[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:57

Wat een leuk Topig, ik ga je ook volgen hoor. Betreft je fok-doel is nog niet eens zo raar hoor. In Ierland zijn er ook genoeg Tinker kruisingen die populair in de cross wereld, puur omdat ze sterk en moedig zijn


Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:59

Goh, die commentaar is echt niet slecht bedoelt en snap hun standpunt wel. Ik denk bv. dat Brown Sugar wel een geweldig leuke combinatie zou zijn :j Zijn nakomelingen zijn ook leuke beestjes met weinig sok.

Groepslessen is idd altijd stressen, geef mij maar privéles. :o Klinkt als een strak trainingsplan, wel fijn als je dat zou kunnen aanhouden.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:21

@Secretly, leuk en gezellig! :D Ja klopt daar heb ik ook erg veel over gelezen!

@Jacky, Ja echt verschrikkelijk. _O- Ik was constant met andere bezig die mij hopelijk niet gingen afnsijden dan dat ik echt met haar en mij bezig was.

Ja ik hoop dat dat gaat lukken! Ik ga zo eens puzzelen. Nu eerst maar even aan school werken, 6 herkansingen staan voor eind augustus.. -O-

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:43


Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:43

Euhm, ben benieuwd wie van de meelezers dat duimpje omlaag heeft gegeven aangezien de video alleen te zien is wanneer ik de link deel met iemand. := Ben benieuwd.

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:50

Wat een hele verbetering al ! Jullie gaan de goede kant op :)

kerstmuts

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:14

9 september staan wij op Horse Event! We gaan mee doen aan de clinic Horse Agility! *\o/* *\o/*

Heb er zoveel zin in, maar ook onwijs spannend!
30 aug komt de DA om te enten. Zit dan gewoon op 3 dierenartsrekeningen te wachten, au au.. :=

En en en! Gister ging Bell een plekje zoeken om te rollen, dus ik bleef 'down down down' herhalen. Ze ging liggen en ik kon er zo bij zitten! Helaas had ik toen geen voerbeloning. Dus vandaag poging 2 en ja hoor! :D

Caitlin_K
Berichten: 3746
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:27

Yay, het commando wat Ilayla ook kreeg hahahahah :D

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:00

Wat zonde dat zaterdag niet door ging!
Was het voor jullie helemaal klaar of mocht je zondag iets meedoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:52

Janntjuh schreef:
Wat zonde dat zaterdag niet door ging!
Was het voor jullie helemaal klaar of mocht je zondag iets meedoen?


Lees dit nu pas. -O-

Nee het was helemaal klaar voor ons helaas.. Zondag als bezoeker gegaan, leuke dag gehad! :)

Door de zware regenval van de afgelopen weken heeft de bak niet genoeg tijd gehad om het water weg te krijgen. We hebben dus lekker door plassen gebanjerd! Rijden gaat aanzienlijk steeds beter, ook de galop gaat vooruit. Ze heeft nog steeds moeite om dr balans te vinden en om op de hoefslag te blijven. Springt ook vaak verkeerd aan. Zijn allemaal puntjes waar we lekker voor aan het trainen zijn.

Ook hard opzoek naar een nieuw zadel nog steeds maar heeft nog niet heel veel haast.

Daarbij was ze 8 september precies een jaar van mij! :+: Ik heb dr aangekleed met enorm wapperende vlaggetjes en ballonnen en dat vond ze ook weer allemaal prima!

Afbeelding

Kusjes blijven favoriet
Afbeelding

Tweetal fotos van rijden paar weken terug
Afbeelding

Afbeelding

We zijn wel echt meer bezig met trainen in de bak dan lang leven de lol. Ik wil haar technisch zo graag beter hebben en in de toekomst met haar starten! Met mijn instructrice besproken wat zij verwacht wanneer we er klaar voor zijn. Zij gokt op maart, wel zodanig dat we dan ook winst rijden en naar het L kunnen doorstromen. Maar een onderling B-proefje is super voor de ervaring denk ik. Ook starten op vreemd terrein lijkt me erg goed voor beiden! :D

En nog steeds, als ik zie waar we vandaan komen (lees geen stuur, geen gas, geen rem) dan hebben we echt bizarre vooruitgangen gemaakt en daar ben ik heel trots op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:46

Oh jongens ik heb waarschijnlijk een nieuw zadel. :o

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:56

Toppie! Wat heb je gekozen?

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 06:48

Even verhaaltjestijd! :))

Het oude zadel van een vriendin en tevens stalgenootje paste niet meer en zij heeft daarom een nieuw zadel aangekocht. Op het eerste oog leek haar oude zadel best goed te passen op Bell.

Country Mill was gister bij ons op stal voor ongeveer 8 man! Ik heb vertelt dat ik een ander zadel zocht, iets op het oog had maar mocht dat niet passen dan de vraag of ze wat zadeltjes mee wilden nemen voor paarden met een korte rug, weinig schoft en rondgeribt.

Bert heeft haar eerst even lichamelijk gecheckt. Hij zei dat ze er super super goed bij staat en dat ik trots mag wezen! Daarna het zadel van het vriendinnetje geprobeerd, te lang en te smal en niet aanpasbaar. -O- Ik dacht oliebol en wat nu?

Hij meette bij Bell een boommaat van wide/extra wide op en kwam met een eerste zadel van hem aanzetten.

Massimo dressuur. Lag goed op haar en ben er mee gaan rijden. Nou, alsof ik op een plank zat. Ik had direct weer last van dezelfde lichamelijke klachten als met m'n boomloos en dit werd hem niet.

Zadel 2, een Euroriding Diamant, in de prijs wat aantrekkelijker maar toen ik er eenmaal opzat was ik pas echt verkocht. Alsof het zadel meant to be was. Hij lag echt perfect op haar (toch een 17 inch!) en ik zat er onwijs goed in. Bell had ineens de maximale bewegingsvrijheid, heel bizar want plots kon ze waanzinnig nageeflijk gaan lopen. Echt perfect!

Ik heb het zadel nu 2 weken op proef en vanaf daar kijken en bespreken we verder met Country Mill. :)

Mijn beugels mogen opzich wat langer, moet mn hakken uitdrukken etc. maar ik moet nog heel erg wennen aan het feit dat ik weer zonder pijn kan gaan rijden!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:47

Nieuwe zadel is offfficieel van mij!

Afbeelding


Voorproefje van spontane mini shoot van vandaag!

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:51

Wat fijn dat je nieuwe zadel zo goed bevalt! En mooie foto van jullie :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:19

Super dat het zadel goed bevalt !
Nu mooie veilige kilometers maken

kerstmuts


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:37

Het gaat zo goed! **\O/**

Tijdje terug is de osteopaat weer geweest, ze bleef stijf achter wat vanuit het heupgebied kwam. Ze zat behoorlijk vast en is nu weer lekker los!

We zijn heel bewust de achterhand aan het trainen en over 4 benen laten lopen (ze vergeet dat ze ook achterbenen heeft).

Dus veel overgangen, schakelen, achterwaarts, heuveltjes op en af, balkjes lopen, longeren! Ik vind het echt heel erg leuk om zo doelgericht met haar te trainen en om te zien dat het zijn vruchten afwerpt. Afgelopen maandag kwam de osteopaat weer maar dan puur om te kijken of ze iets ziet onder het zadel.

Niks viel op behalve die achterhand en dat is een kwestie van bewust trainen! Ze gaf me wat tips en adviezent tijdens het rijden en ineens plaatste ze de achterhand er goed onder, bolde de rug wat en ontspande volledig. Mevrouw liep perfect nageeflijk!

Ik merk dat vooral ik degene ben die nog behoorlijk onkundig is en Bell soms in verwarring kan brengen. Dat is helemaal niet erg en ook een fijn punt om naar toe te werken.

Vanavond hebben we sinds weeeeeeken weer les! Daar is het echt weer tijd voor dus ik heb er zin in!

Ze begint echt een beetje stout te worden af en toe. Puberale geintjes (niets gevaarlijks) maar gewoon constant de clown willen uithangen. :')

We zijn nu 1,5 week overgegaan op een 100 grams deken. En ja, het is mijn favoriete kleur, maar nog veel leuker dat ik nu kan zeggen dat we dezelfde jas hebben. :')


Afbeelding

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:33

Hoe gaat het met jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:39

Heel erg goed! :D

Vorige week is de zadelpasser weer geweest dus we kunnen er weer tegenaan. Hebben al een tijdje niet meer echt intensief getraind ivm de kou etc. Ben zelf nu ook begonnen met afstuderen en zit daarmee 40u per week op kantoor en zondags werk ik nog een half dagje bij m'n bijbaantje. Erg pittig maar ons doel is nog steeds om de eerste outdoorwedstrijd te gaan starten!

Wedstrijdset is bijna compleet. Alleen nog een wedstrijdjasje en een witte rijbroek.

Ik denk ongeacht hoe ver we zijn met de training, het goed en leuk is voor de ervaring om hoe dan ook te gaan starten. Mee doen is belangrijker dan winnen en ik vind het al heel wat (echt ben zo trots als een pauw) dat we überhaupt die ring in gaan binnenkort. <3

Verder hebben we onlangs een dierentolk op stal gehad waar ik een reading mee had samen met Bel. Hij vertelde dingen die hij echt niet kon weten en het heeft veel emoties los gemaakt. De een gelooft er in en de ander is super sceptisch, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. :)

Ook is in januari de tandarts geweest. Was hard nodig :(:) .

En gister was ze alweer anderhalf jaar van mij! Niet te geloven!

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:10

Fijn dat het zo goed gaat! Tijd gaat snel he :P
Wanneer gaan jullie starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:11

Janntjuh schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Tijd gaat snel he :P
Wanneer gaan jullie starten?


Zag net dat de eerste outdoorwedstrijd eind mei is! Dus we hebben nog even. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:34

Lang geleden weer! Maar goed nieuws..

27 mei zal ons B-Debuut zijn!! :D

En ze gaat zo gigantisch vooruit joh niet normaal. Begint echt spiertjes te krijgen nu en dressuurmatig wordt de aanleuning steeds constanter en begint ze steeds wat correcter door dr lijf te lopen!

Gister was het lekker speeltijd en zijn we naar het watertje gegaan.

Afbeelding

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:19

Waaw wat een mooi nieuws ! Heel veel succes *\o/*

kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:01

Onze eerste winstpunt (en bijna winstpunt; 179,5 en 182,5) is binnen! :D

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Lanoca, xSuuzerd en 47 bezoekers