[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:46

Afbeelding

We hadden de snelste tijd in onze klasse. Was leuk, goed georganiseerd mooie route. Alleen beetje prut weer.

Dat is idd lastig, vervelend dat je er zoveel last van heb. Ik heb ook slechte weerstand zodra 1 van de kinderen verkouden wordt heb ik het ook zo te pakken. Wil weer gaan beginnen met euchinea forse slikken.


kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:09

zo weer bij gelezen.....en ja kinderen en verkoudheden drama's .Hier is de eerste net beter en heeft meteen alweer een buikgriep, dat is weer een leuk vooruitzicht :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 10:55

Wat leuk sjanien, maar wat ontzettend jammer van het weer he? :(

Van de week ging het weer even wat beter, maar nu ook weer ziek op de bank. Bah. Want ik had nog best leuke ideeën met de kinderen en de paarden. Maar helaas... Misschien gaat het in de loop van de middag nog beter, we zien wel.

Heb nog wel wat leuke plaatjes van deze week.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een plaatje van vorige week.
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:00

Leuke foto's weer, veel beterschap!
Ik ook al een week ziek maar geen vervanging op werk dus het wordt er ook nog niet echt beter op helaas

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 11:07

Dankje, ja balen is dat he? Jij ook beterschap!
Maandag ging het wel weer aardig, heb zelfs nog een sprongetje gemaakt met Nick deze week. Maar elke dag ook bezig geweest met kozijnen schilderen van ons huis. En gisteren bij het laatste kozijn voelde ik me wel zooooooooo beroerd. En daarbij de periode van de maand vandaag.. dat is ook altijd weer zo'n drama. Dus ik heb een pyjama dag... nou ja eigenlijk onesie dag :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 11:11

oehh die verfgeur doet mij ook nooit goed! Dan lig ik de volgende dag op bed met migraine.

UNICORN ONESIE <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 11:13

Ja ik kan er ook echt niet tegen, maar het moet wel gebeuren. :(
Had gisteren zo'n dikke keel en tong ik kon niet eens meer fatsoenlijk praten of slikken. Ik denk allergische reactie op de verf. Want nu is het weg. Chemische zooi.

Ja unicorn onesie :D

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:58

Zie nu ineens je avatar, is die nieuw?? Jammer dat je ziek was :(. Echt balen hè zulke longen!

Wat wordt Marloes ineens groot zeg!! Knappe dame hoor zo in het zadel!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:33

Leuk foto's weer. Er gebeuren ondanks je ziekte toch nog wel leuke dingen met kinderen en paarden zo te zien.

Verf is vervelend spul maar nu lekker in je onesie. Klinkt nog niet zo verkeerd, lekker een pyjamadag.

Mijn paard heeft sinds vandaag een hardroze halster. Ondanks dat het niet zo mijn kleur is, vind ik het toch wel leuk. (Ze trok haar halster stuk gisteren en dus kocht ik hetzelfde fijne halster in dezelfde maat, alleen in een andere kleur. Andere kleuren hadden ze niet.)

Edit: zondag jl. was het echt but-weer. Was eigenlijk wel fijn dat je niet op je paard zat...
Wij zijn gaan kijken bij een stalgenoot die aan een SGW meedeed, springen en cross. Ik zei tegen haar: "Als jij gek genoeg bent om te rijden zijn wij gek genoeg om te komen supporten." Vond ze wel tof, vooral toen ze de gemaakte foto's en filmpjes kreeg.
Het was in de buurt dus een kleine moeite.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 22:02

Nee de avatar is eigenlijk al weer oud :') En ik zat al weer aan een nieuwe te denken haha.

MaflingerS, ahh een roze halster, dat is eigenlijk best wel cool hoor :D
Achteraf is het misschien maar beter dat ik ook niet gegaan ben, wat een regen die zondag! Pfff.
Mijn longen belemmeren me heel vaak in mijn doen en laten. En moet echt waken voor longontsteking, heb dat ieder jaar wel te pakken.

Ik heb mezelf toch maar van de bank geschraapt vanmiddag. De zon lokte me naar buiten. En daar ben ik blij van. Frisse neus halen! Eerst op een stoel gezeten bij de paarden in het zonnetje. Dat was wel fijn!
Ondertussen was Daan bezig met de afrastering van de weide aan de vijver kant. We hadden van de week nieuw koord besteld en dat was binnen.
Eindelijk weer een stap verder met de weide.

Terwijl Daan met het koord bezig was, heb ik Nick en Bliksem laten vrijspringen. Voor rijden was ik absoluut niet fit genoeg. Maar omdat ik over 2 weken een flinke buitenrit heb, moet Nick wel in conditie blijven. (Als mijn conditie dan maar goed is :') :') )

David heeft geholpen met het vrijspringen, zodat ik een mooie foto kon maken.
Hij kreeg een les in hoe je en paard netjes kunt aandrijven vanaf de grond.
Hij kwam er al snel achter dat je een paard ook heel snel kunt blokkeren, maar dat was een mooie les!
En uiteindelijk snapte hij het en kreeg er echt lol in. Hij kon Bliksem en Nick ook apart van elkaar drijven, of beide tegelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Ook mocht David ze na het springen uitstappen vanaf de grond. En zo werd hem snel duidelijk dat hoe meer je een paard drijft, hoe meer het paard ook doet. Doe je zelf weinig, doet het paard ook weinig. Een echte spiegel. Dat vond hij best leuk om te leren. En het is ook nog eens heel erg nuttig!
Want zo leert hij dat paarden ook echt kunnen schrikken/weglopen bij onverwachte (drijvende) bewegingen.

Na het vrijspringen kwam Marloes bij de paddock, ze wilde nog wel heel graag even op Nick rijden. Nou vooruit dan maar, dan kon Nick nog lekker wat blijven stappen.

Ze deden het beide super netjes! Over de balkjes, slalommen om de blauwe tonnetjes én zelfs voor het eerst zelfstandig gedraafd! Leuk stel die 2!
En ook mooi om te zien hoe voorzichtig Nick met Marloes is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst in draf met hulp van David.
Afbeelding

Nou ja, dat werkt niet echt want David blokkeerde Nick door voor hem te gaan lopen.
Toch nog een drafje eruit gekregen. :')
Afbeelding

Omdat het niet goed werkte, kreeg Marloes toch nog wat extra aanmoediging om het zelf te proberen. Want stiekem wist ik wel dat ze het kon, maar ze geloofde er zelf nog niet zo in. Maar het lukte tóch!
Al was het maar 10 meter. Zelfstandig in draf, trots dat ze was!

Afbeelding

Leuk om te zien hoe snel ze vooruit is gegaan, want nog niet zo lang geleden lukte het amper om Nick bij mij weg te sturen.
Maar die twee gaan steeds beter zo samen.

Afbeelding

Tijd voor een dikke knuffel.
Afbeelding

En Marloes mocht ook zelfstandig afstappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo hebben we toch nog een hele mooie dag gehad, zonnig en fijn met de paarden bezig geweest!
David heeft super goed meegeholpen op de achtergrond. Staat ook altijd klaar voor een ander!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En David heeft een super, super leuk idee om te doen met de paarden. Maar wat dat is verklap ik nog niet. :=

Ik duik mijn bedje in, want ik heb natuurlijk weer veel te veel gedaan vandaag. Maar het was het waard!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 19:23

Wow vanavond super fijn gereden!
En voor het eerst vol gas door de waterbak. *\o/*

Maar eerst.... *\o/*
Afbeelding


De rest volgt nog. Eerst kindjes naar bed en in bad. :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:17

Wow zo hoog! Ik had niet door dat jullie al zo hoog gingen :wow:

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 20:19

Ik ook niet _O- :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-18 20:24

Echt wel fijn gereden, echt lol met de knol gehad. Dat is wel te zien geloof ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:31

Twee blije koppies ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:34

als ik jou plaatjes zie denk ik met zoveel heimwee terug aan mijn hafje, ja oude liefde roest niet.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 07:58

Een update is al weer even geleden. Dus hoog tijd.
Ikzelf heb niet veel met Nick gedaan, want heb toch weer te lang gewacht om naar de huisarts te gaan met mijn longen. Nu zit ik aan de prednisolon, want het was toch weer goed mis... ik baal er vreselijk van.
Begin van de week kon ik niets meer, gelukkig werkt de prednisolon wel, kan weer mijn ding doen, maar helemaal fit ben ik nog zeker niet. En heb ook wel aardig last van de bijwerkingen.... -O-
En dat terwijl we morgen de Pink Ribbon rit hebben. Heb er zin in, maar ik weet ik of ik het vol houd... we zien wel. Het weer is in ieder geval goed. Misschien wel iets té... :')

Een berichtje van afgelopen woensdag.

David en Marloes hebben vandaag op Nick gereden.
Slalommen om de tonnetjes, draven over de balkjes, een hindernis en zelfs per ongeluk in galop!
Marloes had de smaak van het draven helemaal te pakken. Ze vond het draven over de hindernissen zo leuk dat ze in de hoek iets te veel aanspoorde. Nick ging in galop en hop, daar gingen ze zo over de hindernis.
Wow dat was wel even spannend, want dat was een eerste échte sprong!
Marloes bleef zitten en na de schrik heeft ze nog een paar keer over de hindernis gedraafd om het weer netjes af te sluiten.
Mooi om te zien was ook dat Nick gelijk terug ging naar stap na de iets te fanatieke sprong, want hij voelde dat er iets niet helemaal goed ging daar op zijn rug. Braaf paard!
En super trots op zowel David als Marloes.
Als afsluiter hebben we nog het ei op de lepel spel gedaan. Marloes liet het ei iedere 3 stappen vallen, maar het ei bleef heel. David's ei ging wel 3 hele rondes mee, daarna viel het per ongeluk kapot. Oeps!
Bliksem mocht aan de hand mee springen.

Filmpje volgt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:24

Wat een stoere meid, die Marloes. Heb je haar aangemeld voor Boekelo dit weekend? ;)

Ik hoop dat je snel weer opknapt en weer fijn gezond bent!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:12

Wow wat gaaf! En wat worden ze snel groooot :o
Beterschap voor jou!

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:59

Wat ongelooflijk stoer van marloes

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:04

Wat knap van marloes dat ze is blijven zitten! En er gelukkig niet bang door geworden.
Balen dat het zo slecht gaat met je longen, beterschap!
Hoe was de pink ribbon rit?

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:56

Wow Marloes! Die is echt van klein meisje naar stoere meid gepromoveerd. Jeetje zeg, heerlijk! <3 Maar David ook hoor, die zit er echt heel netjes op!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 13:48

David en Marloes hebben er echt lol in.
Vooral de spelletjes en gewoon lekker stappen/draven over balkes of slalommen. Op een speelse manier bezig zijn. Zonder druk.

Morgen heb ik de rit! Heb er zin in.
Neem medicijnen mee, voor de rest laat ik het allemaal gewoon op me af komen. Vind het wel spannend hoor!

David en Marloes zijn net opgehaalt door oma. Ze gaan logeren. Dus ga morgen de hele dag met Nick en Daan op stap. :)
Kan me daar op focussen. Al zijn David en Marloes heel erg makkelijk hoor. Maar dat ze bij oma zijn is toch weer een ‘zorg’ minder.
Want je moet er anders toch rekening mee houden.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:52

Stoer hoor van Marloes!!! Hele gave plaatjes weer!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 13:55

Ik heb er wel een filmpje van. Na de sprong valt ze wel op Nick zijn nek. Maar Nick voelt dat het niet klopt en gaat stil staan, waardoor Marloes weer terug in het zadel kan klimmen.
Echt super goed.
Maar weet niet of dat wel online moet ivm commentaar ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jaap_2005, Vagabondo en 129 bezoekers