[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-16 22:22

Ik wilde al een hele tijd op Nick rijden, maar die stomme angst hielt me steeds weer tegen. Angst voor het onbekende. Of het wel goed zal gaan. Dus de drempel werd weer hoger en het was al bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst op Nick had gereden.
Ondertussen was ik jarig geweest en had een Divoza bon gekregen. Daar heb ik o.a. een hele mooie ROZE dekje met tasjes van gehaald. Ideaal om een halstertouw in de toen en andere zooi tijdens lange buitenritjes!
Maar het nieuwe dekje lag maar in de woonkamer, niks te doen. Steeds zag ik hem en dacht 'Ik wil daar mee rijden!'.
En zo gingen er weer dagen voorbij.
Vandaag op de manege zat ik er weer even helemaal doorheen tussen de paarden. Slechte geslapen en gewoon het vertrouwen in mezelf, het gemis van James. Het gemist, dat altijd weer sterker wordt als ik op de manege ben.
Heb vandaag dan ook niet op een manege paard gereden, maar toen ik met ze bezig was, werd de drang om een buitenritje te maken met Nick wel steeds groter.
Want ik heb tenslotte gewoon een paard thuis, Nick! Dat dringt alleen nog steeds niet door. Al die jaren met James. En nu is Nick er. Waar ik nog altijd heel erg blij mee ben. Echt werkelijk geen seconde spijt, maar gewoon die hele verandering. Het hele proces van opnieuw beginnen met een band creeën met je paard. Pfff. Dat valt me zwaar. Want wat ik met James had was zo bijzonder. Dat is weg. En nu is Nick er. En om dat te accepteren dat het zo is, vind ik moeilijk. Maar begint wel te lukken.
Op de terugweg in de auto moest ik veel denken aan James, Bliksem en Nick. Ik fantaseer vaak over hoe het zou zijn als Nick en James samen in de weide stonden! Wat zou dat een super leuk stel zijn geweest. Maar dat zal nooit gebeuren. M'n gedachten gingen maar door.
Ik wilde gewoon graag weer buiten rijden, net als met James. Waarom deed ik dat dan niet met Nick? Angst...
Toen ik thuis kwam probeerde ik samen met Daan te plannen wanneer ik zou kunnen rijden met Nick. Plannen...
Plannen!? Dat deed ik toch ook niet met James? Die trok ik gewoon uit de stal als ik daar zin in had. Waarom deed ik dat niet met Nick? Angst...
Ik word verdorie zo flauw van mijn angsten. Ik was en ben dat spuugzat. En soms moet je gewoon wat doen!
Tijdens het toetje eten werd de drang om buiten te rijden steeds groter, kon ik mijn angst overwinnen? En toen had ik er helemaal genoeg van!! Ik ging snel naar binnen en pakte het nieuwe roze dekje.
"Wat ga je doen?" Vroeg Daan.
"Ik ga een rondje maken met Nick!"
"Oké, veel plezier. Wel je telefoon meenemen!"
Maar stiekem wilde ik nog steeds liever niet alleen. Gelukkig wilde David wel mee met de loopfiets!!
Uiteraard moest er vlak voor het opzadelen wel weer iets gebeuren. Vorige keer brak de singel in twee stukken, dit keer ging ik op mijn bek met alle tuig in mijn handen. Ik struikelde over een boomwortel..
Nou dat begon al weer lekker. "Daaaan!! Kom NU helpen!" Want zo'n stresskip als ik ben zag ik het al niet meer zitten.
Maar Daan hoorde me niet, of wilde me niet horen. Dus ja, ik moest het maar alleen oplossen. Ik zadelde Nick op en moest hem uit de paddock zien te krijgen zonder dat Bliksem erachteraan zou stuiven.
David was op dat moment ook in geen velden of wegen te bekennen. "Daan!!! Kom helpen, die knol moet uit de paddock!".
Maar Daan hoorde me niet, was veel te druk met de auto.
Dus wat onhandig en met wat gedoe kreeg ik Nick uiteindelijk uit de paddock zonder dat Bliksem erachteraan glipte. Maar Nick schrok van de roze bal die op een andere plek lag en wilde er eigenlijk niet langsheen. Zo eigenwijs als ik ben wilde ik die bal ook niet voor hem wegleggen. Dus na een diepe zucht en een momentje van rust liep Nick toch achter mij aan langs de bal naar de oprit. Daar was Daan bezig met de stofzuiger in de auto. Geen wonder dat hij me niet hoorde. Marloes gebruikte ondertussen het gaskastje als trommel en David was het grind van de oprit aan het bestuderen.
Nick bekeek zich het hele tafereel maar was er gelukkig niet echt van onder de indruk. Hij bleef keurig staan wachten.
"David wil je mij even het opstapje aangeven"? Vroeg ik.
Zonder te antwoorden liep David naar het witte plastic opstapje en kwakte hem nogal luid naast Nick neer. Ook dat ging verrassend goed en dat verbaasde me. In het begin vond hij alleen het krukje al een raar ding. Nu boeide het hem niet. Dat scoorde bij mij alleen maar plus punten natuurlijk. Gaf me weer een klein beetje bevestiging van wat meer zekerheid.
David zocht zijn loopfiets en ik steeg op. En daar gingen we! David voorop en gewapend met het fototoestel, want hij wilde maar al te graag wat foto's maken van ons!
We waren nog niet net op pad of de hond van de buren kwam eraan stuiven, waar Nick geschrokken op reageerde. Maar ik had hem al snel onder controle. Dat ging goed. En de rest van de hele buitenrit heeft hij geen pas verkeerd gezet. We hebben zelfs lekker gedraafd en bij ierdere kruising bleef hij keurig halt houden.
Een hele overwinning en weer een positieve ervaring!
Ik kan vanavond tevreden naar bedje, want dit is het begin van een nieuwe vriendschap!

Spoiler:
Moet alleen wel opzoek naar een andere zadel! Want voorlopig back to basic en gewoon met zadel!


Davidje fietst/loopt voor ons uit. <3
Afbeelding

En mijn kleine held, die mij al ontzettend steunt om er gewoon voor me te zijn en lekker te kletsen!
Maar uiteraard houdt hij mamma wel goed in de gaten. :D
Afbeelding

Kaartje hangt er nog aan. Oeps! :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 22-05-18 14:48, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS titel aangepast


Shirley

Berichten: 26845
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:26

Wat fantastisch!

Neem lekker je tijd, ga op je eigen gevoel af, dan komt het helemaal goed :+:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 06:41

wat ben ik blij voor je! dit is de eerste stap naar een heeele mooie tijd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:32

Wat fantastisch Chasey! Vind het super goed van je! En wat is David toch lief <3

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:45

Hee wat goed zeg! Het genieten straalt er van af, ik ben blij voor je.

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:05

Super goed!!
En wat een gaaf dekje. <3

FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:24

Ga zo door, goed bezig!

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:28

*\o/* goed bezig dat je "gewoon" gegaan bent!!!!
Vanavond weer?

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:36

Veel geluk samen +:)+

May the road less paved be the road that you follow

Fearn

Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:37

Wat mooi en goed dat je het toch gedaan hebt :) Ik kan me er best iets bij voorstellen allemaal.

Volgens mij heb je een geweldig paard aan Nick!

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:43

Fijn dat je zo hebt kunnen genieten en dat Nick je op een positieve manier kon verrassen +:)+

We are not defined by the things that make us seperate and distinct
but by the moments that we share and the memories we make.

Westerntrail

Berichten: 1740
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:11

Wat fijn dat je eindelijk de stap hebt genomen, is moeilijk want ik kan er over mee praten.

Heerlijk om zo fijn met je paardje te kunnen rijden. :)

RoosDeG

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:49

Oh chasey ik ben zo blij voor je!
Heel veel geluk samen met Nick, jullie gaan echt een prachtige toekomst tegemoet +:)+

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:36

Wat een overwinning moet dat zijn om gewoon een leuke rit te hebben gehad! Geeft toch wel een stukje vertrouwen :j
Veel plezier met de aankomende ritten, maar dat moet vast lukken *\o/*

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:44

Wat goed dat je bent gegaan!

Ik ken de angst en weet hoe moeilijk het is om je daar over heen te zetten. Maar wat goed dat je hebt gedaan en dat David zo'n goede steun voor je is. Heel veel plezier met de aankomende ritten!

Anoniem

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:52

Dappere Dodo! Respect! 8-)

Petpa

Berichten: 1664
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:15

Super!

Ga je vanavond weer?

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:16

Mooi verhaal. Heel herkenbaar ook.

Ik heb 2 knolletjes, de ene al jaren, de andere pas een paar maanden. De ene ken en vertrouw ik, de andere nog niet zo. En de andere zet geen stap verkeerd, maar toch ...

Het moet groeien. Top dat je jezelf en Nick toestaat elkaar te leren kennen en waarderen met jullie eigen kwaliteiten. Ook gaaf dat David op zijn eigen laconieke wijze een mooie bijdrage levert.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-16 20:18

Dankje allemaal.
Ja het is echt die stap die je moet zetten. Maar het heeft gewoon tijd nodig om elkaar te leren kennen. En vooral ik moet er helemaal open voor staan. Waar ik in het begin best moeite mee had.

En aan David heb ik heel veel steun. Hij is er gewoon voor me. Gewoon zijn aanwezigheid. Wat extra afleiding en we kletsen de hele tijd. Hij let wel op mij hihi. En hij weet hoe de telefoon werkt in geval van nood.

Vanavond heb ik niet gereden. Want Daan is op donderdag altijd zingen. Heb wel wat anders leuks met die mafkees gedaan! :')
Ik ben hem aan het leren op het blok kunstjes te doen. Gewoon voor onze band, afwisseling en de lol.

Dit was het resultaat vandaag. Ik lag helemaal in een deuk. Echt een maflinger naar mijn hart. _/-\o_
Afbeelding

edit.
Men zegt altijd... een paard spiegelt. Ik weet niet of dat positief is in dit geval. _O-
Afbeelding

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:34

wahahahahahhaa _O- _O- _O- _O- _O- _/-\o_

'Cause somebody stole my car radio
And now I just sit in silence'

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:40

Wat fijn zeg!
Het is je gegund om beste vriendjes met hem te worden :j

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:52

Wat leuk die laatste foto's en fijn dat je je eroverheen hebt gezet. Top! En blijkbaar is het wel een nuchter dier zo! Want zo maar erop stappen en langs de weg lukt met veel paarden niet hoor. Dapper van je! Weet je achtergrond niet maar vind het stoer van je.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

mysa

Berichten: 10377
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:58

Klinkt goed, Nick heeft trouwens een hele positieve uitstraling. Waarschijnlijk heb je nu gewoon voor de tweede keer een lot uit de loterij.

FrNo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:14

mysa schreef:
Klinkt goed, Nick heeft trouwens een hele positieve uitstraling. Waarschijnlijk heb je nu gewoon voor de tweede keer een lot uit de loterij.


Dat is je wel gegund.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:19

Hahaha. Met je voorbenen op het blok is zó 2015 ... :D.

Nick heeft er zo te zien plezier in, nu jij nog. Hoewel, je bent zo te lezen helemaal op de goede weg.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Larissajulia, maitestar23, Mariett, moeshie, Rije, ryukapple en 39 bezoekers