[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:50

Ja ik ben er stiekem echt heel blij mee! <3

Alleen wil ik dr linkervoorbeen nog even scheren tot het zware randje denk ik!

Haar zwarte been is er ernstig aan toe door alle mok trouwens. We hebben gister en vandaag gewassen met betadine, morgen weer aan de sudocreme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:51

Afbeelding

Voorproefje <3

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:08

Oh wat een mooie foto <3
Mooi hoofdstel ook. Ik ben benieuwd naar de rest!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:12

Ohh wat een gave tinker! Ik volg mee.

Wat zonde van de mok zeg!
Aangezien je zegt dat het begonnen is nadat ze weer op het gras is gegaan, zou het niet kunnen dat ze daar gevoelig voor is, ik weet niet wat voor gras/bemesting jullie hebben maar aangezien tinkers heel sober zijn hoor je vaker dat ze daar slecht tegen kunnen..
Iniedergeval veel succes!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 00:09


Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:28

Gister zijn we lekker dressuurmatig aan de slag gegaan! Ik heb al eerder verteld dat ze rechts om veel moeite heeft. Ze krijgt hier steeds minder moeite mee en als we een tijdje bezig zijn gaat dat steeds beter. Zo oefenen we veel met kleine voltes bij elke letter en buigt ze steeds meer haar lichaam mee!

Vandaag zet ik ook even een sprongetje neer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:34

Goed gister ging het in het begint heel goed. De eerste 5/6 keer ging ze ontzettend goed en enthousiast over de sprong. Helaas trok ze de keer erna haar benen niet goed genoeg op waardoor Bell zelf ook viel en ik er in mee ging.

Pony is ongedeerd, ik lig compleet in de kreukels.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:00

Ai, heel veel beterschap :(:) Altijd een risico, dat springen. Een nare val zit echt altijd om 't hoekje.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:11

Oei, heb je er niks aan overgehouden? :(:)
Laatst bijgewerkt door joeluna op 06-05-17 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:13

Brr dat zelfde heb ik gehad met Xaffier. Een troost na die val samen had hij in een keer door hoe dat springen nu precies moest.

Beterschap voor jou!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:42

Top tot teen spierpijn.. Rechterhand tintelt nog steeds en waarschijnlijk een lichte hersenschudding. -O-

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 08:49

Sterkte Do :(:) Vallen is nooit leuk.

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:03

Jeetje wat naar.....
Heel veel sterkte Do :(:) :(:)

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:32

Thanks all! Ben er goed vanaf gekomen! :)

Dinsdag hebben we een privélesje gepakt waarbij we veel hebben gewerkt aan het recht krijgen van Bell. Was een pittig lesje maar het ging steeds beter! :j Meteen een paar balkjes gelopen, kreeg spontaan een zweekuitbraak. Sprongetje hebben we maar even niet gedaan.

Puppie d'r oog was compleet ontstoken, schrok me dood toen ik dr zag. Helemaal dik en dicht geknepen. :(:) Vliegenkappie erop en het is al enorm verbeterd!

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:36

:(:) Arme Bell

Gelukkig ben jij er zelf goed vanaf gekomen Do. Fijn he als een les goed gaat! Ooit kom ik nog eens jouw kant op :))

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:07

Ja is echt super fijn! <3

Haha ja jeetje we moeten echt meeten idd!

Zo ik zit in ieder geval de komende week met een slijmbeursontsteking in mijn rechterheup. Mag sowieso een week niet rijden. Super balen echt, alles ging net zo lekker vooruit. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:45

Zo dat is lang geleden sinds de laatste update!

Ik kon na de ontsteking in mijn heup niet wachten om weer lekker aan de slag te gaan met Bell!

Inmiddels heb ik er een ander bitje inhangen (D-trens, hiervoor enkelgebroken watertrens) en een andere neusriem (eerst een hoge, nu een lage). Ik merk dat ze hierdoor veel beter de ontspanning kan vinden dus dat is top!

Rijtechnisch gaat het ook veel beter, we kunnen nu normaal galopperen over de lange zijde van de bak, op de hoefslag nog wel. :')

Voltes etc. gaan steeds beter.

Afgelopen donderdag is de smid weer eens geweest na 2 maanden, was hoognodig maar toch vond hij dat ze echt de perfecte hoefjes heeft! Vind dat ze nu wel een beetje kort staat..

Vrijdag is ze in haar hele lichaam behandelt, lekker losgemaakt etc. Ze vond het eerst nogal vreemd wat er met haar lijf gebeurde. De behandeling was vrij mentaal intensief, ze stond dus echt zwaar te tukken in de paddock daarna. Mochten het weekend niet rijden, gister heb ik wat licht bakwerk gedaan met d'r en vanavond zou ik les hebben. Alleen wordt het volgens mij echt noodweer en dan is Bell echt niet te genieten (iets met waterdruppels in dr oren).

Ik heb weer haar benen strak/kaal geschoren en ik ben nog steeds van mening dat ik dit de komende tijd ga houden zo!

Ook heb ik haar behandelt met pipetten van Frontline tegen de mok/mijt/etc. Dit heeft echt wonderen gedaan! Ik heb haar geen een keer meer zien krabben of schuren met d'r benen. Ook is de mok volledig weg! :D

Afbeelding

Tot slot heb ik ook besloten dat ze weer mag opbouwen op het weiland. Heel voorzichtig aan wel, gelukkig kan ik haar benen goed in de gaten houden!

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:36

Wat fijn Do!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:20

Minder fijne update.

Ik ben er vrijwel zeker van dat Bell CPL (chronisch progressief lymfoedeem) heeft. Nog wel in de beginnende fase, maar het ìs er wel.

Een klap in mijn gezicht. Meerdere klappen zelfs. Wat betekent dit voor de toekomst? Gaan we dalijk dingen niet meer kunnen? Kan het zo ernstig worden dat ze niet eens meer kan lopen en we de handdoek in de ring gaan gooien?

Ik weet nu hoe ik het moet behandelen. Ik weet nog niet alles maar ik ben druk met researchen en artikelen lezen. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben gelukkig, ook geen pijn.

Verder hebben we al een tijdje niet meer geledt, ik heb het ontzettend druk op school gehad en dat is bijna voorbij gelukkig. Vandaag zijn we lekker even wezen afkoelen in het water in de buurt. Zo houdt ze ineens echt van water! Helemaal stampen en spetteren. :))

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:27

Heel veel tinkers hebben dit, of het zij van mijt of mok. Maar goed mijne heeft achter ook kleine rimpels in de kootholte. Zo lang je gewoon goed op let en zorgt dat de mijten etc weg blijven. Preventief behandelen dan gaat het erg goed. Hier is het niet erger geworden en is nu al jaren het zelfde dus maak je niet druk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:22

We gingen echt onwijs goed de afgelopen weken. Alhoewel, dinsdag ben ik er af gedonderd. _O- We waren aan het galopperen op de volte en ineens besloot ze linksomkeerd te gaan. Ik verloor een beugel en hing ondersteboven aan dr nek. Vervolgens vol met mn bakkes in het zand terecht gekomen. :=

Anyway. Gister hebben we les gehad en dst ging top! De galop ging super en we hebben gewerkt met balkjes.

Vandaag ging ik baar benen weer scheren en trof ineens op haar voorbenen beginnende knobbels/rimpels aan die ze ook op de achterbenen heeft. fiets. Tot een week of 4 terug waren ze heel mooi slank en was er geen knobbel te bekennen. Haar achterbenen zijn er zeer zeer slecht aan toe. Nieuwe knobbels op rechtsachter en twee droge mokplekken erbij.

Haar zwarte beentje die altijd slechter is geweest dan derest.. Ongeveer 5 droge mokplekken en een wondje op de grootste knobbel. Die is opengebarsten en er kwam troebel pus en bloed uit.. Heb het even schoongemaakt en ben gaan rijden. Ik was aan het instappen en ze liep met linksachter (het zwarte beentje) wat korter. Stalgenootje wees erop dat het er niet goed uit zag en in draf was ze al helemaal stok kreupel..

Maandag ga ik de DA bellen. Ze heeft er echt pijn aan nu.. Ik had niet verwacht dat het in zo'n korte tijd zodanig zou verslechteren, haar voorbenen er nu bij ook..

Ik heb dr gewassen met betadine en dik ingesmeerd met sudocrem. Thuis een flink potje zitten janken.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:45

Jeetje balen van haar benen, hopelijk is het te behandelen, heb je Finecto al geprobeerd of sebacil?

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:18

Jeetje Do. Knuffel :(

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:39

Heb de DA zojuist gebeld en ze bellen als ze eraan komen.

Vronie

Berichten: 375
Geregistreerd: 01-02-07
Woonplaats: Drachten

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:36

Heb je al eens Cydectin Pour On geprobeerd? Dat werkt erg goed tegen de mijten. CPL gaat altijd samen mijten. Ik voer zelf mijn merrie ook kleefkruid en brandnetel bij voor de doorbloeding en afvalstoffen in haar benen.