat ik heel benieuwd ben naar verhalen en foto's van jullie paardjes van het Fjordenpaard/El Rancho. Dus kom maar op! :P
(Een paar foto's van mijn lieve Sablo ♥)
[ [url=m/vMOuRt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSx1lv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EUNPw8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een de Verano! Ik heb Orange de Verano overgekocht! En ben ontzettend blij met hem.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:48

Ze hebben er hele leuke niet doorsnee paarden.
Die van ons komt er niet vanaf, ik een fjord.

Maar leuke paarden hebben ze zeker, heb ze, voordat Ollie van ons werd, wel vaak bekeken.

Veel plezier met je leuke paard

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:00

Leuk dat ik dit topic tegen kom, ik heb mijn oog laten vallen op een veulen van daar die op hun site staat. Maar ik twijfel een beetje gezien de verschillende ervaringen die ik lees. Zijn de veulens verder mensen gewend dat iemand weet?

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:02

Ja, de veulens zijn mensen gewend. Met de ponykampen komen er elke week kinderen in de veulenweide :)

<3

RoosxSablo

Berichten: 3
Geregistreerd: 18-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 23:25

gekvanfleur schreef:
Leuk dat ik dit topic tegen kom, ik heb mijn oog laten vallen op een veulen van daar die op hun site staat. Maar ik twijfel een beetje gezien de verschillende ervaringen die ik lees. Zijn de veulens verder mensen gewend dat iemand weet?


@gekvanfleur jaa het zijn hele lieve en de meeste ook sociale veulens! Sommige zijn toch nog wel van nature verlegen, maar met een beetje geduld zijn ze er zo overheen. Naar wie wil je gaan kijken als ik vragen mag?

Vallen, opstaan, knokken en doorgaan

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:18

Niet alleen met ponykamp ook met het volwassen kamp gaan ze vaak veulens kijken! Dus worden heel vaak geaaid :o

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:29

troi schreef:
Het is bij veel grote stallen zo dat het recht van de sterke geldt. Als een paard het niet red op normaal voer, de (half) jaarlijkse bekapbeurt en gemiddelde medische aandacht dan gaan ze dood. In alle eerlijkheid snap ik ook wel dat ze geen tijd hebben om individuele paarden dagelijks extra bij te voeren en regelmatig de dierenarts te laten komen. Het is geen hobby bedrijf natuurlijk..

Maar goed, misschien wat off topic
Ergens wel erg om te lezen. Ook een groot bedrijf moet aandacht hebben voor het individuele paard. Als een paard te mager/dik is hoor je dit te onderzoeken en er iets aan te doen.

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:47

Riel schreef:
troi schreef:
Het is bij veel grote stallen zo dat het recht van de sterke geldt. Als een paard het niet red op normaal voer, de (half) jaarlijkse bekapbeurt en gemiddelde medische aandacht dan gaan ze dood. In alle eerlijkheid snap ik ook wel dat ze geen tijd hebben om individuele paarden dagelijks extra bij te voeren en regelmatig de dierenarts te laten komen. Het is geen hobby bedrijf natuurlijk..

Maar goed, misschien wat off topic
Ergens wel erg om te lezen. Ook een groot bedrijf moet aandacht hebben voor het individuele paard. Als een paard te mager/dik is hoor je dit te onderzoeken en er iets aan te doen.
Helemaal mee eens
Ik heb helaas moeten besluiten Glowy in te laten slapen. De jaren lange verwaarlozing had dusdanige schade aanricht dat het niet meer eerlijk was nog door te gaan

Different isn't bad, it's just not the same

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:00

Wat jammer om te lezen! Sterkte!

Ik ben het niet helemaal eens met de berichtjes hierboven! Als een paard ziek is wordt hier echt wel alles aan gedaan! :) maar daar gaat dit topic niet over natuurlijk.

Wat leuk gekvanfleur dat je interesse hebt in een van de veulens! Ze worden inderdaad veel geknuffeld, zeker in het kampseizoen!

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:03

Ik ben het er ook niet mee eens britt. Heb er 2 paarden gekocht en heel erg veel plezier van gehad :)
Ja er moet even een hoefsmid bij en een tandarts. Maar ze laten hun paarden paard zijn en zijn oersterk. Heb nog nooit verwaarloosde paarden gezien in al die jaren.

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:42

even een tandarts erbij, hadden ze dat voor Glowy maar gedaan dan was ze nu niet dood geweest

Different isn't bad, it's just not the same

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:54

Http_Daphne schreef:
RoosxSablo schreef:
Hoi allemaal,

sinds twee maanden ben ik de trotse eigenaar van Sablo de Verano.
Het gaat heel goed met hem en doet het al super goed voor de korte tijd dat hij bij mij staat.
Grappig genoeg sta ik in totaal met 3 (!) andere paarden op stal die ook van het Fjordenpaard komen.
Marley, Dennis en Wolinka.

Ik heb dit topic geopend omdat ik heel benieuwd ben naar verhalen en foto's van jullie paardjes van het Fjordenpaard/El Rancho. Dus kom maar op! :P
(Een paar foto's van mijn lieve Sablo ♥)
[ [url=m/vMOuRt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RSx1lv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EUNPw8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een de Verano! Ik heb Orange de Verano overgekocht! En ben ontzettend blij met hem.


Ah wat leuk ik heb jaren terug ( 2009 geloof ik) nog Orange als mijn ponykamp pony gehad. Was echt een leukertje hehe

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:08

Van schreef:
even een tandarts erbij, hadden ze dat voor Glowy maar gedaan dan was ze nu niet dood geweest



Ik begrijp dat je haar gekocht had op de markt. Heb je haar daar niet al door de dierenarts laten controleren? Waarom heb je haar gekocht dan als je wist in wat voor conditie ze was?

Niet gemeen bedoelt hoor maar komt nu over alsof je achteraf klaagt terwijl je er vooraf al van op de hoogte had kunnen zijn.

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:43

Ik klaag daar niet over, ik weet in wat voor staat ze was toen ik haar kocht(al bleek het veel erger dan gedacht)
Ik reageer alleen op het bericht dat jullie het niet eens zijn met Riel haar oprmerking terwijl ik kort geleden het bewijs heb moeten laten gaan. Een paard wat gezond oud had kunnen worden als zij er maar eerder een dierenarts bij hadden gehaald.

Different isn't bad, it's just not the same

AnoukvB

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:12

Sterkte met het verlies van Glowy @Van :(:)

Ik ken Henk en José en als zeer vriendelijke mensen. Ze hebben een meer natuurlijke manier van houden van paarden, wat soms ook wat harder is dan bij een gemiddelde Nederlandse stal, maar zorgen wel goed voor ze als er iets mis is. Ik ben er zelf nog nooit een mager of verwaarloosd uitziend paard tegen gekomen. Daarnaast ben ik voorstander van deze manier van paarden houden, ten opzichte van een groot aantal pensionstallen en manege's waar paarden al snel 22 uur per dag op stal staan. En zo zijn er nog een paar voordelen waarom ik graag een paard daar wilde kopen.

Ik ben nu bijna 3 jaar eigenaar van Afra de Verano. Zoals alle paarden daar nog met niks bekend behalve buitenritten, maar nu kan ik alles met haar. Ik zal later wat foto's plaatsen :D Ts en Sablo heb ik al een keer gezien in het Amsterdamse bos, toeval maar erg leuk :) Daarnaast staan Jody de Verano en Jellow de Verano bij mijn in het dorp, op andere stallen.

Afra <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:33

Van schreef:
even een tandarts erbij, hadden ze dat voor Glowy maar gedaan dan was ze nu niet dood geweest


wat een vervelend bericht om te lezen, sterkte met je verlies van Glowy.

(mag ik vragen wat ze had?)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:52

Diego helaas moeten laten gaan na 10 jaar plezier van hem gehad te hebben |(
Wat een top pony was het zeg <3

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Eigen paarden van Het Fjordenpaard/El Rancho de Verano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:18

Ik zag je topic ja, heel naar en heel veel sterkte toegewenst!

AnoukvB

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:30

Wat een verdrietig nieuws en nare ziekte, heel veel sterkte Wendy! :(:)
Hij was een prachtige verschijning <3

Afra <3

Van

Berichten: 6523
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:36

kwita schreef:
Van schreef:
even een tandarts erbij, hadden ze dat voor Glowy maar gedaan dan was ze nu niet dood geweest


wat een vervelend bericht om te lezen, sterkte met je verlies van Glowy.

(mag ik vragen wat ze had?)
Doordat ze jarenlang niet goed heeft kunnen eten zijn haar organen beschadigt. Het leek in eerste instantie de goede kant op te gaan maar in het najaar kreeg ze een flinke terugval,het was dweilen met de kraan open.

Wendy1978 sterkte met het verlies van Diego

Different isn't bad, it's just not the same

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:21

Ik vond Henk ook altijd maar een aparte, norse en niet al te vriendelijke man om te zien :') Maaaar wel met hart voor z'n beesten, naar mijn idee altijd meer dan voor mensen ;)

Over de hoefsmid, ik heb al een paar keer gezien dag Henk zelf de hoeven van zijn paarden bijvijlde indien nodig (zoals tegenwoordig iedereen zichzelf natuurlijk bekapper noemt) en vond ze altijd hele vriendelijke paarden hebben en een heerlijke manier van hoe ze het hele jaar buiten stonden in een grote kudde!

Ik heb er nog even over getwijfeld Jamilla te kopen toen ik opzoek was, maar uiteindelijk voor een 'echt' springpaard gekozen (niet van fp)
Begreep wel dat zij inmiddels verkocht is, toevallig ook een bokker? :) Ben heel benieuwd hoe het met d'r is :D
(Ik ben 172, dit paard was de definitie van 'tank' _O- )

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Eva1975, Liesje89, Poosje81 en 91 bezoekers