[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 02:29

Oooohhh ik sta nog steeds te trillen op de benen.
Uit bed gebeld. Nick los op straat! En ver ook! Helemaal over de zeik. Buren er achter aan. Gelukkig werd de buurman er wakker van.
En die is er samen met andere buren achteraan gegaan. Omheining is helemaal kapot.
Dwars er door gegaan. Bliksem stond nog in de weide.
Pfff. Gelukkig kon Daan Nick pakken midden op straat een eind verderop. In draf helemaal in paniek.
Nu is hij al 20 min thuis maar nog steeds bang en alert....
Wat is er gebeurd!? We weten het niet.
Morgen bij daglicht naar Nick kijken of hij wonden heeft. Zo op het oog niet.
Maar pffff wat een schrik!!!!


senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 03:35

Wat akelig. Hopelijk valt het mee en zijn jullie snel bekomen van de schrik.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 07:34

Gadsie, dat is echt enorm schrikken.
En dat terwijl ik net lekker positief op je roze trailer wilde reageren. En op je post over moeilijk vinden om jezelf te zijn.
Ik hoop dat met Nick alles oké is. En dat jullie allemaal de schrik snel weer kwijt zijn.
En je trailer... Gaaf geworden!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 08:55

Hij heeft de hele nacht niet gegeten van de stress.
Het blijft een raadsel wat er is gebeurd. Hij blijft angstig naar dr weide kijken.
Heb werkelijk geen oog meer dicht gedaan vannacht. Pfff...
straks als het licht is maar even op onderzoek uit gaan.
Je gaat vanalles denken. Maar er achter komen lukt toch niet.

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:48

Dat is een heftige nacht geweest zeg. Gelukkig is hij veilig en wel terug. Hopelijk snel weer rustig ook

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 10:08

Boh ja dat ken ik, gelukkig zitten wij hier heel afgelegen, weet niet wat ik anders gedaan zou hebben!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 20:16

Hoe gaat het nu met Nick? Heftig zeg :(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 21:48

Het gaat nu wel goed. Hij is de hele dag nog wel alert geweest op de hoek van de weide.
Maar - nadat ik de afrastering weer had gemaakt - hebben ze nog wel even weer in de weide gestaan. En waren wel rustig.
Vanmorgen was hij nog compleet in de stress. Dat nam gelukkig wel af gedurende de dag.
Hij begon zelfs weer wat trucjes uit de kast te halen en we hebben nog even in de weide met de roze bal gespeeld.
Voorlopig 's nachts maar even in de paddock.
Het blijft een raadsel wat er gebeurd is.
Ik ontdekte wel helemaal een spoor naar de hoek van de weide waar die door de draad is gegaan. Hij heeft de draad ook helemaal meegenomen de weg op.
Wat ben ik blij dat we net die weide hebben voorzien van koord ipv dat rottige, oude prikkeldraad wat er zat!

Ik heb wel foto's gemaakt vanmorgen, maar lukt nu even niet de link te kopiëren. Ga nu eerst even relaxen in bad!
Heb nog wel een foto van vanmiddag.

Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:54

Zwaaien met een toverstokje. Zo ziet ie er weer op en top uit. Ik hoop dat hij erg geen nare gevolgen aan over houdt, aan dat nachtelijke avontuur.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 21:57

Van de drie draden waren de bovenste 2 kapot getrokken.
Afbeelding

Afbeelding

Hier de hoek waar hij door de draad is gegaan. De losse draad lag helemaal over de straat. Die had hij meegetrokken de straat op.
Afbeelding

En het spoor dat precies naar de hoek gaat.
Afbeelding

En zo verstijfd heeft hij de hele nacht gestaan. Niet aan zijn hooinet gezeten (dat is echt niet goed, want normaal doet hij een moord voor een plukje hooi).
En voordat ik de kinderen naar school bracht stond hij er nog steeds zo bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig werd hij steeds rustiger gedurende de dag. En hebben we zelfs nog even gevoetbald in de weide.

Afbeelding

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 00:09

Wat een schrikken zeg! Bij ons ook al twee keer de paarden om onverklaarbare reden snachts door de draad en de hele boel los getrokken. Nou zei mijn moeder gisteren dat de buurman een wolf had gehoord. En ik hoorde dat die in vreden is gesignaleerd. Misschien dat dat de reden kan zijn? Dat ze daar snachts van schrikken? Al zou ik niet weten of een paard daar op reageerd omdat ze ook niet op honden reageren.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 02:07

Wij hebben het jaren geleden ook een keer gehad, 3 paarden dwars door en over een ijzeren hek, zó het fietspad op. Vervolgens in volle galop in een aanpalend (omheind) natuurgebied gesprongen. Daar gevangen maar helemaal de kluts kwijt - en dat duurde een paar dagen. Schaaf- en beenwonden, gelukkig allemaal goed hersteld.
Ik heb ook dagen rond gelopen maar heb nooit iets kunnen vinden, nooit iets gezien wat de oorzaak zou kunnen zijn. Gelukkig is het nooit weer gebeurd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:19

Oh dat zou ik inderdaad ook akelig vinden als hij zo de hele tijd bleef staan.
Die kleine van mij is toen hij thuis stond 3x uitgebroken en er was alle drie de keren NIKS aan de draad te zien. Hoe hij het geflikt heeft, is mij nog steeds een raadsel. Ik vermoed dat hij heeft gevonden hoe de poort open moet.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:21

Oh ... da's echt schrikken! Het is mij gelukkig nooit overkomen, maar heb wel diverse keren andermans pony's/paarden hier op het erf gehad.

Hopelijk kom je er achter wat er gebeurd is, al is de kans erg klein. Het kan een ontsnapte hond geweest zijn die hem opgejaagd heeft, een persoon die hem wat aan wilde doen, een wild zwijn of andere (wilde) dieren, jagers, boskabouters ... noem maar op. Alleen wel raar dat alleen Nick in paniek was en Bliksem niet. Was het overdag en in de zomer dan had ik nog aan bijvoorbeeld een hoornaar gedacht, maar ik neem aan dat die er nu niet meer zijn? Hopelijk heeft Nick er niets aan overgehouden, geen verwondingen en geen trauma. :(:)

Je trailer wordt echt supermooi! *\o/*

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 15:27

'Fijn' om te lezen dat er meerdere zijn die het meegemaakt hebben. En ook geen oorzaak weten. Want toch heb ik de neiging om mezelf weer de schuld te geven. Maarja, soms weet je het gewoon niet en is het overmacht.
Ben al lang blij dat we geen prikkeldraad meer hebben. We hadden omheining net nieuw, gelukkig!!! En dat is mijn geruststelling.

Nu mogen ze even lekker bij de buurman staan. Buurman heeft me net even geholpen de palen en koord te zetten. :) Daan is niet thuis, dus zo'n buurman is dan wel fijn die komt helpen. Maar dat is ook wel eigenbelang, want hij vindt het leuk om vanuit de woonkamer naar de paarden te kijken haha. :')

Afbeelding

Voor het donker wordt weer veilig in de paddock. :j

edit. Ik had het al eens eerder meegemaakt. Met James en Bliksem. Die stonden bij de cafetaria midden in de stad 4 of 5 kilometer verderop. :Y) Bamischijf halen, denk ik. :')
Dan sta je wel raar de kijken als er midden in de nacht politie voor je deur staat met zo'n zoeklicht op je huis gericht. _O-
Nu lachen we er om, maar op dat moment niet. Ach we kijken er maar met een lach naar terug en maken er maar een leuk verhaal van.
Daan en ik zeiden al tegen elkaar dat Nick patat moest gaan halen van Bliksem, maar de snackbar niet kon vinden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:50

Hier in de buurt is er onlangs nog een doodgereden in het donker op straat. Ook ontsnapt. Ik ben daar echt heel erg van geschrokken.

Soms weet je gewoon niet waar ze bang van zijn. Misschien had iemand wel een klapband op de weg die langs jullie loopt? Die van mij renden eens snurkend door de wei en ik had in eerste instantie werkelijk geen idee waarom. Bleek er aan de andere kant van de beek, tussen de struiken, waar nooit iemand komt, een man van het waterschap te lopen. 8)7 Een plots opvliegende eend kan ook reden zijn voor totale paniek. Vuurwerk vinden ze ook erg vervelend. En jagers. En soms zien ze gewoon spoken.... Je kunt er niet alles aan doen, behalve zorgen voor goede omheining met een klap stroom erop.

Waar ze trouwens ook enorm van kunnen schrikken is als de lucht vochtig is en de isolatoren van de hoogspanningsleidingen beginnen te knetteren...

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:01

Ja hier ook al vaker helaas.
Duke 3x thuis en al 2x bij mijn vriend thuis, ezel.

En dan vorige winter waren hier nog 2 hengsten van stal van 2 jaar die op de winterweide stonden, nooit in de hand geweest, amper halstermak, en dan hier in het centrum op de rotonde door de politie gevonden.
Begin die joekels maar eens te vangen 8)7

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:52

Arme Nick, je ziet op de foto echt dat hij van slag is :(:)

Wat het ook was, hopelijk gebeurt dit nooit meer want Nick is zich zo te zien echt een ongeluk geschrokken.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 12:48

Nick en Bliksem mogen zo weer lekker bij de buurman grasjes eten.

Vanmorgen nog een laatste keer de trailer geverfd. Hij staat bij Daan op zijn werk en kan daar mooi nog een paar dagen drogen. Daan gaat hem deze week nog even afkitten en dan is ie helemaal klaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thuis ga ik nog een sticker ontwerpen met Nick en Bliksem. Die komt op de zijkant. De schetsen heb ik al gemaakt. Deze week maar eens rustig voor gaan zitten.


Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:27

Ik vind hem super geworden!

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:39

Ik vind het stoer 8-)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:26

Strak in de lak! Mooi roze is niet lelijk.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:30

Hij is echt prachtig geworden!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, dierenfan, Juliet06, nafkedemi, nien81, Pellelilly, SemrushBot, Supertje, Talindos, Titsia, turtlelito en 118 bezoekers