[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:46

Wat fijn om weer wat van jullie te lezen, vond het erg leuk om het te volgen :D
Fijn dat je nu een lekker zadel hebt, succes met je les!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:23

Wat lief! Thanks! :)

Ik heb (bijna) alle video's weer openbaar gezet. Het begon toch wel weer enorm te kriebelen. Nu alleen inspiratie krijgen voor nieuwe video's etc.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:23

Leuk dat je het misschien weer gaat oppakken! Vond je filmpjes altijd leuk. Kan ook niet anders met zo'n leuke Tinker <3 :D

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:35

Wat fijn dat het zo goed gaat Do!! *\o/* en we moeten ook nog steeds samen een ritje maken :') Sta je nog steeds vlakbij de vlietlanden?

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:40

Dit topic heb ik niet eens gezien :\

Nou ik kom ook lekker volgen Do!
Wat gaat de tijd snel zeg, echt niet normaal! Ben zo blij voor jou en knappe Tink dat jullie een goed zadel hebben gevonden! En wat een leuk setje <3
En de foto's blijven fantastisch!
En goed gedaan met dat springen zeg! Wow *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:16

soesje321 schreef:
Dit topic heb ik niet eens gezien :\

Nou ik kom ook lekker volgen Do!
Wat gaat de tijd snel zeg, echt niet normaal! Ben zo blij voor jou en knappe Tink dat jullie een goed zadel hebben gevonden! En wat een leuk setje <3
En de foto's blijven fantastisch!
En goed gedaan met dat springen zeg! Wow *\o/*


Ja de tijd gaat super snel!

Ik zal zo even kijken of ik hier een filmpje kan plaatsen van het springen!

marjo1996 schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat Do!! *\o/* en we moeten ook nog steeds samen een ritje maken :') Sta je nog steeds vlakbij de vlietlanden?



Jaaa moet nog steeds hahah _O-
Ja sta er nog uiteraaaard, beter als het mooi weer is. :')

Jackytje schreef:
Leuk dat je het misschien weer gaat oppakken! Vond je filmpjes altijd leuk. Kan ook niet anders met zo'n leuke Tinker <3 :D


Wat super lief! <3

--

Vandaag dan is ze dan toch echt alweer een halfjaar van mij. :+:

Halfjaar geleden
Afbeelding
Afbeelding

Nu
Afbeelding

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:21

Jaa zodra het wat beter weer is en alle modder een beetje weg gaan we even een datum prikken!!!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:28

Heb ik nou gewoon geen update over de les gegeven..? _O-

Dinsdagavond dus les gehad. Jeeeutje dat viel ons beide zwaar zeg! Maar echt het ging zo goed! Stelling op de rechterhand gaat steeds beter, net als voltes rechtsom. Ze vindt het gewoon lastig en ik weet steeds beter hoe ik haar daar bij kan helpen. Dinsdag hebben we weer les! :D

Ik ga vandaag even een video opnemen met wat updates!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:42

Zo leuk om weer wat updates te lezen! Jullie zijn een super leuk stel. Wat fijn ook dat je relatiebreuk je positief veranderd heeft.

Ik ben heel erg benieuwd naar rijfoto's! :D

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:42

Thanks! <3

Zondag hebben we onze eerste écht lange buitenrit gemaakt, rondje Vlietlanden van 2/2,5 uur. Mega braaf as usual. Reden langs een flink stuk waar ze bomen hebben gekapt/gaan kappen. Overal hangen van die rood/witte lintjes aan takken. Ze keek nergens van op tot we er langs 1 op haar ooghoogte gingen. Stuurde haar expres er doorheen om te kijken hoe ze zou reageren. :')

Toen hij begon te flapperen op d'r neus was ie toch wel heul eng dus ze sprong weg maar ging er direct weer naar toe, wat een muts. _O-

Gister had ze een dagje vrij en vanavond hebben we weer les! :D

Vlog van de buitenrit:
https://www.youtube.com/watch?v=4QeMxs0bhmI

Vlog van een dagje mee naar stal:
https://www.youtube.com/watch?v=VWXXW1s1z-0

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:03

Wat leuk do!! Heb je toevallig zondag tijd voor een ritje samen? *\o/*

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:57

Jemig wat een snor heeft ze :')
Die beugelriemen kan je gewoon omdraaien zodat de gesp naar beneden zit, je kan eventueel zo'n leren hoesje eroverheen doen, blijft wat beter zitten dan dat stoffen dingetje: https://www.divoza.com/nl/pagony-beugelriemhoezen
Wat ik teveel overhad van de riem heb ik af laten snijden, gewoon gratis bij de schoenmaker ;)
Leuk om jullie weer bezig te zien :D !

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:39

Ik vind jullie topic echt leuk om te volgen, en hou van je vlogs/video's! Geabonneerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:51

M_maxx schreef:
Ik vind jullie topic echt leuk om te volgen, en hou van je vlogs/video's! Geabonneerd :D


Wat lief!! Dankjewel! <3

Janntjuh schreef:
Jemig wat een snor heeft ze :')
Die beugelriemen kan je gewoon omdraaien zodat de gesp naar beneden zit, je kan eventueel zo'n leren hoesje eroverheen doen, blijft wat beter zitten dan dat stoffen dingetje: https://www.divoza.com/nl/pagony-beugelriemhoezen
Wat ik teveel overhad van de riem heb ik af laten snijden, gewoon gratis bij de schoenmaker ;)
Leuk om jullie weer bezig te zien :D !


Hij is echt gigantisch _O-

Heee super bedankt! Ik ga ze gelijk even bestellen. En even een tripje naar de schoenmaker!

marjo1996 schreef:
Wat leuk do!! Heb je toevallig zondag tijd voor een ritje samen? *\o/*


Ik kan dan helaas niet -O- , ga naar boerderij Geertje :') , springen met Bell en even op visite op m'n oude stal!

---------------------

Oke update tijd!

Dinsdagavond hadden we weer les. Ging het eerste halfuur echt super, ze is rechtsom mega scheef dus stelling vragen lukt gewoon niet want dan wend ik af. :') Maar dat ging toen echt heel erg goed! Mega trots op d'r! Tot we gingen galopperen en echt, dat was zo'n drama. Het lukte maar niet en na 5 passen viel ze weer terug in draf plus wanneer ik zeg braaaaf of goeeedzo dan gaat ze ook weer over in draf. Uiteindelijk lukte het om een heel rondje te galopperen en dat was goed zo. Echter denk ik dat het onder andere te maken heeft met de warmte, ze zit zo zwaar in haar wintervacht en was dan ook echt klets en kletsnat van het zweet.

Woensdag ging ik longeren en ook toen was ze na 10/15 min draven helemaal kletsnat, wederom lukte de galop weer niet hierdoor (denk ik!). Toch nog een rondje gegaloppeerd zoals ik wilde dus ik was blij.

Als ik bijvoorbeeld haar minder lang laat draven dan zit ze direct in galop na ''Bellie leeeettt op, gaaaalop''. Dan is ze echt braaf!

Donderdag ben ik met een vriendinnetje en haar paard naar ons huis gereden. Hele heenweg lekker gestapt, waren meer dan een uur onderweg. Nog een galopje meegepakt op een lang grasveld midden in een woonwijk. Echt die gezichten van die mensen :') , mensen die ook vanuit huis speciaal naar buiten komen om te kijken. :)) Eenmaal thuis heeft ze lekker voor ons huis kunnen grazen dus dat vond ze prima. Ritje terug naar huis, iets meer dan een uurtje weer, ging ook top.

En vandaag: SPRINGEN! :D In een vorige video liet ik zien dat we met van die simpele plastic blokken en balkjes sprongen maar vandaag toch echt even staanders neer gezet. Ze wilde namelijk best vaak over de blokken heen springen of er om heen gaan. Ze vond een stijltje springen (50 cm) heeel lastig en redde het telkens niet. Kruisjes gingen echt heel erg goed.

Vandaag kruisjes en stijltjes gesprongen en dat ging zooo goed! Ik heb gister een statief gekocht en er direct gebruik van gemaakt. Ik ga zo de video even editen en dan zal ik de link hier plaatsen. Ze wordt er zo enthousiast van! Super leuk. :D

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:25

Superleuke update! :D

Wbt galop ga je gewoon echt moeten doorzetten. Als ze al één rondje goed doet, uitgebreid belonen. Aan de longe is het sowieso moeilijk om te galopperen, dat is namelijk een cirkel. Zeker als ze al best scheef is aan één kant is dat niet simpel voor hun. Na verloop van tijd zal ze heus wel leren om op haar eigen benen te staan :) Maar de truuk is veel belonen en tussendoor veel rechte stukjes (wat dus gemakkelijker is) als 'beloning'.

Komt heus wel goed hoor. Is ook een puntje dat mijn Tinkers lastig vinden.

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:08


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:32

Afgelopen dagen hebben we lekker wat gereden en getroeteld. Vandaag mogen ze het land weer op!

Vanavond een uurtje, morgen een uurtje, dag erna 2 etc etc. Super fijn! Het wordt heerlijk weer deze week, helaas zit ik gewoon op school en kantoor. :')

30 april hebben we weer een (stal)fotoreportage. Hopelijk worden de bomen dan weer wat groener en de fotos minder grauw!

Zondag ben ik met stalgenootjes/vriendinnetjes mee op oefencross geweest en dat was echt zo tof! Wij gaan zeker mee doen aan de najaarseditie in oktober! :D Dan hebben we flink nog wat oefentijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:05

Hier gaat alles nog steeds soepel!

Sinds 1,5/2 weken staan ze weer op het land. Helaas is toen de ellende van mok/rasp weer begonnen.. :(:) Ik was er ruim op tijd bij dus heb het goed weten te kunnen behandelen met sudocreme.

We zijn laatst weer met een paar meiden wezen springen en echt, ze doet het waanzinnig goed!

Helaas heeft ze daarna aan beiden kanten singelwondjes gekregen dus zijn we nu weer volop bezig met vrijheidsdressuur. Wat ook erg goed gaat! De wondjes zijn bijna over en ik ga snel een nieuwe singel aanschaffen of een singelbontje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:14

Pijnlijke update!

Als een klein kind stond ik te janken toen ik de sokken van Bell heb moeten scheren dit weekend..
Puppie bleef maar krabben en er kwamen steeds meer plekken bij, plekken die ik steeds moeilijker kon vinden en behandelen. Dus ben ik naar de EJ geweest, de Sectolin SE-210 gehaald en begonnen met scheren.

Ze gedroeg zich voorbeeldig al was ze na verloop van tijd echt helemaal klaar met dat stilstaan.

Ik ga haar benen denk ik wel zo laten. Het is bizar hoe ik tijdens het eerst afknippen van de sokken de hoeveelheid van vlas, zand etc. tegenkwam. Na het scheren kwamen er flink wat wondjes omhoog die ik nu goed kan behandelen.

Haar zwarte achterbeentje heeft op de een of andere manier altijd veeeel dikker en meer haar gehad dan haar witte beentjes, heel gek! Van de week ga ik alles nog even netjes scheren en mooiere overgangen maken bij haar beentjes.

Sinds ik het al kort had geknipt met de schaar had ze overduidelijk minder jeuk. Ik wil haar nu nog wassen met Betadine en haar pipetjes Frontline Combo geven.

Foto's

Toen ik 1 been had bijgeknipt
Afbeelding


Afbeelding


Hier net klaar met knippen, let op: haar benen lijken immense dik hier, echt komt dit gewoon nog door de dikte van het haar wat er nog zat.
Afbeelding

En de hoeveelheid haar die er toen vanaf was gekomen
Afbeelding

Hier probeerde ik te scheren met een huis, tuin en keuken tondeuse. De tondeuse is kapot. _O-
Afbeelding

En hier toch echt helemaal kaal
Afbeelding
Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:42

Zonde van haar sokken, maar het staat haar niet verkeerd hoor!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:44

Ik vind het ook niet misstaan. :D

Wel fijn opzich die kale benen. Haar witte sok achter was helemaal geel geworden en niet meer schoon te krijgen. _O-

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:48

Vind het ook mooi staan hoor.

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:29

Oei, ik snap dat dat even pijnlijk was om ze eraf te moeten halen, maar het staat haar heel netjes vind ik!

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:18

Paar dagen terug hebben we weer les gehad. Als ze flink is losgereden dan gaat rechtsom echt steeds beter. We oefenen veel met voltes, slangenvoltes en stelling krijgen. Ik zie echt vooruitgang en dat maakt me heel erg trots! <3

Vandaag hebben we een fotoshoot gehad en volgens mij zijn er echt hele gave plaatjes uitgekomen!

Zo zagen we er vandaag uit:
Afbeelding

Toen ik erop zat tijdens de shoot had ik m'n laarsjes uitgetrokken. Voelde me echt een prinses _O-

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:35

Wauw! Die kale benen staan haar super chic!