[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:09

Wat schattig dat hij daar takken op een hoop staat te gooien en Marloes zit er bij en zag dat het goed was :D

En Nick gaat lekker zeg, die berg op haha!


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 10:40

Maflinger, de eerste keer was dat best een vreemd gevoel! Ik dacht 'gelijk afstappen', voordat ie over me heen rolt. En gelijk die beloning erin natuurlijk. Vorige week - toen het nog niet vroor - is hij hier thuis ook nog 3 keer op commando gaan liggen. Nu kan het even niet, maar van het voorjaar gaan we wel weer verder oefenen. :D

Granoek, Ja zo hoort het, de man aan het werk en de vrouw kijkt of hij het goed doet _O- _O-

ff zonder gekheid, die twee kunnen zo leuk met elkaar opschieten. En je hebt er ook werkelijk geen kind aan zo! Luisteren goed, vermaken zich prima, kunnen voor zichzelf zorgen en daarnaast gewoon lekker veel plezier!
En Nick vindt zo'n heuvel af en op erg leuk. Maar dat vind ik zelf ook :D Een boomstam, heuvel, water of wat voor een obstakel dan ook, daar heb ik echt lol aan.

Had ik hier al verteld dat we van de 11.000m2 grond die we nu pachten 6000m2 moeten staan, maar........... 48002 gaan kopen!? **\O/** **\O/**
En als dat allemaal voor elkaar is, dan kunnen we de weide indelen zoals wij dat graag willen.
We zijn al in overleg met de provincie voor een poel en een heuvel. :D We willen een speelde, natuurlijke habitat.
En er komt een nieuwe paddock van 15x30m.
Althans, dat zijn onze plannen op papier, moet natuurlijk wel goedgekeurd worden.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 10-02-18 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:51

Whahaha kom dat hier dan maar eens uitleggen want die van mij zet me gewoon aan het werk :P
Ben heeeel benieuwd hoe jullie paradijsje er uit gaat zien :D

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:56

Wat een heerlijk ontspannen filmpje weer. Genieten met z'n allen

Djoopie

Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:31

Wauw dat lijkt me een gave omgeving voor de paarden!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:44

Wat een gezelligheid met de 'kabouters'. Mooie omgeving ook.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:12

Heel leuk filmpje weer en je weet de muziek ook altijd zo goed uit te zoeken. :D
En wauw ... zoveel grond en wat een mooie plannen. Nick en Bliksem hebben nu al een paradijsje, maar dan helemaal. :j

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 09:40

Dankjewel allemaal!

Kabouters _O- _O- _O- Ja dat lijkt wel zo in het bos hahaha.
Heb ook zin om weer met de kabouters op stap te gaan, maar zit met een luchtweginfectie thuis. Dus ook weinig gedaan met de paardjes de laatste week. Heel veel geslapen!
Ben longpatiënt en zit weer aan een flinke kuur, als ik dat niet doe dan gaat het over tot een longontsteking. Al een paar keer gehad. Dus dat moest ik voor zijn.
Kreeg op m'n flikker van mijn moeder afgelopen zaterdag. "ja je moet daar niet weer te lang mee door l open en je gaat nu naar de huisartsenpost!" -:(- -:(-
"Oke..".
Nou die bezorgde moeder had toch wel weer gelijk. :') Die kuur is echt wel weer nodig. Nog geen ontsteking, maar was al wel hard op weg. Dus weer een preek gehad en heb beloofd dat ik niet weer zo lang rond zou lopen zonder naar de huisarts te gaan. :o (Heb daar zo'n hekel aan he!)

Maargoed. Gisteren was het mooi weer, dus ben wel even lekker gaan knuffelen met de paarden. :D

David wou wel even wat foto's van ons maken. :D

Afbeelding

En Oscar natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Zo nu plof ik lekker op de bank. Morgen schijnt het weer mooi weer te worden wie weet kan ik dan iets met de paarden doen.

Djoopie

Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:20

Balen zeg! Hoop dat de kuur snel aanslaat en je weer helemaal opknapt! :(:)

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:45

Veel beterschap!
Mams hebben altijd gelijk helaas haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 11:55

Dankjewel :)

Gisteren stiekem ook wel weer te veel gedaan hoor.. maar het was zo'n mooi weer!
En ik moest na het knuffelen even die paarden los gooien in de weide. En nu kan het nog, want die weide is straks dus niet meer van ons.

Gelukkig hoefde ik alleen maar toe te kijken. :o

Status update van FB gekopieerd:

Nick gaat los!
Nick vond het duidelijk fijn om de beentjes te strekken gisteren. Hij zit lekker in zijn vel en moest zijn energie kwijt. Zeker na een week verplicht rustig aan doen vanwege een bevroren ondergrond.
Nick ging uit zijn plaat en vervolgens zocht hij Oscar op om hem uit te dagen. Waar Oscar maar al te graag op in ging.
En zo racete de twee om en om achter elkaar aan door de weide. Het was een echt kat- en muisspel.
En Bliksem? Die vond het wel prima, hij was totaal niet onder de indruk. Laat die twee malloten maar rennen. Daar wordt je moe van. Dus hij bleef op zijn dooie gemak grazen, ook als de twee mafketels rakelings langs hem heen scheurde. Het leek wel of hij het niet eens in de gaten had.
Oscar hield het spel langer vol dan Nick, dus op een gegeven moment was Nick er ook wel klaar mee en besloot gras te eten.
Oscar probeerde nog een paar keer te vergeefs om Nick uit te dagen, maar het spel was uit. Nick negeerde Oscar volkomen en bleef rustig grazen.

Aansluitend haalden we de bal nog even tevoorschijn.
En het is mooi om te zien dat Nick steeds zekerder wordt! Hoe eng de bal 1,5 jaar geleden was. Hoe meer hij er nu meer gaat 'klooien'. Er tegenaan schoppen met een been, hard wegduwen met de neus of zelfs met de tanden oppakken, hij durft het nu allemaal!
Een jaar geleden schoot hij compleet in de stress als de bal te dicht bij kwam. En nu is dat al compleet anders. Ja spannend is de bal nog zeker als hij op je af rolt. Maar komt ie perrongeluk tussen de benen terecht, dan stapt Nick tegenwoordig beheerst opzij ipv te vluchten.

Ook het kat- en muisspel van Oscar en Nick zie ik als een goede training. Nick leert dat je niet alleen maar hoeft te vluchten, maar de rollen ook kunt omdraaien.
En Oscar is daarin een hele goede leermeester. Hij rent blaffend achter Nick aan, maar ondertussen let hij heel goed op Nick's lichaamstaal. Geeft Nick aan dat Oscar te ver gaat, dan neemt Oscar gelijk afstand. Andersom ook. Die twee kennen elkaar ondertussen wel en zijn goed op elkaar ingespeeld!
En zo'n irritante hond kun je buiten ook tegenkomen en als je dan hondproof bent is dat mooi meegenomen! :D


Nick mag de wei in. Joehoe!
Afbeelding

Benen losgooien.
Afbeelding

Ook de voorbenen moeten los.
Afbeelding

"Ie! Jakkes, wat is dat?"
Afbeelding

"Wacht maar, ik zal die hond pakken!"
Afbeelding

"Kom hier dan als je durft!"
Afbeelding

Oscar denkt 'Yes hij wil spelen! Pak me maar!"
Afbeelding

Mooie gallopje achter Ossie aan.
Afbeelding

Even uitsloven voor Oscar... :') (Os is net buiten beeld).
Afbeelding

Nu is het Oscar zijn beurt!
Afbeelding

"Hé Jij hier!? Ja wij zijn aan het spelen".
Afbeelding

Afbeelding

"Ik ben moe, ik doe niet meer".
Afbeelding

"Ah toe dan!!"
"NEE!"
Afbeelding

En de bal. :D
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:34

waaaaat een knapperd :D
Die tweede foto haha!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 16:01

Op Daan zijn verjaardag lekker een dagje met het gezin. Beetje buiten klooien in het mooie zonnetje en een rondje blok gedaan met zijn allen!
Marloes wou gisteren al graag op Bliksem rijden, nou dan combineren we dat gelijk!
Oh maar dan kan ik wel op Nick meestappen en David op zijn skelter!
Het was een fijn rondje, waarbij we ook het een en ander weer aan vreemde objecten tegen zijn gekomen.
De pony's keken niet op of om. Fijn dat ze zo lekker relaxt zijn!
Maar dat waren wij zelf natuurlijk ook.
David was lekker vanuit zijn skelter Pokémons vangen, Loesje zong liedjes op Bliksem en Daan en ik waren aan het kletsen.
Aansluitend mochten de pony's lekker in de weide en Marloes vermaakte zich wel een dik half uur in de BX Leader!
En nu ik dit typ speelt David nog heerlijk buiten in de speelweide met de buurjongens.
Fijn zo dat de zon weer schijnt en we langzaam aan dichterbij de lente komen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even poseren.
Afbeelding

Afbeelding

Beetje schriktraining tussendoor. Stalen platen, felle objecten, lawaai pompen. Geslaagd!
Afbeelding

Het voordeel om naast het industrie te wonen, het is er nooooooooooooit rustig! :') :')
En er is altijd wel wat te zien. Borden, machines, lawaai, gekke geluiden, nou ja Nick en Bliksem zijn het intussen wel gewend. Wat op buitenrit natuurlijk weer mooi meegenomen is.
Afbeelding

Afbeelding

Drafje
Afbeelding

En loesje in de oude auto aan het spelen.
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:06

Wat een heerlijke kindertijd hebben die twee! Hoop echt dat die van mij zo kunnen opgroeien, als ze er ooit komen haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 22:28

Ik denk ook dat ze het heel fijn hebben :)
Lekker veel buiten en tussen de dieren!


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 10:23

Korte versie (zonder al die rare praat van ons).


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:25

Wat een heerlijke foto's weer! Ik vind het zo leuk dat iedereen samen kan, de paarden, de kinderen, de hond.. heerlijk!!! <3

jeetje77

Berichten: 3434
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 15:22

Wat een rijkdom zo met z'n alle genieten buiten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 19:11

Aah nietsvermoedend was gisteren een voorproefje van vandaag!
Wat een fijne dag!


"Zullen we vanmiddag nog naar het bos gaan, het is zo'n mooi weer?"
"Ja, maar wel bos dan? Vliegveld bos? Losser?"
Waarop David meteen antwoordde: "Nee, niet weer naar de woestijn, daar zijn we de laatste tijd al zo vaak geweest. Ik wil wel naar de Needse kuil!"
"Ja, maar dat is best wel een eindje rijden".
Waarop we ons bedachten dat het qua reistijd ook eigenlijk niet zo veel uit maakt.
Dan gaan we gewoon naar de Needse zandkuil, want dat wouden de kinderen al zo lang. Vooral David, omdat hij daar toch heel veel is geweest in het verleden. En hij vond en vind het dat altijd zo leuk!
Sinds de laatste keer dat we er geweest waren, is er veel veranderd! Het is leuk aangekleed met klimdingen, dus de kinderen vermaakten zich prima.
Eerst hebben we een stukje gewandeld, daarna was het tijd om naar de olifant te gaan.
Marloes heeft bijna de hele middag in de olifant gezeten en David crosste regelmatig met de loopfiets van de bult af.
Je had er geen kind aan!
Nick keek zijn ogen uit in de zandkuil! Al die mensen, honden, speeltoestellen, een olifant, rioolbuizen, boomstammen, lawaai, noem maar op. Maar hij wende snel en was gelijk al een kindermagneet.
Kinderen stonden letterlijk voor hem in de rij om te mogen aaien. Allemaal tegelijk vond ik geen goed idee, dus de kinderen gingen keurig in een rij staan en wachtte netjes op hun aaibeurt.
Ikzelf ben nog even alleen met Nick een rondje door het bos gereden terwijl Daan bij de kinderen bleef.
Het was een mooie, zonnige dag!
Toch ook kwamen er wel weer veel mooie herinneringen naar boven, want in de Needse kuil croste ik graag met James!
Maar de herinneringen waren niet verdrietig, maar juist heel mooi! En Nick is compleet anders dan James was, maar ook met hem was het in de kuil hartstikke leuk!


Peerd klaargemaakt, daar gaan we.
Afbeelding

Eerst een rondje door het bos.
Afbeelding

Gezellig druk in het bos.
Afbeelding

En toen was het tijd om naar de kuil te gaan. Een letterlijke kuil waarin speeltoestellen staan, erg leuk!
Nick was gelijk een grote magneet voor kinderen. En ze gingen netjes in de rij staan!
Afbeelding

Ook nog even lekker zonder zadel geklooid. Nick kijkt zijn ogen uit.
Afbeelding

Afbeelding

Klimmen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer naar huis.
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 07:36


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:47

Och die voorlaatste foto is zo leuk!!

Nymphe

Berichten: 501
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:23

Die tweede uiteindelijk nog gevonden? Leuk filmpje is het weer geworden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 11:08

Dankje :)

Nee helaas niet. Hele oprit afgespeurd.
Waarschijnlijk is Daan hem kwijt geraakt bij het hooi halen. Laatste keer dat ik de trailer mee had, zat ie er nog aan. Daarna heeft Daan er hooi mee gehaald. Zal er wel afgevallen zijn.
We hebben er in ieder geval nog veeeel te lang over gezeurd tegen elkaar :’) op de terug weg.
Twee eigenwijzen “2! 1! Nee 2! 1!”. :p
Ach ja.
Van de week ff op pad voor een nieuwe.

Djoopie

Berichten: 2690
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:18

Gaaf weer!

It’s ok to be a glowstick, sometimes we need to break before we shine!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-18 12:54

Ik sta stijf van de zenuwen. Zit de hele dag al op de wc, want ik sta op het punt Nick in te laden. Hij gaat voor het eerst mee naar de manege!
Ik ben me toch een partij zenuwachtig... stresskip!
Daan blijft thuis om te klussen.
David gaat koekjes bakken bij oma. Alleen Marloes gaat mee, maar qua hulp heb ik daar dus niks aan. Ik vind het doodeng! Haha...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 47 bezoekers