[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:22

Veel goede dingen gehoord over cydectin pour on. Ik ha zo eens vragen aan de DA! Ze zijn onderweg en ben rete zenuwachtig..


Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:49

_Dominique schreef:
Veel goede dingen gehoord over cydectin pour on. Ik ha zo eens vragen aan de DA! Ze zijn onderweg en ben rete zenuwachtig..

:(:) hou ons op de hoogte.

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:00

Hoeraaaaaa geen CPL! *\o/*

Deze DA had hier veel kennis over gelukkig en kon mij met zekeheid vertellen dat het geen CPL is.

We gaan behandelen tegen mijt nu met ByeMite en heb Vetaderm gekregen om de wonden mee te smeren. Dit is echt een hele grote opluchting en er valt een enorme last van m'n schouders af. DA heeft meteen gekeken hoe ze liep en ze liep weer helemaal zuiver. Kunnen dus weer lekker aan de bak! Nouja vandaag niet want na dit weer is zelfs onze rijbaan een zwembad geworden. :')

Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:14

Tijdje niet gereageerd hier, dus even alles snel bijgelezen.

Fijn dat ze geen CPL heeft *\%/* *\%/*

Is alweer een tijdje geleden inmiddels maar wil het toch even zeggen.
Fijn hé? Dat je paard ergens halverwege besluit om te gaan liggen..
De mijne besloot anderhalve maand geleden een mooie sliding in de hoek van de bak te maken.
Paard zelf gelukkig ongedeerd maar mijn vrienden noemde mij ''rainbowleg'' dusja haha. Been is inmiddels weer normale kleur maar nog steeds wat dik en gevoelig.

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:06


Willeminoo
Berichten: 7
Geregistreerd: 22-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:57

_Dominique schreef:
Hoeraaaaaa geen CPL! *\o/*

Deze DA had hier veel kennis over gelukkig en kon mij met zekeheid vertellen dat het geen CPL is.


Hoe heeft jouw dierenarts vast kunnen stellen dat het geen CPL is? Mijn paardje zou het ook kunnen hebben namelijk, volgende week komt de dierenarts langs maar ik kan nergens vinden hoe ze CPL kunnen vaststellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:21

Mijn DA heeft gevallen behandelt waarin het wél CPL was en kon naar eigen zeggen zo de vinger erop leggen dat het mijt moest zijn bij die van mij.

1 dag voor mijn vakantie (30 juli) heb ik haar de eerste keer gewassen met ByeMite, een lief stalgenootje ging vervolgens voor mij de plekken smeren met Vetaderm (op advies van de DA meegekregen). Ik ben sinds 1 aug weer thuis en toen weer gewassen met ByeMite.

Dr sokken waren flink aangegroeid dus die heb ik eerst geschoren. Haar voorbenen waren echt prachtig slank geworden en dr achterbenen waren al helemaal verbetert! Heel veel ribbels zijn gewoon verdwenen als sneeuw voor de zon. Kon wel janken van geluk!

Ze heeft geen wonden, korsten of plekken meer ook. Vetaderm en ByeMite hebben dus geweldig geholpen. Heb dr benen echt lekker flink opgeschoren dus ziet er echt super uit. Behalve dat ze dr achterbenen echt onderpoept. _O- Zal zo eens een foto plaatsen.

Er is nog wel wat verdikking natuurlijk op die achterbenen maar dat heeft gewoon tijd nodig.

Verder zijn we weer druk aan het trainen geslagen. Datzelfde stalgenootje heeft dr flink aangepakt tijdens mn vakantie, vooral met longeren! Dat deed ze bij mij simpelweg gewoon niet en het was altijd strijd. Ik raakte er altijd zo gefrustreerd van dat ik de moed gewoon had opgegeven en nu loopt ze gewoon als een engeltje aan de longe! :D

Verder ben ik ook druk bezig met het uitproberen van verschillende bitjes. Momenteel rijden we met een onderlegtrensje die ik vorige week heb ovegekocht van iemand en ze loopt hier echt heel fijn op!

Daarnaast heb ik ons aangemeld voor de clinic Horse Agility tijdens Horse Event! Volgende week is de uitslag dus ik ben echt heeel benieuwd!

Muga

Berichten: 2066
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:52

Wat een goede berichten!

So much <3

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:28

Wat fijn om te horen! zoveel goed nieuws :)
Ben benieuwd naar nieuwe foto's

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:31

Oeps vergeten foto's te maken. :=

Vandaag zijn we echt onwijs hard aan het werk gegaan in de bak. En dit werd beloond met voor het eerst hele stukken nageeflijk lopen in stap. <3 Zo gek om die vooruitgangen te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=fB8WVke_YVI

Tijdje terug eens een video geplaats met allerlei filmpjes. Morgen is ze alweer 11 maanden bij mij. Niet te geloven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:26

Ons eerste springlesje vandaag ging top! Laatste sprongetje eens zonder zadel gesprongen. Ze is echt zo vreselijk braaf maar moet gewoon een stuk sterker worden in de achterhand.

Zal even het hele korte filmpje prive op Youtube zetten!


Namira542

Berichten: 1060
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:41

Goed bezig jullie! Fijn dat beter gaat met Tinkerbell _/-\o_

Kattenvrouwtje :o
Helga v. Alteveer *11'05'1993 - †16'10'2017 Y;(

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:27

Ziet er goed uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:33

Eh morgen komt de DA. We gaan even uitsluiten of ze drachtig is of niet.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:43

Oh? Zou ze gedekt zijn geweest dan?

Wel fijn om jullie vorderingen zo te zien! En handige tips ivm de mijt. Misschien pas ik die zelf ook toe. :j

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:32

Die kans bestaat idd, door een ruin die niet lang daarvoor gecastreerd was. Dat verhaal vertel ik liever in pb.

Bilspieren zijn blub, het deel voor de spenen is ook gezwollen. Het klopt gewoon niet, ze valt niet af in vergelijking met wat ik haar voer en hoeveel we trainen. Ze is gewoon niet slanker geworden.

Melk spoot er uit. Er werd door iemand anders een uierontsteking vermoed, alleen het voelt niet warm, ik mag er zonder problemen aan zitten en er komt geen pus of bloed uit ofzo.

Ze is dan ook weer niet tonnetje rond ofzo. Zucht.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:10

Wat een leuk paardje! Echt een prachtige tinker! Ik kom volgen! Spannend wat de da zegt over of ze drachtig is of niet.

[o]

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:08

_Dominique schreef:
Die kans bestaat idd, door een ruin die niet lang daarvoor gecastreerd was. Dat verhaal vertel ik liever in pb.

Bilspieren zijn blub, het deel voor de spenen is ook gezwollen. Het klopt gewoon niet, ze valt niet af in vergelijking met wat ik haar voer en hoeveel we trainen. Ze is gewoon niet slanker geworden.

Melk spoot er uit. Er werd door iemand anders een uierontsteking vermoed, alleen het voelt niet warm, ik mag er zonder problemen aan zitten en er komt geen pus of bloed uit ofzo.

Ze is dan ook weer niet tonnetje rond ofzo. Zucht.

Do. Is het van die ene ruin die ik misschien ken? :x

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:29

[KS] Is mijn paard drachtig?

Bell niet drachtig, toch wel heel jammer stiekem. -O-

Maar dit gevoel van misschien een baby bel krijgen was zo geweldig dat ik wel heb besloten om haar te laten dekken in 2018.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:31

_Dominique schreef:
[KS] Is mijn paard drachtig?

Bell niet drachtig, toch wel heel jammer stiekem. -O-

Maar dit gevoel van misschien een baby bel krijgen was zo geweldig dat ik wel heb besloten om haar te laten dekken in 2018.


Helaas voor nu, maar leuke toekomst plannen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:29

Ik snap dat je er dan uiteindelijk toch naar verheugd. Jammer!

Heb je al een idee qua hengst moest je haar laten dekken dan? :D

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:42

Geen Tinker of sokkenpaard in ieder geval. :o

Stokmaat vanaf 1,45 m, de rug mag wat langer en een mooi kleurtje is ook wel heel tof. Verder geen idee waar ik nu met deze kleine eisen aan moet denken. Of wat ik zou willen verbeteren aan een nakomeling van Bell.

Jullie mogen meedenken! Graag zelfs! :D

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:04

Welsh Cob lijkt me een leuke combi. :j Zijn ook zeker enkele mooie hengsten van.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:26

Wat leuk! Ik dacht ook gelijk aan een welsh cob! Verder zou ik eerst kijken naar wat je van Tinkerbell zou willen behouden, haar sterke punten, vervolgens kijken met welke hengst je haar zwakke punten kan verbeteren :)

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:47

Krijg wel veel commentaar dat ik binnen het ras moet blijven fokken. Maar goed, het is mijn paard en mijn keuze denk ik dan. :)

Zaterdag een erg pittig lesje gehad. Groepslesje met 4 man. Ik raakte echt gefrustreerd door de drukte dus dat doe ik ook niet meer. Balkjes lopen gaat ook steeds beter!

Gister gelongeerd en ook dat doet ze nu! Dat was eerst echt altijd strijd en een hoop ruzie met Bell. Nu is ze mega braaf!

Vandaag ga ik samen met een vriendinnetje en rondje Vlietlanden doen. Hebben we lang niet meer gedaan! :)

Ook ga ik een trainingsplanning maken. Met week A en week B. Ben nog erg aan het zoeken wat optimaal zou zijn voor haar. Wil 1x per week springen/balkjes en haar 2 dagen vrij geven. Ook 1-2x per week longeren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AVdB96, Babe02, Dartel, Freekfuchs, Paardennamen, Pova, Rex_Rolfo, TurboDi, W1ckedWitch en 105 bezoekers